Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


PRK Tenang : BN nak buat Highway 8 Lorong dari Tenang ke Labis ...

Posted: 27 Jan 2011 09:31 PM PST


MS: Kalau ya pun nak serang, guna la peluru yang hebat sikit. Lagi pun yang bertanding tu si Cikgu Mala, bukan laki dia, awat hangpa pi kacau laki dia tu. Nampak sangat la hangpa ni dah tak dak modal dah ... nak serang Mala sendiri tak der apa yang boleh, lalu isu laki dia cuti pun hangpa bedal ... Cerita la nak buat jalan 8 lorong dari Tenang ker Labis ker, highway kat dalam ladang kelapa sawit ker, Lapangan Terbang Antarabangsa Labis ker ... baru ada uummph sikit, ni cerita pasai MC ...huahuahuahuha ... memang hangpa dah kering modal ... kesian sungguh aku tengok hangpa ni BN ooii

Cuti sakit: BN terdesak guna suami serang Cikgu Mala, kata PAS
Oleh Syed Mu'az Syed Putra

LABIS, 28 Jan — PAS menyifatkan tindakan Barisan Nasional (BN) menyerang suami calon PAS-Pakatan Rakyat, Normala Sudirman - dengan menjadikan soal cuti sakit bahan kempen DUN Tenang — sebagai satu "serangan terdesak" untuk meraih sokongan pengundi selepas gagal dalam isu bersalam.

Dalam laporan beberapa akhbar arus perdana hari ini, Makrof Abdul Mutalib suami kepada Normala dikatakan mengambil cuti sakit selama 21 hari bulan ini.

Perkara itu didedahkan menerusi sebuah blog, http://marahku.blogspot.com/ yang mendakwa Makrof mengambil cuti sakit selama dua hari pada 6 dan 7 Januari lalu dari Pusat Perubatan Keluarga di Jalan Segamat di sini.

Ia diikuti cuti sakit selama dua minggu bermula 10 hingga 23 Januari lalu, dikeluarkan oleh Klinik Kesihatan Bandar Putra, Segamat dan tambahan cuti lima hari lagi yang diperoleh dari pusat kesihatan sama.

Menurut Bendahari PAS pusat Dr Mohd Hatta Ramli, serangan terhadap Makrof itu dilihat BN sudah tidak mempunyai "modal" dalam kempen pilihan raya kecil kali ini.

"Banyak perkara yang dibangkitkan bukan calon tapi suami calon, kalau kita lihat beberapa keratan akhbar (hari ini) menunjukan salinan MC (surat sijil sakit).

"Saya tak tahu bagaimana mereka boleh dapat surat itu, saya tak tahu sama ada sekolah (tempat Makrof mengajar) boleh dedahkan MC kerana ia tidak wajar untuk didedahkan," katanya pada sidang media harian di sini hari ini.

"MC adalah personal antara majikan dan pekerja, dalam MC itu tidak sebut apa penyakit... tidak berikan kata penyakit apa. Apa yang ada masalah kemurungan, bukan satu penyakit yang teruk," kata beliau.

MENYUSUL LAGI

Santai pagi - Lembu memang suka berkawan dengan 'lembu'

Posted: 27 Jan 2011 07:18 PM PST


Lembu-lembu di Tenang bergambar mesra bersebelahan 'kawan' baru mereka yang sesekali berjumpa. Kira ni ambil gambar kenangan la ni, entah bila tahun nak jumpa lagi pun tak tahu lah ...huahuahuahua

Isu salam - MCA cuba tutup kelemahan dalam BN : DSAI

Posted: 27 Jan 2011 06:40 PM PST

LABIS, 28 Jan - Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa MCA sengaja mahu membangkitkan isu negara Islam dan menyerang peribadi calon PAS-Pakatan Rakyat Normala Sudirman dalam kempen pilihan raya kecil Tenang kerana mahu menutup kelemahan dalam parti komponen Barisan Nasional (BN) itu.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu turut menyamakan Umno dan MCA yang mana kedua-dua parti itu akan menghabiskan wang rakyat demi kepentingan sendiri.

"Umno dan MCA ini serupa sahaja, mereka nak tutup masalah yang besar (dalam parti), Presiden MCA (Datuk Seri Dr Chua Soi Lek) dan Presiden Umno (Datuk Seri Najib Razak) nak meghabiskan duit rakyat.

"Ini nak cakap soal salam, Dr Chua ini nak tutup kes Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), apa isunya? Calon kita (Normala) mempunyai kelayakan dan kita mahu dia bawa suara rakyat ke sidang DUN Johor bukan nak duduk untuk setuju semua.

"Yang kita mahu bawa masalah rakyat, bukan hanya masalah kenaikan harga barang tapi masalah lain juga," kata Anwar ketika menyampaikan ceramah di Felda Chempelak Barat di sini malam tadi.

Sebelum ini, Dr Chua menegaskan akan terus menyerang PAS dengan memberi amaran kepada pengundi bahawa sokongan mereka hanya akan memperkukuh kedudukan parti Islam itu dalam Pakatan Rakyat.

Bekas menteri kesihatan itu berkata meskipun DAP menjadi rakan komponen dalam Pakatan Rakyat parti itu tidak mampu menghalang PAS daripada meneruskan dasar negara Islamnya.

Baru-baru ini Dr Chua berhadapan dengan kecaman PAS kerana mendakwa calon PAS Normala Sudirman enggan bersalaman dengan pengundi lelaki.

Pilihan raya kecil ke-14 ini diadakan bagi mengisi kekosongan berikutan kematian penyandang Datuk Sulaiman Taha, wakil rakyat Umno-BN, pada 17 Disember lepas.

Walaupun tidak mendapat sambutan ketika menyampaikan ceramah di kawasan itu, Anwar tetap bersemangat untuk memberikan maklumat dan informasi mengenai kepincangan yang berlaku dalam pentadbiran BN yang diterajui Najib.

Ceramah tersebut bagaimanapun tidak dihadiri penduduk Felda Chempelak Barat tetapi dipenuhi penyokong Pakatan Rakyat.

"Kita nak bawa isu ekonomi itu yang pertama... makan minum, pelajaran, pekerjaan ini yang perlu diangkat.

"Wakil rakyat bukan wakil Menteri Besar tapi adalah untuk bawa masalah rakyat, kita Pakata Rakyat akan bantu setakat yang mampu kita buat," kata Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Sementara itu, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, pentadbiran BN yang tidak mengamalkan Islam menjadi punca utama berlakunya pelbagai masalah dan ketirisan dalam pentadbiran negara.

"Umno tolak Islam ambil kebangsaan, Umno tahu apa (pasal Islam) dan ia perkara pertama yang kita tentang. Apa yang Umno bawa selama ini yang kita bantah.

"Setiap manusia akan mati, lepas mati kita akan hidup semula... dalam Islam ada sebut. Tapi bila hidup semula, kita tidak balik ke kampung, Felda dan saya juga tidak balik ke Kelantan... kita hidup untuk jumpa Allah.

"Ini yang jadi masalah kepada Umno, bila Umno tolak Islam kita akan ketinggalan. Itu yang jadi masalah rasuah, curi, dadah dan sebagainya," katanya.

Justeru Menteri Besar Kelantan itu meminta pengundi DUN Tenang agar memberikan sokongan penuh kepada Normala pada 30 Januari ini.

"Jangan undi BN, pangkah PAS, calon kita perempuan. Dia lagi pandai jaga anak daripada suami, dia pandai jaga anak dan rakyat.

"Umno bagi duit ambil, bagi gula ambil, bagi kain pakai, bagi lembu makan dan bagi kertas undi pangkah PAS," katanya.

Kerusi DUN Tenang mempunyai 14,753 pemilih berdaftar termasuk 18 pemilih pos. - TMI

Peneroka Felda Chempelak dapat RM300 dari SUK?

Posted: 27 Jan 2011 05:00 PM PST

198 peneroka Felda dapat surat palsu terima duit RM300 daripada Pejabat SUK

LABIS: Ada pihak dikesan menggunakan taktik kotor memburukkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang dengan mengedarkan surat palsu kepada 198 peneroka di Felda Chempelak Barat, di sini. Surat berkenaan dipos ke rumah peneroka dan menjemput mereka ke Dewan Serbaguna Labis bagi menerima bantuan wang tunai RM300 setiap keluarga yang kononnya diberikan Pejabat Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri Johor. Ia menggunakan kepala surat Majlis Daerah Labis (MDL) dan ditandatangani Setiausaha MDL, Mohd Farid Kassim bertarikh 24 Januari dengan penerima diminta hadir ke majlis itu mulai jam 9 pagi ini.

Peneroka juga diminta membawa surat berkenaan selain kad pengenalan yang perlu diserahkan kepada kakitangan di pintu masuk dewan serta menegaskan kehadiran mereka ke majlis itu amat diperlukan bagi kemenangan BN.

Pengedaran surat itu didedahkan ketua kampung berkenaan, Ahmed Ali, 63, yang berkata beberapa penduduk datang ke rumahnya untuk bertanyakan kesahihan surat berkenaan yang diterima secara pos pagi semalam.

Ahmed berkata, penduduk yang keliru menerima surat berkenaan mahukan kepastian sebelum beliau sendiri Mohd Farid yang menyatakan surat itu palsu dan membuat laporan polis di Balai Polis Labis, kira-kira jam 11 pagi semalam.
"Saya juga membuat laporan polis jam 3 petang tadi (semalam) kerana tidak mahu ada peneroka di Felda Chempelak Barat terpengaruh dengan dakyah ini," katanya.

Sementara itu, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan, berkata taktik itu satu daripada usaha terdesak pihak tertentu yang mahu membuatkan rakyat terutama di Felda membenci kerajaan.

Dalam perkembangan berkaitan, Presiden Parti Makkal Sakti Malaysia, R S Thanenthiran turut membuat laporan di Balai Polis Labis mengenai tindakan sebahagian ahli parti yang menggunakan nama parti untuk menyokong calon PAS, Normala Sudirman.

Beliau mendakwa tindakan itu didalangi bekas Setiausaha Agung organisasi berkenaan, R Kannan yang menyamar sebagai presiden, sedangkan Kannan tidak lagi memegang jawatan itu selepas dipecat bersama 13 yang lain pada 20 Januari lalu kerana melanggar peraturan parti.

Sambil mengakui anggota parti itu kini berpecah kepada dua kelompok, Thanenthiran berkata, pihaknya sudah menggerakkan jentera dengan bantuan kira-kira 100 ahli bagi membantu calon BN, Mohd Azahar Ibrahim. - BH

Cikgu Mala di Majlis Makan Malam PKR DUN Tenang

Posted: 27 Jan 2011 09:42 AM PST




Majlis makan malam anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersama pimpinan tertinggi seperti Dato Seri Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Tian Chua, Chua Jui Ming, Ir Nizar Jamaluddin dan ramai lagi yang turut memeriahkan majlis sempena meraikan calon DUN Tenang, Cikgu Mala yang turut hadir bersama suami - gambar-gambar seterusnya DI SINI

Najib yang menongkah arus

Posted: 27 Jan 2011 07:43 AM PST

Cadangan untuk mengawal internet sejak zaman Mahathir Mohamad bukan lagi sekadar omong-omong, apabila tersebarnya khabar bahawa pindaan terhadap Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (PPPA) yang bertujuan untuk memperluaskan kuasa Menteri Dalam Negeri agar memasukkan cakarnya ke ruang internet, bakal dibentangkan semasa persidangan parlimen pada Mac tahun ini.

Mengikut kebiasaan kerajaan Barisan Nasional, kandungan penuh pindaan akta hanya akan terdedah ketika bacaan pertama dalam parlimen, dan kemudian memasuki peringkat bacaan ketiga untuk diluluskan dalam masa yang singkat. Namun, menurut laporan agensi berita rasmi kerajaan, Bernama, kandungan pindaan adalah perluasan definisi penerbitan di dalam PPPA, supaya meliputi terbitan dalam bentuk multimedia termasuk kandungan internet, Facebook dan perisian.

Jelas, pindaan ini seolah-olah satu "undang-undang internet". Bukan sesuatu yang mengejutkan apabila kerajaan Najib mahu mengawal media internet. Ia bukan sahaja bertitik tolak dari perkiraan politik Najib, tetapi juga dasar tradisional UMNO-BN yang tidak bertoleransi dengan media yang berbeza pendapat. Sebelum mantan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi mengeluh bahawa keterabaian BN terhadap pengaruh internet menjadi punca kegagalan dalam PRU ke-12, Najib sudah dihantui "internet".

Misalnya, kes pembunuhan wanita Mongolia Altantuya pada tahun 2006, pendedahan Anwar Ibrahim yang mengaitkan kes pembunuhan ini dengan pembelian kapal selam oleh Kementerian Pertahanan, dan kes Najib menghantar pesanan ringkas (sms) kepada peguambela tertuduh ketiga Razak Baginda - Najib diberi perlindungan oleh media tradisional dengan menutup nama beliau daripada didedahkan dalam liputan berita. Najib hanya terpaksa untuk menjawab tuduhan yang dilemparkan kepadanya apabila media internet memberi liputan yang cukup terperinci dalam isu tersebut - seterusnya

Pemimpin tidak wajib menjadikan negara sebagai harta kekayaan bapa dan keluarga mereka yang boleh dikaut sesuka hati.

Posted: 27 Jan 2011 06:36 AM PST

Ismail Hashim
January 27, 2011 — Belum selesai pun pilihn raya kecil di DUN Tenang, pilihan raya kecil ke-16 terbayang di fikiran ekoran kematian seorang ADUN di DUN Merlimau, Melaka pula.

Sejak 2008 negara sudah mengalami 15 pilihan raya kecil dan ini masih tidak termasuk ketidakhadiran seorang wakil rakyat selama ebam bulan di DUN Pelabuhan Klang.

Sila rujuk kepada fakta di bawah:

Kerusi Parlimen :

Sabah: Batu Sapi (meninggal) — 4 November 2010

Sarawak: Sibu (meninggal) — 16 Mei 2010

Selangor: Hulu Selangor (meninggal) — 25 April 2010

Perak: Bukit Gantang (meninggal) — 7 April 2009

Terengganu: Kuala Terengganu (meninggal) — 17 Januari 2009

Pulau Pinang: Permatang Pauh (Bini letak jawatan dan bagi suami jadi ahli parlimen) — 26 Ogos 2008

Kerusi DUN:

Melaka: Merlimau (meninggal) — masih tunggu jawapan SPR

Johor: Tenang (meninggal) — 30 Januari 2011

Kelantan: Galas (meninggal) — 4 November 2010

Negri Sembilan: Bagan Pinang (meninggal) — 11 Oktober 2009

Pulau Pinang: Permatang Pasir (meninggal) — 25 Ogos 2009

Kelantan: Manek Urai (meninggal) — 14 Julai 2009

Pulau Pinang: Penanti (ADUN saja-saja letak jawatan) — 31 Mei 2009

Kedah: Bukit Selambau (ADUN saja-saja letak jawatan) — 7 April 2009

Sarawak: Batang Ai (meninggal) — 7 April 2009

Sepanjang tiga tahun ini, Pulau Pinang sahaja telah mengalami tiga pilihan raya kecil, satu Parlimen dan dua negeri. Bayangkan berapa juta wang telah dihabiskan untuk menghadapi pilihan raya kecil ini?

Malah cadangan supaya setiap wakil rakyat menjalani pemeriksaan kesihatan amat dialu-alukan.

Ini masih tidak mengira desas desus mengenai pilihan raya umum yang dikatakan akan diadakan pada tahun ini.

Pertemuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) baru-baru ini seolah menunjukkan suatu petanda pilihan raya umum.

Mungkin sebelum ini penangguhan pemilihan parti Umno kepada 18 bulan bermakna suatu pilihan raya umum akan diadakan? Keadaan yang lebih strategik kepada kedatangan pilihan raya nampaknya lebih berdetik dengan pengumuman perlantikan ketua perhubungan Umno yang baru di beberapa negeri.

Umum mengetahui pilihan raya umum diadakan tiga tahun yang lalu (2008) tetapi tidak sampai empat tahun sudah ada bayangan pula untuk mengadakan pilihan raya umum semula (pilihan raya sepatutnya diadakan pada 2013)

Apakah rasional perlunya kerajaan BN mengadakan pilihan raya umum?

Adakah kerajaan sekarang sudah tidak yakin dengan kedudukannya atau berasakan keadaannya yang tidak stabil? Maka pilihan raya umum perlu diadakan dengan sedapat mungkin sementara keadaan masih berpihak kepada BN.

Bagaimanakah agaknya sikap kerajaan (dalam hal kerajaan boleh jadi kerajaan memerintah atau pembangkang kerana ia terdiri dari parti-parti) terhadap negara? Adakah kerajaan merasakan negara yang diperintahnya itu ibarat sebuah rumah sewa, rumah milik parti atau milik negara atau sebuah syarikat korporat sahaja?

Biasanya jika kita tinggal di rumah sewa, kita tidak akan mengambil peduli dengan kerosakan rumah tersebut kerana berasakan bahawa rumah itu bukan milik kita. Keadaan tentunya berlainan jika rumah itu adalah rumah yang kita beli sendiri.

Agaknya adakah mungkin sikap para pemimpin kita seperti ini? Apakah jika mereka merasakan bahawa waktu memegang kekuasaan hanya 5 tahun atau kurang kerana merasakan digugat, mereka akan semaksima mungkin memanfaatkanya. Adakah sesebuah negara itu merupakan sebuah kerajaan pilihan raya sahaja?

Maka akan terlihat berlakunya rasuah, mengisi kekayaan ke kantung keluarga dan kroni, melakukan kolusi, nepotisme dan segala sesuatu yang menguntungkan diri, keluarga, sanak saudara dan konco-konconya. Kerusi kepiminan bagi mereka adalah wadah mencari kekayaan dan mengaut keunttungan sementara masih memerintah dan memegang jawatan.

Maka apabila kekalahan menimpa di sebuah negeri lombong emas ia seperti suatu mimpi yang tidak dapat diterima bagaikan suatu igauan.

Mereka sangat jarang memikirkan bahwa jabatan adalah amanah.

Sepatutnya kerajaan bernegara dengan sistem pemerintahan seperti ini ibarat kita tinggal di rumah sendiri. Jika terdapat kerosakan kecil kita akan perbaikinya dengan cepat agar tidak menjalar ke mana-mana.

Kita akan tampal dan perbaiki tempat bocor supaya keluarga kita yang tinggal di dalamnya tidak terkena air hujan akibat kebocoran tersebut.

Jika halaman dipenuhi belukar dan lalang, kita akan memotong dan membersihkannya dan ditanami bunga dan pohon-pohon agar semakin menambah keindahan rumah. Kita mahukan isteri dan anak-anak dapat hidup dalam sebuah rumah yang aman dan damai supaya tidak berada dalam kebimbangan dan ketakutan.

Sebagai ketua keluarga kita akan membiayai dan menjaga kesihatan dan pendidikan anak-anak.

Sejauh manakah sikap kepimpinana politik kita. Adakah kepentingan dan masa depan polltik dan kuasa, pengaruh dan perniagaan menjadi keutamaan dari agama, bangsa dan rakyat?

Ini juga ibarat bagaimana pula pemimpin kita memikirkan kehidupan rakyat di negaranya hidup makmur di mana kanak-kanak dapat memasuki sekolah dan membantu golongan miskin dan mereka yang sakit.

Pemimpin menerajui dalam memberkas penjenayah dan menghapuskan amalan rasuah, nepotisme dan kronisme dalam negara. Pemimpin mengutamakan kepentingan agama, negara dan bangsa dari kepentingan peribadi, keluarga dan kroni.

Kerajaan bernegara bukanlah kerajaan pilihan raya. Kita bukanlah hidup dalam sebuah kerajaan pilihan raya. kerajaan yang mati dan hidup menjelang pilihan raya, kerajaan yang melupakan rakyat hanya mengingatkan kepentingan rakyat hanya menjelang pilihan raya.

Kita bukanlah kerajaan tiga, empat, atau lima tahun sekali. Kelangsungan sesebuah parti pemerintah bukanlah semata-mata ingin berkuasa dalam setiap pilihan raya dan mengaut keuntungan sedapat mungkin selama memerintah.

Kelangsungan dan kemenangan sesebuah parti atau kumpulan parti dalam pilihan raya adalah meneruskan usaha memberikan khidmat dan menabur jasa kepada rakyat. Mereka adalah hamba kepada rakyat yang memilih mereka.

Kerajaan yang hidup kerana pilihan raya hanya menabur janji tetapi tidak menunaikannya. Kerajaan yang menghabiskan berbilion ringgit untuk projek mega tetapi mengemukkan ahli keluarga dan rakan taulan.

Pilihan raya hanyalah semata-mata meneruskan kelangsungan khidmat kepada rakyat dan jika prestasi sesebuah kerajaan itu buruk maka rakayat perlu menukar kerajaan tersebut. Kerajaan adalah berbeza dengan negara. Negara adalah kekal tetapi kerajaan boleh berubah bergantung kepada prestasinya kepada rakyat.

Para pemimpin tidak wajib menjadikan negara dan tanah air sebagai harta kekayaan bapa dan keluarga mereka yang boleh dikaut sesuka hati.

Sistem demokrasi dan proses pengdemokrasian sepatutnya memberdayakan rakyat bukannya memperbodoh dan menghambakan rakyat. Ia tidak semestinya menjadi "state or government centred" tetapi "rakyat centred".

Suatu tuntutan agar dibuka dengan seluas-luasnya kemungkinan untuk meningkatkan kualiti hidup rakyat dan mempertingkatkan keberdayaan masyarakat.

Inilahlah kemelutnya sekarang dalam suatu masyarakat dengan pola dasar patron-rakyat, suatu budaya politik yang baik sangat bergantung kepada timgkah laku elit politiknya. Masalahnya kemudian adalah: apa yang dianggap sebagai tingkah laku politik yang dapat dijadikan teladan atau dicontohi?

* Ismail Hashim Yahaya adalah pensyarah di Fakulti Komunikasi dan Media di Universiti Industri Selangor (UNISEL), kampus Shah Alam

Beliau nampak hebat, layak menjaga bumi Allah : TGNA pada cikgu Mala

Posted: 27 Jan 2011 04:46 AM PST

Beliau (Cikgu Mala) nampak hebat dan layak untuk menjaga bumi Allah, bukan Johor (sahaja)," kata Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam ceramah pertamanya di Tenang malam tadi.

Nik Aziz mengaku beliau tidak mengenali calon PAS itu dari dekat namun kehebatan bekas guru itu jelas kelihatan, antaranya melalui laporan temuramahnya dengan akhbar.

"Cara dia menggunakan bahasa (dalam temuramah) nampak hebat," kata Nik Aziz dalam ceramahnya di Dataran Air Panas, Labis.

Pengundi dan orang tempatan di Air Panas malam semalam ternanti-nanti untuk mendengar ceramah sulung Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sempena pilihan raya kecil DUN Tenang.

Cuaca lembab akibat hujan sepanjang hari semalam di daerah mengundi itu tidak menghalang orang ramai hadir mendengar ceramah yang diadakan di Dataran Air Panas.

Dalam ceramahnya, menteri besar Kelantan itu meminta pengundi memberikan sokongan penuh kepada calon PAS Normala Sudirman ketika pilihan raya 30 Januari ini.

Sebelum itu, Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa yang berkongsi pentas sama berkata, Normala mempunyai rekod yang cemerlang dan bukannya hanya calon yang "dikutip di tepi jalan".

Katanya, Normala yang lebih dikenali sebagai Cikgu Mala pernah dinobatkan sebagai guru cemerlang oleh Kementeri Pelajaran sendiri.

"(Guru cemerlang) bukan PAS yang bagi, bukan kerajaan Johor yang beri, yang bagi adalah Kementerian Pelajaran Malaysia, kerajaan pusat," katanya.

Antaranya yang hadir menyampaikan ceramah adalah Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar, ADUN PKR Simpang Pulai Chang Ming Kai dan peguam Hassan Karim.

Daripada 200 peserta yang hadir, kebanyakannya penduduk tempatan.

Suasana penuh warna-warni dengan adanya penyokong wanita yang menghampar tikar di bawah kanopi ceramah. Malah ada berdiri di kiri dan kanan menghadap dataran dan kanopi itu.

Malah juga yang asyik mendengar ceramah daripada gerai bihun sup atau sambil membelek barang-barang di gerai-gerai jualan sepanjang Jalan Sawah Baru, lapor Malaysiakini.

Sebelum itu, Nik Aziz yang tiba dengan tongkatnya seperti biasa kira-kira jam 11.00 malam disambut dengan laungan takbir.

Kawasan yang becak akibat hujan sebelum itu menyebabkan beliau dibantu dua orang yang memegangnya dan menyuluh ke tanah untuk ke pentas ceramah.

Ketibaan beliau menyebabkan orang ramai yang pada mulanya tidak ramai berbondong-bondong merapati kanopi untuk mendengar ucapan dan menatapi wajah Nik Aziz dengan lebih jelas.

Bukan sahaja masyarakat Melayu, kelihatan juga pengundi kaum Cina.

Bagaimanapun, terdapat juga yang 'mengintainya' dari jauh, di atas motosikal dekat jalan raya, tanpa memasuki kawasan tersebut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


SUK SELANGOR - TEMPOH `PANTANG' 6 BULAN BUAT DATUK KHUSRIN ?

Posted: 27 Jan 2011 08:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

ADA berita menyebut bahawa SUK Selangor yang tidak `digemari' oleh Kerajaan PR Selangor, Datuk Khusrin akan tetap diberi peluang menjadi SUK Selangor untuk `dipantau' selama 6 bulan. Sekiranya beliau mampu bertugas secara profesional tidak sepertimana semasa beliau menjawat jawatan Pengarah JAIS, kemungkinan besar beliau diterima menjadi SUK Selangor berterusan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan mengadakan perjumpaan dengan Datuk Mohd Khusrin Munawi pada 7 Februari ini bagi membincangkan sekitar isu berkaitan perlantikan setiausaha kerajaan negeri Selangor itu. Berkenaan tempoh 6 bulan tersebut, MB Selangor tidak mahu mengulas lanjut.

Pada pandangan saya, bagi menjernihkan keadaan dan bagi `mencuci arang di muka ' Datuk Khusrin, memang wajar beliau diberi tempoh tersebut. Di dalam tempoh `pantang' berkenaan, Kerajaan Selangor mestilah memantau beliau secara serius. Tidak mustahil di kalangan Exco Selangor sendiri ada `musang berbulu ayam' dan menjadikan kehadiran Datuk Khusrin di Pejabat SUK sebagai `jentera' untuk menjatuhkan Kerajaan PR Selangor. Ini tidak mustahil.

Mahu tidak mahu, suka atau tidak Kerajaan PR Selangor terpaksa menerima `tetamu tidak diundang' ini. Tentulah lebih baik sekiranya Datuk Khusrin berundur sendiri sekiranya beliau mengerti situasi sekarang. Rakyat tentu memujinya jika beliau berundur atas dasar menghormati kerajaan pilihan rakyat. Malangnya, Datuk Khusrin tidak memikirkan itu semua asalkan beliau merasakan beliau dipilih atas kelayakannya menjadi SUK walaupun dinaikkan gred dari Gred C melangkau ke Gred A secara `pelik'.

Kerajaan PR Selangor jangan mudah lalai dan terlena dibuai mimpi mulai sekarang. Kita telah kenal siapa yang masuk dan kita `restu' kemasukannya. Langkah jangan silap nanti rakyat akan menyalahkan `kebodohan' kita sekiranya kerajaan ini tumbang bukan melalui pilihanraya atau demokrasi. Pengajaran yang boleh dipelajari di Perak patut kita sedari dan waspada selalu./wfauzdin.blogspot.com

UMMI HAFILDA - DI ANTARA NYAMUK RAJA NAMRUD ATAU NYAMUK PEMBAWA PENYAKIT ?

Posted: 27 Jan 2011 05:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

SEMAKIN hampir tarikh mengundi di PRK Dun Tenang, maka muncul lagi wanita ini. Ummi Hafilda yang juga adik kepada Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang juga dikatakan telah di`buang' dari status anak kepada Arwah ayahnya hari ini hadir di Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia Bukit Aman untuk berjumpa dengan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Datuk Seri Mohd Bakri Zinin dan membuat laporan polis tentang beberapa isu fitnah yang dihadapinya.

Ummi bagaimanapun gagal berjumpa mahupun membuat laporan polis dengan Bakri kerana beliau difahamkan Bakri mempunyai urusan penting yang lain. "Kita sudah buat temu janji hari ini dengan Datuk Seri (Bakri) malangnya beliau ada urusan penting lain dan kita akan buat satu lagi temu janji yang baru pada satu tarikh yang akan diberitahu kelak," kata peguam mewakili Ummi Mohd Khairul Azam Abdul Aziz ketika ditemui FMT.

Mengapa Ummi memilih untuk berjumpa terus dengan Datuk Bakri? Apa salahnya beliau membuat laporan Polis sahaja dan sertakan apa yang patut beliau sertakan tanpa berbincang dengan Pegawai Atasan Bukit Aman ini? Perlu bincang apa lagi, buat laporan dan biarlah Polis lakukan siasatan sepertimana orang lain tanpa berjumpa dan berbincang terlebih dahulu dengan Pegawai tersebut.

Kisah `nyamuk' dengan Raja Namrud kununnya dijadikan alasan untuk wanita berumur ini untuk menjatuhkan karier politik DS Anwar. Beliau lupa, nyamuk yang diutuskan Allah bagi menghapuskan Raja Namrud adalah kerana raja tersebut zalim. Itu bukan nyamuk biasa jauh sekali untuk dibandingkan dengan wanita yang mengaku Islam tetapi tidak menutup aurat ini. Beliau boleh menjadi `nyamuk' tetapi mungkin sebagai `nyamuk' pembawa penyakit iaitu penyakit fitnah.

Wanita tua yang malang ini terus membuat fitnah ke atas abang dan kakak iparnya. Beliau mendakwa Azmin telah melacurkan isterinya kepada DS Anwar. Baca di sini. Untuk pengetahuan, wanita malang ini telah diberi kesempatan untuk menjadi Saksi Pendakwa semasa kes Liwat 1 dahulu, tetapi tiada apa pun yang mampu beliau buktikan untuk mensabitkan salah laku samada DS Anwar mahupun abangnya Azmin dan kakak Iparnya Shamsidar. Malahan, Azmin tampil dengan berani untuk mengadakan ujian DNA ke atas salah seorang anaknya yang dituduh adalah hasil kecurangan isteri beliau bersama DS Anwar, namun terbukti anak itu adalah anak Azmin dan Shamsidar. Keterangan wanita tua ini hancur lebur di mahkamah.

Kini beliau muncul kembali dengan membuka semula cerita lama yang diperbaharui. Meloyakan tekak bila melihat wanita tua ini membuat muka sedih menceritakan dirinya yang kununnya telah hilang maruah dan diaibkan. Siapa yang aibkan diri kamu jika bukan kerana perbuatan kamu sendiri? Baru-baru ini dikatakan Azwan Ali juga adik beliau turut meloya dengan perangai wanita tua ini. Kesihan nasibnya seperti sampah terbuang di lorong Hj Taib./wfauzdin.blogspot.com

SEBUTIR PERMATA DI BUMI FELDA ? KESIHAN......

Posted: 27 Jan 2011 12:43 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

FELDA oh felda...di sinilah tempatnya untuk PAS mencari kemenangan di dalam PRK Dun Tenang pada 30 hb ini nanti. Kaum Cina sibuk minta dirikan sekolah atau perbesarkan sekolah, dikatakan orang felda minta padang Futsal. Celah gigi je untuk ditunaikan padang Futsal.

Kaum Cina bertanya mengapa harga barang semakin tinggi, diberitakan Melayu felda bertanya bila mahu turap jalan. Seorang pemimpin Cina sekutu mereka bertanya, apa ada pada nilai-nilai Islam yang mengharamkan wanita Islam bersalam dengan lelaki yang bukan Muhrim, pemimpin Melayu sekutu Apco menjawab, jangan timbulkan isu salam lagi. Bukan mahu marah, cuma jangan timbulkan saja.

Calon puak sekutu Apco akan dipanggil ke mahkamah nanti atas kes kecuaian dan salahguna kuasa sehingga terlelong tanah orang. Tetapi calon tu sebut, itu fitnah peribadi dan semuanya dah selesai. Apa yang selesai? Selesai kesemuanya tanah-tanah Melayu?

Apabila ada pemimpin Cina dari pihak sini yang dulunya masuk penjara kerana mempertahankan anak gadis Melayu Islam yang diperkosa oleh anak Thamby Melaka, pemimpin Cina dari Pulau Mutiara ini hadir bercerita tentang bagaimana negeri di bawahnya begitu mengambil berat tentang kemajuan Islam, datang pula puak-puak Melayu berkumpulan menyorak ceramahnya sambil menjerit-jerit macam beruk lapar pisang. Maklumlah, dah dapat T-Shirt dacing baghdad dengan topi sudu sudah dikira kaya Melayu puak tu.

Masa Pilihanraya Kecil di Galas, saiz badan calon kita dipertikaikan kununnya gemuk tak larat berjalan. Gemuk tentunya berpenyakit. Bagaimana mahu berkhidmat kepada rakyat nanti, dakwa puak tu. sekarang calon mereka tidak gemuk, tetapi kurang sedikit dari Pelawak Kuman. Ertinya, calon mereka bagus bentuk badannya.

Merungut puak-puak mereka di dalam hati, manakan tidak calon mereka tiada apa jawatan dalam parti yang melayakkan menjadi calon, tetapi oleh kerana Pak Sembab suka, maka jadilah calon. Buang masa yang lain dok bina kerjaya politik sikit punya lama, alih-alih dapat kepada yang goyang kaki di rumah. Mewarisi kerusi ayah, cukuplah. Yang lain tu, pandai-pandai la nak hidup.

Bagaimana hebat pun puak tu merungut, disumbat lima puluh ringgit dan tabur sikit dedak atau jagung ayam, hilanglah bisingnya. Macam ayam daging, biar mereka gemuk, lepas tu pakat sembelih. Kesihan...../wfauzdin.blogspot.com

Pengurus Felda akui perjanjian serah ladang oleh peneroka longgar

Posted: 27 Jan 2011 11:27 AM PST

Khairil Abdul Rahim


TEMERLOH, 27 Jan: Perjanjian penyerahan ladang di antara peneroka dengan Felda untuk diuruskan oleh Felda Plantations sangat longgar kerana tandatangan kedua pihak tanpa saksi, tidak dimati setem dan tiada tarikh tamat.

Peguam Ahmad Nizam Hamid berkata, ini diakui sendiri oleh seorang pengurus rancangan Felda dalam perbicaraan di Mahkamah Magistret Temerloh hari ini.

Pengurus Felda Gua Musang, Sazali Abdul Hamid dalam pengakuannya sebagai saksi kepada kes Roslan Mohd Nor dari Felda Bukit Mendi, juga mengakui tidak ada terma pemilikan Felda ke atas tanah peneroka dalam perjanjian tersebut.

Ahmad Nizam adalah peguam bela kepada Roslan.

"Kes hari ini ialah anak guam saya Roslan Mohd Nor yang ditangkap oleh Pengurus Felda Technoplant dan anggota Rela kerana dituduh mencuri 35 tandan buah kelapa sawit di atas tanah lot bapanya (yang sudah meninggal) sendiri Mohd Nor@Abu Bakar Sulaiman pada 2009.

"Beliau dituduh di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjarakan selama dua tahun atau didenda," katanya.

Turut dipanggil menjadi saksi hari ini ialah Ketua Balai Polis Mengkuang Sarjan Mejar Ahmad, Pengurus Felda Technoplant Bukit Mendi Saleh Samigun dan anggota sukarelawan rakyat (Rela) Hanapi Dolah juga dari Bukit Mendi.

Sazali ialah bekas Pengurus Felda Bukit Mendi yang menandatangan bagi pihak Felda bersama pemilik tanah Mohd Nor@Abu Bakar Sulaiman pada tahun 2005.

Sazali juga mengakui, borang yang ditandatangan beliau bersama Mohd Nor adalah bermaksud tuan milik tanah berkenaan menyerahkan ladang kepada Felda adalah untuk tujuan pemulihan tanah dan bukan diserahkan hak miliknya kepada badan tersebut.

Selain daripada itu, Sazali akur keingkaran salah satu pihak (Felda atau peneroka) mematuhi perjanjian 22 perkara itu boleh membatalkan perjanjian.

Sementara itu, menurut Roslan, pada 25 Mei 2009 ketika beliau bersama buruh memasukkan beberapa tandan buah sawit ke dalam sebuah lori pikap di ladang milik ayahnya, beliau telah ditangkap.

"Saya telah tunjukkan surat amaran daripada Pejabat Tanah Bera bahawa cukai tanah ladang itu telah tertunggak sebanyak RM3,000 tidak dibayar oleh Felda. Sedangkan bicara kuasa tidak boleh dijalankan sebab banyak cukai tertunggak.

"Malangnya penjelasan saya tidak diterima malah saya bersama pemandu lori dibawa ke balai polis, digari dan dihantar ke lokap Triang," katanya.

Menurut Roslan, ladang ayahnya pada tahun 2000 telah diserahkan kepada Felda untuk urusan tanam semula. Namun begitu pada 2005 oleh kerana tiada penyata dan kira-kira hasil yang diberikan oleh Felda, beliau telah minta ayahnya ambil balik untuk diusahakan sendiri.

Bagaimanapun, tambah Roslan, dua bulan sebelum meninggal (4 Julai 2005), ayahnya telah menyerahkan semula pengurusan ladang kepada Felda.

Apabila beliau bersama keluarga mahu mengambil semula pengurusan ladang daripada Felda Technoplant pada 3 September 2007 kerana tidak puas hati dengan hasil yang diterima, beliau telah diarahkan untuk membayar sebanyak RM34,719.90./Harakahdaily

CALON BN TIDAK TAHU BEZA ANTARA PERIBADI DENGAN MORAL SALAHLAKU

Posted: 27 Jan 2011 07:00 AM PST

Abd Aziz Mustafa
LABIS, 27 Jan: Calon Barisan Nasional (BN), Mohd Azahar Ibrahim hakikatnya telah disahkan bersalah oleh mahkamah kerana melelong tanah secara tidak sah, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.


"Melelong tanah secara tidak sah bukan sahaja tidak mengikut prosedur malah adalah satu kesalahan dan oleh sebab itulah Mahkamah Tinggi Muar memerintahkan dikembalikan tanah itu kepada pemiliknya, Mansor Mohamad bersama kos pada 2008.

"Jika tindakan melelong itu sah, mengikut prosedur dan bukan satu kesalahan, mahkamah tidak akan memerintahkan tanah itu dikembalikan," katanya.

Mahfuz menyeru rakyat Tenang menolak Mohd Azahar yang telah disahkan melakukan kesalahan oleh mahkamah dan memilih calon PAS, Normala Sudirman.

"Normala bukan sahaja bersih dari tuduhan penyalahgunaan kuasa seperti yang sedang dihadapi oleh Mohd Azahar malah calon PAS di Tenang itu pernah diiktiraf sebagai guru cemerlang oleh Kementerian Pelajaran," katanya.

Mohd Azahar kini adalah defendan pertama dalam tuntutan saman Norhana Mohd Ali yang telah terpedaya membeli tanah Mansor yang dilelong secara tidak sah itu.

"Akibat penglibatan Mohd Azahar melelong tanah dengan cara yang didapati salah oleh mahkamah itu, kerajaan dan rakyat kini menghadapi risiko menanggung kerugian kira-kira RM1.5 juta," kata Mahfuz.

Norhana menuntut gantirugi berjumlah kira-kira 1.5 juta dan Mahkamah Tinggi Muar telah pun menetapkan tarikh pendengaran kes tuntutan Norhana ke atas calon BN di Tenang itu dan tiga yang lain pada 7 Februari 2011 ini.

"Dari segi integriti, Mohd Azahar hakikatnya tidak ada integriti kerana beliau sebelum ini mendakwa apa yang dilakukannya mengikut adalah prosedur dan kes lelongan tanah itu telah selesai.

"Kalau mengikut prosedur, mengapa mahkamah mengesahkan kesalahan beliau terlibat dalam lelongan tanah secata tidak sah dan jika selesai, mengapa pula ada tuntutan berkaitan tanah itu yang akan didengari mahkamah pada 7 Februari ini?" Ahli Parlimen Pokok Sena mempersoalkan.

Kalau sebagai pentadbir tanah pun beliau telah menghadapi tuduhan menyalahgunakan kuasa dan disahkan pula oleh mahkamah melakukan kesalahan, Mahfuz mengingatkan para pengundi di Tenang tentang kemungkinan bahaya lebih buruk yang akan dihadapi oleh rakyat dan kerajaan jika Mohd Azahar mendapat kuasa lebih besar hasil kemenangannya dalam pilihan raya kecil tersebut.

"Dengan kuasa hanya sebagai pentadbir tanah sahaja Mohd Azahar bukan sahaja telah memburukkan imej kerajaan malah mengakibatkan rakyat dan kerajaan menanggung risiko kerugian kira-kira RM1.5 juta, bayangkan kalau beliau mendapat kuasa lebih besar jika beliau menang pilihan raya kecil Tenang," beliau mengingatkan./Harakahdaily

AYUH PERANTAU, KEMBALI KE KAMPUNG DAN KITA RAIKAN KEMENANGAN ISLAM

Posted: 27 Jan 2011 12:19 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

AYUH..Jom kita tabalkan Puan Normala Sudirman sebagai Wakil Rakyat yang baru di kawasan Dun Tenang pada 30 Januari ini. Jangkaan bahawa PAS boleh membuat kejutan pada pilihanraya boleh diterima akal kerana calon Umno kini terpaksa bertahan dan berselindung hanya di sebalik media dan jentera Kerajaan.

Calon PAS berpeluang merampas kerusi DUN Tenang jika sekurang-kurangnya 75 peratus pemilih berdaftar keluar mengundi dalam pilihan raya kecil Ahad ini, kata ketua penerangan PAS Johor, Mazlan Aliman. Bagi mencapai hasrat tersebut, adalah amat penting semua pengundi di luar kawasan pulang untuk mengundi.

Kepada mereka semua, pulanglah ke kampung untuk membuktikan kepada Umno bahawa parti ini tidak boleh menungkat langit di bumi Johor. Buktikan rakyat Johor tidak selama-lamanya boleh dibeli maruah mereka setelah dikatakan tanah-tanah di Johor juga boleh dibeli oleh pihak luar. Agama Islam yang begitu disanjung di bumi Johor tidak lagi bolehg dipermainkan atau dipersendakan oleh pemimpin yang terbukti rendah moralnya itu. Jika kaum Cina sendiri malu untuk menerima pemimpin ini, adakah kaum Melayu berugama Islam boleh berpeluk tubuh dengan sikap biadab beliau?

Umno di Johor perlu diajar bahawa ugama Islam mesti dihormati kalau pun Umno sendiri tidak mahu mendaulatkannya. Jika Umno tidak mampu mempertahankan ugama suci ini, serahkan kepada PAS untuk memeliharanya.

Ayuh lah, abang, adik dan kakak untuk kembali ke kampung halaman bersama Cikgu Normala. PAS teramat sukar untuk memenangi pilihanraya ini seandainya saudara-saudari tidak bersama di sini. Lakukan lah pengorbanan besar kali ini. Selamat kembali./wfauzdin.blogspot.com

MASLAN, BERDEBAT ATAU DIGELAR PENGECUT ?

Posted: 26 Jan 2011 11:52 PM PST

Azmi Yusof dan Saidah Hairan

LABIS, 27 Jan: Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan akan diisytiharkan pengecut dan bacul jika enggan menyahut cabaran Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman untuk berdebat bagi menyelesaikan 20 perkara isu mengenai Felda.

Mazlan berkata, Anak memberi tempoh sehingga 28 Januari (esok) untuk berdebat dan Ahmad Maslan berhak untuk menentukan tempat yang sesuai berdebat tetapi dalam Dun Tenang.

"Ahmad Maslan jangan cari alasan, jom kita berdebat atau Datuk bakal diisytiharkan pengecut. Malu dan terhina warga Felda mempunyai pemimpin bertaraf menteri yang bacul," katanya pada sidang media di Markas Operasi PAS PRK Dun Tenang di sini, pagi ini.

Beliau berkata, sudah dua kali Ahmad menolak tawaran berdebat secara terbuka pada 7 Julai 2010 dan diajak berdialog secara tertutup.

Kali kedua, katanya pada 25 Januari Naib Presiden Anak, Samsul Bakri serta Setiausaha, Zabidie Abas telah menyerahkan surat debat di Pejabat Felda Wilayah Segamat.

Dalam sidang media itu beliau turut mendesak Ahmad mendedahkan faedah persaraan Tan Sri Yusof Nor selaku bekas Pengerusi Felda dan juga Pengerusi Felda yang baru, Tan Sri Isa Samad yang dikatakan mendapat bayaran RM100,000 sebulan.

"Ini wang rakyat jadi kita minta Ahmad Maslan perlu perjelaskan dan bertanggungjawab," tegasnya.

Mazlan berkata, rakyat khususnya warga Felda menuntut penjelasan terbuka terhadap 25 isu-isu berbangkit antaranya, benarkah dakwaan mengatakan pemilihan Isa Samad sebagai Pengerusi Felda yang baru atas kehendak isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Selain itu, katanya warga Felda mahu penjelasan mengapa kos tanam semula peneroka begitu tinggi hingga ada yang mencecah hampir RM100 ribu, mengapa kos tanam semula masih dikekalkan kadar faedah 6.25%, kadar yang sangat tinggi dan tidak pernah berubah dari dahulu.

"Mengapa tidak diserahkan wang tanam semula berjumlah RM17,000 caruman peneroka selama 20 tahun, mengapa pelbagai syarat dikenakan terhadap tuntutan wang tanam semula?" soalnya lagi.

Katanya, peneroka Felda juga mempersoalkan mengapa Felda Plantation tidak boleh dimansuhkan walhal ianya boleh memberi manfaat kepada 79,000 generasi kedua Felda, berapa untung sebenar Felda Plantation yang kononnya diguna untuk membayar gaji 25,000 kakitangan Kumpulan Felda dan 45,000 pekerjanya.

Tambah beliau, benarkan terdapat 43 anak syarikat Felda sedang bermasalah serta projek perumahan generasi kedua Felda Air Hitam, Kluang yang dijanjikan lebih lima tahun tidak terlaksana./Harakahdaily


Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)

0
sumber :-

Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)


PRK Dun Tenang: Chua Soi Lek yang rendah moral nya semakin biadap

Posted: 26 Jan 2011 02:11 AM PST



Isu nya bermula dalam kempen PRK Tenang. Untuk menjauhkan dan menakutkan masyarakat cina dari memberi undi kepada calon PR/PAS, maka Presiden MCA yang berstatus pelakon Porno ini memainkan isu calon PAS tidak mahu bersalam dan isu negara Islam.

Pada mula nya isu yang dimainkan mendapat sokongan sekutu nya iaitu TS Muhyiddin Yassin dan Datuk Ghani Osman. Apabila disedari isu sensitif ini boleh memakan diri & backfire semula kepada BN maka baru lah TS Muhyiddin Yassin meminta MCA idak mengekploitasi isu calon PAS Normala Sudirman tidak mahu bersalam dengan lelaki (baca disini). Menteri Agama juga memberi amaran dan tidak ketinggalan Mufti Perak pun mengeluarkan kenyataan yang menghentam dan meminta Chua Soi Lek memohon maaf. Cuma yang diam tak berbunyi ialah PERKASA.


"Kami sebagai individu Muslim, kami (wanita) memang tidak bersalam dengan lelaki... Begitu juga dengan kaum Tiong Hua, kami bersalaman dengan perempuan (Tiong Hua) tidak ada masalah, (sebab) mereka perempuan. - Calon PAS, Normala Sudirman

Pelakon Porno yang diangkat menjadi Presiden MCA dan sekutu UMNO tidak mengendahkan langsung kecaman kecaman tersebut. Sebalik nya dengan angkuh Pelakon Porno ini mempersoalkan pulak nilai nilai Islam.

Siapa yang mendapat untung bila isu salam & Negara Islam menjadi panas kalau bukan PAS/PR. Sebelum ini apa yang selalu dipasak kedalam kepala orang melayu yang rata rata berugama Islam bahawa DAP lah yang paling anti Islam. Apabila timbul isu salam ini, sudah seharus nya masyarakat melayu/Islam menilai semula sokongan mereka kepada UMNO dan sekutu mereka.

Satu lagi yang buat aku hairan ialah mengapa Tun Mahathir dan pengkagum pengkagum nya tidak langsung mahu mengulas isu Negara Islam yang didakwa oleh pelakon porno akan ditegakkan jika PAS/PR memerintah. Bukan kah Negara Malaysia ini adalah sebuah Negara Islam seperti apa yang telah diisytiharkan oleh Tun Mahathir sebelum ini (baca disini).

Ooooo....mungkin Tun sudah lupa......

Sekian

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com


KARPET KUNING

0
sumber :-

KARPET KUNING


PRK Tenang - Kempen PR semakin dapat sambutan pengundi Cina

Posted: 27 Jan 2011 03:50 PM PST


LABIS: Harapan Barisan Nasional (BN) untuk mengekalkan kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang dengan sekurang-kurangnya majoriti 5,000 undi dalam pilihan raya kecil Ahad ini mungkin lebih sukar.

Ini kerana momentum kempen Parti Tindakan Demokratik (DAP) - salah satu komponen Pakatan Rakyat (PR) - di kalangan pengundi berbangsa Cina di kawasan undi itu kini kelihatan semakin rancak, demikian menurut laporan sebuah laman berita tempatan.

The Malaysian Insider semalam melaporkan ia difahamkan bahawa anggota Umno yang berkempen bagi pihak parti komponen BN itu, yang pada mulanya yakin dapat menambat hati majoriti pengundi Melayu di Tenang, kini mulai menyalahkan Presiden Persatuan Cina Malaysia (MCA), Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, kerana gagal menyekat pengaruh DAP yang semakin bertambah sejak hari penamaan calon.

'Saya fikir mereka telah memperkecilkan pengaruh Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng terhadap masyarakat Cina. Mereka menarik minat pengundi di sini dan tidak seperti PAS (Parti Islam SeMalaysia), ceramah-ceramah DAP hanya dihadiri oleh penduduk setempat,' kata seorang pegawai Umno yang bercakap atas syarat namanya tidak didedahkan.

Penasihat DAP, Encik Lim Kit Siang, dan anak beliau, Encik Lim Guan Eng, yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung parti itu, menghabiskan masa sehari suntuk memberi ceramah dalam dua perhimpunan PR di Labis Tengah.

Kededua perhimpunan itu, yang diadakan pada malam Isnin dan Selasa, menarik kehadiran sekurang-kurangnya 300 penduduk setempat, yang boleh dianggap sebagai satu jumlah agak besar dalam kempen pilihan raya DUN Tenang itu.

Malah, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, turut menyampaikan ceramah pada satu acara ceramah DAP malam kelmarin - sebagai satu isyarat adanya perpaduan antara dua parti komponen PR itu.

Ketibaan beliau di kawasan undi Labis Tengah telah diumumkan oleh Ahli Parlimen DAP Serdang, Cik Teo Nie Ching, yang mengucapkan terima kasih kepada Datuk Nik Abdul Aziz kerana mempertahankan beliau semasa beliau dikritik kerana melawat ke sebuah masjid baru-baru ini.

'Pilihannya amat mudah di sini, undilah Cikgu Normala,' kata Datuk Nik Abdul Aziz merujuk kepada calon PAS, Cik Normala Sudirman.

Mursyidul Am PAS itu berada di Tenang, semalam, untuk membantu kempen calon partinya itu.

Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman, semasa membuat kunjungan rumah ke rumah penduduk di beberapa kampung di sekitar Pekan Ayer Panas, di sini, pula dipetik oleh laporan agensi berita Bernama, semalam, sebagai berkata para pengundi DUN Tenang perlu menolak pembangkang yang hanya tahu melempar tohmahan dan bercakaran sesama sendiri tanpa mempedulikan tentang pembangunan negara.

'Jangan buat pilihan yang salah pada 30 Januari ini, pastikan kita undi BN. Pembangkang hanya tahu bercakaran sesama sendiri dan tidak pernah membuat sebarang sumbangan kepada rakyat dan negara,' katanya, sambil menambah, hanya BN yang mampu melaksanakan program pembangunan demi kebaikan rakyat.

Sementara itu, kawasan DUN Tenang dilanda hujan dan banjir kilat di beberapa kawasan semalam, tetapi ia tidak melembapkan semangat berkempen kededua parti. -- Agensi

Politiksukusakat

0
sumber :-

Politiksukusakat


TENANG bersama ketenangan tazkirah Tok Guru Nik Aziz

Posted: 27 Jan 2011 07:33 PM PST

WAN NORDIN WAN YAACOB

Meskipun hujan dan banjir melanda di kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang, ia sedikitpun tidak membatas dan 'melumpuhkan' pergerakan kempen Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Dalam usia yang lewat senja, raut wajah tuannya tidak diterjemahkan untuk menampakkan beliau 'kurang berdaya' untuk bergerak bagi membantu kempen calon PAS, Normala Sudirman di sini.

Kehadirannya sentiasa dinanti-nantikan oleh pengundi dan penyokong PAS di sini hatta dari tempat lain.Meskipun ceramah diadakan ketika hujan lebat, wajah lewat usia Tuan Guru terus mendapat perhatian masyarakat serta menjadi fokus lensa kamera.

Tidak kira tua mahupun muda, semuanya mahu mengenali Menteri Besar Kelantan ini yang sudah lebih 20 tahun mentadbir Kelantan tanpa ada sedikitpun sengketa keagamaan ataupun perbezaan fahaman bangsa.

Siri-siri ceramah dan kuliahnya di sini cukup banyak memfokuskan soal
'kehidupan selepas kematian' soal pembalasan selepas dibangunkan di Padang Mahsyar nanti.

Kupasan 'kisah kematian' kali ini diulangi secara konsisten dimana sahaja beliau berkempen, malah dalam Tazkirah Dhuhanya di Dataran

Mala, Tok Guru sekali lagi mengungkap soal 'hari pembalasan'.Ramai yang sebak dan terkedu dengan tazkirahnya.

Tidak ketinggalan, Tok Guru turut menceritakan bagaimana Kelantan mula-mula ditadbirnya.Beliau menyatakan di awal pemerintahannya, beliau mengarahkan semua wang kerajaan negeri tidak lagi disimpan dalam akaun bank yang menjalankan sistem riba.

Ini kerana Islam sangat jelas memerangi segala bentuk perniagaan yang
berteraskan riba yang menindas, katanya.Beliau menambah, sebaik ada pihak yang memprotes tindakan itu terutamanya bank-bank konvensional,
beliau memanggil wakil-wakil bank bertemu dengannya.

Setelah mendengar penjelasannya, akhirnya kebanyakan bank di Kelantan mula akur dan menjalankan sistem perbankkan Islam dengan ada juga alternatif konvensional pada awal perubahan tersebut.

Namun lama kelamaan, ianya mampu dimansuhkan dan kini bank-bank yang bertapak di kelantan lebih maju dengan sistem perbankan Islam, sambung Tuan Guru Nik Aziz menjelaskan prinsip perniagaan Islam yang dipegangnya.

Beliau turut mengkisahkan bagaimana beliau meminta sebuah masjid berkonsepkan tamadun Cina dibina di Rantau Panjang dimana idea itu diambilnya setelah melawat negara China beberapa kali sebelum ini.

Telahan Tuan Guru Nik Aziz mudah, beliau mahu bukan Islam terutamanya Cina di negara ini tidak lagi melihat islam dalam kaca mata yang negatif.

Mendekatkan hujah itu, beliau dengan menyandarkan 'persaudaraan Islam sesama Islam dalam persaudaraan Islam, dan bukan Islam dengan islam dalam konteks persaudaraan insani.

Kehadiran Tok Guru nyata memberi dorongan kuat kepada golongan bukan Islam untuk tidak terlepas dari mengikuti ceramahnya.Seorang penganut Hindu, K Kannan menyifatkan, Tok Guru sebagai ikon perpaduan yang mengatasi batas kaum dan agama.

Walaupun berjubah, imej tok guru amat disenangi semua bangsa kerana baginya 'perkauman' tidak mengekori jejak dakwahnya....

Calon BN 'tak pandai berceramah'?

Posted: 27 Jan 2011 09:33 AM PST

Dalam sembang-sembang penulis dengan rakan wartawan Malaysiakini, Abdul Rahim Sabri sebentar tadi terdedah cerita bahawa calon BN, Mohd Azahar Ibrahim rupa-rupanya didakwa tak pandai berceramah.

Ada ka patut, Kok Tsu Koon jemput dia naik ceramah di satu pentas ceramah, tapi dia naik bersalam sahaja dengan pimpinan di atas pentas.

Lagi pula ceritanya, dia hanya tahu cakap dengan pengundi bila ceramah 'jangan lupa bawa kad pengenalan, jangan lupa undi BN'...

Dalam-dalam tak pandai cakap dia ada kes tipu lelong tanah orang di Segamat masa dia jadi Penolong Pegawai Tanah dan Daerah (ADO) di sana...hurummmmmmmmm tak pandaio cakap tapi cekap menyekap dalam mengona...hahahahahah kesian BN dah tak ada calon lain ke?

PAS redakan propaganda jahat Umno-BN memburukkan Islam

Posted: 27 Jan 2011 09:02 AM PST

WAN NORDIN WAN YAACOB
(Artikel)

Jika 10 tahun lalu, kelibat ustaz-ustaz PAS sukar untuk menembusi pagar-pagar estate mahupun kuil-kuil Hindu untuk memberi penerangan Islam yang bagaimana dibawa PAS.

Namun sejak kebelakangan ini, ia semakin mudah dan menjadi 'trend' tidak kira semasa pilihan raya atau waktu biasa, golongan ini boleh berceramah hatta bercakap mengenai keadilan Islam yang dibawa PAS.

Beberapa hari mengikuti perjalanan kempen pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang, penulis dapat melihat perubahan yang bukan sebuah lakonan, tetapi realiti bagaimana golongan pendakwah PAS ini berjaya menyentuh persoalan hubungan penganut Islam dengan bukan Islam dalam konteks 'insan'.

Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad sendiri merasai bagaimana 'debaran' untuk turun berkempen di Ladang Tenang Stations dekat sini 27 Januari lalu sebagai suatu yang sebenarnya mengujakan.

Tanpa menolak pelawaan dari Makkal Sakti untuk berkempen dan berceramah di estate tersebut, Ustaz Idris membuka jalan dengan menerangkan soal keadilan Islam kepada semua penganut agama lain.

Nada yang dibawakan mudah, dengan membawa contoh bagaimana PAS mentadbir kerajaan Kelantan selama lebih 20 tahun tanpa ada satupun bukan Islam teraniaya atau dibunuh kerana perbezaan agama.

Selama lebih 20 tahun juga garapan keadilan Islam dibawa PAS berjaya memberi peluang kepada bukan Islam untuk menitip kehidupan tanpa paksaan, sebaliknya bebas untuk mengamalkan agama yang dianuti rakyat, telah Ustaz Idris.

Terpesona beberapa anak-anak muda berketurunan India mendengar penerangan mengenai Islam dan keadilan Islam yang sebenar.Ia sangat berbeza dengan Islam versi 'Umno-BN' yang kini ditambah dengan rencah ulama tauliah dari Umno-BN iaitu pimpinan MCA.

Ucapan Ustaz Idris memecah 'gegendang dungu' pengundi India yang sekian lama dibuai oleh propaganda Umno-BN dengan politik sempit memisahkan Islam dan politik.

Wajah dungu pengundi bukan Islam mula melakarkan senyuman membait kepada Islam, bukan untuk mereka dipaksa menerimanya sebaliknya untuk memiliki sebuah 'kefahaman' agar tidak tertipu oleh propaganda Umno-BN.

Tugas yang dijalankan Ustaz Idris mungkin telahpun dilaksanakn terdahulu oleh pimpinan yang lebih tinggi seperti Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Namun 'legasi' ini perlu diteruskan hingga calar-calar terhadap Imej Islam yang dilakukan Umno-BN ini mampu dijernihkan PAS untuk bukan Islam yakin Islam adalah agama yang sangat adil kepada seluruh makhluk di muka bumi ini!

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

0
sumber :-

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Laporan POLIS terhadap presiden MCA, Dr Chua Soi Lek atas dakwaan menghina Islam..(video inside)

Posted: 27 Jan 2011 09:58 PM PST



Laporan polis yang dibuat oleh Muslimat PAS Tambun Ipoh pada 22 Januari 2011 di IPD Sungai Senam, Ipoh Perak..turut hadir YDP DR Khairuddin..

Laporan penghinaan Chua Soi Lek terhadap Islam boleh dilihat pada 3 link di bawah:


1. BIADAP: MCA hina Islam di Tenang, takutkan pengundi Cina dengan penubuhan negara Islam!
2. KURANG AJAR: Selepas MCA, giliran Gerakan pula menyerang Islam..parti rasis Umno terus membisu!
3. MCA SEMAKIN BIADAP!: "Apa baiknya untuk mengenali tatasusila orang Islam?" - Chua Soi Lek




Laporan Sinar Harian pada 23 Januari...



BIADAP: Akhbar Harian Metro hina Islam!

Posted: 27 Jan 2011 04:28 PM PST



Oleh: Pria Malaya

Sungguh biadap akhbar tabloid Harian Metro memainkan sentimen agama dalam sisipan akhbar cetaknya semalam (27 Januari 2011)..dlm tak sedar, mereka sebenarnya telah menyindir dan menghina Islam sendiri!

Siapa kartunis Juragan ni?..nama sebenar beliau ialah Mohd Desa Omar atau lebih popular dengan nama penanya, "Juragan"..asal Perak dan pernah melukis untuk majalah Gila-Gila..pernah menjadi guru sebelum kembali aktif melukis utk akhbar Harian Metro sejak tahun 1991 sehingga kini..

Mungkin beliau jahil dalam hal ini, maka tiada salahnya jika mengaku kesalahan..penulis selaku pembaca akhbar Metro menuntut beliau, termasuk (editor) akhbar Harian Metro membuat permohonan maaf atas isu ini..

Cukuplah dgn penghinaan dan sindiran tajam oleh parti MCA dan Gerakan terhadap maruah dan syariat Islam ini, jgn umat Islam sendiri terikut2 dgn rentak mereka akibat kejahilan diri sendiri!..fikir2kan..wallahua'lam..


Kartun Salam Harian Metro Hina Muslimah Islam?

Oleh: isma daud

Kebolehan yang dikurniakan Allah SWT kepada seseorang adalah untuk seseorang itu membesarkan syariatnya tetapi sayang sesetengah orang nikmat kepandaian dan kebolehannya digunakan untuk mempersendakan ajaran dan suruhan Allah SWT.

Terbaru isu bersalam yang digembar-gemburkan oleh media sempena Kempen Pilihanraya Kecil Dun Tenang sehingga ada yang sanggup melukis kartun dengan niat sinis menghina muslimah dalam isu bersalam ini.

Kartun dalam Harian Metro bertarikh 27 Januari 2011 di ruang Dialog Kota Raya telah memaparkan gambar situasi di Tenang.



Ada 2 watak di dalam gambar ini. Seorang muslim wanita. Dan seorang pula wanita cina menjual ikan. Apa yang berlaku dalam gambar ini? Kartun sinis menghina calon Pas, Cikgu Mala. Gambar ni menghina Umat Islam khasnya muslimah dan agama Islam sendiri!

Gambar ini jelas menunjukkan perasaan prejudis orang cina dengan digambarkan melalui peniaga wanita cina terhadap wanita muslimah Islam. Apa lagi yang mahu disampaikan oleh kartun seperti ini? Tidak lain dan tidak bukan ianya bertujuan jahat semata-mata menimbulkan perasaan takut orang bukan Islam terhadap Islam itu sendiri.

Apakah pihak ini sudah kehabisan modal untuk berkempen sehingga sanggup melukis dengan perasaan tidak suka dengan seorang muslimah yang hanya menunjukkan satu contoh bagaimana sepatutnya seorang muslimah Islam bersikap??? Rendahnya tahap pemikiran mereka.

Ya Allah berilah petunjuk dan hidayahMu kepada mereka semua ini..... Tunjukkan jalan kepada mereka agar mereka kenal kecantikan dan keelokkan agama mereka sendiri dan selamatkan mereka daripada jahiliyyah yang bersarang dalam benak daan jiwa mereka itu dan berilah pertolongan dan kemenangan kepada hamba-hambaMu yang soleh dan solehah khususnya mereka yang berusaha menegakkan syiarMu... amiin, ya rabbal 'aalamiin.

Sumber: ustazroslidhoby.blogspot.com

Gambar calon PAS, Cikgu Normala Sudirman bersama Tok Guru Nik Aziz..

Posted: 27 Jan 2011 05:47 AM PST































p/s: Lagi gambar akan menyusul..

UMNO IS DEAD: Ini dia bukti calon Umno ada rekod BURUK, 7 Februari ini ke mahkamah!!

Posted: 27 Jan 2011 02:12 AM PST



Calon UMNO BN Berdusta. Kes Mahkamahnya Belum Selesai!

LABIS, 26 Jan: PAS mendesak calon BN dalam pilihan raya kecil (PRK) Dun Tenang, Mohd Azahar Ibrahim supaya menarik diri kerana berbohong mengenai isu melelong tanah seorang lelaki sewaktu menjadi Penolong Pendaftar Tanah Daerah Segamat.

Pengarah PRK Dun Tenang, Salahuddin Ayub menegaskan bahawa isu tersebut masih belum selesai walaupun Azahar menafikannya.

"Di sini kami sekali lagi ingin menegaskan kepada pihak media bahawa kenyataan calon Umno yang isu tersebut telah selesai menunjukkan sekali lagi calon Umno tidak bercakap benar kepada para pengundi dan partinya sendiri," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian pada sidang media di Pusat Media PAS PRK Tenang, di sini, sebentar tadi.


(Laporan polis yang dibuat oleh penduduk tempatan yang juga rakan mangsa penindasan calon Umno, Azahar Ibrahim di Balai Polis Labis, pada jam 11.50 pagi tadi..baca laporan di SINI..)

Pemimpin PAS yang turut hadir pada sidang media itu ialah Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar, Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali, Bendahari, Dr Mohd Hatta Ramli, AJK PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad dan Anuar Tahir, Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamad di samping Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Beliau yang juga Naib Presiden PAS menambah, isu tersebut bukannya serangan peribadi terhadap Azahar sebaliknya rakyat perlu menilai untuk memilih wakil rakyat yang berintegriti.

Katanya, integriti perlu menjadi perkara serius yang mesti dipertanggungjawabkan kepada mana-mana individu untuk menjadi calon dalam pilihan raya. - greenboc.blogspot.com

Berikut kenyataan penuh YB Salahuddin Ayub, Pengarah PRK PAS N.05 Tenang..

Bohong: PAS desak calon BN tarik diri

Sepertimana yang pihak media ketahui semalam kami telah membangkitkan tentang isu integriti dan kompetensi calon Umno untuk menjadi wakil rakyat bagi DUN Tenang dalam keadaan beliau tidak telus dan mempunyai rekod buruk menyalahguna kuasa beliau sebagai mantan Penolong Pendaftar Tanah Daerah Segamat untuk melelong tanah Encik Mansor Bin Mohamad dengan secara tidak sah pada 1/12/2003 dengan harga RM 70,000.


(Gambar: Dokumen saman Mansor terhadap Pentadbir Tanah Daerah Segamat. Azhar adalah ADO yang bertanggungjawab terhadap kes kecuaian (negligent) ini. Mansor telah menang dalam kes ini)

Kami ingin menambah bahawa hartanah Encik Mansor Bin Mohamad yang dilelong secara tidak sah oleh calon Umno di atas kapasitinya sebagai Penolong Pendaftar Tanah Daerah Segamat adalah berukuran lebih kurang 8 ekar maka kami percaya rakyat dapat menilai kemunasabahan hartanah seluas 8 ekar tersebut hanya dijual pada harga RM70,000 sahaja.

Dalam reaksinya kepada kenyataan akhbar kami semalam, calon Umno antara lain menyatakan isu yang kami bangkitkan tersebut sudah selesai (lihat Malaysiakini 25 Januari 2011)

Di sini kami sekali lagi ingin menegaskan kepada pihak media bahawa kenyataan calon Umno yang isu tersebut telah selesai menunjukkan sekali lagi calon Umno tidak bercakap benar kepada para pengundi dan partinya sendiri.

Bagi menyangkal kenyataan calon Umno bahawa isu yang kami bangkitkan semalam telah selesai kami terangkan maklumat-maklumat berikut dengan para pengundi di DUN Tenang seperti berikut.

Bagaimanakah calon Umno dengan mudah menyatakan isu tersebut telah selesai sedangkan disebabkan kecuaian, kelalaian dan penyalahgunaan kuasa beliau mengendalikan isu pelelongan hartanah Encik Mansor bin Mohamad tersebut telah mengakibatkan Puan Norhana binti Mohd Ali iaitu pembeli yang membeli hartanah yang dilelong secara tidak sah menyaman (i) calon Umno, (ii) Pentadbir Tanah Daerah Segamat, (iii) Pejabat Tanah Daerah Segamat dan (iv) Kerajaan Johor sebagai Defendan-Defendan bagi menuntut gantirugi berjumlah lebih kurang 1.5 juta.

Bagaimanakah calon Umno dengan mudah menyatakan isu tersebut telah selesai sedangkan dalam tuntutan Puan Norhana binti Mohd Ali ke atas keempat-empat Defendan tersebut, calon Umno telah dijadikan sebagai Defendan Pertama dan kes tersebut telah pun didaftarkan di Mahkamah Tinggi Muar iaitu Guaman Sivil No: 23-14-2009.

Bagaimanakah calon Umno menyatakan kes tersebut telah selesai sedangkan Mahkamah Tinggi Muar telah pun menetapkan tarikh pendengaran kes tuntutan Puan Norhana binti Mohd Ali ke atas calon Umno dan 3 yang lain pada 7hb Februari 2011 ( 7/2/2011 ).

Bagaimanakah calon Umno dengan mudah menyatakan isu tersebut telah selesai sedangkan calon Umno sendiri diwakili oleh Penasihat Undang-Undang Negeri Johor dalam kes tuntutan Puan Norhana binti Mohd Ali ke atas calon Umno tersebut.

Fakta-fakta di atas menujukkan sekali lagi bahawa calon Umno tidak bersikap telus bukan sahaja kepada rakyat di DUN Tenang sebaliknya kepada partai Umno dan BN itu sendiri.


(Gambar: Dokumen saman yang difailkan Norhana binti Mohd Ali terhadap Azhar secara langsung)

Hakikatnya fakta-fakta di atas menunjukkan bahawa bukan sahaja kes kecuaian, kelalaian dan penyalahgunaan kuasa calon Umno sebagai Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat belum selesai, sebaliknya kes penyalahgunaan kuasa ini masih berterusan di Mahkamah.

Mengapakah calon Umno dalam keadaan berhadapan dengan fakta-fakta yang kami nyatakan di atas masih enggan bersikap telus dan terus terang kepada para pengundi di DUN Tenang dengan mengakui bahawa isu kecuaian dan kelalaian beliau dalam melelong hartanah rakyat yang lemah masih belum selesai di Mahkamah dan belum selesai?

Berdepan dengan fakta-fakta yang kami sajikan di atas kami percaya satu-satunya jalan keluar bagi calon Umno untuk membersihkan namanya, jika beliau masih ada saki baki integriti dan harga diri, adalah dengan menarik diri sebagai calon Umno dalam pilihan raya kecil Dun Tenang. Bagaimanakah calon yang terpalit dengan isu penyalahgunaan kuasa sebagai penjawat awam dan kini berdepan dengan isu tuntutan RM1.5 juta dari Puan Norhana binti Mohd Ali masih mempunyai kredibiliti untuk mewakili rakyat di DUN Tenang?

Bagaimanakah calon Umno masih kekal dalam penafian untuk terus menjadi calon Umno dan mewakili rakyat di DUN Tenang sedangkan kerana angkara dan tindakan beliau, beliau telah mendedahkan Kerajaan Negeri Johor kepada satu risiko yang tinggi iaitu terdapat kemungkinan besar Kerajaan Negeri Johor akan diperintahkan oleh Mahkamah untuk membayar gantirugi berjumlah RM1.5 juta. Jika itu yang berlaku bukankah wang rakyat Negeri Johor terpaksa digunakan sekali lagi untuk membayar gantirugi gantirugi RM1.5 juta tersebut?

YB Salahuddin Ayub,
Pengarah PRK N05 Tenang
merangkap Naib Presiden PAS.

**baca juga, "Bukan PAS, tapi mahkamah sahkan calon BN salah", dan "Calon BN Tenang , Kerajaan Johor disaman RM 1.5 Juta"..


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT