Nuffnang

Pengikut

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Ummi Hafilda serah borang keahlian UMNO malam ini

Posted: 04 Mar 2011 09:44 PM PST

sila baca berita harian keluaran hari ini

tpm menafikan sekeras2nya yg mereka membayar ummi hafilda untuk memberi ceramah..

ahahahahahahahhaa

ye la..tak payah nafi..kami tahu..kami paham..

ummi hafilda ikhlas menyampaikan ceramah..

apa la korang ni..

ummi hafilda tak payah mendapat bayaran ke apa ke..

ummi hafilda cari rezeki duit halal..

mana main bayar2 untuk fitnah2 ni...

ini sume duit haram..

ahahahahaha

seperti duit haram yg guan eng kasi kat rakyat pineng..

ummi hafilda seorang wanita hari ini..

bekerjaya..

ahahahahahahahhahaa

kerja dia menyaman orng..tu lah sumber cari makan dia...

mana ada dia terima bayaran untuk ceramah..

itu ikhlas..

ahahahahahahhaa

sbagai ahli umno..

harharharhar..

korang tak baik tuduh2 ummi hafilda..

nanti dia samaaaaaaaaaaaan..

ahahahahahahhahaha

(ummi hafilda ni patut berlakon slot samarinda..malangnya tak da seko produser drama pun nk amik dia berlakon..tu yg terpaksa cari populariti dngn menyelit dalam kes liwat..)

Hsihamuddin kantoi dengan Marsila KERAbat Pahang

Posted: 04 Mar 2011 05:23 AM PST

baru lopeh nengok buletin utama..

hishamuddin kantoi...

dia kata malaysia "MUNGKIN boleh disamakan dengan mesir blablabla"..

harharhar

dia yg kata ni bukan aku kata..

apa yg kantoinya??

muhyidin kata malaysia tk leh sama dngn mesir..

zahid midi kata malaysia tak leh sama dngn mesir..

hishamuddin lak kata boleh apa cerita???????

ini kes kantoikan rahsia dalaman parti...

lagi satu kes..

hishamuddin kata mesir belum lg selamat...

woooooooooooooooi anak2 melayu yg belajar kat mesir semua!!!!!!

hishamuddin kata mesir belum slamat..

dah2..jngn nak cari mareeee weeeeeeeeeei..

dok je la umah...keje la sambilan kat kfc dulu..

tak da haaaaaaaaaaaaal.....

ni hishamuddin yg ckp ah..

yg aku denga dah sedia dah masing2 nk sambung stadi..

mesir ni tkkan settle slagi kerajaan baru tk naik..

jadi tamatlah satu agenda yg dipanggil revolusi..

apabila rakyat revolt..

revolusi berlaku..

apabila revolusi berlaku...kerajaan baru dan negara baru pun dilahirkan...

wekkkkkkkkkkkk

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Najib dah macam along - pinjam RM13ribu, bayar RM156ribu

Posted: 04 Mar 2011 10:42 PM PST

SES: Hutang RM13,000 tapi bayar RM156,000
Nazri Abdullah

TEMERLOH, 5 Mac: Peneroka khususnya di Kerdau dinasihatkan berhati-hati dengan jerat terbaru BN berhubung wang skim tanam semula (SES) berjumlah RM13,000.

Dengan syarat pembayaran balik RM650 selama 20 tahun yang dikenakan, bermakna peneroka sebenarnya terpaksa membayar RM156,000 iaitu 12 kali ganda dari jumlah yang dipinjam.

Ingatan itu dinyatakan Pengerusi Persatuan Anak-anak Peneroka Felda Kebangsan (Anak), Mazlan Aliman pada sidang media di markas induk PAS di Kerdau hari ini.

"Jangan kerana nak kejar duit RM13,000, selepas pilihan raya kena tanggung hutang tidak lebih dari RM200,000, sangat tidak berbaloi dengan jumlah pinjaman RM13,000," katanya.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebelum ini mengumumkan janji untuk memberi pinjaman wang SES sebanyak RM13,000 seorang kepada peneroka, dengan syarat peneroka perlu membayar balik RM650 sebulan selama 20 tahun.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan ketika berkempen di Felda di Kerdau kemudiannya berjanji akan membuat bayaran RM13,000 itu pada hari Isnin, 7 Mac ini iaitu sehari selepas hari mengundi.

Ianya dilihat cubaan memancing undi peneroka yang akan mengundi esok agar memilih BN.

"Kalau RM13,000 kena bayar balik dekat RM200,000, saya nasihatkan peneroka pinjam sahaja dengan bank.

"Ini bukan lagi tolong, tapi betul-betul along yang mengaut keuntungan berlipat kali ganda," ujarnya lagi.

Pada sidang media sama, beliau juga sekali mencabar Ahmad untuk berdialog dengannya walaupun cabarannya beberapa kali sebelum ini ditolak.

Berhubung hak milik tanah pula, Mazlan mahu Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob adil kepada peneroka.

Menteri Besar itu sebelum ini mengumumkan pemberian hak milik hanya kepada peneroka di Jengka 23 sahaja, sedangkan kata Mazlan, Jengka 22 juga perlu mendapat perkara sama. - HD

Jatuhkan pemimpin umno - Khalid Samad

Posted: 04 Mar 2011 10:33 PM PST

Setelah jatuh, baru rakyat tahu harta kekayaaan mereka.

MENTAKAB: Rakyat perlu menjatuhkan pemimpin Umno untuk membolehkan rakyat mengetahui harta kekayaan mereka, gesa seorang pemimpin PAS di Kerdau malam tadi.

"(Tun) Dr Mahathir Mohamad, (Datuk Seri) Najib Tun Razak dan (Tan Sri) Muhyiddin Yassin, kita kena jatuhkan baru kita tahu jumlah harta mereka," kata Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Pemimpin PAS bersuara lantang itu berkata demikian dalam ceramahnya membantu calon PAS, Hasanuddin Salim di Kerdau malam tadi.

Beliau menambah, mereka (pemimpin Umno) takut apa yang berlaku kepada Presiden Tunisia Zine El Abidine Ben Ali dan Presiden Mesir Hosni Mubarak kerana setelah jatuh, rakyat baru tahu harta kekayaan mereka.

Ceramah Khalid di Desa Murni, Kerdau diadakan bersebelahan dengan ceramah Barisan Nasisonal (BN) yang menurut beberapa ahli

PAS, ceramah BN itu tidak lain tidak bukan sekadar mahu menganggu ceramah PAS.

Hanya beberapa kerat sahaja yang berada di kawasan ceramah BN walaupun disediakan sate, mi dan nasi briyani manakala ceramah

Khalid yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat dihadiri sekitar 400 hingga 500 orang.

Umno ganggu ceramah PAS

"Umno cuma nak ganggu ceramah PAS kerana mereka takut kepada kita di Kerdau," kata Khalid secara berseloroh.

Khalid juga menjelaskan betapa pentingnya PAS menang di Kerdau dalam pilihan raya kecil kali ini.

"Kita perlu menang di sini untuk membolehkan kita menjawab
tohmahan-tohmahan yang dikeluarkan kepada Pakatan Rakyat.

"Kerajaan (Pakatan Rakyat) yang hendak kita buat dengan PKR dan DAP adalah kerajaan anti rasuah, bukan seperti Umno yang menipu rakyat," katanya.

Dalam ceramah tersebut, Khalid menyelar sikap isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor yang berbelanja besar dan membeli pakaian- pakaian mahal di luar negeri.

Beliau mengaitkan Rosmah dengan Imelda Marcos (isteri Presiden Filipina, Ferdinand Marcos) dan Leila Ben Ali (isteri Presiden Tunisia), yang membeli pakaian-pakaian mahal di Perancis dan Itali dengan menggunakan wang rakyat.

Pilihan raya umum Kerdau esok menyaksikan calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad menentang Hasanuddin dari PAS, dengan jumlah pengundi 8,999 orang

Tekanan buat Umno : 176 peneroka Felda Jengka sertai PAS

Posted: 04 Mar 2011 08:59 PM PST

PAS terus dapat lonjakan politik di Kerdau
Harakahdaily

TEMERLOH, 5 Mac: PAS terus mendapat lonjakan politik dengan penyertaan ahli-ahli Umno dari kawasan Felda Jengka 22 dan Jengka 23.

Dalam satu majlis bersama Persatuan Anak Peneroka Feda Kebangsaan (Anak) di Jengka 23, PAS menerima kemasukan 18 orang keahlian baru yang kebanyakannya ahli Umno yang kecewa dengan pretasi Barisan Nasional selama ini.

Dalam majlis tersebut, borang keahlian PAS mereka diserahkan kepada Pengarah Pilihanraya PAS PRK Kerdau, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Sementara itu, PAS terus mendapat sokongan daripada penghuni di Jengka 22 apabila 30 ahli baru yang kebanyakannya bekas ahli Umno juga mengambil keputusan menyertai perjuangan PAS.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasruddin Hasan Tantawi dalam satu mesej di Twitter mengumumkan bahawa Anak menerima 176 penyertaan ahli baru dari Felda Jengka 23, 22, 25, 16 dan 18 semasa Majlis Pelancaran Anak di Felda Jengka 23, malam tadi.

Perkembangan terbaru ini menggambarkan harapan baik bagi PAS untuk pilihan raya kecil Kerdau kali ini.

Hari ini, dijangkakan akan berlaku lebih ramai kemasukan ahli baru di beberapa peti undi lagi.

Namun, Tuan Ibrahim, yang juga Naib Presiden PAS mengingatkan para petugas PAS untuk PRK Kerdau untuk berwaspada dengan strategi akhir yang digunakan oleh BN bagi mengugut pengundi dengan pelbagai tawaran kewangan yang telah dan akan diumumkan

"Ummi penghuni neraka ke 7" - kata Azwan

Posted: 04 Mar 2011 08:40 PM PST




by Kusha Basir

Nampak gayanya perang anak-anak Pak Ali masih berlarutan dan belum ada jalan selesai.

Buktinya, baru sahaja tadi Azwan Ali atau AA, membahan Ummi Hafilda di twitter gara-gara kakak kandungnya itu turun padang bagi ceramah untuk pilihanraya Dun Kerdau semalam.

Kehadiran wanita kontroversi ini dikhabarkan bermotif untuk membersihkan nama baiknya sekaligus mendedahkan tembelang dan temberang Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR). Siapa lagi kalau bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim!

Orang selalu sebut, air dicincang tak akan putus. Tapi hubungan darah daging mereka adik beradik ni tak nampak macam boleh disambung balik je.

Kalau dah yang sorang sanggup memburuk-burukkan darah daging sendiri dan yang sorang lagi mendoakan agar masuk neraka jahanam (level 7 ok!) , ape kejadahnye tu?

Muhyiddin, jangan nak 'kencing' lah, rakyat tak bodoh

Posted: 04 Mar 2011 07:09 PM PST

Ini kata-kata Muhyidin seperti yang dilaporkan mStar hari ni 5/3

Sementara itu mengulas mengenai dakwaan pembangkang bahawa kerajaan merasuah pengundi di DUN Kerdau apabila mengumumkan beberapa projek pembangunan, Muhyiddin berkata tindakan berkenaan adalah tanggungjawab kerajaan bagi menyediakan keperluan rakyat.

"Tanggungjawab kerajaan tidak terhenti waktu pilihan raya. Bila saya datang di sini penduduk minta peruntukan bina masjid, saya beri sebab ada peruntukan...ini bukan beri kepada pengundi sebaliknya untuk faedah am.

"Semua yang dibuat kerajaan adalah untuk kebajikan am, bukan individu. ia bukan ditakrifkan sebagai rasuah. Kalau datang tak boleh bantu orang susah maknanya tanggungjawab saya terhenti semasa pilihan raya," katanya.

Tanggung jawab kerajaan konon ... kepala bapak hangpa lah din. Kenapa kerajaan hanya bertanggung jawab pada kawasan-kawasan yang hendak mengadakan PRK saja ka? Dulu hangpa kata peruntukan dah memang diluluskan cuma kebetulan pula adun nya 'padam'. sekarang hangpa dah tak kata macam tu dah, hangpa kata pembangunan untuk rakyat pula. Nampaktak macamana hangpa 'kencing' rakyat. Tapi bercerita dengan hangpa ni macam bercerita dengan tunggul kayu saja. hangpa buat dek jer la. Hangpa yg perintah hangpa bole buat apa saja pada rakyat yg tak punya kuasa.


Jangan cakap sedap mulut din ai, rakyat dah menyampah dengan cara hangpa. Konon bila hang pi saja tempat tu rakyat minta saja projek/peruntukan, boleh terus bagi. hahahahaha cerita kat anak aku darjah 4 pun depa gelak la din cara hangpa jalankan kerja.

Cuba mai tempat aku ni - aku nak minta pula projek/peruntukan yang bukan dalam masa PRK. Hang tau tak din, budak-budak tempat aku nak minta jersey bola saja, bukan padang bola, pada adun hangpa ditempat aku ni disuruhnya balik, katanya dia bukan cap duit - hang tanya lah si samseng Azhar ADUN Penaga P.Pinang. Depa pi minta tu BUKAN pada waktu PRK. Jadi mana yang hang kata tanggungjawab kerajaan pada rakyat? Din, sudah-sudah lah nak kelentong rakyat pun,... sebenarnya rakyat dah meluat benci sangat-sangat dah pada apa yang hangpa buat pada rakyat, cara hangpa perintah, cara hangpa layan rakyat. Hangpa akan hanya tunjuk muka, bagi saja apa yang rakyat minta hanya bila ada pilihanraya saja. Aku percaya lah dan semua orang akan kata yang sama - samada Kerdau atau Merlimau tidak akan dapat apa-apa andai tidak ada PRK ...

Bersihkan diri sendiri dulu sebelum mengata orang lain : Azwan pada Ummi

Posted: 04 Mar 2011 08:29 AM PST


KUALA LUMPUR: Ummi Hafilda Ali diingatkan supaya berhenti memfitnah orang lain sebaliknya berusaha membersihkan dosa yang dilakukan terutama terhadap keluarga sendiri. Peringatan tersebut dibuat oleh adiknya sendiri, Azwan Ali.

Sejak akhir-akhir ini Ummi yang merupakan salah seorang watak utama dalam konspirasi pertama tahun 1998 muncul dan menjaja cerita kononnya beliau tahu keburukan abangnya Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden KEADILAN.

Beliau juga sering mencaci peribadi Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sikap Ummi semakin menjadi-jadi apabila ada pilihan raya kecil. Terbaru, ketika berucap di pentas BN dalam pilihan raya Merlimau, beliau memberi amaran kepada pengundi-pengundi kononnya Anwar merupakan seorang individu yang sangat merbahaya kepada agama dan juga negara.

Dalam SMSya kepada KeadilanDaily.com, Azwan mengingatkan kakaknya bahawa seksaan dari Allah menanti kepada mereka yang melakukan fitnah. "Tak takut azab neraka ker?" kata Azwan.

Sehubungan itu, Azwan yang juga personaliti TV terkenal menasihati Ummi supaya membersihkan diri sendiri sebelum bercakap mengenai orang lain.

"Bersihkan dosa pada adik beradik sebelum nak menyalak berpolitik sambil busukkan darah daging (sendiri). (Ia juga termasuk) dosa kepada saya," tambah Azwan.

Pada September 1998, ayahnya Haji Ali Omar (Allahyarham) melalui sebuah surat wasiat memutuskan pertalian zuriat dengan Ummi kerana sikapnya yang suka melakukan fitnah - KeadilanDaily

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Surat Cinta Untuk Rosmah Mansur

Posted: 04 Mar 2011 09:47 PM PST

Tag: Isu Semasa

Surat Terbuka daripada seorang pelajar untuk Datin Seri Rosmah Mansor
Assalamualaikum Datin Seri. Saya, Muhammad Muizzuddin bin Zaini. InsyaALLAH, andai diizinkanNya, Julai nanti genaplah usia saya 19 tahun.

Saya perkenalkan diri, sebagai remaja yang ingin tahu. Apa jua medium yang termampu saya pergunakan, saya usahakan sebaiknya agar saya dapat mengikuti perkembangan semasa, khususnya berkenaan negara Malaysia yang tercinta ini.

Iya, Datin Seri. Umur saya, sangat muda. Kedudukan saya, jauh benarlah kiranya dibandingkan dengan Datin Seri. Namun, saya yakin dan percaya, andai umurlah yang menjadi penentu kelayakan seseorang untuk bersuara, tidaklah layak sama sekali untuk suami Datin Seri memegang amanah pentadbiran negara sekarang, kerana di luar sana terdapat ramai yang lebih tua usianya!

Tegas saya, saya adalah remaja yang memerhati. Saya tidak mahu, sekadar menjadi manusia yang kerjanya memuaskan tembolok sendiri. Tidak juga hanya terpaku di bilik darjah, 'menelan' buku teks sekolah. Saya percaya, erti hidup pada memberi!

Datin Seri Rosmah Mansur yang saya hormati,
Saya pohon jutaan kemaafan, andai surat kecil ini menyinggung Datin Seri. Saya tidak berniat untuk menyakiti hati Datin Seri, jauh sekali memburuk-burukkan. Surat kecil ini, hanyalah usaha kerdil saya, menyampaikan isi hati. Ia hanyalah suara hati dan pandangan seorang anak muda.

KASIH SAYANG KEPADA RAKYAT

Datin Seri,
Pernah suatu pagi, saya dibawa ibu untuk menziarahi jenazah anak tunggal seorang jiran kami. Kanak-kanak kecil itu, baru berusia 6 tahun. Khairani namanya. Runtun rasa di hati, sebaik melihat keadaan rumah tempat tinggalnya kanak-kanak itu bersama ibunya. Saya cuba membayangkan, bagaimanalah andainya hujan lebat menimpa bumbung rumah itu. Atapnya berlubang-lubang, hinggakan saya fikir memadai dengan cahaya matahari yang 'mencuri' masuk melaluinya untuk menyinari ruang dalam rumah daif itu. Saya terpaksa melangkah berhati-hati, kerana lantainya berkeriut dan goyah sekali.

Hadir insaf dan syukur di dalam hati saya, bahawa betapa saya memiliki hidup yang jauh lebih baik dan selesa berbanding ramai lagi rakyat kebanyakan.

Di sekolah, saya punyai rakan-rakan yang sulit sekali melangsaikan yuran bulanan asrama. Bukan culas, bukan malas, tetapi kesempitan hidup menyukarkan mereka. Adik-beradik ramai yang masih bersekolah, ditambah taraf hidup dan kos keperluan yang kian meningkat dari sehari ke sehari, semuanya membebankan!

Datin Seri,
Sungguh saya tidak mampu mengelakkan rasa kecewa, apabila mengetahui yang Datin Seri bermalam di sebuah hotel di Dubai dengan kos melebihi RM100, 000 semalaman. Sehingga ke hari ini, saya  masih teringatkan rumah daif adik Khairani, juga nasib ramai lagi yang saya temui sepanjang umur ini. Saya tahu, betapa besarnya urusan Datin Seri, juga kedudukan Datin Seri. Mungkin memang Datin Seri berhak, tetapi, apakah Datin Seri langsung tidak teringatkan kami, rakyat yang kesusahan? Apakah Datin Seri langsung tidak terfikirkan nasib ratusan, ribuan lagi rakyat yang tidak bernasib baik?



Apakah tiada langsung rasa bersalah di hati Datin Seri? Rasa bersalah kerana tinggal hanya untuk semalaman tetapi dengan kos yang boleh menyamai lebih kurang pendapatan selama 66 bulan bagi 40 peratus rakyat Malaysia! 40 peratus inilah rakyat yang pendapatan bulanan bagi setiap keluarga adalah lebih rendah daripada RM1500 sebulan. Bahkan setiap 3 daripada 4 keluarga ini, adalah sebangsa dengan Datin Seri, bangsa MELAYU!

Atau apakah Datin Seri tidur dengan lena malam itu?

Hingga hari ini, sudah bertahun saya tidak ke restoran Pizza Hut, McDonald dan seumpamanya. Kerana cukup dengan hanya melihat dari jauh, hadir rasa pilu mengenangkan saudara-saudara seagama, anak-anak muda seusia saya atau kanak-kanak, wanita dan orang tua yang dibunuh kejam di Palestin oleh rejim zalim Israel hasil sumbangan restoran-restoran ini.

Ia dipanggil, kasih sayang Datin Seri. Maafkan saya, tetapi saya terpaksa bertanya, apakah tiada langsung walau secebis pun rasa kasihan kepada rakyat Malaysia yang hidup serba kesusahan? Rakyat yang terpaksa melupakan impian dan keinginan kerana kesempitan hidup, namun terpaksa pula menanggung kos penginapan Datin Seri dan rombongan di luar negara untuk hanya semalaman!? Bayangkan pula kos penerbangan untuk keseluruhan rombongan selain daripada penginapan!

Peningkatan kos sara hidup waktu ini, sangatlah membebankan. Suami Datin Seri berterusan meminta seluruh rakyat berjimat, sedangkan isterinya? Hasil tindakan kerajaan pimpinan suami Datin Seri, mengurangkan subsidi untuk rakyat terbanyak sedangkan untuk para taukeh-taukeh besar dikekalkan, juga 'penyelarasan-penyelarasan' harga, teramatlah menyulitkan kami semua.

Sungguh Datin Seri, kami sangat terbeban meskipun harga petrol dinaikkan walau beberapa sen. Ia akan mempengaruhi seluruh kehidupan kami. Harga makanan, pakaian, kos pengangkutan dan semuanya akan semakin menyulitkan kami. Saban hari, saya melihat ibu mengeluh kerana gajinya sukar sekali untuk disimpan, ia sekadar mencukupi untuk setiap bulan.

Kami rakyat tidak meminta Datin Seri turut menaiki kereta biasa atau tinggal di rumah biasa seperti kami. Hanya yang kami rakyat pinta, supaya Datin Seri dan suami menyelami hakikat kesukaran yang terpaksa kami tempuhi.

Malangnya, tindakan Datin Seri berbelanja mewah begini adalah sama sekali tidak menggambarkan Datin Seri dan suami bersama-sama kami. Sungguh, ini amat mengecewakan saya. Sukar sekali untuk saya mewajarkannya. Maafkan saya Datin Seri, sungguh ia tidak dapat saya terima.

IFF dan ISLAM

Datin Seri yang dihormati,
Tiadalah yang lebih mengecewakan dan membangkitkan kemarahan, melainkan ketika melihat Datin Seri dan suami di Festival Fesyen Islam Monaco. Bagaimana tidak, pakaian yang diperagakan langsung tidak menggambarkan Islam! Langsung tidak menutup aurat, menampakkan bahagian-bahagian yang sepatutnya sulit dan yang paling dahsyatnya, nama RasuluLlah SAW yang mulia tertera pada pakaian yang tidak menutup aurat!

Apakah Datin Seri tidak menyedari, bagaimana kemarahan yang telah Datin Seri cetuskan? Nama RasuluLlah SAW yang mulia dihina sebegitu rupa! Namanya cukup mulia, hinggakan apabila disebut namanya, dikira manusia yang paling kikir sekiranya tidak dipanjangkan nama itu dengan selawat ke atasnya. Tiba-tiba, nama itu dihina sebegitu rupa! Bahkan, Datin Seri yang menghadapi teguran, kritikan, kecaman dan tunjuk rasa langsung tidak memohon maaf. Langsung tidak!

Sedangkan para Ulama' masih berbahas, bagaimana cara paling baik untuk mengagungkan Manusia Mulia ini, tiba-tiba Datin Seri kelihatan meredhai perbuatan yang jelas MENGHINA Baginda Nabi SAW!

Sebenarnya, Datin Seri sudah dari awal menunjukkan kecekalan Datin Seri melanggar syariat Allah. Datin Seri tidak menutup aurat, bersentuhan, berlaga pipi dan berpelukan dengan lelaki bukan mahram yang disepakati sekalian Ulama' sebagai perbuatan yang HARAM!

Menyentuh anjing atau khinzir, hukumnya juga Haram. Namun, hilang kotornya dengan perbuatan menyamak. Malangnya, tiada apa yang mampu 'membersihkan' haram dan kotornya nya menyentuh lelaki ajnabi kecuali API NERAKA!

Lalu, dengan semua perlakuan Datin Seri, apakah mungkin Datin Seri fikir kami rakyat akan menerima dakwaan Yang Amat Berhormat Perdana Menteri bahawa kerajaan pimpinannya berusaha keras berjuang demi Islam dan bangsa. Sedangkan isterinya sendiri, tidak memelihara Akhlak dan Syariat Islam, juga adab-adab kesantunan Melayu malahan!

RAKYAT MENGIKUTI PEMIMPIN MEREKA

Kata ahli hikmah, "Agama manusia itu, di atas Pemimpin mereka". Tinggi sahsiahnya, baik akhlaknya, ikhlas hatinya, patuh dan taat kepada Allah, maka begitulah jua rakyatnya. Rakyat akan terpengaruh dengan ketua mereka.

Malaysia hari ini, dalam keadaan yang benar-benar dahsyat bagi saya. Setiap masa perlu di dalam keadaan berjaga-jaga, kerana penjenayah menunggu kita alpa. Gerun saya melihatkan kanak-kanak yang bermain sendirian di halaman rumah, bimbang kalau-kalau ada manusia busuk hati yang berniat jahat kerana jenayah hari ini langsung tidak mengenal beza usia!

Budaya Hedonisme melampau. Nafsu 'disembah' sebagai Tuhan. Remaja Melayu Muslim tidak segan silu memakai pakaian yang jauh menyimpang daripada Islam dan adab Melayu. Tidak kekok mengogok arak di pesta-pesta jamuan nafsu. Saban hari ada sahaja kes bunuh bayi lewat pergaulan tanpa batas! Hari ini, remaja mati dengan sia-sia. Samada mati dalam ketagihan najis dadah, atau kemalangan dalam perlumbaan haram!

Bahkan seribu satu lagi, penyakit-penyakit sosial yang sedang membarah, membusuk di dalam negara tercinta!

Bukanlah saya menuding jari kepada Datin Seri dan suami, saya akui malahan, bahawa Datin Seri kelihatan cuba berusaha sedikit sebanyak bagi menangani masalah-masalah ini. Namun, hakikatnya, keadaan rakyat sesuai dengan keadaan pemimpinnya!

Manusia yang jelas disabitkan kesalahan rasuah, diangkat menjadi pemimpin! Manakala pemimpin lain yang mengkritik tindakan ini, di arah supaya tutup mulut dan diambil tindakan! Apa sudah jadi pada negara!? Sedangkan Nabi SAW bersabda, "Apabila amanah diberikan kepada BUKAN ahlinya, maka tunggulah KEHANCURAN!"

Pemimpin negara tidak memelihara adab pergaulan Islam, tidak memelihara batas aurat, berbelanja boros tanpa timbang rasa kepada rakyat, justeru, bagaimana mungkin kita mengharapkan yang baik-baik daripada rakyat?

Saya gerun melihat perkembangan ini, Datin Seri. Hari ini, kita mengeluh kerana ramainya anak-anak luar nikah yang didaftarkan. Bayangkanlah, apa yang mungkin kita keluhkan 5 atau 10 tahun akan datang!

Antara sifat agama kita, INQILABIYYAH Datin Seri. Ertinya, adil dan zalim mustahil begerak seiring. Kebenaran dan kebatilan sama sekali tidak akan bercampur. Syariat Islam dan yang bercanggah dengannya, pasti tidak akan ditemui titik temu antara keduanya. Justeru, Datin Seri berusahalah sehebat manapun untuk memperbaiki masalah sosial, gejala buang bayi dan sebagainya, selagi suami dan kerajaan Datin Seri terus mengesampingkan hukum Allah, dasar Allah, syariat Allah, maka Datin Seri tidak akan BERJAYA! Berani saya kata!

Bagaimana tidak? Datin Seri berusaha mengelakkan masalah bunuh bayi yang kita semua maklum ia bermula daripada pergaulan bebas, sedangkan hub hiburan malam, lesen judi dan konsert-konsert mega sebenarnya adalah penyumbang besar kepada masalah ini! Kerajaan pimpinan suami Datin Seri, umpama membina dan meruntuhkannya semula. Bina dan runtuh, kemudian bina dan runtuhkan lagi. Itulah kitarannya.

KUASA

Datin Seri ke luar negara untuk bertemu pemimpin negara luar, pernah juga Datin Seri menyambut kehadiran Perdana Menteri luar negara ke Malaysia, dana RM111 juta untuk PERMATA, pertemuan First Lady dan liputan-liputan meluas setiap aktiviti Datin Seri di media dalam dan luar negara, itu bagi saya menunjukkan yang Datin Seri seolah-olah punya kuasa di dalam pentadbiran negara.

Justeru, sebagai anak muda yang penuh persoalan di minda, saya bertanya dengan baik, bagaimana ini semua berlaku? Sedangkan, kami rakyat tidak pernah melantik Datin Seri sebagai pemimpin negara. Suami Datin Seri yang memimpin kerajaan yang telah dipilih rakyat melalui proses Pilihan Raya! Atau apakah dengan hanya menjadi isteri kepadanya, menjadikan Datin Seri turut berkuasa?

Datin Seri pasti tahu, berkenaan kebangkitan rakyat yang menyemarak di Timur Tengah. Kerajaan yang tidak bertimbang rasa diterjah dan dihalau rakyat! Antara isunya ialah bagaimana berkuasa dan kaya rayanya isteri kepada pemimpin-pemimpin yang telah tumbang itu.

Saya cintakan negara saya. Tidak sanggup saya melihat negara porak peranda, namun, kiranya Datin Seri berterusan mengikut jejak langkah isteri-isteri pemimpin yang tumbang itu, maka mungkin Datin Seri dan suami boleh menerima nasib yang sama. Kami rakyat semakin tidak tertanggung lagi dengan tekanan-tekanan kewangan dan keperluan hidup sekarang!

Datin Seri,
Surat ini bukanlah ancaman, bukan juga ugutan. Ia sekadar luahan rasa, nasihat dan pandangan yang cuba seorang anak muda sampaikan. Ingin benar saya ingatkan, kedudukan yang Datin Seri nikmati hari ini, adalah kerana rakyat memilih suami Datin Seri. Kuasa di tangan kami, untuk menentukan jatuh dan bangunnya Datin Seri dan suami. Dan sebenarnya, kami rakyat hanyalah 'jalan' bagi Allah untuk mengatur ketentuan ini, Allah jualah yang meletakkan kekuasaan kepada sesiapa yang dikehendakinya.

Justeru, berbaiklah dengan kami. Patuhilah suruhan Allah. Kami tidak pinta lebih, sekadar bertimbang-rasa untuk kami.

Datin Seri yang dihormati,
Surat ini mungkin sampai ke tangan Datin Seri. Mungkin sampai sendiri, atau terhenti di tangan pembantu-pembantu Datin Seri atau tidak mampu hampir sama sekali. Kiranya ia selamat sampai ke tangan Datin Seri, saya pohon maaf, kalaulah surat kecil saya ini mengguris rasa Datin Seri. Maafkan saya, kalau ia kerana kesilapan-kesilapan bahasa dan cara penulisan. Namun, andainya Datin Seri terasa hati kerana menerima teguran, tidak akan saya pohon maaf untuk itu! Teguran ini adalah benar, justeru tiada apa yang perlu saya risaukan dengan kebenaran. Ia pasti menang dan tertegak!

Inilah PENCAK kami! PENCAK ANAK MUDA!

-ijoks2009-
Sebelum ini Muhammad Muizzuddin pernah menitipkan pandangan dan menyuarakan rasa hati golongan segenerasi melalui 'Surat Pelajar Kepada PM



Cari N3 lama-lama disini

Orang Paspun Boleh Jadi kafir

Posted: 04 Mar 2011 04:49 AM PST

Tag:Video Pilihan










Video seterusnya disini:
http://www.youtube.com/user/ijoks2009?feature=mhum#p/u
-ijoks2009-



 
Cari N3 lama-lama disini

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


RASUAH PILIHANRAYA DI MERLIMAU, KERDAU TETAPI DI LENGGENG YANG KENA

Posted: 04 Mar 2011 09:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MENGIKUT laporan Malaysiakini, ADUN Lenggeng, Mustafa Salim hari ini didapati bersalah atas tuduhan menerima rasuah RM2,000 sebagai dorongan untuk mengeluarkan surat sokongan bagi mengeluarkan surat sokongan berkaitan dengan projek pasir, lebih dua tahun lalu.

NONEMahkamah Sesyen Seremban petang ini memutuskan supaya hukuman ke atas wakil rakyat itu ditetapkan pada 1 April. Mengikut Perlembagaan Persekutuan, kelayakan Wakil Rakyat akan gugur sekiranya didapati bersalah serta dipenjarakan melebihi setahun atau dikenakan denda melebihi RM 2 Ribu.

Beliau didakwa di mengikut Seksyen 10(a)(aa) Akta Pencegahan Rasuah 1997 yang membawa hukuman penjara antara 14 hari hingga 20 tahun dan didenda lima kali jumlah rasuah atau minimum RM10,000.


NONE

Sekiranya berlaku PRK di Dun tersebut, nampaknya kantung kerajaan akan terus berkurangan. Projek kilat yang `secara kebetulan' akan berlaku dan mulai sekarang bolehlah penduduk-penduduk di kawasan berkenaan berangan. Mungkin ada yang berdoa agar pilihanraya kecil dapat diadakan kerana ketika itu `Aladdin' datang dengan lampu ajaibnya.

Di dalam PRU 2008, Dun berkenaan dimenangi oleh Bn dengan hanya majoriti 1, 285 sahaja menewaskan calon PAS, Zulkefly Mohd Omar. Ini tentunya menyemakkan kepala Najib sekali lagi. Namun harus diingat, di dalam kes Adun tersebut hukuman akan ditetapkan pada 01 April. Bermacam-macam perkara boleh berlaku di dalam tempoh tersebut, justeru itu buat masyarakat di Dun Lenggeng jangan cepat berangan.

Kita tidak kisah ada pilihanraya atau tidak. Apa yang penting, terbukti sekali lagi Adun dari Bn melakukan rasuah. Maka, satu kerugian buat pengundi-pengundi di Dun Lenggeng yang dulunya mengundi Adun dari Umno/Bn ini. Bayangkan jika mengundi calon dari PAS ketika itu, masalah seperti ini tidak akan berlaku.

Justeru itu, pengundi-pengundi di Merlimau dan Kerdau boleh belajar dari apa yang mereka saksikan. Paling membanggakan semenjak Pilihanraya Umum Ke 12 yang lalu, tidak seorang pun Adun/MP dari PR yang disabitkan dengan rasuah walaupun memang ada aduan terhadap beberapa Adun/MP dari PR. Cuba buat perbezaan di antara PR dengan Bn dengan menggunakan akal yang bersih tanpa diganggu oleh habuan keduniaan./wfauzdin.blogspot.com

MURID TIDAK SUKA GURU, BALING KERETA GURU DENGAN BATU - AJARAN SIAPA INI?

Posted: 04 Mar 2011 06:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

JIKA kita sebagai guru sekolah yang ingin mengajar anak murid kita agar menjadi seorang yang bijak dan berdisiplin, maka sudah tentu kita juga kena tegas dan berdisplin. Apabila seseorang guru itu tegas, sudah tentu ada beberapa orang murid yang tidak suka dengan kita terutamanya murid-murid yang nakal di sekolah.

Kita sering terdengar cerita ada guru yang dipukul oleh murid dan ada murid yang bertindak ganas ke atas harta benda guru yang dibencinya. Ada guru yang keretanya dicalar atau dibaling batu dan dipancitkan tayarnya oleh anak murid yang tidak suka atau benci kepada guru tersebut. Adakah betul cara anak murid berkenaan?

Jika kita tanya Menteri Pelajaran yang juga TPM sekarang iaitu Muhyiddin, beliau ada jawapannya. Anda boleh baca tulisan saya sebelum ini tentang sikap Muhyiddin di sini. Apabila kenderaan DS Anwar dikepung dan dibaling batu oleh sekumpulan `monyet' di Kerdau baru-baru ini, wartawan meminta komen Muhyiddin. Beliau memberi komen paling `bijak' sebagai Menteri Pelajaran dan TPM iaitu perbuatan `monyet-monyet' berkenaan adalah kerana mereka tidak suka kepada DS Anwar. Lebih baik DS Anwar jangan datang situ lagi, katanya.

Itulah komen paling bijak yang beliau boleh beri. Beliau tidak minta Polis siasat atau sekurang-kurangnya menasihati sekumpulan `monyet' itu agar menjadi manusia yang bertamaddun. Jika inilah pemimpin yang kita ada, tidak pelik suatu hari nanti pelajar-pelajar kita naik tocang kerana mereka diberi nasihat yang songsang oleh Menteri seperti ini.

Mungkin kita telah dikelabukan dengan umpan kebendaan hingga kita sesat di dalam memilih pemimpin. Yang merasai kesannya adalah anak bangsa kita dan cucu cicit kita kelak. Oleh itu, marilah kita mengubahnya mulai sekarang. Jangan biarkan pemimpin seperti ini mengajar anak kita menjadi ego dan bongkak sepertinya./wfauzdin.blogspot.com

GELEK M.DAUD KILAU DAN DANGDUT MELALAIKAN ORANG FELDA DI KERDAU

Posted: 04 Mar 2011 09:47 AM PST

Gambar Hiasan

Oleh: WFAUZDIN NS

PUNYALAH haprak puak tu. Ajak berdebat secara ilmiah tentang ekonomi negara takut, kecut. Bila kita berceramah, puak tu cari jalan jangan kasi rakyat mendengar ceramah kita agar rakyat akan menjadi bangang macam mereka. Maka, di kawasan felda kat Kerdau, dibawanya artis M.Daud Kilau dan konsert dangdut. Ya Allah.

Maka bergolek punggung lah si Daud Kilau bersubahat dengan puak tu. Ada ke Daud kilau Justify Fullbercakap macam artis Bob Lokman yang baru masuk PAS itu? Jika Bob Lokman bercerita tentang keinsafannya dan keindahan Islam, apa pula M.Daud Kilau buat di Kerdau? Golek punggung je lah dan si tua lelaki perempuan yang masih tak sedar diri di kawasan tu pun tersengeh dan terangguk-angguk menonton. Kesihan Melayu....

Kalau tak ada Wakil Rakyat yang meninggal dunia kat situ, gamaknya sampai mati orang situ tak dapat tengok M.Daud Kilau atau menonton dangdut. Terasa rugi besar mereka, agaknya. Di sebelah kita bercerita pasal harga barang naik, pasal pemimpin rasuah, pasal tanah kita dan hak kita telah dirampas, pasal moral remaja semakin teruk, tetapi puak tu pasang speaker kuat untuk hanyutkan orang-orang Melayu dengan alunan gelek M.Daud kilau dan nyanyian dangdut. Berbaloi M.Daud kilau dapat Datuk kerana `berjihad' untuk orang-orang Melayu. Patut lah Bob lokman tak dapat Datuk. Kalau Bob Lokman buat macam M.Daud kilau tu, tak lama lagi dapatlah Datuk. Shah Rukh Khan yang nyanyi guna `miming' suara pun dapat Datuk kat Melaka. Itulah hebatnya ketuanan Melayu.

Kesihan Melayu...Melayu semakin `Me-Layu'./wfauzdin.blogspot.com

KERETA ANWAR DIKEPUNG DAN DIBALING BATU, APA KOMEN `SI LEMBAM'?

Posted: 04 Mar 2011 07:00 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MUHYIDDIN secara terang-terangan merestui tindakan tidak bertamaddun beberapa kumpulan yang mengkasari DS Anwar yang berkunjung ke Felda Jengka 22 pada Khamis malam lepas. Kereta yang dinaiki oleh DS Anwar dikepung dan dibaling batu oleh sekumpulan `monyet' upahan.

Apa kata Muhyiddin selaku PM 1 Malaysia? Beliau memberi komen seperti orang bodoh iaitu katanya, "Insiden Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari di kawasan Felda di Kerdau mungkin disebabkan penduduk kawasan itu menyampah dengannya.

NONE"Itu (terjadi) kalau orang Felda tak boleh menerima Anwar. Kerana itu kampung mereka sendiri, itu hak merekalah," kata Muhyddin yang juga timbalan presiden Umno.

"Mungkin kerana mereka dah menyampah, (dan) tidak hendak dengar lagi cerita karut-marut dan berdosa lagi. Jadi lebih baik (Anwar) jangan masuk."
(Malaysiakini)

Itukah komen dari seorang PM? Bayangkan jika Muhyiddin bertandang ke Kalantan, Selangor atau P.Pinang yang ramai orang tidak suka kepadanya maka beliau dilakukan sedemikian? Agak-agaknya apa komen beliau? Agak-agaknya pihak polis akan buat apa? Mesti kecoh Utusan Meloya dan TV 3 suku akan ulas macam lalat hurung tahi.

NONEDilaporkan sekitar tapak ceramah ditabur dengan paku dan beberapa kenderaan mengalami kerosakan. Ini kerja bangsat dan bacul oleh puak yang tidak beragama dan tidak bermoral. Pemimpin yang merestui puak ini pun setaraf dengan mereka juga.

Satu kelemahan di pihak kita ialah kita mungkin tidak mempunyai satu Unit yang mampu mengawal pimpinan kita. Jika ada pun, kita mungkin tidak merancang serapi mungkin apakah tindakan yang boleh kita lakukan jika berlaku situasi seperti itu. Sebab itu saya ada menulis di sini betapa kita perlu wujudkan Unit Gerak Jihad. Tidak mustahil suatu hari nanti kita hanya mampu melihat Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi dibaling batu atau diludah oleh `monyet-monyet' upahan Apco itu.

Ini satu pengajaran buat kita yang sering lalai atau tidak peka dengan aspek keselamatan pimpinan dan para penyokong kita. Bagaimana mungkin puak mereka boleh datang ke tapak ceramah kita dengan melakukan kerja menabur paku-paku di serata tempat? Mana mungkin kenderaan yang membawa pimpinan kita tidak dikawal serapi mungkin? Kita mahu harapkan kawalan pihak Polis semata-mata?/wfauzdin.blogspot.com

UMI TIDAK TAKUT NERAKA KE ? - AZWAN ALI MULA BERSUARA

Posted: 04 Mar 2011 05:00 AM PST

Dulu, Azwan berganding dgn Umi Hafilda `memusuhi' Azmin, Kini Azwan kembali bertaut bersama keluarga...tetapi bagaimana dengan Umi? Kesihan dia....




KUALA LUMPUR : Ummi Hafilda Ali diingatkan supaya berhenti memfitnah orang lain sebaliknya berusaha membersihkan dosa yang dilakukan terutama terhadap keluarga sendiri. Peringatan tersebut dibuat oleh adiknya sendiri, Azwan Ali.

Dalam SMSya ... Azwan mengingatkan kakaknya bahawa seksaan dari Allah menanti kepada mereka yang melakukan fitnah. "Tak takut azab neraka ker?" kata Azwan.

Sehubungan itu, Azwan yang juga personaliti TV terkenal menasihati Ummi supaya membersihkan diri sendiri sebelum bercakap mengenai orang lain.

"Bersihkan dosa pada adik beradik sebelum nak menyalak berpolitik sambil busukkan darah daging (sendiri). (Ia juga termasuk) dosa kepada saya," tambah Azwan.

Sumber: Tranungkite

RM 13 RIBU TUNAI ISNIN INI, DUGAAN BUAT PENEROKA FELDA

Posted: 04 Mar 2011 01:56 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

ISNIN nanti dapat atau tidak Peneroksa Felda seramai 260 wang tunai sejumlah RM 13 Ribu seorang bagi pembayaran CESS? Wang itu dijanjikan oleh Maslan di Kerdau iaitu kawasan pilihanraya kecil yang mana majoritinya adalah pengundi dari Peneroka Felda.

Jangan lupa, Ahad ini hari mengundi. Siapa pemenang belum tentu dan Kerdau dikatakan amat panas buat Umno sekarang. Pengundi mungkin tidak percaya cakap Najib, Muhyiddin jauh sekali mahu percaya anak terbuang Mak Cik Umi itu. Tetapi, bila sebut ada wang tunai seorang boleh dapat RM 13 Ribu, bagaimana agaknya?

Hanya iman dan takwa berlandaskan kebijaksanaan yang boleh membuat keputusan. Jika perut diletakkan ke depan berbanding nilai maruah, maka sudah pasti wang tunai satu pilihan terbaik. Masalahnya, jika Umno tewas adakah wang tunai itu diserahkan? Tahniah, buat ANAK satu pertubuhan yang sanggup dikeji dan dihina semata-mata untuk menjaga kebajikan para Peneroka. Hasilnya, Isnin ini ada wang buat para Peneroka berkenaan. Fikir-fikirkanlah./wfauzdin.blogspot.com

Cursing Malay : Terus Terang

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Makcik,Banyak Faedah Dia Makcik!Lepas Ni Makcik Nak Pegi Pasar Tani Boleh Naik MRT

Posted: 04 Mar 2011 06:07 PM PST


Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Rasanya...baiklah Zaid settle kes ni dulu..!!

Posted: 04 Mar 2011 07:02 PM PST

http://anti-zahid.blogspot.com/2009/01/memeranjatkan-video-temuramah-penuh.html

Itulah...dok seronok sangat bersekongkol dengan mat ketayap putar alam tu...

Kau ingat menteri Turki tu bodoh sangat ke sampai senang sangat Anwar boleh gelembong dia?

Kau ingat Duta Turki kat sini tak gheti bahasa ke? Silap2 dia fasih ngomong Jowo Bagan Datoh wak oi...

Ke kau yang tak berapa cerdik cakap omputih...hehe!!


Kes liwat II: Zahid dakwa Anwar bohongi Turki



JASIN, 5 Mac — Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah membohongi kepimpinan tertinggi Turki berhubung kes liwat yang membabitkan pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan tiga tahun lalu.

Kata Ahmad Zahid, Anwar yang merupakan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) memberitahu kepimpinan kerajaan Turki bahawa kes liwat melibatkan Mohd Saiful adalah kes lama iaitu tahun 1998 yang dibuka semula kertas siasatan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Baru-baru ini saya ada ke Turki dan berjumpa Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdogan, dulu ada tokoh pembangkang Anwar Ibrahim kata Turki adalah negara yang memberikan sokongan moral kepada beliau dan pernah terbang ke Turki untuk dapatkan bantuan politik atau sokongan politik, duduk di rumah Kedutaan Turki.

"Saya lakukan siasatan, rupa-rupanya Anwar Ibrahim ini rapat dengan Menteri Luar Turki Ahmet Davutoglu, menteri luar ini bekas pensyarah di UIA (Universiti Islam Antarabangsa) ketika Anwar Ibrahim jadi presiden UIA," katanya ketika menyampaikan ceramah di Pentas Rakyat sempena kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau di Merlimau Pasir di sini malam tadi.

Kira-kira 150 orang menghadiri ceramah itu yang turut disertai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan dan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman.

Ahmad Zahid yang juga naib presiden Umno berkata, dalam pertemuan itu beliau diberitahu Ahmet bahawa Anwar meminta supaya diberikan perlindungan daripada ditangkap.

"Menteri Luar ini beritahu Perdana Menteri Turki untuk beri perlindungan kepada Anwar Ibrahim, tapi Allah s.w.t maha adil . . . pada majlis makan malam saya kebetulan duduk di sebelah Menteri Luar ini.

"Saya tanya beliau, adakah Anwar Ibrahim ini kawan beliau? Beliau kata betul, saya tanya selalu Anwar Ibrahim hubungi beliau? Dulu selalu, sekarang dah tak ada. Bila kali terakhir Anwar Ibrahim hubungi beliau? Beliau jawab setahun setengah lalu.

"Tapi Anwar Ibrahim beritahu kita tiap-tiap bulan beliau ada jumpa, malah Anwar Ibrahim jelaskan kepada masyarakat Turki bahawa kes di mahkamah sekarang adalah kes sama yang dihidupkan . . . dibuka fail oleh Datuk Seri Najib Razak," katanya.

Tambah Naib Presiden Umno itu, pihaknya termasuk menjelaskan perkara sebenar kepada kerajaan Turki mengenai situasi yang berlaku.

"Bila perwakilan Malaysia terangkan, ini kes baru... bukan kes lama dan Datuk Seri Najib Razak tak ada niat untuk menganiayai Anwar Ibrahim.

"Ini kes yang beliau buat sendiri, yang melapor adalah Saiful bukan Saiful yang diarahkan . . . dia jadi imam Anwar Ibrahim jadi makmum," katanya.

Kes liwat yang melibatkan Anwar itu masih berjalan di mahkamah.

Anwar didakwa meliwat Mohd Saiful di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Sudah terang lagi bersuluh....

Posted: 04 Mar 2011 06:53 PM PST

Dipetik dari Malaysiakini...

112 statement allegedly tampered? So what's new?

'I am not surprised that they have tampered with the 112 statement. Even Altantuya's immigration records have been deleted.'

Sodomy II: Anwar's back on witness stand

Cala: Who can be trusted? Somebody had tampered with the '112 statement' recorded from Opposition Leader Anwar Ibrahim on July 16-17, 2008. Who could they be? Who else? Surely one would not expect an ordinary police to do that.

For a clue, please look at the incentive structure of those who would stand to benefit if Anwar is not there. You are right. It must have been done after receiving orders from certain persons truly powerful.

You are also day-dreaming and totally out of sync with reality if you think those in uniforms are people worthy of our trust.

Bluemountains: I am not surprised that they have tampered with the 112 statement. Even Altantuya Shaariibuu's immigration records have been deleted. And yet, neither the government, the attorney-general, the police nor the judiciary is interested to know who ordered the deletion. It must be C4ed.

Alan Goh: I am not a fan of DSAI but there are too many holes, if and buts presented by the prosecution.

The Hospital Puswari doctor said no penetration but HKL (Hospital Kuala Lumpur) doctors said there was. The forensic DNA said not one but three types of semen found, again probably the third DNA due to sitting on the toilet bowl.

Come on, Malaysians are not stupid and when you sent 10-15 police in balaclava just to arrest a 62-year-old guy with a back problem, it speaks volumes of the Sodomy II trial. Every Malaysian is asking, "when will this humiliation to the PDRM, judiciary and doctors end just to castrate an opposition leader who is seen as a threat to Umno.

Use your head, you cannot break walls merely by throwing eggs at it. Enough is enough.

Louis: Anwar's case is just a ploy by Najib to divert our attention from many of his shortcomings and many revelations of the country's scandals.

Why waste so much time in trying to nail Anwar? Look at the team of prosecutors who could easily be deployed to take on high-profile cases like PKFZ (Port Klang Free Zone) or Dr Mohd Khir Toyo's alleged charges.

Those cases involve millions of ringgit, if not billions. Don't you think it is more worthwhile to pursue those cases. Instead, they are barking up the wrong trees.

Peter Clement Goh: Here are the possible outcomes of the trial.
1) Judge will rule in favour of the prosecution in the trial within trial - evidence will be allowed. Male Y will be Anwar and jail sentence pronounced in time for GE. (30/70 chance of happening).

2) Judge will rule in favour of the defence in the trial within trial - evidence will be disallowed. Male Y will be Anwar, and prosecution will find "other" evidence. (50/50)

3) Judge will rule in favour of the defence in the trial within trial - evidence will be disallowed. Male Y will be Anwar, judge will throw out the case because of a technicality but the DNA already shows that it is Anwar so Anwar will be discredited (70/30 - most likely scenario as this will make the judgment more favourable to the rest of the world, and Umno will then sing for joy that DSAI (Anwar) "was indeed in Saiful").

With scenario 3 - the judgment would be "fair" and PM Najib Razak wins (Mahathir will say to the world that he was right all along).

Pemerhati: Since Mahathir's time, one of Umno's strategy has been to waste huge amounts of the taxpayers money by using the bloated bureaucracy, the enforcement agencies and the judiciary to harass the opposition.

It carries out unfair prosecutions of the opposition leaders and protestors (e.g. Sodomy I and II, the Human Rights Party leaders and demonstrators) to sap their energies and resources. The Sodomy I and II cases have been planned and executed by the very top Umno leaders.

In this case, Mohd Saiful Bukhari Azlan met Najib and his officers (co-conspirators and executors of the frame-up?) prior to lodging a report against Anwar. Saiful said he was forcefully sodomised, but then went on to say he had sex several times and once came out from the bathroom clad in a towel to have sex.

This clearly shows he was a willing party and thus is lying. The people who planned the whole frame-up did not coach him well. Najib will decide the verdict in this case, but in the meantime he is happy that the opposition is being harassed.


Cop: I told lawyer of Section 337B arrest

Naaah!: The purpose of the arrest is clear - to obtain Anwar's DNA. When this was not done in the hospital, Anwar had to be detained overnight and the next morning the whole lock-up was searched thoroughly for his hairs, etc.

Mob1900: What's the court waiting for? Law enforcement officers who didn't know the law blindly followed orders from the brass with total disregard of the procedure and practices.

•Arrest was made with 'overwhelming force' (more a dozen of police officers) on one 'suspect'.
•No warrant was produced during the arrest.
•'Suspect' had earlier promised to cooperate at a given date, time and venue and yet was taken in a rash manner in order to humiliate.
•Officers who lied about informing the suspect and his lawyer about the charges against him.
•Abuse of facilities/personnel in the name of arresting one suspect, yes, only one suspect.
Confused: You mean the police require 10 to 15 members of the Special Action Unit wearing balaclava and armed with sub-machine guns to arrest a person for sodomy?

R Venugopal: DSAI, be patient and the truth shall surface. It is a pity that you have to go through the humiliation, time and again. Remember, there are always people behind you all the way till the battle is over. Let us all strengthen our resolve to face PRU13.

Anonymous_3db7: Forgotten to bring along the arrest warrant but did not forget to get 15 clowns to arrest an unarmed civilian?

Anwar Tibai Pencacai Umno...!!

Posted: 03 Mar 2011 10:38 PM PST


dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Lawan tetap lawan!

Posted: 04 Mar 2011 09:00 PM PST

dollah yankee -
Begini lah Anwar Ibrahim dalam mempertahankan dirinya daripada serangan-serangan BN/umno.

http://www.youtube.com/watch?v=sHLf887xvQs&feature=player_embedded

Aku masih dara...?!

Posted: 04 Mar 2011 04:36 PM PST



dollah yankee -
Tahu kah anda, pada malam ceramah anak dara tua ini(dara ke??) di Merlimau dua tiga hari yang lepas, setiap ayat yang keluar dari mulutnya, dia di booo dengan ayat-ayat 18SX??

Tukar Tiub akan gelak satu minggu !

Posted: 04 Mar 2011 05:09 AM PST

TODAY - March 04, 2011
Dr Mahathir argues that Arabs, Indians and Indonesians have become Malay through assimilation. Race card>
dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..
Satu minggu Tukar Tiub akan hentam!!!

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT