Khamis, 8 Disember 2011

shalehudin

shalehudin


Gempaq!! Umno dah maafkan Mat Sabu... kahkahkah...

Posted: 08 Dec 2011 08:00 AM PST


Rindu benar pada cacian dan makian kepada Mat Sabu di TV

Saya sudah tawar untuk menonton berita utama terutama pada pukul 8.00 malam. Saya rasa sudah hilang Umhpp!! Sudah tidak ada lagi cacian dan makian kepada Mohd Sabu. Laporan polis pun tak lagi meingkat. Sudah tak ada orang kampung ceruk mana diinterview kerana marah kepada Mohd Sabu sedang orang kampung itu haram jadah tak tahu apa itu Bukit Kepong!

Datuk Ahmad Maslan, kepala tarajui filem-filem terbaik ini seolah-olah sudah memaafkan Mohd Sabu. Atau Mat Sabu sudah serik dan sekarang ini berjinak dengan UMNO mungkin akan menurut rakan-rakannya daripada PKR yang berhijrah perahu!

Kebodohan Datuk Ahmad Maslan dalam isu ini amat tidak disenangi oleh beberapa orang lama dalam UMNO. Malah Tun Mahathir juga telah membuat komen yang tidak menyenangkan Datuk Ahmad Maslan.

Mat Sabu masih utuh, malah kerana Mat Sabu ramai mendapat durian runtuh.

Kebodohan UMNO terserlah dan keparcayaan golongan muda kepada media kerajaan makin menurun. Apatah lagi sekarang ini mereka disaljikan pula dengan perhimpunan orang-orang bodoh. Maaf bukan saya yang kata, tapi ini adalah ulasan David Martin dalam Malaysian Insider. Anda boleh baca petikan di sini.

Apa pun saya masih rindu dengan berita serangan terhadap Mat Sabu. Saya juga nak tahu ke mana perginya laporan polis yang lebih daripada 1000 itu.

Kenapa berhenti, kenapa jemu wahai UMNO. Buatlah kerja bodoh agar rakyat boleh lihat bertapa bodohnya kamu!!

Kahkahkah.... lawak habih...

Posted: 08 Dec 2011 07:37 AM PST

Bomoh Dan Pawang Pilihanraya

Oleh Hishamuddin Rais

Di Malaysia ini kita tidak tahu bila piliharaya akan dijalankan. Kalau di zaman Mahathir Muhamad dahulu kita berpilihanraya apabila Mahathir telah mendapat ilham. Ini bukan kenyataan fitnah. Orang ramai selalu terbaca tentang 'menunggu ilham' yang datangnya dari mulut Mahathir sendiri.

Di zaman Abdulalh Badawi keadaan agak lucu. Ada pemerhati politik berpendapat bahawa tarikh pilihanraya ditetapkan oleh Khairy Jamaludin – menantu Abdullah. Ini tidak betul. Yang saheh ialah tarikh pilihanraya hanya diumum satelah Perdana Menteri Abdullah terbangun dari mimpinya.

Di zaman Najib Razak ini bila pilihanraya akan dijalankan menjadi lagi pelik. Mengikut surah Haji Desas bin Lebai Desus tidak ada sesiapa yang tahu tarikh pilihanraya kecuali Rosmah Mansor. Amat pelik bunyinya. Lagi pelik dari ilham Mahathir. Lagi menakjubkan dari mimpi Abdullah Badawi.

Mengikut surah yang semakin tersebar, Rosmah Mansor akan mendapat tarikh ini dari Guru Ji yang akan menilek bintang-bintang dilangit dan melihat perjalanan carkarwala dialam semesta. Pak Bomoh dari Mumbai ini akan menasehatkan Rosmah Mansor bila saat dan ketika yang terbaik untuk mengadakan pilihanraya. Saat dan ketika yang molek berpilihanraya ialah apabila bintang kelahiran Anwar Ibrahim mula tergelincir.

Ini bukan perkhabaran fitnah. Jangan lupa bagaimana seluruh jatung negara berdebar-debar apabila tarikh 11 haribulan sebelas tahun sebelas hampir sampai. Debaran jantung ini berpunca dari Najib Razak sendiri yang percaya bahawa angka sebelas ini membawa 'ong'. Najib dikatakan fasik dengan angka 11. Sebenarnya bukan Najib seorang sahaja menteri kabinet yang pecaya ada angka-angka khusus yang akan membawa tuah. Lihat Menteri Pertahanan Zahid Hamidi yang gila dengan angka 38 - hinggakan semua kereta yang dimiliki memakai angka yang sama.

Disini saya ingin menyebarkan maklumat bahawa pengunaan nujum dan bomoh untuk menetapkan tarikh pilihanraya ini bukan hanya amalan di Malaysia. Di Afrika – peranan bomoh dalam politik harian cukup besar. Emperor Bokassa dari Afrika Tengah menggunakan khidmat bomoh siang dan malam. Ini sama seperti apa yang dilakukan oleh Idi Amin Dada di Uganda dan Mobuto Sese Seko dari Congo.

Kita juga jangan buat-buat lupa pada satu ketika dahulu bomoh juga telah memainkan peranan yang penting dalam realpolitik di Eropah. Sila buka kitab sejarah Revolusi Bolshevik 1917. Selain dari nama Lenin dan Trotsky kita akan berjumpa dengan nama Rasputin. Jantan yang berselindung dibelakang agama ini ialah seorang bomoh yang mempengaruhi Emperor Nicholas dan pemaisuri Alexandra.

Mungkin ramai yang akan bertanya kenapa agaknya para politikus ini menggunakan khidmat bomoh. Untuk persoalan ini jawabnya cukup senang. Khidmat bomoh ini diperlukan kerana semua kerajaan dan pentabiran di negara-negara ini tidak mendapat sokongan ramai. Kerajaan yang bersikap ganas dan zalim memerlukan bomoh. Emperor Bokassa dan Idi Amin menjadi pemimpin negara kerana merampas kuasa. Manakala Mobuto dinaikkan oleh rampasan kuasa CIA. Emperor Nicholas di Russia dibenci oleh rakyat hingga berlaku revolusi.

Bagaimana pula dengan Rosmah dan Najib – apa perlunya khidmat bomoh untuk mereka?
Kenapa Najib percaya kepada angka 11? Soalan ini akan membuka persejarahan politik negara kita. Jangan ketawa atau mengeleng-gelengkan kepala apabila membaca apa yang saya surahkan disini.

Di Indonesia 17 Ogos dipilih kerana ditarikh itu rakyat Indonesia yang mengangkat senjata telah berjaya menghalau Belanda. Di Russian 17 Oktober dipilih kerana disaat itu Revolusi Bolshevik telah berjaya menghalau Czar dan Czarina dan Lenin telah mendirikan sebuah republik. Di Tanah Besar China mereka merayakan 1 Oktober kerana dihari itu Republik Rakyat China telah diistiharkan oleh Mao Tse Tung pada tahun 1 Oktober 1949. Tarikh-tarikh ini diambil kerana sejarahnya.

Bagimana pula dengan Tanah Melayu? Untuk warga yang peka pasti akan teringat bagaimana sekali sekala kita terbaca dari media arus perdana tentang sejarah tarikh pengistiharan British memberikan pentabiran ini kepada United Malay National Organisation. Sila jangan ketawa kerana di Tanah Melayu tarikh 31 Ogos telah dipilih oleh bomoh...opss maaf bukan bomoh.

Tarikh 31 Ogos telah ditemui satelah menilek bulan dan bintang. Orang yang menilek bulan dan bintang ini pula tidak lain dan tidak bukan ialah ayahanda kepada Abdullah Badawi. Sayangnya ilmu menilek bintang dan bulan ini tidak turun ke Abdullah Badawi maka terpkasalah Pak Dollah kita tidur untuk memimpikan tarikh pilihanraya.

Justeru, dalam budaya United Malay National Organisation khidmat bomoh ini bukan sesuatu yang asing. Ini bukan fitnah dari saya. Ini bukan cerita dari Haji Desas bin Lebai Desus. Sesiapa yang rajin membaca dan mentelaah akan menyedari bahawa apa yang saya tulis ini adalah fakta sejarah. Ini bukan sejarah silam. Ini berlaku pada tahun 1993 dahulu.

Cuba ingatkan kembali kepada kesah perjuangan seorang penyanyi yang hanya sempat mengeluar sebuah album. Malah klip videonya pernah disiar oleh tv kita. Perempuan cun, langsing dan berambut panjang ini gagal menjadi penyanyi pop tetapi bejaya menjadi bomoh. Khidmatnya amat amat diperlukan oleh orang-orang politik dalam United Malay National Organisation terutama ketika ditahun pemilihan dan tahun pilihanraya.

Sejarah membuktikan betapa ngoknya Datuk Mazlan Harun seorang Adun dari Batu Talam Pahang yang percaya kepada kuasa Tongkat Sukarno. Dengan memiliki rotan pendek yang pernah tersepit dicelah ketiak Bung Karno , YB kita ini berharap dia akan terus dipilih sebagai calon untuk menjadi Adun. Yang terserlah bijak disini ialah bomoh Mona Fendy. Minah cun ini cukup faham tentang keberahian politikus Melayu Islam yang kemarok untuk terus berkuasa.

Mona Fandey akhirnya berjaya 'membelit' duit dan tanah Yang Berhormat ini. Rasa saya tidak ada kesedihan atau trajedi dalam kes bunuh ini. Ternyata yang menjadi mangsa ialah seorang yang bodoh lagi bangang. Si YB yang bodoh ini bukan sahaja kena tipu duit dan harta malah YB ini pun telah berpolitik untuk menipu orang kampong dan pengundi. Kebodohan YB ini teserlah apabila dia membenarkan badannya di kerat lapan.

Dari fakta perbicaraan kes Mona Fendy ini orang ramai difahamkan bahawa memang ramai ahli politikus United Malay National yang menggunakan khidmat bomoh. Yang diketahui umum hanya seorang berdua tetapi hakikatnya pastilah lebih ramai lagi.

Apa sangkut pautnya fakta sejaran ini dengan PRU13? Untuk menjawabnya soalan ini para pembaca yang budiman wajib menonton kembali klip video Rosmah Perempuan Puaka di Youtube. Dari klip bersejarah ini kita semua diberitahu oleh adik Rosmah Mansor sendiri bagaimana Sang Kakak telah menggunakan khidmat bomoh sebelum dan sesudah berkahwin dengan Najib. Klip ini juga memuatkan pengakuan isteri bekas Tuan Speaker Dewan Undangan Negeri Sembilan.

Bekas isteri Tuan Speaker ini mungkin tidak sedar bahawa dirinya bukan sahaja membocorkan rahsia Rosmah Mansor. Pengakuan ini cukup jelas membuktikan bahawa dia sendiri pernah bersama Rosmah mencari segala macam khidmat bomoh. Mengikut surah Mak Datin yang pekat dengan lorat Negeri Sembilan ini, Rosmah Mansor telah menggunakan khidmat bomoh untuk mengahwini Najib.

Disini saya ingin menerangkan betapa para pemerhati politik dari luar negara gagal memahami politik Malaysia. Para wartawan dari akhbar dan majalah luar telah beberapa kali memberikan ramalan tentang tarikh pilihanraya. Banyak pemerhati dari luar yang mengkaitkan tarikh piliharaya dengan keadaan ekonomi dunia, dengan harga minyak dan dengan kejayaan Najib membuat beberapa kenyataan yang mungkin dilihat menuju ke landasan demokratik.

Pandangan-pandangan dan analisa politik ini ada salah dan ada benar. Mengikut kajian ilmu politik moden maka pastilah kedudukan turun naik ekonomi yang akan menjadi penentu tarikh pilihanraya. Analisa sebagini amat tepat untuk negara-negara Eropah Barat telah memasuki era pasca Rasputin. Tetapi menggunakan pendekatan ilmu politik moden yang sama untuk memahami keseluruhan politik Malaysia pasti satu kesilapan besar.

Untuk memahami lebih dalam politik kontemperori Malaysia biar saya bawa para pembaca kembali ke zaman Rasputin. Sosok ini hanyalah satu-satunya bomoh yang kewujudannya tercatit dalam sejarah moden Eropah. Malah apa yang dilakukan oleh Rasputin ketika berkhidmat dalam Istana Czar Nicholas juga telah dirakamkan oleh sejarah. Rasputin boleh keluar masuk Istana tanpa larangan. Pemaisuri Alexandra mempercayai Rasputin lebih dari mempercayai penasehat resminya. Ketika Putera Alexei gering Pemaisuri Alexandra bukan mencari khidmat doktor tetapi telah meminta Rasputin mengubati anakandanya. Lelaki berambut dan berjanggut panjang diyakini oleh keluarga Czar Nicholas kerana Rasputin dikatakan memiliki ilmu mistik yang dapat melihat masa depan.

Rasputin wujud didetik detik akhir sebelum monarki dihapuskan di Russia. Ketika itu rasuah dan penyalah gunaan kuasa sedang berleluasa. Siapa yang kaya dialah yang betul. Di Russia ketika itu ada dua hukum – satu untuk yang memerintah dan satu lagi untuk yang diperentah. Tidak ada hukum hakam yang dapat mengusik puak yang memerintah.

Apakah para pembaca yang budiman tidak dapat melihat persamaan diantara Russia sebelum menjadi republik dengan apa yang sedang berlaku dihadapan mata kita hari ini. Jika para pembaca telah dapat menggambar Rasputin keluar masuk ke istana Czar Nicholas dengan menaiki kereta kuda – cuba pula bayangkan Bomoh Ji dari Mumbai yang keluar masuk dengan Mercedez ke rumah resmi Perdana Menteri di Putrajaya.

Kemudian cuba bayangkan rupa bentuk muka Guru Ji yang sedang menilek bulan dan bintang untuk mencari tarikh terbaik untuk Najib mengadakan pilihanraya. Jika masih tidak yakin dengan perbandingan dan tanda-tanda yang saya tulis ini maka sila cari kembali akhbar harian minggu lalu. Buka dan baca berhati-hati. Lihat dan teka berapa ramai agaknya Guru Ji dan Rasputin sedang menjerit-jerit, berdoa dan berbaiah di bangunan PWTC.

Jangan lupa, sebelum Czar Nicholas dan Pemaisuri Alexandra cuba melarikan diri dari Istana mereka juga telah berbaiah dengan Rasputin. Apa yang membezakan Russia di zaman Rasputin dengan Malaysia di zaman Guru Ji hanyalah - lembu di Russia pada tahun 1917 tinggal dalam kandang manakala lembu di Malaysia pada thun 2011 menginap dalam kondo. END

Petikan Dari http://tukartiub.blogspot.com

Hassan Ali mesti tau menatang nih... haha...

Posted: 08 Dec 2011 03:00 AM PST

MESTI TAHU : Adakah anda tahu BTN ?

Kalau di Amerika, terkenal dengan Ku Klux Klan (KKK). Kalau di Jerman terkenal dengan Neo Nazi. Di Malaysianya dikenali sebagai Biro Tata Negara. Tadbirannya dibawah Jabatan Perdana Menteri.

Modul utama di dalam Biro perkauman ini ialah Ketuanan Melayu dan Pelampau Melayu. Isi modul disampaikan secara "brain wash"dan psikologi.

Tenaga pengajarnya terdiri dari Jabatan Hal Ehwal Khas, PDRM, Jabatan Penerangan dan dari Biro Tata Negara sendiri.

Peserta-peserta kursus terdiri pelbagai peringkat. Bermula pelajar, guru, ustaz, imam, bilal hinggalah pegawai-pegawai atasan.

Menjelang PRU 13 ini, anasir-anasir BTN akan menyusup ke dalam program-program guru, penghulu, kakitangan awam dan institusi masjid dan surau untuk membawa propaganda dakyah perkauman UMNO.

Dalam kursus tersebut, segala yang menjadi MUSUH kepada UMNO akan menjadi sasaran maki hamun penceramah BTN. Manakala UMNO akan dipuja, disucikan, dimuliakan semulia-mulianya persis Musyrikin Quraisy memuja Al Lata dan Al Uzza!

Yang paling teruk menjadi sasaran ialah orang Cina. Tragedi 13 Mei menjadi perkara WAJIB khutbah para penceramah BTN. Tanpa menyelit kisah 13 Mei, khutbah BTN tidak sah! Pemimpin DAP menjadi target tembakan tepat mereka. Dikaitkan orang Cina dengan komunis dan PAP Singapura.

Sasaran kedua penceramah BTN ialah PAS. Dikaitkan PAS dengan pengganas, pelampau ugama dan ajaran sesat. Nama TG Haji Hadi dan TG Nik Aziz menjadi sebutan wirid maki hamun mereka.

Sasaran terakhir Biro perkauman ini ialah Anwar. Anwar digambarkan dengan pelbagai gelaran jijik dan busuk. Antaranya ajen Yahudi dan pengkhianat Melayu.

Biasanya kerja memaki-hamun ini dilakukan selepas tengah malam selepas semua peserta dikejutkan dari tidur. Dalam keadaan terpinga-pinga itulah, penceramah BTN memulakan acara maki hamunnya.

Timbul pertanyaan di kepala kita, adakah kursus ini memberi kesan kepada peserta kursus?

Jika tahun 60an, 70an dan 80an mungkin memberi kesan kepada peserta kerana ketika itu tiada kemudahan internet dan media alternatif.

Dengan perkembangan teknologi maklumat dan kecerdikan rakyat menapis dan menilai maklumat, kini kursus tajaan BTN dianggap umpama Berita TV RTM sahaja. Ketinggalan zaman. Penceramahnya bagai penglipulara dan pelawak badut.

Amat menghairankan dikala kerajaan membelanjakan berjuta RM untuk program perpaduan kaum, di waktu yang sama kerajaan(UMNO) juga mewujudkan BTN untuk memaki hamun kaum-kaum tertentu.

Kementerian Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat sekadar bahan hiasan dan membazir duit rakyat.

Bayangkan dikala bomba bekerja kuat memadamkan kebakaran, datang pula pihak Petronas menyiram minyak petrol keatas kebakaran itu. Tentulah ini kerja orang gila"

Papagomo mesti suka giler sekarang nih... kahkahkah...

Posted: 08 Dec 2011 01:30 AM PST

Cita-Cita Papagomo Untuk Disaman Tercapai Hari Ini

Satu laporan polis akan dibuat pada, 6hb Disember 2011, pada pukul 2 petang di Balai Polis Jalan Travers ke atas laman sesawang www.papagomo.com yang dimiliki oleh Wan Muhammad Azri bin Wan Deris, pemegang kad pengenalan bernombor 830121-03-5019.

Sebaran Media

Satu laporan polis akan dibuat pada, 6hb Disember 2011, pada pukul 2 petang di Balai Polis Jalan Travers ke atas laman sesawang www.papagomo.com yang dimiliki oleh Wan Muhammad Azri bin Wan Deris, pemegang kad pengenalan bernombor 830121-03-5019.

Wan Muhammad Azri bin Wan Deris dalam laman web beliau www.papagomo.com telah melakukan fitnah terhadap diri saya pada artikel beliau berjudul "AMIN ISKANDAR PENULIS THE MALAYSIAN INSIDER AKUI DICABUL ANWAR IBRAHIM" pada capaian :
http://www.papagomo.com/2011/11/amin-iskandar-penulis-malaysian-insider.html Tulisan ini dilakukan pada tarikh tertera di laman web tersebut : 26hb November 2011.

Fitnah tulisan Wan Muhamamad Azri atau Papagomo ini dipercayai dilakukan atas niat beliau mempertahankan Datuk Razali Ibrahim daripada penulisan dan kritikan saya terhadap Datuk Razali Ibrahim, Timbalan Menteri Belia dan Sukan pada tulisan saya bertarikh 25hb November 2011 di capaian:
http://www.themalaysianinsider.com/opinion/article/razali-ibrahim-janganlah-bersikap-seperti-anak-kecil/

Tindakan membela Datuk Razali Ibrahim dengan cara membuat fitnah terhadap diri saya adalah satu tindakan yang tidak wajar dan seharusnya dilakukan dengan berhujah secara matang.

Sebagai seorang penulis dan blogger yang menyokong kebebasan bersuara dan menyatakan pandangan, laporan polis ini dilakukan bukan bertujuan untuk menyekat kebebasan penulis blog untuk menulis, akan tetapi untuk mengekang budaya fitnah daripada terus menjadi amalan sesetengah pihak.

Semua media, penulis blog dan rakyat Malaysia dijemput hadir.

Sekian dimaklumkan,

Amin Iskandar
Blog:
www.aminiskandar.net

Mai belajaq matematik... haha...

Posted: 08 Dec 2011 12:00 AM PST

Umno TAK LULUS MATEMATIK : Macamana DAP boleh PIMPIN PR, tanding kerusi paling sikit

Riuh rendah pemimpin Umno menghentam DAP dengan pelbagai tuduhan dan fitnah. Hairan pada Persidangan Umno kali ini DAP yang teruk dibantai, biasanya PAS dan PKR yang kena teruk. Mungkin Umno merasakan bahawa dengan membantai DAP mereka akan dapat menghakis sokongan orang Melayu kepada PR kerana DAP anggota PR.

Dalam banyak hujah-hujah Umno pada persidangan tersebut, ada satu hujah yang menunjukkan Umno cuba memperbodohkan rakyat dan pada masa yang sama menggambarkan Umno tidak tahu matematik. Mereka menuduh bahawa DAP akan memimpin PR jika PR menang. Pelik bin ajaib.

Setiausaha DAP, Lim Guan Eng dalam jawapan kepada serangan Umno ini berkata adalah mustahil perkara itu berlaku kerana di anatara komponen Pakatan, DAP bertanding bilangan kerusi parlimen yang paling kurang.

"Dalam pilihanraya umum 2008, DAP bertanding 47 kerusi Parlimen, PAS 66 dan PKR 97.

"Macam mana sebuah parti yang hanya bertanding 47 kerusi boleh memimpin Pakatan?

"Jelas ini adalah permainan perkauman bahaya untuk menimbulkan kebencian dan ketakutan ke atas DAP dan bukan Melayu," kata Lim semasa perasmian kongres Wanita DAP Pulau Pinang.

Katanya, Umno sebenarnya kini dalam keadaan terdesak kerana kerajaan persekutuan bukan sahaja diselubungi gejala rasuah berleluasa, malah dicemari dengan agenda serta retorik ketuanan dan perkauman.

Umno tak lulus matematik tidak tahu mengira yang mana banyak dan mana yang sedikit. Sebab itu kerajaan pimpinan Umno banyak hutang sebab tak tahu mengira!!!!!!!!!!!!

Bangang la sapa percaya UMNO perjuang agama... kahkahkah...

Posted: 07 Dec 2011 10:00 PM PST

Umno bukan parti berteraskan agama

Petikan New Sabah Times

KOTA KINABALU: Penolong Setiausaha Umno Sabah Datuk Masidi Manjun berkata, parti Umno bukan parti agama kerana di Sabah parti itu turut dianggotai oleh bumiputera bukan Islam.

"Dalam konteks Sabah, memang betul Umno bukan parti rasis, kerana kalau kita lihat, apabila Umno membuka cawangan di negeri ini, keahliannya terdiri daripada pelbagai kaum iaitu kaum bumiputera Sino Kadazan dan Dusun bukan Islam.

"Malah di tempat kami sendiri di Ranau, Bendaharinya adalah Sino Dusun dan nama Cina," katanya ketika ditemui pemberita selepas melawat tapak bina Bangunan Konservasi Balai Seni Lukis Sabah di Batu 2, Jalan Penampang, di sini, kelmarin.

Masidi yang juga Menteri Pelancongan Kebudayaan dan Alam Sekitar berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak yang menyatakan bahawa Umno bukanlah sebuah parti rasis malah ia adalah pencetus dan perintis kepada semangat tolak ansur antara kaum dan telah mencipta kestabilan sosial.

Perdana Menteri itu dipetik sebagai berkata, Umno juga telah membawa kemakmuran nasional sejak dahulu lagi menerusi kerjasama dengan mencipta prinsip atau konsep perkongsian kuasa unik melalui gabungan Umno, MCA dan MIC dalam Parti Perikatan.

Masidi berkata, apabila Umno sampai ke Sabah, parti itu sendiri dari segi identiti dan gerak kerjanya sudah bertukar kerana komposisi kaum di negeri ini adalah berlainan daripada Semenanjung.

"Kalau di Sememanjung, biasanya Melayu itu Islam tetapi di Sabah, ada bumiputera Islam dan bukan Islam … ia secara tidak langsung menjadikan Umno itu lebih bersifat nasional.

"Misalnya di Ranau, satu pertiga daripada ahli Umno seramai 20,000 adalah bumiputera atau Dusun yang bukan Islam iaitu Kristian dan sambutannya amat baik kerana kita bersikap adil," katanya.

Masidi berkata, kejayaan atau kemunduran sesuatu parti itu bukan ditentukan oleh nama parti itu sebaliknya ditentukan oleh cara kepimpinan dan sikap pemimpin itu sendiri.

"Ini kerana parti adalah ciptaan manusia dan bukan ciptaan Tuhan. Kita boleh panggil apa sahaja nama parti misalnya kita panggil nama "Parti Emas" tapi kalau tidak dapat berkhidmat dengan baik kepada rakyat, tiada guna kita panggil "Parti Emas".

"Begitu juga dengan Umno, walaupun ada perkataan "Melayu" tetapi apa yang terjadi ialah kita berkhidmat untuk semua kaum.

"Bagi saya, parti itu hanya satu wadah untuk kita meneruskan khidmat kepada masyarakat kerana parti itu sendiri bukan agama," katanya.

New Sabah Times

Note:
Komentar Abu_Uwais:

Semasa Persidangan Agung UMNO, lunak bangsa melayu masih berkumandang dan makin perhebat didalam Televisyen memperjuangkan bangsa. Bagi mereka yang kata UMNO parti perjuangkan agama, hanya ungkapan bibir yang tersekat kerana phobia dengan perpecahan BN.

Agama hanya mainan survival mereka sahaja tanpa disedari mempersenda hukum yang ditetapkan oleh Allah SWT.

Fikir-fikirkan....

Mamak bendahara, nasi kandar sattuu... kahkahkah...

Posted: 07 Dec 2011 08:00 PM PST

Kisah Nasi Kandar 2 Kepak Ayam dan Susu Racun 1Malays

Dalam jangkamasa pendek Perdana Menteri Najib Razak berkuasa, sudah pelbagai taktik dan strategi diusahakan demi menyolek imej beliau sebagai seorang pemimpin yang mesra rakyat, sempoi, dan berkeyakinan diri tinggi apabila menghadapi cabaran. Sering kali juga Najib disifatkan sebagai mempunyai keperibadian yang menawan di samping penampilannya yang segak lagi tampan.

Kata puji-pujian yang digunakan untuk membina jenama Najib dalam surat khabar serta saluran tv dan radio milik UMNO-Barisan Nasional tiada habis-habisnya. Tidak dinafikan, strategi penjenamaan Najib memang nampak berhasil. Dalam sekelip mata, seluruh Malaysia seolah-olah gilakan jenama 1Malaysia. Dari artis popular hingga ke syarikat korporat malah kanak-kanak sekolah semuanya sudah mengambil bahagian dalam macam-macam program 1Malaysia.

Bagi mereka yang tidak percaya akan keajaiban simbol 1Malaysia, peristiwa malam 10 April, 2011 membuktikan ada rakyat biasa yang sanggup membahayakan keselamatan diri untuk memiliki barang berjenama 1Malaysia. Peristiwa yang saya maksudkan ialah ceramah Najib di Stadium MBKS di Kuching semasa kempen pilihanraya negeri Sarawak tahun ini. Pada malam itu, selepas Najib berucap, semangat 1Malaysia terus meresap dalam hati setiap satu rakyat dan ribuan mereka berebut-rebut untuk mendapatkan "beg goodies" yang mengandungi sekeping gambar portret Najib dan sebuah bekas plastik jenama "Tupperware".

Ada pihak yang mengetawakan peristiwa tersebut. Menurut golongan ini, mereka yang menggilakan hadiah-hadiah 1Malaysia sebenarnya hanya berminat dengan bekas "Tupperware" dan bukan jenama 1Malaysia mahupun gambar Presiden UMNO. Namun, perkara ini tidak dapat dibuktikan secara saintifik dan buat masa ini, imej ribuan rakyat biasa berebut-rebut demi sebuah beg 1Malaysia cukup untuk menggambarkan keajaiban jenama baru yang dibawa Najib.

Menyedari bahawa strategi memberi barang percuma walaupun berjaya masih tidak cukup radikal, berbagai-bagai lagi program diperkenalkan sebagai rancangan besar Bapa Transformasi untuk menanggani keadaan hidup rakyat yang semakin perit. Dibebani dengan dakwaan bahawa isterinya Rosmah Mansor seorang yang tidak cukup sederhana dan sebenarnya idamkan gaya hidup selebriti, Najib terpaksa mencari jalan baru untuk menjalin hubungan dengan rakyat bawahan.

Antara program yang paling signifikan ialah program "Kedai Rakyat 1Malaysia" (KR1M). Di bawah program ini, rangkaian kedai KR1M menjual barangan keperluan harian di bawah harga pasaran biasa. Beza harga sehingga 40% dijanjikan apabila KR1M dilancarkan. Penjimatannya berlaku di mana? Adakah kerajaan membayar subsidi kepada pengendali KR1M, iaitu Mydin? Adakah produk yang dijual itu jauh lebih rendah kualiti dan kosnya? Kata Mydin, ketiadaan sebarang kempen penjenamaan atau pengiklanan membolehkan kos produk yang serupa dengan produk di pasaran dijual dengan harga yang jauh lebih murah. Oh begitu rupanya.

Maka, tidaklah mengejutkan apabila Najib memakan sepinggan Nasi Kandar 2 Kepak Ayam (NK2KA) berharga RM3.00 sahaja. Sekali lagi, jenama 1Malaysia dengan ajaibnya menurunkan harga keperluan harian secara mendadak. Walaupun penulis ini belum pernah terjumpa rakyat biasa yang memerlukan dua kepak ayam sekali makan, saya percaya Bapa Transformasi telah menetapkan piawai baru cara makan rakyat Malaysia untuk kebaikan kita semua.

Sebanyak 1050 kedai makan dan restoran di seluruh Malaysia telah melibatkan diri dalam inisiatif ini untuk menyediakan hidangan lazat pada harga yang rendah demi memberi tenaga kepada rakyat untuk bekerja lebih keras lagi. Namun, sekali pandang Menu Rakyat 1Malaysia, tiada NK2KA disenaraikan. Mana NK2KA RM3 yang dijanjikan Najib? Rakyat biasa perlu terima hakikat bahawa tugas seorang Perdana Menteri itu jauh lebih berat berbanding kerja-kerja kecil kita, maka saya rasa munasabah juga setiap orang makan ikut keperluan masing-masing. Dan sekiranya Perdana Menteri perlukan NK2KA, apa salahnya? Yang penting, rakyat diberi harapan NK2KA mungkin berjaya dicapainya satu hari nanti jika dia berusaha lagi.

Sementara itu, rakyat perlulah berjimat cermat supaya modal boleh dikumpul untuk masa hadapan yang lebih cerah. Tokoh Menabung Kebangsaan, "Saudari RM" adalah model terbaik untuk diteladani rakyat bawahan. Tiada rakyat miskin yang perlu berasa kecewa, kerana melalui aktiviti menabung, sedikit-sedikit lama-lama menjadi bukit. Mungkin sehari nanti, cincin berlian terbesar pun boleh dimiliki. Apa salahnya rakyat digalakkan menabung?

Walaupun kos sara hidup saban hari meningkat, usaha-usaha Najib untuk mentransformasikan Malaysia menjadi 1Malaysia jelas menunjukkan komitmen beliau untuk pembinaan sistem ekonomi yang baru. Jika dahulu rakyat berpendapatan RM3 ribu dan ke atas tidak layak memiliki rumah kos rendah dan sederhana rendah, pada masa depan semua rakyat berpendapatan tengah akan layak membeli kondominium PR1MA. Jika dahulu susu segar dijual dengan gambar kartun lembu atas kotaknya, pada masa depan susu segar yang serupa akan dipek dalam kotak yang hanya mengandungi logo 1Malaysia.

Serupa, tetapi jauh berbeza. Penemuan ujian makmal bebas yang dipanggil DAP baru-baru ini menunjukkan berbagai-bagai produk atas rak KR1M bukan sahaja tidak lulus tahap minima piawai keselamatan makanan kerajaan malah ada produk yang mengandungi bakteria yang berpotensi mengancam nyawa. Sungguhpun ujian menunjukkan terdapat bakteria E. Coli dalam Susu Segar 1Malaysia (SS1M), perkara ini tidak dilihat sebagai isu yang terlalu serius. Kerana masalahnya hanya pada label pakej. Dengan mengubah labelnya sahaja, KR1M tidak lagi boleh difitnah menipu rakyat.

Maka, dari hari ini, SS1M harus dilabel semula menjadi Susu Racun 1Malaysia (SR1M). Seperti janji-janji perubahan demokratik, langkah melabel semula produk KR1M tidak begitu drastik dan tidak perlu ditakutkan rakyat. Rakyat harus terus memberi sokongan kepada Parti 1Malaysia. Hidup 1Malaysia!

*Ng Eng Kiat, aktivis sosial dan hak asasi manusia, kini berkhidmat dengan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Tolong jangan tanya soklan ni kat UMNO, takut habih terjun laut... kahkahkah...

Posted: 07 Dec 2011 07:00 PM PST

15 soalan cepumas yang Umno akan terkedu kalau disoal

Soalan-soalan di bawah ni aku ambik dari blog PASPB. sangat sesuai jadi senjata kalau nak bertengkar dengan puak-puak Umno di kedai kopi.

Cuma satu pesan aku kalau hangpa nak bertengkar dengan penchachai Umno di kedai kopi, maudhu' atau sasaran 'penerangan' kita bukan penchachai tu tapi orang lain yang ada dalam kedai tu. jadinya jangan sampai maudhu' kita pun meluat dengan kita.

Soalan-soalanya:

1. Presiden parti manakah yang telah menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew?
A. Presiden DAP
B. Presiden PAS
C. Presiden UMNO

2. Siapakah yang menyerahkan hak milik tanah Melayu di Genting Highland selama 999 tahun kepada Lim Goh Tong, dan menukar hutan hujan di situ kepada lubuk judi?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

3. Siapakah yang bertanggungjawab terhadap kehilangan 50 bilion saham bumiputera sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

4. Siapakah yang menyusutkan keluasan tanah rezab Melayu yang ditinggalkan British hampir 50% sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

5. Siapakah yang telah menyerahkan Pulau Batu Putih / Tanjung Pagar kepada Singapura baru-baru ini?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

6. Siapakah yang memberi arahan supaya membunuh orang-orang kampung di Memali, Kedah pada 19 Nov 1985?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

7. Negeri manakah peniaga / ekonomi Melayu lebih besar dari bangsa lain?
A. Negeri UMNO
B. Negeri PAS (Kelantan)

8. Siapakah yg menghilangkan RM 28 bilion setahun dgn audit negara mencatat audit yg pening kepala ?
A. UMNO/BN
B. PR

9. Siapakah yg me'lego' telaga minyak pada Berunai berjumlah 300 billion ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

10. Siapakah merampas Perak ala samseng dan mafia ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

11. Siapakah yg memberi arah supaya menyumbat ke dalam ISA MP dan rakyat dalam operasi lalang dahulu ?
A. Presiden PAS
B. Presiden DAP
C. Presiden UMNO

12. Siapakah yg selalu menaikan harga barang ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

13. Siapa yg menolak hukum islam selama ini ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

14.Siapakah yg memberikan subsidi insentif pada kroni IPP, RM 19 billion tetapi pada rakyat subsidi mahu di hapuskan terus ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

15. Siapakah yang menghapuskan kekebalan dan kuasa Raja Raja melayu sehinggakan boleh dibicarakan Raja2 di Mahkamah?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

Dan soalan cepu emas siapakah bela lembu dalam kondo
A. Anwar
B Nik Aziz
C Kak Ijat

Selain dari 15 soalan cepumas ni, ada lagi 30 soalan lain yang jugak pasti mengkedukan penchachai Umno dan boleh tengok di blog PASPB.

Sumber: Cenangau

Sejak bila UMNO maafkan Mat Sabu... kahkahkah...

Posted: 07 Dec 2011 06:00 PM PST

Rindu benar pada cacian dan makian kepada Mat Sabu di TV


Saya sudah tawar untuk menonton berita utama terutama pada pukul 8.00 malam. Saya rasa sudah hilang Umhpp!! Sudah tidak ada lagi cacian dan makian kepada Mohd Sabu. Laporan polis pun tak lagi meingkat. Sudah tak ada orang kampung ceruk mana diinterview kerana marah kepada Mohd Sabu sedang orang kampung itu haram jadah tak tahu apa itu Bukit Kepong!

Datuk Ahmad Maslan, kepala tarajui filem-filem terbaik ini seolah-olah sudah memaafkan Mohd Sabu. Atau Mat Sabu sudah serik dan sekarang ini berjinak dengan UMNO mungkin akan menurut rakan-rakannya daripada PKR yang berhijrah perahu!

Kebodohan Datuk Ahmad Maslan dalam isu ini amat tidak disenangi oleh beberapa orang lama dalam UMNO. Malah Tun Mahathir juga telah membuat komen yang tidak menyenangkan Datuk Ahmad Maslan.

Mat Sabu masih utuh, malah kerana Mat Sabu ramai mendapat durian runtuh.

Kebodohan UMNO terserlah dan keparcayaan golongan muda kepada media kerajaan makin menurun. Apatah lagi sekarang ini mereka disaljikan pula dengan perhimpunan orang-orang bodoh. Maaf bukan saya yang kata, tapi ini adalah ulasan David Martin dalam Malaysian Insider. Anda boleh baca petikan di sini.

Apa pun saya masih rindu dengan berita serangan terhadap Mat Sabu. Saya juga nak tahu ke mana perginya laporan polis yang lebih daripada 1000 itu.

Kenapa berhenti, kenapa jemu wahai UMNO. Buatlah kerja bodoh agar rakyat boleh lihat bertapa bodohnya kamu!!

Orang kampung dapat kahak kuning depa jaa...

Posted: 07 Dec 2011 06:00 PM PST

Buncitkan perut kita dan persetankan Melayu!

Bermula ucapan Muhyiddin dalam Perhimpunan Agung UMNO dan terkini ucapan PMNajib dalam Majlis PEKIDA, UMNO mula mendendangkan lagu-lagu pujaan mereka, Ketuanan Melayu.

PMNajib mula terdesak untuk mencari pengaruh undi Melayu akibat krisis dalam FELDA kini. Akibatnya talian hayat undi FELDA mula terancam apabila warga peneroka Felda mula menyedari permainan jahat UMNO, Isa dan Najib untuk jadikan FELDA seperti Petronas, Tabung Kroni UMNO !

Kita melihat Ketuanan Melayu timbul setiap kali "api" dinyalakan. Biasanya "api" itu dinyalakan oleh UMNO dan seterusnya di"simbah petrol " terutama oleh Gerakan dan MCA Biasanya DAP lebih banyak berdiam diri. Nampak cantik sekali "permainan" mereka yang begitu "menghiburkan" persis macam Brazil main bola !!

Semua ini adalah lakonan belaka! Jangan terpedaya dan tertipu. Sebenarnya Ketuanan Melayu versi UMNO adalah didokongi oleh kroni-kroni mereka sendiri bermula dari UMNO, MCA, MIC, Gerakan dan PPP.
Ketuanan Melayu versi UMNO bermakna mulut mereka mengucup keris manakala kedua tangan mereka membolot dan membahagikan hasil mausul negara sesama kroni samada Melayu, Cina maupun India.

Adakah UMNO layak bercakap tentang Ketuanan Melayu?

Umat Melayu perlu cerdik untuk menilai Ketuanan Melayu versi UMNO. Ketuanan Melayu versi UMNO hanyalah untuk mem"buncit"kan mereka sahaja. Apa-apa yang menghalang usaha "murni" mereka, akan ditentang habis-habisan.

Mari kita lihat kesan buruk Ketuanan Melayu versi UMNO :

1) Ketuanan Melayu versi UMNO menjadikan DEB lubuk cari kekayaan sesama UMNO. Matlamat DEB adalah satu usaha murni untuk merapatkan jurang ekonomi dan membasmi kemiskinan orang Melayu. Mengapa selama 30 tahun usaha ini masih gagal? Kerana UMNO gunakan DEB ini untuk 'membuncitkan' perut Melayu mazhab UMNO sahaja. Sebab itulah Cina dan India pertikaikan DEB. Sepatutnya tempoh 30 tahun diberikan, tiada lagi umat Melayu makan siput babi, merempat tiada tempat berteduh, tidak boleh bayar yuran sekolah dan tentunya Pusat Zakat tercari-cari orang yang hendak dapatkan zakat darinya.

2) Ketuanan Melayu versi UMNO mengajar umat Melayu supaya boleh bersikap kurang ajar kepada Raja-Raja Melayu tetapi jangan sesekali bersikap kurang ajar kepada UMNO. UMNO di zaman Mahathir berjaya mem"bogel"kan Raja-Raja Melayu samada di TV maupun suratkhabar. Masihkan kita lupa 2 kali Sultan Kelantan dimalukan UMNO. Tanyalah Anuar Musa. Isu pertabalan Sultan baru dan kereta Lamborgini.
Almarhum ayahanda SPB Agong juga tidak ketinggalan untuk dimalukan oleh UMNO. Isu pembinaan makam diraja Ladang disiarkan di muka depan suratkhabar Utusan Malaysia kononnya satu pembaziran. Tujuannya agar umat Melayu sendiri benci kepada Raja mereka sendiri. RTM pada masa itu berkali-kali siarkan filem "Hang Jebat" di TV.

Begitulah perangai jahat UMNO. Apabila tersepit, Institusi Raja akan digunakan kononnya mereka pembela Raja Melayu. Bagai lepaskan anjing tersepit akhirnya anjing itu akan gigit kita. Itulah sifat tulin UMNO!

Kemuncak segala kejahatan UMNO terserlah di zaman Pak Lah semasa pasca pemilihan MB Terengganu. Ketuanan Melayu UMNO mencipta gelaran baru untuk Sultan Terengganu sendiri dengan gelaran "natang". Apakah motif TV3 siarkan banner tersebut?

Sampai hari ini kes ini tidak dibicarakan di mahkamah. Kalau kumpulan Maunah disabitkan kesalahannya sebagai "menentang Seri Paduka Yang Dipertuan Agong" yang dihukum gantung, apakah menggelar Sultan Terengganu sebagai "natang(binatang)" satu kes yang kecil sama seperti kes curi sebiji telur ayam?

Setelah puas "bogel"kan Raja-Raja Melayu, UMNO bercakap tentang Ketuanan Melayu mempertahankan Raja-Raja Melayu. Boleh percayakah? !

3) Ketuanan Melayu versi UMNO kononnya menjaga Bahasa Melayu dan Tulisan Jawi. Sejarah menjadi saksi kedurjanaan UMNO menjahanam dan memusnahkan bahasa sendiri. Atas alasan kemajuan, tulisan jawi dibakulsampahkan oleh UMNO. Atas nama Ketuanan Melayu versi UMNOlah maka bahasa ibunda umat Melayu dinyahkan dari pengajaran Matematik dan Sains. Anak-anak Melayu yang tinggal di luar bandar semakin ketinggalan akibat perangai jahat UMNO ini. Apa yang penting bagi Ketuanan Melayu versi UMNO ialah membolot projek tender lap top, cetak buku teks dan persetankan tentang nasib anak bangsa.


4) Ketuanan Melayu versi UMNO bertanggungjawab memusnahkan JATI DIRI umat Melayu Malaysia. UMNO meluluskan pembukaan kedai judi. Membiakkan disko, pub dan kelab dangdut. GRO Melayu membiak hasil ternakan Ketuanan Melayu versi UMNO.

Akibat Ketuanan Melayu versi UMNO ini, rumahtangga umat Melayu porak peranda. Umat Melayu jadi kaki judi, arak dan betina.

Bagaimana UMNO nak pimpin dan jadi tuan kepada negara ini terutama menjadi contoh kepada umat Melayu sedangkan pimpinan tertinggi mereka ramai menjadi kaki tunggang arak, ada jadi taukeh disko bahkan terlibat dengan skandal seks ? Tanyalah Sang Kelembai. Dia ada senarai puluhan nama pimpinan UMNO kaki arak.

Ketuanan Melayu versi UMNO mengkhayalkan (mengCANDUkan)umat Melayu dengan hiburan agar mereka hilang rasa tanggungjawab terhadap ugama, bangsa dan tanahair. Pelbagai permit lesen diberikan untuk membiakkan konsert hiburan.

Tentunya Ketuanan Melayu versi UMNO berbangga kerana muda mudi Melayu menjuarai segala aspek gejala sosial bermula dengan menjadi majoriti warga Pusat Serenti, mat rempit, bohsia dan buang anak.

Ketuanan Melayu versi UMNO sebenarnya adalah slogan hipokrit untuk survival politik periuk nasi UMNO semata-mata.

UMNO bercakap tentang pembelaan terhadap orang Melayu, Raja Melayu, Bahasa Melayu dan agama Islam. Benarkah begitu? Jawablah persoalan dibawah:

1) Siapakah bunuh umat Melayu di Memali ?

2) Siapakah rompak royalti minyak semasa Kerajaan PAS memerintah Terengganu yang majoriti penduduknya umat Melayu?

3) Siapakah tarik balik bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat yang majoriti guru dan pelajarnya umat Melayu ?

4) Siapakah menghapuskan bahasa Melayu dalam subjek Matematik dan Sains?

5) Siapakah larikan puteri Raja Melayu untuk dikahwini?

6) Siapakah rogol gadis Melayu dan penjarakan orang yang membela gadis itu?

Cukup...cukuplah! Terlalu banyak "dosa" UMNO buat umat Melayu di Malaysia!Sebenarnya, bukan Ketuanan Melayu yang diperjuangkan oleh UMNO tetapi Ketuanan UMNO demi kesejahteraan kroni-kroni mereka. Semuanya untuk perut-perut mereka.

Umat Melayu sekadar dapat sisa air basuhan kaki mereka sahaja. Itupun jika bernasib baik. Jika tidak, sekadar dapat ludahan kahak kuning mereka"

Pekida tu UMNO dan UMNO tu Pekida...

Posted: 07 Dec 2011 05:00 PM PST

Wajib baca: Dendam seekor mamak... kahkahkah...

Posted: 07 Dec 2011 02:30 PM PST

Marah Mahathir pada Abdullah semakin marak


Terbakar dihutan Nampak asapnya. Terbakar di hati tiada sesiapa yang Nampak konon. Tapi terbakar dihati Mahathir ramai yang Nampak.

Ya tak ya juga, Siapa tak marah jika orang yang dia bunuh dihidupkan semula. Demikianlah tabiat manusia yang tak beriman. Lainlah jika mereka beriman kepada Allah dan hari akhirat.

Cuba anda bayangkan apabila orang yang dibenci dan di sayangi Tun Abdullah Ahmad Badawi. Bukan setakat itu malah sebaik saja menjawat jawatan perdana menteri Datukr Seri Anwar Ibrahim dibebaskan.

Sudah tentu hati Tun Mahathir Mohamad terbakar hangus, kerana orang yang dihukum dibebaskan.

Kemarahanya bukan setakat berkata Tun Abdullah merosakkan umno, malah Tun Mahathir bertindak keluar parti menunjukkan kemarahan yang amat sangat.

Bukan setakat itu saja termasuk mengugut cabinet umno/BN menurunkan Abdullah Ahmad Badawi dari jawatan perdana menteri dan sekaligus menyerahkan jawatan presiden umno.

Abdullah Ahmad Badawi diserang segenap penjuru beralasan dialah punca kekalahan teruk umno dalam musim pilihanraya umum ke 12 sehingga kerajaan hilang kelayakan dua pertiga di parlimen.

Alasan tersebut jelas tak lojik, kerana bukan Abdullah Ahmad Badawi seorang saja yang salah dan buat silap jatuhnya umno, malahan semua anggotan cabinet umno terbabit.

Oleh kerana kemarahan Tun Mahathir pada Abdullah Ahmad Badawi, maka itulah senjata yang terbaik untuk menurunkan presiden yang dibenci itu.

Setelah berjaya menurunkan Abdullah Ahmad Badawi yang pasrah itu tidak lama kemudian Mahathir masuk semula umno dan Tan sri Sanusi junid presiden uiversiti Islam antara bangsa Malaysia dipecat kerana keluar parti ikut Mahahtir.

Tun Mahathir semakin marah kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim disebut sebut akan menjadi perdana menteri selepas PRU 13 nanti.Tambahan pula kKini antara Najib dan Anwar, Anwar dikatakan lebih pupolar berbanding Najib perdana menteri ke enam yang penuh dengan kontroversi itu.

Marah Tun Mahathir semakin marak, kerana bimbang dengan apa yang akan berlaku setelah Malaysia di terajui Anwar Ibrahim musuh ketatnya itu, walaupun Anwar telah membuat pengakuan terbuka yang dia tidak akan mendendami sesiapa.

Barangkali Tun Mahathir kurang yakin dengan pengakuan yang dibuat oleh musuh ketatnya sebab itu dia seranag Abdullah Ahmad Badawi habis habisan macam pukul anak sindir menantu.

Maklum sajalah mana boleh percaya dengan pengakuan Anwar yang pernah dikenalpasti sepanjang menjawat jawatan timbalan menteri , menteri dan perdana menteri sepanjang 22 tahun Tun menjadi perdana menteri.

Bimbang nanti cakap tak serupa bikin maka nahaslah.

Tiada ulasan: