Nuffnang

Pengikut

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Anak Dr Mahathir yang berbulan madu di Mesir turut terperangkap(berita terkini tv3)

Posted: 01 Feb 2011 08:16 PM PST

sila baca berita harian dan jangan percaya pada tajuk bulat2..

mahathir terbukti keleng dalam kata2nya..

dulu kata melayu ni manja asyik nk bertongkat kalau nk maju..

ini dulu kira dia kritik..

skarang dia kata melayu perlukan tongkat pulak...

harharharhar...

sah2 la ko ckp cam keleng wahai mahathir oi..

ko ngn kuan yew sama sajeeeee

ckp beputak2...

hang mai alo setak kepala hang aku putak...

harharharharharharhar...

bg mereka yg tak tau apa itu ayat keleng..ckp mcm keleng..mahupun keleng botol..

lihatlah gaya percakapan,tingkah laku,dan atur cara mahathir...

antara mangsa keleng ini adalah anwar ibrahim...

Pelajar Mesir kena rogol kat Mesir(terlates)

Posted: 01 Feb 2011 05:23 AM PST

lihat pada tajuk...jangan percaya langsung pun..sapa yg percaya dah tu posting aku ni masuk tv atau surat khabar..aku akan saman malu dia..mcm ummi hafilda saman bacaria..

terlates daripada tv3 buletin utama..

najib banyak songeh dalam isu bawak pulang student malaysia daripada mesir land of pasir..

abissssssssssssss

najib akhirnya akan gunakan kapal serbaguna tentera..untuk bawak anak2 malaysia yg kesian ni..

bodoh..apsal tak nk guna kapal selam??

mungkin orng yg akal pendek akan kata aku bodoh..kapal selam tak muat..

ini la bodohnya orng akal pendek..aku nk tekankan....tengok dalam hal begini..kapal selam jutaan ringgit hanya tersadai kat dock..tak digunakan pun..akhirnya kapal serbaguna yg digunakan...

kata suruh pakai kapal terbang..mcm2 alasan najib bg..yg aku tak leh terima..najib kata guna kapal terbang kos tinggi..

apalah salahnya keluar duit kerajaan oi...nk buat menarawa betingkat2 boleh..tengok punya celaka najib.....

yg lagi bengong..dah jadi cam ni..ramai la parent budak2 yg belajar kat mesir ni nak sibuk pasal isu keselamatan..ye la..ada kuar kat fb kan..konon kabar yg kena rogol la ape la..msti la mak ayah tension risau..kalau aku pun..risau la makwe aku kat mesir cam ni...

tu la..nak belajar medic..pegi dekat luar negara...hantar kat dalam negara tak nk..skang baru nk soal isu keselamatn dah jadi camni...dulu masa hanta anak ke luar negara..no problem..mak ayah kembang... anak yg pegi belajar gembira..apa la salahnya belaja kat negara sndiri???

ah??tak standard..wei ko nk jadi doktor kat negara mana jugak??malaysia yg tercinta ni jugak...

hmmmmmmmm...so skang..dah jadi cam ni..baru la nk masuk tv..hanta emel la ape la..bla bla bla..

nasib la...

apa2 pun..sama2 la kita berdoa supaya anak2 malaysia yg tekandas kat mesir tu selamat..amin...

Ya Allah..selamatkanlah diorang tu eh...

yg baru lepas stam nak pergi mesir jugak ke??masuk je la uia..sihaaaaaaaaat...usim ke..kolej Islam ke ape ke..mintak la kat mara duit..takde hal..yg result gempak2 tu...alamak ai..

nk standard belaja oversea...tengok orng amerika..tak diheran nk belaja tempat lain..lagi suka lepak negara sndiri...ini bukan soal ijazah diorang standard..bendenye sama saje...ada ijazah ke hape dapek la keje..yg penting usaha..doa untuk rezeki..Allah tu jugak yg korang kata Maha Mendengar...

(aku ni sbenanya tension gak tengok mmbe belaja oversea..ehehe tu yg amik pot maki kat blog ni..harharhar...fike2 balik..belaja kat negara sndiri lagi ok....)

apa2 pun..sapa yg tengok buletin utama tv3 sebentar tadi yg tengok statement najib.mesti perasan....msti kecewa..sbb najib kata kalau guna penerbangan kos tinggi..

ya Allah..apsal la malaysia dpt pm durjana cam ni...

Sudah setahun membesarkan anak luar nikah hasil hubungan dengan anak menteri(siapakah pompuan ini?)

Posted: 01 Feb 2011 02:30 AM PST

jeng jeng jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeng

kena tipu..!!!!!!!!!

genaplah 1 tahun aku berblog..

mula 1 februari 2010...skang dah 1 februari 2011..

sungguh blog aku tak popular sngtkan..tapi tak pe la...aku bukan blogger tahap setiap masa pun..

blog sekadar suka2 menyakitkan hati..harharharhar..

sesiapa yg bloglistkan blog aku yg tek seberapa ni terima kasihlah..tak dak duit la nk bayar...

kira kita main exchange link je la eh..ehehehehe..

apa2 pun..

"AWAK BUKAN PELAKON YG SAYA CARI"

harharharhar...

buat mr edz..dia saje nk kasi panas aku ckp pasal tiz..

wekk mr edz jelez!!!!!makwe dia muka kembang cam rosmah..

harharharhar....

kalam Perantau

0
sumber :-

kalam Perantau


Tuah salam Cikgu Mala

Posted: 01 Feb 2011 11:00 PM PST

Oleh AHMAD LUTFI OTHMAN

Memang sudah dijangka. Ia bukan sesuatu yang mengejutkan. Presidennya, Dr Chua Soi Lek sudah memulakannya, lama sebelum diisytiharkan pilihan raya kecil di Tenang. Dalam suasana pemimpin Umno lain dilihat tidak senang duduk dengan Anwar Ibrahim dan asyik menyerang hebat KeADILan, Soi Lek memilih PAS sebagai sasaran utamanya.

Dengan nada “berlapek”, ahli politik yang pernah popular dengan penyebaran meluas video seksnya itu, seperti “mengangkat dan memuji” PAS, tetapi semuanya berhelah dan sarat dengan motif politik. Berulang kali Soi Lek menegaskan PAS akan menjadi peneraju utama Pakatan Rakyat (dan bukannya KeADILan) serta mempunyai ahli yang berdisiplin serta struktur organisasi lebih kemas.

Tidak dinafikan kebenaran “sanjungan” Soi Lek, namun segalanya bertujuan bagi menjarakkan pengundi Cina dengan Pakatan, atas jangkaan masyarakat Tionghua mudah digertak dengan imej palsu PAS yang akan direka-reka nanti. Dan tanpa menunggu lama, rakyat dapat melihat, bukan sahaja Soi Lek, malah anak beliau, yang menggantikannya sebagai  Ahli Parlimen Labis, Chua Tee Yong, turut memperalatkan taktik kotor yang “mudah dibaca” itu, dengan melakukan fitnah dan pembohongan mengenai isu penjualan arak terhadap calon PAS di Tenang.

Begitulah, MCA — rakan karib Umno, yang mula membentuk Perikatan dan kini terus menjadi tunjang dalam Barisan Nasional — berfikiran dangkal dan cetek jangkauan politiknya. Mereka terus bermimpi bahawa pengundi Cina masih senang dikelirukan dengan tohmahan tidak berasas terhadap PAS. Sedangkan zaman pengundi dapat diadu-domba dengan “DAP yang pekat rasis Cina” dan “PAS yang fanatik dan ekstrim Islam” sudah pun berlalu.

Seolah-olah apabila dikaitkan PAS dengan agenda politik Islam, maka masyarakat Cina, tanpa berfikir panjang, secara automatik akan lari menjauhkan diri daripada parti Islam itu. “Politik label” yang ketinggalan zaman cuba dipakejkan dalam bentuk baru di Tenang tetapi majoriti rakyat Malaysia — bukan sahaja pengundi Tionghua — yang lebih bermaklumat terdedah dengan elemen politik baru, hanya mentertawakan golongan desparado itu.

Isu perkauman dan memperalatkan sentimen sempit agama, meskipun nampak masih berkesan untuk melakukan provokasi dan meraihkan sokongan, tetapi sebenarnya sedang perlahan-lahan meninggalkan pentas sejarah. Rakyat semakin terbuka dan bijak menilai. Generasi baru khususnya tidak lagi terikat dan terkongkong dengan bebanan masa lampau yang memetak-metakkan mereka atas nama kaum.

Pimpinan MCA yang cukup kecewa dengan prestasi terburuk parti itu dalam pilihan raya umum 2008, melihat Tenang sebagai peluang untuk bangkit semula, sekali gus dapat menyekat momentum luar biasa Pakatan  bagi membentuk kerajaan baru di peringkat persekutuan dalam PRU13. Kesempatan itu dirasakan lebih signifikan apabila yang yang bertanding adalah calon PAS.

Walhal PAS telah melalui pelbagai fasa yang melonjakkannya sebagai parti yang paling terdedah dengan kepelbagaian dan keunikan pengalaman politik. PAS bukan lagi parti yang mudah disisihkan dengan dakwaan kosong yang “dikitar semula”, malah merupakan “pemain utama” yang semakin disegani kawan dan lawan. Kehadiran PAS dalam kompleksiti masyarakat majmuk dirasai keberkesanannya. Saya tidak fikir Soi Lek gagal untuk mengikuti perkembangan PAS itu.

Bermula “isu salam” calon PAS, Cikgu Normala Sudirman, ternyata MCA terjebak dengan perangkap sendiri. Umno pun turut terpalit apabila cuba untuk mengintai keuntungan politik jangka pendek daripadanya. Lagak Umno (baca kemunafikan) — tentu bersama Utusan Malaysia — yang seolah-olah mahu menjadi wira agama dalam beberapa kes di negeri-negeri Pakatan, terutama Selangor (Adun wanita DAP masuk surau dan kawasan masjid) dan Pulau Pinang (berdoa untuk bukan Islam dan perarakan Maulid), terserlah kejanggalannya.

Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin seperti sudah menerima tempias dan bahananya. Eksploitasi ketertiban Cikgu Mala menjaga adab Islam ketika bersalam diakui bakal menikam balik Umno-BN. 

Muhyiddin cepat-cepat mahu mengurangkan risiko politik apabila Umno diserang kerana gagal memberi kefahaman tentang hal-hal asas Islam kepada sekutunya, MCA. Beliau  tidak mahu isu ini dipanjangkan kerana “ada perkara yang lebih pokok yang patut BN lakukan”. Tambahnya, “BN tidak mahu eksploitasi soal-soal begitu.” Sedangkan peringatan yang sama disuarakan lebih lebih awal oleh pemimpin PAS sendiri. Pilihan raya adalah medan menguji isu-isu lebih serius, kritikal dan mendasar.

Ternyata PAS tidak keseorangan. Bukan sahaja tokoh-tokoh Islam seperti mufti dan NGO Muslim mempertahankan Cikgu Mala, malah rakan-rakan PAS dalam Pakatan turut memahami isu yang sengaja diputar-belitkan itu. Ahli Parlimen DAP Puchong, Gobind Singh Deo  menempelak tindakan Soi Lek yang membangkitkan isu bersalam, sekali gus mempertahankan tindakan Cikgu Mala yang bertindak menurut ajaran Islam. Lebih buruk, gelagat isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor pula yang terheret dalam pidato pemimpin Pakatan. Ia masih berlegar sekitar isu wanita, ‘kan?

Tinjauan Malaysiakini di bandar Labis Tengah dan Tenang Station mendapati hampir semua yang ditemui berpendapat MCA tidak seharusnya memainkan isu berjabat tangan itu kerana ia melibatkan agama calon. Mereka lebih mementing prestasi kedua-dua calon. Malah ada yang berpendapat, mereka menyokong MCA di peringkat parlimen (Labis), tetapi menyokong pembangkang di peringkat Dun (Bekok dan Tenang), bagi mewujudkan “semak dan imbang”.

Apa pun, bagi saya, pengalaman PAS berdepan serangan MCA ini cukup bermanfaat untuk ditekuninya menjelang PRU13 nanti. Kecenderungan pengundi Melayu di kawasan Felda dan negeri Johor umumnya juga menarik untuk diteliti.


Keputusan N05 Tenang Ikut Saluran

Posted: 01 Feb 2011 09:04 PM PST



Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Allah

Posted: 01 Feb 2011 11:15 PM PST

Google Earth Berjaya Merakam Kalimah Allah Di Aceh.. Allahhuakbar..!!


Kalimah Allah berjaya dirakamkan di pegunungan Burni Uning Tualang, Kabupaten Gayo Lues, Aceh.. Namun menurut berita, Kalimah itu hanya boleh dilihat dengan munggunakan perisian Google Earth yang dipancarkan terus melalui satelit..

Seorang pengakses Google Earth, Agung Dwinurcahya, mengaku terkejut apabila beliau menemui gambar yang menyerupai kalimah Allah di pegunungan Gayo Lues yang dirakam melalui Google Earth. "Subhanallah," kata Agung dalam email yang dikirim ke admin acehkita.com.. Beliau juga turut mengirim gamabr di atas kepada admin acehkita.com

Kalimah Allah itu kelihatan berada di kedudukan koordinat 3°48′39.81″ Utara dan 97°46′17.01″ Timur."Lokasinya di sempadan Aceh dan Sumatera Utara. Nama daerah ini,  Burni Uning Tualang", kata Agung yang bekerja sebagai staf Geographic Information System di Badan Pengelola Kawasan Ekosistem Leuser Pemerintah Aceh.."Gambar itu terlihat di antara lembah-lembah yang dalam, gunung yang tinggi dan tertutup hutan tebal", katanya lagi..

Sumber:
http://www.izamirridzwan.com

Cari N3 lama-lama disini

Dosa dan Pahala Dalam Pilihanraya

Posted: 01 Feb 2011 09:59 PM PST

Tag :  Soal Jawab Agama

Soalan :
Kepada Dr Mohd Asri, apabila menjelang pilihanraya, pelbagai pandangan akan dikeluarkan oleh macam-macam pihak. Ada yang kaitkan isu-isu agama dengan proses membuang undi. Soalan saya, sejauh manakah soal dosa dan pahala dalam mengundi ini. Apakah seseorang itu boleh dikira berdosa atau dapat pahala kerana mengundi parti tertentu? Harap Dr Asri tolong huraikan.
 Zamani, Johor.

Jawapan Dr.Asri

Terima kasih kepada saudara yang bertanya. Sebagai seorang muslim kita wajar prihatin terhadap perkara-perkara yang seperti ini. Apatahlagi, persoalan seperti undian dalam pilihanraya yang walaupun kelihatan sangat ringkas prosesnya, tetapi mempunyai kesan yang besar terhadap pembentukan sesebuah negara. Sekalipun kadang-kala ada perkara dalam sistem pilihanraya itu tidak memenuhi kehendak syarak, namun kepentingannya terhadap masa depan sesebuah negara itu tidak dapat dinafikan. Bahkan, jika diperhatikan sistem demokrasi jauh lebih baik dari segala sistem lain yang sedang diamalkan oleh kerajaan-kerajaan di dunia hari ini.

Terima kasih kepada saudara yang bertanya. Sebagai seorang muslim kita wajar prihatin terhadap perkara-perkara yang seperti ini. Apatahlagi, persoalan seperti undian dalam pilihanraya yang walaupun kelihatan sangat ringkas prosesnya, tetapi mempunyai kesan yang besar terhadap pembentukan sesebuah negara. Sekalipun kadang-kala ada perkara dalam sistem pilihanraya itu tidak memenuhi kehendak syarak, namun kepentingannya terhadap masa depan sesebuah negara itu tidak dapat dinafikan. Bahkan, jika diperhatikan sistem demokrasi jauh lebih baik dari segala sistem lain yang sedang diamalkan oleh kerajaan-kerajaan di dunia hari ini.

Pada asasnya dalam Islam, setiap amalan kebaikan atau yang membawa kebaikan maka pengamalnya memperolehi pahala. Begitu juga, setiap amalan buruk atau yang membawa keburukan maka pengamalnya memperolehi dosa. Besar atau kecil pahala dan dosa itu, bergantung kepada besar atau kecil kesan kebaikan atau keburukan sesuatu amalan. Maka, mengundi dalam pilihanraya boleh membawa kesan baik dan buruk kepada sesebuah masyarakat dan negara.

Jika kesannya baik dan pengundi itu pula memang inginkan kebaikan tersebut, maka itu adalah amalan soleh. Jika kesan buruk dan pengundi tersebut memang inginkan kesan yang buruk itu, atau boleh menjangkanya, atau dia tidak peduli dengan buruk atau baik kesan undiannya itu, maka dia memperolehi dosa.

Hal ini dijelaskan oleh Nabi s.a.w dalam hadis baginda:
"Adakalanya seseorang kamu berucap dengan sesuatu kalimat yang diredhai Allah, padahal dia tidak menyangka ia akan sampai ke tahap sedemikian lalu dengannya Allah mencatatkan keredhaan untuknya sehingga hari dia bertemu Allah. Adakalanya seseorang kamu pula berucap dengan sesuatu kalimat yang dimurkai Allah, padahal dia tidak menyangka ia akan sampai tahap sedemikian lalu dengannya Allah mencatatkan kemurkaaan untuknya sehingga hari dia bertemu Allah". (Riwayat Malik dan al-Tirmizi).
Kata tokoh ulama salaf yang besar Sufyan bin 'Uyainah (meninggal 198H)
"Hadis ini bermaksud kalimah di hadapan pemerintah, kalimat yang pertama (yang direhai Allah) ialah yang menghalang kezalimannya. Kalimat yang kedua (yang dimurkai Allah) ialah yang mendorong pemerintah melakukan kezaliman" (Al-Mubarakfuri, Tuhfah al-Ahwadhi, 7/21, Beirut: Dar al-Fikr).
Ya, berdasarkan hadis ini, sekalipun pengucapnya tidak menyangka sebegitu besar kesan ucapannya, atau menganggapnya kecil, namun disebabkan kesan baik dan buruk dari ucapannya itu, maka dia mungkin mendapat pahala, ataupun dosa. Hal ini samalah seperti undian dalam pilihanraya.

Maka undi juga bagaikan satu kalimat, bahkan mungkin lebih, yang mana ia boleh memberikan kuasa kepada seorang pemimpin yang baik atau kuasa untuk pemimpin yang jahat atau zalim atau tidak bertanggungjawab. Dalam hadis yang lain Nabi s.a.w menyebut:
"Adakalanya seorang hamba Allah mengucapkan satu kalimah yang menyebabkan dia tergelincir ke dalam Neraka yang jaraknya dalamnya antara timur dan barat" (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).
Maka, undi dalam pilihanraya itu bukan sesuatu yang tiada nilai di sisi Islam. Sebaliknya, undi itu boleh menyebabkan seseorang mendapat pahala, ataupun mungkin mendapat dosa. Undilah yang berkelayakan dan memberikan kesan yang baik kepada negara dan rakyat.

-Baca lagi disini untuk lebih jelas-



Cari N3 lama-lama disini

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PENIPU BESAR - GOBALA KATA PKR ANTI INDIA, ZUL KULIM KATA PKR ANTI MELAYU

Posted: 01 Feb 2011 08:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

GOBALA menjadi `katak hitam' melompat keluar dari PKR, manakala Zul Kulim `firaun besar' pula di`tendang' keluar dari PKR. Gobala kata PKR pinggirkan kaum India, manakala Zul Kulim pula kata PKR pingirkan kaum Melayu. Mana satu betul? Jawapannya, kedua-duanya tidak boleh pakai langsung.

PKR telah menjawab secara fakta angka dan peratusan keahlian PKR, berbanding dengan `dua ekor' MP yang tidak berani mengosongkan kerusinya itu. Ini fakta yang dikeluarkan oleh PKR, jauh sekali apa yang didakwa oleh Gobala tentang keahlian kaum India di dalam PKR. PKR hari ini memperbetulkan laporan sebuah portal berita yang menyebut 40 peratus ahli parti itu adalah kaum India serta kenyataan ahli parlimen Padang Serai, N Gobalakrishnan bahawa 90 peratus pimpinan PKR adalah Melayu. Dalam kenyataan hari ini, pengarah komunikasinya, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, daripada 371,612 ahli PKR, 45 peratus adalah Melayu, Cina 11 peratus, India 23 peratus, Bumiputera Sabah, Sarawak dan lain-lain pula sebanyak 21 peratus. Manakala Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR bagi sesi 2010-2013 terdiri daripada Melayu 62 peratus, Cina 20 peratus, India 12 peratus dan Bumiputera Sabah, Sarawak serta lain-lain 4 peratus (Malaysiakini).

Jelas kepada kita, kedua-dua MP yang saban masa menyalak terhadap PKR gagal menunjukkan kewibawaan mereka sebagai Ahli Parlimen. Mereka gagal buktikan sebarang salah laku dan ketidak adilan terhadap mereka. PKR telah mengadili Gobala dan memberinya peluang untuk bela diri, namun Gobala telah menetapkan niatnya lebih awal untuk menjadi `katak hitam'. Zul Kulim pula, telah dibawa untuk pengadilan namun mencari alasan lain untuk menolak peluang membela diri kerana niat awalnya sudah ada. Jelas, PKR tidak menzalimi mereka tetapi kerana sikap mereka yang sememangnya ego, sombong dan merasa hebat akhirnya menjadi pencacai murahan.

Adakah PKR sudah bersih sekarang? Jawapannya tidak, masih ada saki baki yang mencari masa yang sesuai untuk `mencari makan' di luar. PKR harus memantau mereka ini dan bertindak lebih awal sekiranya terbukti mereka menjalankan kerja berunsur sabotaj kepada parti./wfauzdin.blogspot.com

MAHATHIR PECAH BELAHKAN MELAYU, HINA NABI ?

Posted: 01 Feb 2011 06:00 PM PST

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 1 Feb: Dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengatakan kewujudan PAS membawa perpecahan orang Melayu tertolak.

Sehubungan itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad mempersoalkan bukankah kewujudan Umno yang direstu oleh penjajah Inggeris.

Malah, katanya ketika Umno ditubuhkan pada 11 Mei 1946, sudah ada parti Melayu yang pertama, Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) yang ditubuhkan pada tahun 1945.

Malah, tambahnya ketika semua parti di Tanah Melayu diharamkan oleh penjajah Inggeris pada tahun 1948, yang dibenarkan hidup hanya Umno.

Menurutnya, bukankah itu bukti kewujudan Umno untuk memecah belah perpaduan Melayu dan menjadi alat penjajah untuk melawan sesama sendiri.

"Kenapa hendak salahkan PAS dan Tuan Guru Nik Aziz apabila lahirnya Parti Semangat 46.

"Bukankah Tun merupakan orang yang bertanggungjawab di atas perpecahan di dalam Umno, sehingga lahir team A dan team B?" soalnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Begitu juga, tambah beliau lahirnya Parti Keadilan Rakyat kerana kebangkitan ahli Umno yang tidak puas hati dengan cara Mahathir memimpin parti pada waktu itu dan melakukan kezaliman terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Apakah Islam nasionalis yang difahamkan oleh Tun menepati dengan kehendak Islam?" tanya beliau lagi.

Tambahnya, tindakan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek memperlekehkan hukum salam mungkin adalah anutan Islam nasionalis.

Menurutnya, mungkin Soi Lek belajar daripada Tun yang pernah mengatakan bahawa nabi simpan janggut kerana tidak ada pisau cukur.

Beliau juga, katanya melihat bagaimana isteri pemimpin Umno berpeluk dengan Salman Khan.

"Jadi tidak hairanlah Soi Lek memperlekehkan hukum salam dalam Islam. Siapa gurunya?" ujarnya lagi./Harakahdaily

PAHANG DAILY TARIK CERITA SAIFUL SAKIT, TENTANG DILIWAT BAGAIMANA?

Posted: 01 Feb 2011 11:16 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

TAHNIAH dan syabas kepada Pahang Daily yang berani serta berjiwa besar memohon maaf kerana menyiarkan cerita sakit yang dialami oleh Saiful Bukhari. Ini membuktikan media pembangkang berani mengaku silap dan tindakan ini patut diikuti oleh media mereka terutamanya Utusan dan TV 3.

Permohonan maaf oleh Pahang Daily hanya merujuk kepada cerita kununnya Saiful menghadapi penyakit dan samasekali tidak melibatkan cerita fitnah liwat ke atas DS Anwar. Tentunya Saiful merasa lapang dada di atas pengakuan mohon maaf tersebut. Baca di sini.

Saya juga percaya bahawa apa yang diperkatakan oleh Pahang Daily di dalam permohonan maafnya itu bahawa Saiful tidak berpenyakit seperti yang diperkatakan. Saiful hanya boleh merasa bertuah kerana tuduhan bahawa beliau mendapat sakit adalah satu tuduhan palsu, tetapi bukan cerita bahawa beliau diliwat itu. Tuduhan liwat ke atas DS Anwar tetap tidak diyakini majoriti rakyat dengan berbagai kisah dan perjalanan cerita yang tidak masuk akal.

Perjalanan perbicaraan kes liwat juga dilihat aneh sekali. Sekarang, kita tumpukan kepada sejauh mana mereka boleh mensabitkan tuduhan ke atas DS Anwar di dalam mahkamah sivil setelah kes qazaf di mahkamah Syariah dihalang. Apakah episod dahulu bakal berulang?/wfauzdin.blogspot.com

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Hosni Mubarak: SAYA BERUNDUR!, kejayaan lebih sejuta berdemontrasi

Posted: 01 Feb 2011 06:48 PM PST

Cairo 2nd Feb 2010 Egypt's detested leader Hosni Mubarak last night agreed to ­relinquish his grip on power..
After a momentous day of mass protests, which saw up to a million people pour out onto the streets of Egypt's main cities, the ageing leader went on television to say he would not stand again for election.
Following meetings with advisers and top military brass, Mr Mubarak announced his decision in a ten-minute televised speech to the nation last night.
President Mubarak announced his plan to step aside in a televised address last night
Going: President Mubarak announced his plan to step aside in a televised address last night

Vowing he would step aside in September at the next presidential election, the 82-year-old said: 'In all sincerity, regardless of the current circumstance, I never intended to be a candidate for another term.'
He said Egyptians now wanted to choose between 'chaos and confusion', adding that he would not flee and intended to die in Egypt.
'I have never wanted to be in power,' he said. 'I have never betrayed anyone and have never run from responsibility.
'Now my responsibility is stability in the country and to establish and fulfil the transition in the circumstances that would allow the Egyptian people peace and for them to choose whoever they want to chose in the next elections ... Egypt will get out of this situation and it will be stronger than it was, more confident.'
He added he will work during 'the final months of my current term' to carry out the 'necessary steps for the peaceful transfer of power'.
Venting their anger: Protesters in a 250,00-strong crowd voice their opposition to the regime in Cairo yesterday
Venting their anger: Protesters in a 250,00-strong crowd voice their opposition to the regime in Cairo yesterday
Preparing for long night: Protesters continued to file into Tahrir Square all day with banners, many of them in English, demanding Mubarak's removal
Preparing for long night: Protesters continued to file into Tahrir Square all day with banners, many of them in English, demanding Mubarak's removal
Praying for peace: The protesters kneel towards Mecca ahead of the eighth day of street demonstrations in Cairo
Praying for peace: The protesters kneel towards Mecca ahead of the eighth day of street demonstrations in Cairo

Demonstrators had been equally unimpressed by the measures.

Lighting up the scene: The sun sets on Tahrir Square and a day which passed off peacefully
Lighting up the scene: The sun sets on Tahrir Square and a day which passed off peacefully - with the military holding good on its promise not to fire on the protesters
Staking out ground: Soldiers position tanks to guard the television building in Cairo. Many roads were shut and public transport cancelled
Staking out ground: Soldiers position tanks to guard the television building in Cairo. Many roads were shut and public transport cancelled
Youthful zeal: Young children climbed up on a tank to show the friendly nature of the protest
Youthful zeal: Young children climbed up on a tank to show the friendly nature of the protest
Peace blossoms: Two Egyptians hand a long-stemmmed flower to an Egyptian soldier in an armoured personnel carrier in Cairo
Peace blossoms: Two Egyptians hand a long-stemmmed flower to an Egyptian soldier in an armoured personnel carrier in Cairo
This country should not just be about one person,' the 30-year-old lamented, referring to Mubarak.
An effigy depicting President Hosni Mubarak was seen hanging on a traffic light in downtown Cairo
An effigy depicting President Hosni Mubarak was seen hanging on a traffic light in downtown Cairo

Symbolic: A close up shows a man stepping on a banner bearing a portrait of Hosni Mubarak reading in Arabic 'we demand that you leave' and shells of ammunition allegedly fired by security forces in the last days
Symbolic: A close up shows a man stepping on a banner bearing a portrait of Hosni Mubarak reading in Arabic 'we demand that you leave' and shells of ammunition allegedly fired by security forces in the last days
Time to go: Egyptian clergy gathered in Cairo's Tahrir Square and chanted slogans calling for the removal of Hosni Mubarak
Time to go: Egyptian clergy gathered in Cairo's Tahrir Square and chanted slogans calling for the removal of Hosni Mubarak
Among the older protesters there was also a sense of amazement after three decades of unquestioned control by Mubarak's security forces over the streets.
'We could never say no to Mubarak when we were young, but our young people today proved that they can say no, and I'm here to support them,' said Yusra Mahmoud, a 46-year-old school principal who said she had been sleeping in the square alongside other protesters for the previous two nights.
Dash of colour: A brightly dressed woman joins the crowds to pray and chant in Tahrir Square
Dash of colour: A brightly dressed woman joins the crowds to pray and chant in Tahrir Square

Women join the annti-government protesters in the march toward the Tahrir square
Joining the throng: Women join the annti-government protesters in the march toward the Tahrir square

Young blood: A mother carries her daughter on her shoulders with the word 'Masr' or 'Egypt' - a sign that protesters are hoping for a peaceful march
Young blood: A mother carries her daughter on her shoulders with the word 'Masr' or 'Egypt' - a sign that protesters are hoping for a peaceful march
President Barack Obama said last night that Egyptian President Hosni Mubarak must begin a transition immediately toward a new government and assured protesters demanding the ousting of their longtime leader that 'we hear your voices.'

Slogan: A protester complains at the cutting off of internet services in Egypt
Slogan: A protester complains at the cutting off of internet services in Egypt to restrict the protests

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1352132/Egypt-protests-Hosni-Mubarak-promises-stand-election.html#ixzz1ClWA6ske

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT