Nuffnang

Pengikut

kalam Perantau

0
sumber :-

kalam Perantau


Terkini : ADUN Kerdau meninggal dunia

Posted: 12 Feb 2011 05:35 AM PST

NONEADUN Kerdau, Datuk Zaharuddin Abu Kassim daripada Umno meninggal dunia pada jam 6 petang tadi, menurut siaran Buletin Utama, TV3.

Sejak setahun lalu, allahyarham seringkali keluar masuk hospital kerana pelnagai penyakit.

Kali terakhir adalah pada November tahun lalu di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Hospital di Temerloh kerana tekanan darah yang tidak menentu.

Allahyarham juga sebelum ini pernah dimasukkan ke IJN pada 9 Mei tahun lalu apabila berlaku masalah pada buah pinggang dan jantungnya selepas menjalani pembedahan ulser usus.

Zaharuddin, 63, menang kerusi DUN Kerdau pada pilihan raya umum 2008 dengan majoriti 1,615 undi, menewaskan calon PAS, Hassanudin Salim.

Kawasan tersebut mempunyai pengundi yang terdiri daripada 89 peratus Melayu, 6 peratus Cina, 3.7 peratus India dan 2.5 peratus kaum-kaum lain.



Siulan Apadianie

0
sumber :-

Siulan Apadianie


Kuasa Rakyat Suara Keramat

Posted: 12 Feb 2011 05:04 PM PST

Kanak-kanak juga berpesta setelah berjaya menghalau Firaun Mesir Hosni Mubarak dari tampuk kuasa 

usinkata;..Kejayaan rakyat Mesir menghalau Hosni Mubarak turun dari takhta Presiden mendapat pujian satu dunia termasuklah di Malaysia..Itulah.. Kuasa Rakyat...Suara Keramat..
Untuk itu bersempena kemenangan rakyat Mesir..hati ini ingin mengajak kembali ke belakang zaman ketika di era 1970an..dimana ketika itu Kuasa Rakyat Suara Keramat berkumandang diudara membela golongan rakyat miskin nun jauh diutara sana..semoga paparan ini dapat memberikan satu pengajaran kepada golongan muda yg sememangnya belum lahir ketika itu (termasuklah aku)...bahawa Kuasa Rakyat Malaysia setara hebatnya seperti mana kini yg berlaku ke atas rakyat Tunisia dan Mesir..

Apa yang akan dipaparkan nanti satu peristiwa sejarah yg telah tertulis dan perlu dikaji oleh golongan muda masa kini..

Mengapa kita perlu mengkaji sejarah ..? Kerana sejarah membentuk masa kini, maka sekiranya kita salah memahami sejarah lampau, besar kemunkinan kita salah faham mengenai masa kini kita sendiri.Kesanya mungkin membawa kepada tindakan yang tidak dapat dijustifikasikan oleh sejarah hari ini.- Afareez Abd Razak Al-Hafiz


Pada 22 dan 25 November 1974,beribu-ribu orang petani miskin mengadakan perarakan lapar kerana membantah kenaikan harga barang keperluan harian dan kejatuhan harga getah yang mereka hasilkan.Mereka juga hendak menarik perhatian terhadap berita bahawa beberapa orang anak petani miskin menjadi korban kelaparan.Khabarnya ,kanak-kanak ini keracunan setelah makan ubi gadung,yang tidak dibasuh dengan bersih ,oleh kerana ibu bapa mereka kekurangan wang untuk memberi makanan.
Walaupun perarakan lapar itu menjelmakan masalah rakyat yang serius,namun menteri,pegawai dan media semuanya cuba hendak menyembunyikan daripada pengetahuan umum.Tindakan mereka tidak diambil hirau oleh pihak berkuasa.Semuanya membisu seribu bahasaterhadap hal-hal yang ditimbulkan .akan tetapi,masakan bangkai gajah boleh ditutup dengan nyiru.Suratkhabar Tionghua melaporkannya sedikit,akan tetapi tidak ramai yang membaca.Orang Melayu tidak tahu sama sekali mengenainya.
Satu hari,seorang pelajar dari Kedah datang ke rumah memberitahu tentang perarakan di Baling itu.Aku ceritakan kepada beberapa orang pemimpin pelajar di Universiti Malaya(UM).Mereka pergi memastikan cerita tersebut, dan selepas ini membuat keputusan menunjukkan perasaan ata berdemo,untuk menarik perhatian umum terhadapnya.
Mula-mula siswa di UM berdemo.Kemudian berjangkit ke Institut Teknologi MARA (ITM) Universiti Kebangsaan (UKM) di Kuala Lumpur, Universiti Sains (USM) di Pulau Pinang dan Politeknik Ungku Omar di Ipoh pula.Para pelajar mulai sedar akan erti peristiwa di Baling itu.Dengan melancarkan tunjuk perasaan,mereka berharap agar dapat ,menarik perhatian umum dan kerajaan mengambil langkah segera bagi membaiki keadaan rakyat tani yang miskin itu.
Kebetulanya,semaa petani Baling menjerit suara penderitaan mereka,Parlimen yang baru dipilih mengambil keputusan menaikan elaun bulanan anggotanya daripada RM1000 kepada RM1500.Ini seumpama menyiram benzin ke atas kemarahan para pelajar.Mereka bukan saja bertambah kuat menuntut pembelaan hak rakyat bahkan bertambah lantang membantah tindakan Parlimen.
Apabila mereka mendapati tindakan dalam lingkungan kampus masing-masing tidak berkesan, para pelajar ini mengambil keputusan berkumpul di Kuala Lumpur untuk mengadakan satu rapat raksaskadi tengah-tengah ibu kota itu sendiri.Mereka berhimpun di Padang Kelab Selangor pada 3 Disember 1974.Rapat itu disertai pelajar daripada hampir semua pusat pendidikan tinggi, terdiri daripada berbagai-bagai kaum ,sungguhpun majoritinya Melayu.Mereka membuktikan kemampuan tenaga pelajar bersatu dan bertindak memperjuangkan tuntutan dan hak rakyat tertindas dibumi mereka berpijak.
Rapat yang bermula secara aman menjadi kelam-kabt oleh sebab tindakan liar pihak polis mengepung pelajar-pelajar itu dan menghujani mereka dengan bom gas pemedih mata .Sebahagian besar pelajar bertempiaran lari,kebanyakan menuju ke masjid dan hanya berkumpul dihadapanya.Keadaan bertambah buruk apabila pihak polis menembak gas pemedih mata ke arah pelajar di luar dan dalam masjid itu.
Ejek-mengejek berlaku .Pihak polis merempuh kumpulan pelajar di luar masjidmemukul serta menangkap sejumlah mereka.Kemudian mereka merempuh masuk ke dalam masjid pula, tanpa menanggalkan but,sambil terus melepaskan tembakan gas pemedih mata.Inilah yang mengakibatkan banyak kerosakan ; akan tetapi, para pelajar yang baru saja selesai sembahyang ditangkap.
Pelajar-pelajar berdemo lagi dalam kawasan kampus masing-masing.Semakin hari semakin hebat.Rapat-rapat umum yang diadakan di dewan-dewan besar melimpah sampai keluar dengan pelajar.Ramai pemimpin pelajar berucap dengan berapi-api.Keadaan semakin serius .Perdana Menteri ,Tun Razak,muncul di kaca televisyen ,berucap dengan nada yang keras dan memberi amaran akan menangkap para pelajar serta pensyarah yang dituduh menimbulkan kekacauan.
Akan tetapi ,para pelajar tetap tegas dengan pendirian serta tindakan mereka.Mereka menganggap adalah hak dan tanggungjawab mereka membela nasib petani miskin dan bercakap benar tentang berbagai-bagai kecuaian pemerintah.Pada 6 Disember polis memperhebatkan serangan mereka dengan gas pemedih mata.Mengikut cerita,di luar UM setengah-setengah daripada bom gas ini ditembak juga menghala Kampung Kerinci,dimana beberapa orang pelajar disyaki berkumpul.
Kononya , ada bom gas itu yang mencederakan kanak-kanak .In menimbulkan kemarahan di kalangan penduduk Kampung Kerinci pula.Malam itu, sebilangan pelajar bergabung tenaga dengan beberapa orang penduduk kampung itu dan "mengamuk".Mereka berarak di lebuhraya Persekutuan.Ada diantara mereka ,dalam keadaan marah,telah memecahkan lampu isyarat dan menyekat jalan dengan kayu dan batu.Lebuhraya seperti diserang puting beliung.

usintambah; Kemudian berlakulah penahanan dan penangkapan beberapa belia(anak muda),para mahasiswa,pemimpin mahasiswa dan para pensyarahnya dan yg telah di I.S.A kan termasuk Prof Dr Syed Husin, Anwar Ibrahim( Presiden Abim), Kamarazaman Yaacob(Presiden PMUM), Adi Satira Ahmad (Timbanlan Setiausaha Agung  PMUM), Ibrahim Ali (Presiden PPITM..sekarang Presiden Perkasa)..


*sumber ; petikan buku - Dua Wajah;Tahanan Tanpa Bicara - nukilan Prof Dr Syed Husin Ali 

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Ummi Nazeera dan Tiz Zaqyah pernah tarik rambut berebut jantan di Starbuck Cafe(gosip terlates daripada penjaga wardrobe produksi drama)

Posted: 12 Feb 2011 09:27 PM PST

sila baca berita harian hari ini punya..

sila cari seksyen bersama silibriti dan yg di interbiu adalah ummi nazeera..

ummni nazeera ni awek yg belakon nur kasih..yg tergila2 kat abg aidil..

tapi abg aidil layan blu dngn nur amina atau nama sebenar tiz zaqyah..

kira mcm aku la..nk buat camne..tiz kan lawa..lg lawa daripada ummi nazeera..

ingt eh..ummi nazeera...bukan ummi hafeelda..

harharhar..

apa yg ditembubual??

ummi nazeera berbicara mengenai ptptn...

bla bla bla..sng cite aku rumuskan..dia kata..."pandai pinjam pandai bayar"

mcm "pandai romen pandai bertanggungjawab" la kot..

oi oi oi ummi nazeera..

ko jngn sama kan diri ko ngn student..ko tu pelakon..

keje ko snang..masuk tv jual body...

orng lain penat2 belaja..lepas graduate tak semestinya Allah bukak pintu rezeki masing2..

itulah yg mahatheer,ummi nazeera,ummi hafilda dan ptptn perlu paham..

dah habis tempoh pinjam dah mintak terus dibayar..

padahal budak yg meminjam belum lg dapat kerje..

agak2 la..jangan la menindas tahap along..

jangan jadi dungu..cuba bukak fikiran..

ala ko ummi..ko bukan cun mana pun..harap ada rezeki je la dapat gak jadi pelakon..

tiz lg lawa la oi..harharhar..

itu pun belakon tu kerje di halal sngt ke???

pundek la..

dah tk dapat kerje..si menteri pencen ni penah ckp..

anak melayu bodoh pilih kursus yg tak da nilai ekonomi..

ko lg pundek mahathir oi..jadi menteri kurang bijak..

bayangkan..kalau budak tu tak reti sains amik engineering..budak tu leh graduate ke??

sila jawab dngn jujur..

msti la tk..

so magic nya kat sini..

kerajaan kena la sediakan pekerjaan atas apa yg rakyat mampu dan mahir dalam bidang tersebut..

sama la..malaysia ada minyak jual la minyak..yg gila nk jadi negera pengxport strawberri buat apa??

sama la aplikasinya kat malaysia ni..kalau ramai rakyat minat bidang ekonomi dan bisnes..jadikan malaysia negara yg menawarkan bidang servis..mcm singapore..

tengok singapore mcm mana maju ke depan..

tu la sbb kuan yew slamba je bantai mahathir..sbb mahathir ni pengecut..

paling berani pun tampal poster la masa pra kemerdekaan dulu..

itu pun ntah ye ntah tidak..ke entah2 auta keleng..

harharhar..

so ummi nazeera..aku cadangkan ko amek stpm..biar pala hotak ko luas sikit..

spm je tk cukup kak oi..

anywai..

tiz zaqyah lg cun daripada ummi nazeera kan??

sapa tk setuju mmg dia perlukan cermin mata kuasa tinggi..

ahahahahahahahahhahahaa

HIDUP TIZ ZAQYAH!!!!!!!

aku was2 ngn ummi nazeera..

adakah dia sama spesis ngn shareezat jaleel..

sbb ada dabel e...

harharhar

Pakwe yang membosankan

Posted: 12 Feb 2011 03:23 AM PST

bosan gila..

tk tau nk buat ape..

nk study case pun aku tengah tk de mood nk stadi2 buat masa posting ini dipostkan..

aku perlukan pengisian baru..

pengisian kekosongan..

ada idea tk?????

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Sejarah Valentine

Posted: 12 Feb 2011 09:30 PM PST

Tag : Merenung Sejenak

Bila kita membicarakan tentang sejarah sambutan hari Valentine maka kita akan dapati bahawa terdapat 4 pendapat berkaitan dengannya.

Pendapat pertama mengaitkannya dengan pesta sambutan kaum Rom kuno sebelum kedatangan agama Kristian yang dinamakan Lupercalia. Lupercalia merupakan upacara penyucian diri yang berlangsung dari 13hb hingga 18hb Februari. Dua hari pertama mereka menyembah dewi cinta bagi kaum Rom kuno yang bernama Juno Februata. Pada hari ini para pemuda Rom memilih nama-nama gadis-gadis yang menjadi pilihan mereka lalu dimasukkan ke dalam sebuah kotak.

Setiap pemuda tersebut kemudiannya akan mencabut nama tersebut dari dalam kotak itu secara rawak. Nama gadis yang tertera di dalam kertas tersebut akan menjadi pasangan yang akan menjadi objek hiburan seksnya selama setahun. Pada 15 Februari, mereka meminta perlindungan dewa Lupercalia dari gangguan serigala. Pada hari ini mereka akan menyembelih seekor anjing dan kambing.

Kemudian mereka akan memilih 2 pemuda Rom yang dianggap paling gagah untuk menyapukan darah binatang tersebut ke badan mereka lalu mencucinya pula dengan susu. Setelah itu akan di adakan perarakan besar-besaran yang diketuai 2 pemuda tersebut dan mereka berdua akan memukul orang ramai yang berada di laluan mereka dengan kulit binatang dan para wanita akan berebut-rebut untuk menerima pukulan tersebut kerana mereka beranggapan ianya akan menambahkan kesuburan mereka.

Pendapat kedua mengaitkannya dengan kematian paderi St. Valentine ketika pemerintahan Raja Rom yang bernama Claudius II. Terdapat 2 versi cerita berkaitan dengan St. Valentine ini.

Versi pertama. Pada masa pemerintahan Claudius II, kerajaan Rom yang menyembah dewa-dewi amat memusuhi penganut agama Kristian dan para mubaligh Kristian telah dipenjara serta disiksa. St. Valentine sebagai seorang yang tegar menganut agama Kristian dan aktif menyebarkan ajaran tersebut turut dipenjarakan oleh Cladius II. Dikhabarkan St. Valentine walaupun dipenjarakan, beliau tetap mengajar dan menyebarkan agama tersebut di kalangan banduan-banduan penjara di samping membantu tawanan-tawanan penjara meloloskan diri dari penjara.

Kegiatan ini telah diketahui oleh Cladius II dan beliau memerintahkan St. Valentine diseksa dan akhirnya dihukum bunuh pada 14 Februari. Pengorban yang dilakukan oleh St Valentine ini dianggap oleh penganut Kristian sebagai satu pengorbanan yang besar demi kecintaan beliau terhadap agamanya. Malah St. Valentine disamakan dengan Jesus yang dianggap oleh penganut Kristian mati kerana menebus dosa yang dilakukan oleh kaumnya.

Dikatakan juga bahawa ketika di dalam penjara, beliau telah jatuh cinta dengan anak salah seorang pegawai penjara dan di akhir hayatnya sebelum dibunuh, beliau sempat menulis sepucuk surat cinta kepada gadis tersebut yang bertandatangan 'From your Valentine' (Daripada Valentinemu). Maka orang-orang Kristian mengambil sempena 14 Februari itu untuk meraikan hari kasih sayang demi memperingati hari kematian paderi mereka St. Valentine.

Versi kedua. Claudius II beranggapan bahawa anggota tentera yang muda dan masih bujang adalah lebih tabah dan kuat ketika berada di medan peperangan berbanding dengan mereka yang telah berkahwin. Justeru itu Cladius II menghalang para pemuda dari berkahwin. Namun demikian St.Valentine menentangnya dengan keras dan beliau telah melakukan upacara pernikahan terhadap para pemuda-pemuda Rom secara sulit. Aktiviti St. Valentine ini akhirnya dapat diketahui oleh Cladius II lalu beliau mengarahkan St. Valentine ditangkap dan dihukum gantung pada 14 Februari 269 M.

Pendapat ketiga. Ia dirayakan sempena kejatuhan Kerajaan Islam Andalusia di Sepanyol. St. Valentine merupakan individu yang telah memainkan peranan penting dalam usaha menjatuhkan kerajaan Islam pada masa itu. Disebabkan sumbangan beliau itu, St. Valentine dianggap sebagai kekasih rakyat. 14 Februari 1492 merupakan tarikh kejatuhan Islam di Sepanyol dan dianggap pada hari itu hari kasih sayang kerana mereka menganggap Islam adalah agama yang zalim.

Pendapat keempat. menyatakan sambutan hari Valentine ini bersempena dengan sifat burung yang musim mengawan burung yang jatuh pada 14hb Februari. Ini merupakan pendapat tradisi orang Inggeris.
Disini kita dapat melihat dengan jelas bahawa asal-usul sambutan Hari Valentine ini tidak ada hubung-kaitnya dengan budaya serta agama bagi umat Islam.

Sumber : Blog Kawan

KEPADA YANG INGIN SAMBUT HARI KEKASIH TU, LUPAKANLAH... KALAU DAH HARAM, JANGAN TERUSKAN.. KALAU DAH TAU, JANGAN BUAT-BUAT TAK TAU....

BERDOSA BESAR... INGAT SAMA KEPADA ALLAH.. INGAT SAMA DENGAN AJARAN ISLAM.. SEBAR-SEBARKAN PERKARA NI KEPADA RAKAN-RAKAN ANDA...

p/s : RAMAI ORANG MELAYU SUKA SAMBUT HARI VALENTINE'S NI... KAN ? KONONNYA NAK TUNJUKKAN KASIH SAYANG LAAAA.... LEPAS TU PERUT PASANGAN POMPUANNYA MEMBUNCIT SEBAGAI TANDA KASIH SAYANG. BILA DAH MENGELABAH KASIH SAYANG PUN NTAH KEMANA... JANTAN MENGHILANG, ANAK BUANG MERATA-RATA...



Cari N3 lama-lama disini

Ramai Pelajar Pekolah Ketagih Video Lucah

Posted: 12 Feb 2011 08:17 AM PST

Tag : Merenung Sejenak

Assalamualaikum dan salam blogger,
Perlu diakui dizaman sekarang,kita menmang memerlukan teknologi dalam kehidupan seharian.cuba bayangkan hidup tanpa periuk letrik,tanpa mesenbasuh,tanpa telefon bimbit dan sebagainya.
kalau dulu pelajar sekolah tidak dibenarkan membawa HP(hand phone) kesekolah tapi sekarang atas dasar keselamatan ia dibenarkan disekolah-sekolah bandar.

 tapi timbul pula masaalah baru apabila ia disalahgunakan,sehingga menjadi sebab kepada penyakit sosial yang baru.Di zaman ini HP boleh menjadi salah satu sebab keruntuhan moral remaja  kita.

KECANGGIHAN gajet seperti kamera dan perakam video serta Internet yang lebih mudah diakses menyebabkan penyebaran imej dan klip video lucah di negara ini kian menular. Walaupun kemudahan tersebut dicipta untuk perkara lebih baik, ada juga yang menjadikannya medium paling murah untuk merakam dan menonton aksi pornografi.
Ada pengguna yang sengaja merakam aksi intim sendiri untuk dijadikan koleksi peribadi.
Namun, ramai juga yang menggunakannya untuk mendapatkan wang, sama ada melalui jualan ataupun peras ugut.


Tidak hairanlah pada zaman dunia tanpa sempadan ini peratusan remaja yang terbabit dalam seks bebas menurut satu kajian dianggarkan lebih 27 peratus kerana peluang dan ruang semakin terbuka termasuk mendapat bahan lucah di telefon bimbit dan Internet.

Penyebaran melalui sistem pesanan ringkas (SMS) dan muat turun yang boleh dibeli pada harga murah memberi pengaruh negatif kepada kanak-kanak dan remaja.
Bersaing
Bermula dengan tengok sekadar suka-suka, ia boleh menjadi ketagihan sehingga timbul perasaan ingin mencuba.

Sebagai contoh, penyebaran meluas rakaman video membabitkan kanak-kanak yang juga adik-beradik berumur antara 11 hingga 14 tahun yang sedang melakukan hubungan seks akhir tahun lalu membuktikan pengaruh filem porno mengundang masalah yang lebih besar di negara ini.

Perlu diakui, zaman remaja adalah peringkat perkembangan individu mencari identiti diri.
Sekiranya tiada didikan daripada ibu bapa, mereka akan terpesong apatah lagi jika akrab dengan rakan sebaya yang sudah rosak akhlak.

PENYEBARAN video lucah semakin sukar diperangi.


Pensyarah Kanan, Jabatan Psikologi Pendidikan dan Kaunseling, Fakulti Pendidikan Universiti Malaya (UM), Prof. Madya Dr. Mariani Md. Nor memberitahu, kanak-kanak dan remaja yang terdedah kepada perlakuan seks terutama secara langsung di depan mata mereka sendiri akan mempelajari dan menimba kemahiran tertentu, cuma belum sampai ke tahap mengamalkannya.

Beliau mempunyai pengalaman menjalankan satu kajian ke atas remaja perempuan berusia 12 tahun yang mengatakan melakukan seks tidak menjadi kesalahan, bahkan sering melakukannya dengan lebih daripada seorang pasangan.
"Itu kajian lima tahun dulu, remaja itu sudah sampai ke tahap begitu serius dalam seks bebas, apatah lagi pada peringkat usianya sekarang yang sudah 17 tahun," katanya.
Kosmo! sebelum ini mendedahkan hasil satu kajian yang dibuat oleh seorang pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada 2009 yang mendapati 60 peratus kes perzinaan berpunca daripada menonton bahan-bahan lucah.

Pakar Psikologi Kanak-Kanak dan Remaja UKM, Dr. Khaizil Ismail berkata, Kajian Remaja Berisiko Tinggi yang dijalankan selama enam bulan di pusat-pusat pemulihan akhlak di seluruh negara itu merangkumi kira-kira 600 responden yang berumur antara 15 dan 20 tahun.
Khaizil juga menyokong kenyataan bahawa kes buang bayi yang semakin banyak berpunca daripada menonton bahan lucah.

Selain cenderung melakukan zina, penyelidik di Pusat Penyelidikan Seks, Kesihatan dan Masyarakat Australia, Universiti La Trobe di Melbourne, Australia, Michael Flood mendapati kanak-kanak yang sering menonton filem porno menganggap kekerasan dalam hubungan seksual adalah perkara biasa.

Nafsu

BERMULA dengan tengok sekadar suka-suka, ia boleh menjadi ketagihan sehingga timbul perasaan ingin mencuba. - Gambar hiasan



"Menonton filem lucah adalah sumber pembelajaran seks yang salah kerana secara realitinya, aksi yang ditunjukkan adalah aksi yang keterlaluan.
"Filem lucah tidak menunjukkan kasih sayang, keintiman dan keistimewaan hubungan antara pasangan, sebaliknya ia mempamerkan kekasaran dan kekerasan lelaki terhadap perempuan demi memuaskan nafsu," jelasnya kepada USA Today.

Jelas Flood lagi, bukti dari seluruh dunia mendapati pornografi memberikan kesan negatif bukan sahaja kepada individu, tapi juga komuniti.
Bahkan, hasil daripada soal selidik yang dijalankan secara rambang, Flood merumuskan kanak-kanak yang suka menonton aksi lucah sering gagal dalam membina hubungan dengan pasangan dan kebanyakannya lebih gemar melakukan hubungan seks bebas.
Tahun lalu juga, akhbar-akhbar di Indonesia menyiarkan Komisi Perlindungan Anak Indonesia (KPAI) menerima laporan mengenai kes perkosa melibatkan 33 kanak-kanak.
Ia dikatakan berpunca daripada pengaruh video porno penyanyi Ariel Peterpan yang ditonton.

Di Amerika Syarikat pula, dianggarkan kanak-kanak dan remaja lelaki berumur 12 hingga 17 tahun adalah golongan terbesar yang menonton video lucah kategori ekstrem yang menayangkan aksi seks kasar.
Suruhanjaya Kajian Pornografi Kebangsaan di negara itu pada tahun 1970 dan 1986 mendapati seorang daripada lima kanak-kanak lelaki serta seorang daripada 10 kanak-kanak perempuan mendapat pendedahan pertama kepada filem lucah seawal usia 12 tahun.

Sumber rujukan :
http://www.kosmo.com.my

Cari N3 lama-lama disini

Adun Kerdau Meninggal

Posted: 12 Feb 2011 06:06 AM PST

Tag : Isu semasa


ADUN Kerdau Datuk Zaharuddin Abu Kassim meninggal dunia pada 6.30 ptg dalam perjalanan ke Hospital Sultan Ahamd Shah Temerloh Pahang:polis-BERNAMA

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kerdau, Datuk Zaharuddin Abu Kassim, 63, diberitakan telah meninggal dunia petang tadi akibat terjatuh didalam bilik air. Beliau dibawa ke Hospital Temerloh dan disahkan meninggal.


Berita itu disahkan sebarkan oleh Agenda Daily:

Adun BN Kerdau dalam bahagian Kuala Krau Pahang, Datuk Zaharudin Abu Kassim ( gambar ) meninggal dunia petang tadi. Ahli Parlimen Kuala Krau Datuk Ismail Mohd Said memberitahu Agendadaily Allahyarham Datuk Zaharudin meninggal dunia setelah terjatuh dalam bilik air di rumahnya pada jam 6.30 petang. Jenazah dikebumikan pagi esok. Sebelum ini Zaharuddin dirawat di IJN kerana sakit jantung.-12/2/2011
 
Cari N3 lama-lama disini

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Itu fitnah orang gila - Azmin

Posted: 12 Feb 2011 06:20 PM PST

PETALING JAYA: Timbalan Presiden PKR Azmin Ali menafikan dakwaan Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) bahawa parti itu sedang merancang satu komplot supaya Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh melarikan diri ke luar negara dan memperoleh suaka politik.

Semalam, Perkasa membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPPD) Dang Wangi mendakwa mempunyai maklumat bahawa Anwar sedang mengatur rancangan termasuk cubaan membangkitkan kemarahan rakyat 'ala Mesir' sekaligus dapat mengelakkan daripada menghadiri prosoding tuduhan Liwat II yang sedang dihadapinya.

Ketua Wira Perkasa Armand Azha Abu Hanifah mendakwa rancangan itu dibincangkan semasa satu perjumpaan pemimpin PKR di ibu pejabat PKR pada 2 Febuari lalu.

"Anwar akan meniru cara bekas Perdana Menteri Thailand Thaksin Sinawarta yang melarikan diri ke luar negara dan mengatur rusuhan (civil disobedience) seperti rusuhan 'Baju Merah' di Bangkok," kata Armand semalam.

Sehingga hari ini, Anwar masih dalam lawatannya ke Amerika Syarikat dan dijangka pulang ke tanah air esok.

Mengulas laporan polis itu, Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak berkata PKR tidak pernah membincangkan isu sedemikian dan mendakwa ia hanya sebagai satu lagi fitnah yang ditaburkan Umno-Barisan Nasional (BN) untuk menjatuhkan Pakatan Rakyat (PR).

"Itu hak mereka untuk buat laporan polis. Ini fitnah orang hilang akal termasuk menggelarkan Anwar sebagai pengganas dan ejen Yahudi namun sampai sekarang tiada bukti kukuh.

"PR nak maju kehadapan untuk fikir cara nak selamatkan ekonomi ekonomi dan membincangkan soal prinsip.

"Jadi saya tak perlu nak jawab isu remeh dan beri perhatian kepada Umno kerana kita tahu rakyat tidak mahu lagi dengar fitnah dan kerja kotor yang dibawa Umno," katanya ketika merasmikan Seminar Pembangunan Semula Pemikiran Islam Melayu anjuran Yayasan Selangor dan Institut Kajian Dasar (IKD) di sini hari ini. -seterusnya

Mr PM, berterus terang lah pasal FLOM Division di JPM tu, kenapa diam saja? - Kit Siang

Posted: 12 Feb 2011 06:37 AM PST


The recent revealing of the ridiculous "First Lady of Malaysia Division" dedicated to Rosmah Mansor is bewildering and has yet again shown the inconsistency of the Barisan Nasional government in informing the public.

In his reply to my parliamentary answer in November 2010, Prime Minister Dato Seri Najib Razak said that there is no full-time staff or contract staff specially assigned to his wife, Datin Seri Rosmah Mansor.

The Prime Minister is clearly contradicting himself when the official website of Prime Minister's Department included the "First Lady of Malaysia Division" in the staff directory, under which five staffs are employed to work, suggestively for the self-proclaimed "First Lady" of Malaysia, Datin Seri Rosmah Mansor.

When the information was discovered and made public by certain media and by MP Seputeh YB Teresa Kok, the related information 'mysteriously' disappeared from the website. The truth about the allocation remains to be told.

In fact, the 'newly discovered' First Lady of Malaysia division was not mentioned in the four-volume Senarai Perjawatan Persekutuan (federal staff list), which forms part of the federal budget 2011 documents. Questions remained to be answered of how and how much is the division been allocated and what is the function of the division.

In the same directory we discovered that many advisors on specific issues are also listed, whom positions are similarly not allocated in the Federal Budget 2011. This include Dato' Seri Dr. Abdullah bin Md Zin as Advisor for Islamic Affiars, Dato' Shahidan Kassim as advisor for matters on North Corridor Economic Region (NCER), Datuk Seri Jalaludin bin Bahaudin as the Media Advisor, Dato' Mohammad Kamal bin Yan Yahaya as Advisor for International Relation, and Prof Emeritus Dato' Dr Zakri bin Abd Hamid as the Science Advisor. Each of the advisors has one or more staff assisting them.

Indeed the Prime Minister's Department is the biggest spender among the various ministries. The department receives RM15.8 billion this year (excluding the allocations for Attorney-General's Chamber and the Public Service Department), a record setting amount compared to past years and has been more than doubled from the RM 6.87 billion allocation in 2007.

I pressed on the Prime Minister to present a truthful reply on this issue and remain accountable to the people. The people of Malaysia deserve to know how their money is spent - DAPMalaysia

Perangai Umno macam regim Mubarak - TGHH

Posted: 12 Feb 2011 06:13 AM PST

Perangai Umno BN macam rejim ditewaskan
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 12 Feb: "Inilah seharusnya menjadi iktibar kita, terutamanya kepada kerajaan Umno BN yang juga memaparkan sikap dan perangai yang sama dengan apa yang ditunjukkan oleh rejim yang telah ditewaskan itu," kata Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Justeru, katanya PAS mengajak seluruh rakyat yang dahagakan perubahan agar dapat bersama kami dan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat untuk terus merencanakan tugas bagi melakukan perubahan menyeluruh dalam negara kita ini.

Beliau menyatakan demikian sebagai mengulas tindakan Hosni Mubarak meletakkan jawatan Presiden Mesir berikutan bantahan berterusan rakyat selama 18 hari.

Berikut kenyataan penuh beliau.

Parti Islam SeMalaysia (PAS) ingin mengucapkan tahniah kepada rakyat Mesir yang berjaya menyingkirkan rejim Hosni Mubarak yang telah menzalimi rakyatnya sejak sekalian lama. Keberanian dan sikap konsisten rakyat yang dahagakan perubahan ini wajar dicontohi oleh masyarakat dunia yang juga berhadapan dengan kerajaan yang zalim dan menindas rakyat. Benarlah firman Allah SWT dalam Al Quran bahawa nasib sesuatu kaum itu akan diubah oleh Allah sekiranya kaum itu sendiri ingin mengubahnya.

Cabaran terbesar selepas ini ialah tentunya mengemudi kerajaan peralihan yang dipimpin sementara oleh pihak tentera supaya perubahan yang digerakkan oleh rakyat ini akhirnya akan kembali kepada kuasa rakyat dalam menentukan hala tuju dan bentuk pemerintahannya, dengan menjadikan peluang keemasan ini untuk menegakkan keadilan menyeluruh, demokrasi telus dan tulen, dan akhirnya menjadi contoh kepada kerajaan lain di rantau Asia Barat yang masih dibelenggu demokrasi tempang. Pihak Majlis Ketenteraan pula diminta supaya tidak menggunakan ruang ini untuk berdolak dalih dan berhelah dalam membina negara Mesir baru nanti.

Kuasa besar dunia juga perlulah menghormati kuasa rakyat dengan tidak cuba mencaturkan suasana pemerintahan baru di Mesir itu. Sebarang campur tangan kuasa luar akan hanya memburukkan keadaan dan menyebabkan suasana kacau-bilau berterusan dialami oleh rakyat Mesir.

Peristiwa bersejarah ini tentunya menjadi iktibar kepada masyarakat dunia, termasuklah kerajaan Malaysia pimpinan Umno BN. Inilah natijahnya apabila undang-undang negara dipergunakan untuk menahan tanpa bicara, darurat diisytiharkan sewenangnya dan kuasa rakyat tidak dihormati sejak sekian lama.

Tempoh itu juga meyaksikan bahawa media dikuasai oeh kerajaan memerintah dan dipergunakan tanpa segn silu dengan matlamat untuk mengekalkan kuasa kerajaan memerintah. Parti politik yang wujud pula dipaksa berdepan dengan sistem pilihanraya yang berat sebelah, dan seterusnya menafikan kuasa rakyat. Sistem pendidikan pula menjadi bahan eksperimen, budaya hidup hedonisme dan penuh dengan rumpunan hiburan yang melekakan telah melupakan rakyat kepada realiti kehidupan sebenar, rasuah bermaharajalela dan rakyat dipaksakan untuk menerima satu bentuk kehidupan yang tujuannya entah ke mana. Akhirnya rakyat Mesir bangkit melakukan perubahan pada hari yang bersejarah ini.

Inilah seharusnya menjadi iktibar kita, terutamanya kepada kerajaan Umno BN yang juga memaparkan sikap dan perangai yang sama dengan apa yang ditunjukkan oleh rejim yang telah ditewaskan itu. PAS dengan ini mengajak seluruh rakyat yang dahagakan perubahan agar dapat bersama kami dan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat untuk terus merencanakan tugas bagi melakukan perubahan menyeluruh dalam negara kita ini - HD

ADUN Kerdau meninggal dunia ... Takziah

Posted: 12 Feb 2011 05:08 AM PST

PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kerdau, Pahang, Datuk Zaharuddin Abu Kassim meninggal dunia kira-kira pukul 6.30 petang tadi.


STONE : Ucapan takziah buat keluarga Datuk ... Alfatihah

Piiiiiiiiiiiirrraahhhhh Najib bila masa pula semua dasar yg dibuat mendahulukan rakyat, jgn cakap ikut sedap mulut saja

Posted: 12 Feb 2011 03:48 AM PST

STONE : Kata-kata dari seorang PM yang bongkak .. (revolusi rakyat Mesir) kita lebih awal lagi menyedari perkara ini apabila kita menekankan rakyat didahulukan. Apapun dasar kita, program kita mesti meletakkan prinsip utama mesti mendahulukan rakyat, ... piiiiiiiiiiirrraaahhhhhhhhhhhh Najib jangan cakap TAK SERUPA BIKIN, bila masa pula semua dasar yg dibuat mendahulukan rakyat ni, jangan cakap sesedap mulut saja ...hnag
Awat hang dah risau ker takut apa yang terjadi di Mesir ni akan merebak ke Malaysia?? ... Aku harap sangat-sangat ... hahahaha
Jangan samakan senario di Mesir dengan di Malaysia
KUALA LUMPUR, 12 Feb – Malaysia berharap peralihan kuasa Mesir berjalan lancar berikutan peletakan jawatan presidennya Hosni Mubarak semalam, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini.

Beliau berkata bahawa kerajaan Malaysia juga akan mewujudkan hubungan yang baik dengan pimpinan kerajaan Mesir yang baru kelak.

"Saya berharap proses peralihan kuasa di Mesir berjalan dengan licin dan tidak berlaku sebarang perkara yang tidak diingini seperti ketegangan dan keganasan yang serius.

"Saya yakin rakyat Mesir dapat menentukan nasib dan masa depan mereka dan saya berharap bahawa keadaan ini dapat diuruskan dengan baik sehingga tiba masa untuk mengadakan pilihan raya umum," katanya semasa sidang akhbar pertemuan Presiden Umno dengan ketua-ketua bahagian Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini.

Beliau berkata semoga rakyat Mesir yang mengharapkan perubahan akan mendapat sebuah kerajaan baru yang akan memenuhi kehendak mereka, iaitu kepada perubahan yang akan memberi kepuasan kepada mereka.

Hosni Mubarak akhirnya tunduk kepada revolusi rakyat dan mengumumkan peletakan jawatannya selepas 30 tahun memerintah Mesir apabila mengambil alih daripada Anwar Sadat.

Pengumuman itu dibuat oleh Naib Presidennya Omar Suleiman melalui satu kenyataan yang disiarkan secara langsung di televisyen kira-kira tengah malam tadi waktu Malaysia.

Najib berkata senario di Mesir tak boleh disamakan dengan keadaan di Malaysia.

"Apa yang berlaku itu (revolusi rakyat Mesir) kita (Malaysia) lebih awal lagi menyedari perkara ini apabila kita menekankan rakyat didahulukan. Apapun dasar kita, program kita mesti meletakkan prinsip utama mesti mendahulukan rakyat," katanya.

Beliau percaya jika prinsip itu dilaksanakan rakyat akan bersama-sama kerajaan tetapi dalam erti kata bukan semua masalah boleh diselesaikan dalam sekelip mata.

"Rakyat pun faham, tetapi asalkan kita mendahulukan rakyat dan memahami jangkaan rakyat bahawa kita ini mengambil tindakan dan rakyat merasai faedah hasil tindakan itu," katanya.

Ditanya mengenai kemungkinan ada pihak-pihak tertentu yang mahu mengikut jejak langkah penduduk Mesir yang berdemonstrasi, Najib berkata rakyat Malaysia adalah matang dan berfikiran rasional.

"Mereka tahu mana (satu) yang hak dan yang batil, dan mana (satu) yang nak dieksploit oleh mana-mana pihak.

"Saya dah buat (penjelasan tentang) poin ini. Dalam pergolakan di Mesir majoriti Barisan Nasional bertambah di Tenang (????), jadi ini adalah petanda yang baik," katanya.

Mengenai laporan polis yang dibuat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa mahu keluar negara untuk merancang sesuatu yang memudaratkan kepada keselamatan negara, Najib berkata beliau menyerahkan perkara itu untuk polis menyelesaikannya.

Semalam Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) membuat empat laporan polis terhadap ketua pembangkang berkenaan bagi membolehkan beliau dihalang keluar dari negara kerana didakwa merancang tindakan yang boleh menjejaskan keselamatan negara.

Mengenai komuniti facebook yang menentang pembinaan Menara Warisan setinggi 100 tingkat, beliau berkata ia memang dijangka kerana ia merupakan sebahagian daripada fenomena global dan perubahan dalam teknologi komunikasi.

"Kita mempunyai dua pilihan, kita boleh menutup Malaysia kepada fenomena global tetapi kita memilih untuk menjadi sebahagian daripadanya. Tapi itu bermakna bahawa kita perlu menguruskannya dalam sebuah masyarakat yang berpendidikan dan memahami teknologi dan oleh itu, cabaran adalah lebih kepada untuk menguruskan persekitaran politik," katanya.

Beliau berkata ia bukanlah mudah (bagi kerajaan) kerana mereka tidak memonopoli maklumat, penyebaran maklumat dan sebenarnya rangkaian sosial yang disebarkan tepat masa tidak bermakna pandangan-pandangan yang dilontarkan adalah betul.

Najib berkata untuk menguruskannya ia bukan hanya mengenai penapisan internet tetapi apa yang paling penting ialah supaya orang ramai memahami matlamat dasar kerajaan.

"Matlamatnya adalah baik tapi kadang kala apa yang hendak dilakukan kerajaan telah disalah anggap. Apa bezanya, sebagai contoh, antara bangunan 100 tingkat dan bangunan 80 tingkat."

Beliau berkata semuanya mengenai Malaysia pada tahun 2020 dan Kuala Lumpur akan menjadi begitu berbeza.

Projek ini tidak menggunakan wang orang ramai atau pembayar cukai seperti yang sering disalah fahami (oleh orang ramai), katanya. – Bernama

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


ANTARA MERLIMAU DAN KERDAU, SIAPA LEBIH BIJAK?

Posted: 12 Feb 2011 07:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

ENTAH mengapa nasib di zaman Najib. Itulah ketentuan Allah, mana yang boleh disekat mungkin dapat disekat dan yang tiada upaya untuk disekat terpaksa hadapi jua. Terdapat beberapa kes yang masih tergantung samada perlu ada Pilihanraya Kecil atau tidak, sehingga dibawa ke mahkamah. Cuma soal ajal sudah sampai, tiada lagi upaya untuk mengelak.

Terbaru, ADUN Kerdau, Datuk Zaharuddin Abu Kassim daripada Umno meninggal dunia petang tadi.

NONE

Allahyarham dikatakan menghembuskan nafas terakhirnya ketika dalam perjalanan ke hospital selepas dilaporkan terjatuh di bilik air rumahnya. Datuk Zaharuddin disahkan meninggal dunia akibat serangan jantung.

Ini memberi erti satu lagi PRK terpaksa diadakan. Membawa erti juga `bulan akan jatuh ke riba' buat penduduk di kawasan Dun Kerdau. Mulai sekarang mereka boleh berkira-kira untuk meminta apa jua dan permintaan akan dikabulkkan serta merta. Bahkan, benda yang mereka tidak minta pun puak-puak ini akan bawakan ke Kerdau.

azlan

Mengikut undang-undang pilihan raya, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mesti mengadakan pilihan raya kecil dalam tempoh 60 hari. Zaharuddin, 63, menang kerusi DUN Kerdau pada pilihan raya umum 2008 dengan majoriti 1,615 undi, menewaskan calon PAS, Hassanudin Salim.

Kawasan tersebut mempunyai pengundi yang terdiri daripada 89 peratus Melayu, 6 peratus Cina, 3.7 peratus India dan 2.5 peratus kaum-kaum lain.

Sekali lagi kerusi ini bakal ditandingi oleh PAS seandainya `status quo' diambil kira. Melihat situasi di sini, memang PAS sesuai untuk bertanding cuma diharapkan kali ini biarlah calon yang lebih berwibawa dan rapat dengan pengundi-pengundi di Kerdau ini.

Jangan bertanya samada PAS boleh menang atau tidak. Apa yang perlu ditanya terlebih dahulu adalah adakah SPR sudah membuang `tali' pada hidungnya? Adakah Umno berani bertarung secara jantan?

azlan




Berapa banyak pula peruntukan akan dicurahkan di Kerdau? Adakah rakyat Pahang terutamanya di kawasan Kerdau tidak berani melakukan perubahan? Sama-sama kita tunggu.

Biarlah kita selesaikan dulu di PRK Dun Merlimau. Samada orang Merlimau lebih cerdik dari orang Kerdau atau sebaliknya. Atau, kedua-duanya sanggup jadi `hamba' dulu, kini dan selamanya./wfauzdin.blogspot.com

PKR BERKUBUR HUJUNG TAHUN INI ATAU ZAHRAIN JADI `BANGKAI' DAHULU?

Posted: 12 Feb 2011 08:56 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

SEEKOR lagi `katak' bernama Zahrain meramalkan PKR akan berkubur hujung tahun ini. Sebelum ini banyak kali `firaun besar' dari Kulim Bandar Baru menyebut PKR akan berkubur sebulan dua lagi. Begitulah perjuangan dua tiga ekor Wakil Rakyat yang menjadi `katak', mereka tidak memikirkan nasib masyarakat di kawasannya, yang dilakukan oleh mereka setiap hari ialah menjadi `bomoh' meramalkan kejatuhan PKR.

Saya teringat suatu waktu dahulu, Menteri di JPM iaitu Nazri Aziz pernah juga meramalkan PKR akan berkubur selepas Pilihanraya Tahun 2008, kerana pada ketika itu wakil PKR yang ada di dalam Parlimen hanya Presiden mereka sahaja iaitu DS Wan Azizah. Dengan lagak sombong dan ego, Nazri ini meramalkan selepas Pilihanraya Umum 2008, PKR akan terkubur. Tetapi hakikatnya? PKR bukan sahaja bertambah kuat malahan berjaya menjatuhkan kerajaan terkuat Anak Toyo di Selangor, di samping membantu rakan mereka merampas beberapa negeri. `Bomoh Umno' dari JPM ini tidak berguna langsung.

Sekarang, Nazri sudah serik untuk menjadi bomoh. Si katak Zahrain pula mahu mencuba dengan Si Zul Kulim Ketayap. Mereka berdua sibuk meramalkan nasib PKR, sedangkan nasib mereka sendiri di hujung tanduk. Sudah lama pengundi-pengundi di kawasan mereka ingin menghumban Wakil Rakyat tidak berparti ini ke dalam `tong najis', tetapi apakan daya. Mereka berdua tidak tahu malu dan berkulit muka yang tebal. Mereka tahu mereka tidak diperlukan lagi oleh para pengundi, namun demi perut anak beranak biarlah mereka hilang maruah.

Marilah kita saksikan nanti, samada PKR yang berkubur dahulu atau mereka berdua yang menjadi `bangkai' terlebih dahulu./wfauzdin.blogspot.com

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Nombor-16

Posted: 12 Feb 2011 05:01 PM PST

Gurkah-gurkah politik di'port' ingat dan sangka yang nombor 15 di-Merlimau nanti merupakan pilihanraya kecil yang terakhir sebelum bretemu di pilihanraya yang besar yang banyak orang telah ramal kata akan berlaku pada pertengahan tahun ini.

Dan perjumpaan Najib dengan Ketua-Ketua Bahagian umno seluruh negara kelmarin adalah lebih kepada menyusun strategi mereka untuk perang besar yang akan menjadi hidup dan mati BN/umno.

Tetapi Allah maha besar kerana sebaik saja selesai perjumpaan Najib dengan Ketua-Ketua umno itu kelmarin pada jam 6.45 petang, setengah jam selepas itu satu lagi pilihanraya kecil yang ke-16 akan mengambil tempat. Kerdau menyusul selepas Merlimau.

Kedudukan sekarang selepas pilihanraya-pilihanraya kecil yang tak berhenti-henti selepas Pilihanraya besar pada March 2008 ialah Pakatan Rakyat 8 - Barisan Nasional 6. Yang pasti bagi gurkah-gurkah politik di'port' ialah Merlimau dan Kerdau akan tetap dikekalkan oleh BN dan kedudukan selepas itu tentu menjadi 8-8.

Jadi benarlah kata-kata gurkah-gurkah politik ini yang Najib masih tak berapa sedap nak buat PRU sebab kedudukan masih lagi 50-50 antara BN dan PR , sama-sama ada peluang, BN masih boleh pertahankan Putrajaya dan PR juga masih berpeluang untuk menawan Putrajaya.


dollah yankee -
Dalam banyak-banyak PRK,hanya orang-orang di-Sibu saja yang pandai menilai!



RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


ANALISIS: Asia Barat Mula Diresapi Bahang Demokrasi!!

Posted: 12 Feb 2011 08:46 PM PST

ANTARA MERLIMAU DAN KERDAU, SIAPA LEBIH BIJAK?

Posted: 12 Feb 2011 08:43 PM PST

PRU13: Pemuda PAS anjur perhimpunan 30,000 raih sokongan muda

Posted: 12 Feb 2011 08:32 PM PST

Rasuah bukan masalah di negara ini - Isa Samad..he..he..!!

Posted: 12 Feb 2011 08:30 PM PST

Minggu keharmonian agama sedunia kali pertama di Malaysia esok

Posted: 12 Feb 2011 08:29 PM PST

PLKN benar Gurdwara hantar guru agama ke kem

Posted: 12 Feb 2011 08:28 PM PST

Melayu: BTN diminta olah semula kurikulumnya

Posted: 12 Feb 2011 08:27 PM PST

Nurul Izzah: Apa status kesemua 107 jejantas di Kuala Lumpur?

Posted: 12 Feb 2011 08:26 PM PST

Errr.. Apasal Pulak Mesir Tak Sama Dengan Malaysia?

Posted: 12 Feb 2011 07:55 PM PST

Muhyiddin - Selama-lamanya Dalam Ke'sembap'an..

Posted: 12 Feb 2011 07:53 PM PST

PRK Merlimau : Revolusi Jalan Raya Sudah Bermula Di Merlimau - SIRI 1

Posted: 12 Feb 2011 07:45 PM PST

Revolusi Mesir: Strategi CFR Menyekat Ikhwanul Muslimin

Posted: 12 Feb 2011 07:43 PM PST

Pemimpin dunia kagum revolusi rakyat Mesir

Posted: 12 Feb 2011 07:41 PM PST

MAHATHIR: Menteri KDN @ Menteri Kacang Putih?

Posted: 12 Feb 2011 07:24 PM PST

Nombor 16

Posted: 12 Feb 2011 07:23 PM PST

Hati-hati makan di restoran yang ramai pekerja asing

Posted: 12 Feb 2011 07:22 PM PST

RUNGUS KAUM TERMISKIN DI MALAYSIA?

Posted: 12 Feb 2011 07:19 PM PST

Rakyat Melihat : Pesta arak & seks oleh golongan tertentu di Jeddah

Posted: 12 Feb 2011 07:11 PM PST

Teo Nie Ching: Kembalikan kebebasan kepada universiti

Posted: 12 Feb 2011 07:08 PM PST

John Malott and the darker side of Najib’s 1Malaysia

Posted: 12 Feb 2011 07:02 PM PST

Jalan mudah nak tampung hidup susah

Posted: 12 Feb 2011 07:01 PM PST

Ketuanan Rakyat : Sudah merebak ke Algeria,5 terbunuh 400 cedera,Internet dan Facebook disekat

Posted: 12 Feb 2011 07:00 PM PST

Di sebalik pengunduran Hosni Mubarak

Posted: 12 Feb 2011 06:59 PM PST

Umno, jangan bodohkan rakyat , kata Azmin

Posted: 12 Feb 2011 06:58 PM PST

MB Selangor : Tambah Polis Jika Penubuhan Polis Bantuan Ditolak

Posted: 12 Feb 2011 06:56 PM PST


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT