Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


untuk mereka yang belum tahu dan nak ambik tahu...Apa yang perlu anda tahu tentang Lembu Betina Mamak Shahrizat Ini...????

Posted: 08 Dec 2011 11:16 AM PST

Kepada yang tidak mengikuti skandal Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC).

 

betina mamak nie tak bermaruah lansung...dah di kaitkan dengan skandal lembu ini...masih nak sinsing lemgan angkat kain dedah aurat  nak tunjuk benang basah dia...jangan lupa laki dia  boss lembu NFC..malam tido sekatil dengan bapak lembu tu...tak kan tak ada kena mengena kot...lembu mana pulak nak hang  'menglembu' kan...!!!!

Di bawah Rancangan Malaysia ke 9 (9MP) pada 2006, NFC disasarkan sebagai ‘Projek berimpak tinggi’ dengan objektif mencapai 40% keperluan daging lembu negara pada 2010. Kerajaan Tun Abdullah Badawi telah menyediakan dana sebanyak RM4.4 bilion untuk memodenkan sektor pertanian dan penternakan di bawah 9MP.

Pada bulan Mac 2007, Kementerian Pertanian di bawah timbalan perdana menteri kini, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah memilih dua syarikat untuk menguruskan NFC. Mereka adalah Agro Science Industries Sdn Bhd dan Lambert Malaysia Sdn Bhd dengan Agro diberi tanah seluas 2,000 hektar dan Lambert diberi 200 hektar tanah untuk memulakan projek. NFC juga mendapat dana sebanyak RM73.64 juga daripada kerajaan Malaysia (GOM) untuk membangunkan projek tersebut.

 

 Pada Disember 2007, kerajaan telah meluluskan satu pinjaman mudah (soft loan) dengan hanya 2% faedah untuk tempoh 10 tahun berjumlah RM250 juta kepada National Feedlot Corp Sdn Bhd, satu syarikat usahasama (JV) antara Agro Science Industries Sdn Bhd and GOM untuk memulakan projek tersebut di Gemas, Negeri Sembilan, sebagai langkah pertama dalam pelan membawa Malaysia untuk mengurangkan penggantungan terhadap import daging lembu dengan sasaran permulaan 60,000 anak lembu setiap tahun. Pada masa tersebut, Malaysia sedang mengimport sebanyak 80% keperluan daging lembu negara.

Pada Februari 2008, NFC menerima 1,000 anak lembu pertama dari Australia.

Pada Julai 2008, setelah lima bulan beroperasi, NFC telah mengumumkan bahawa syarikat tersebut akan sasar 28% tampungan keperluan daging lembu negara pada 2010, kurang daripada 40% yang ditetapkan oleh GOM di bawah 9MP.

Pada Mac 2010, NFC pula menyatakan bahawa mereka boleh mencapai 40% tampungan keperluan negara pada 2015, lima tahun lebih lewat daripada yang jangkaan.

Pada October 2011, Jabatan Audit Negara telah mengemukakan laporan Ketua Audit Negara 2010 (yang terlewat) yang membongkar pembaziran belanja jabatan-jabatan kerajaan serta kelemahan-kelemahan pentadbiran kerajaan yang menyebabkan jumlah hutang dan defisit kerajaan persekutuan meningkat.

 

cisss...marah nampak betina mamak nie...nampak tu lengan dia...kan aurat tu...kejap lagi singkap kain pulak...!!!

Salah satu perkara yang ditegur ialah projek NFC di mana audit antara Januari dan Mac 2011 telah mendedahkan bahawa objektif NFC gagal dipenuhi kerana pembangunan untuk 130 usahawan perintis di bawah Program Pembangunan Usahawan tidak dilaksanakan dan kontrator utama telah menarik diri daripada projek tersebut pada tahun 2008.
Selain itu, NFC turut didedahkan hanya mampu menghasilkan 3,289 anak lembu pada 2010 daripada jangkaan 8,000 dan audit menegur keseluruhan operasi NFC dalam keadaan ‘kelam-kabut’.

mamak betina nie cuba lari  dari bertanggungjawab dengan lembu lembu yang di abaikan...makin laju dia lari makin laju pulak lembu lembu mengejarnya

Pada November 2011, barisan pembangkang mula mendedahkan penyelewengan kewangan di dalam NFC, di mana NFC didakwa telah memberikan pinjaman sebanyak RM84 juta kepada syarikat kepunyaan suami Ketua Wanita Umno dan Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Shahrizat Abdul Jalil, dan pengerusi NFC Dr Mohamad Salleh Ismail. Pembangkang turut mendakwa NFC telah menggunakan dana untuk:

1.membeli kondo mewah di Bangsar yang berharga RM9,758,140 (selepas itu, ia didedahkan bahawa NFC telah membeli dua kondo mewah di One Menerung Bangsar pada harga RM6.9 juta setiap satu)

2.dua tanah di Presint 10 Putrajaya berharga RM3,363,507

kereta mewah hasil pinjaman duit lembu...anak beranak lembu pakai

3.Mercedes Benz CLS 350 CGI berharga RM534,622 (melalui National Meat and Livestock Corporation)

4.Memindahkan dana sebanyak RM588,585 kepada Meatworks (Singapore) Pty Ltd.

(National Meat and Livestock Corporation dan Meatworks adalah kepunyaan keluarga Shahrizat Jalil).

5.NFC turut telah mengeluarkan 15 cek daripada akaunnya di CIMB Islamic Bank Berhad di Taman Tun Dr Ismail kepada agensi pelancongan Impian Global Network Services untuk tempoh tujuh bulan (tiap-tiap bulan) sebanyak RM455,423.

Ketika ditanya, Shahrizat memberitahu bahawa beliau tiada apa-apa kaitan dengan skandal NFC.

“Saya tidak akan menjelaskan (isu NFC), tapi saya mempunyai dua mesej utama yang ingin disampaikan ketika perhimpunan Agong Wanita Umno. Sila tunggu. Sebagai pemimpin, kita mesti bersabar dan tenang dan jangan menjadi histeria dengan senang. Jika ada sesiapa yang ingin bertanya pasal NFC, mereka harus bertanya pada orang NFC. Saya hanya akan fokus pada Wanita Umno.”

Pengerusi NFC ialah Datuk Dr Mohamad Salleh Ismail (suami beliau), Pengarah Eksekutif NFC pula ialah Wan Shahinur Izmir (anak beliau, umur 31), Ketua Eksekutif NFC ialah Wan Shahinur Izran (anak beliau juga, 27) dan Pengarah NFC ialah Wan Izzana Fatimah (anak beliau, 25).

Semasa NFC membeli kondo mewah pada 2 Disember 2009 untuk RM9.8 million, dilaporkan NFC dalam kerugian RM11 juta dalam akaun tahunannya. Turut dilaporkan pengerusinya menerima gaji sebanyak RM100,00 sebulan, pengarah eksekutif RM45,000 sebulan, ketua eksekutif RM35,000 sebulan dan pengarah satu lagi pun RM35,000 sebulan.

Semasa orang yang dilahirkan di Kuwait dan belajar di Oxford, ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin datang cuba menyelamatkan Shahrizat, beliau menyatakan bahawa ia adalah satu ‘keputusan perniagaan yang bijak’ untuk National Livestock and Meat Corporation untuk ‘melabur’ dalam banglo mewah daripada membiarkan duit rakyat dibiarkan duduk diam dalam akaun bank dan tiada masalah dalam pembelian tersebut.

Semasa Menteri Pertanian kini, Datuk Seri Noh Omar (kalau sesiapa yang ingat kenyataan “jika orang asing rasa polis Malaysia kejam, tolong balik ke negara mereka dan jangan tinggal di sini”) ditanya mengenai ketidakupayaan NFC untuk mencapai sasaran 8,000 lembu, beliau menjawab NFC sememangnya sudah mencapai lebih daripada 8,000 lembu di antara 2008 hingga 2010, sambil berkata projek tersebut adalah berjaya.

Beberapa hari selepas itu, Menteri Pertanian itu menukar kenyataan beliau dan berkata NFC hanya perlu menyembelih sebanyak 5,742 ekor lembu sebelum hari terakhir tahun ini (sebenarnya 8,000 tolak 3,289 ialah 4,711) dan projek tersebut akan dikategorikan sebagai amat berjaya kerana mencapai sasaran.

Apabila laporan dibuat oleh Pemuda PKR Penang ke SPRM, agensi tersebut menolak kes tersebut kepada PDRM sambil menyatakan bahawa, “Kes ini telah dirujuk kepada polis kerana kesalahan tersebut tidak terletak di bawah bidang kuasa SPRM di bawah Akta SPRM 2009.”

Semasa Datuk Mohamad Salleh disoal PDRM berkenaan dengan dua kondo mewah, beliau menyatakan dua kondo tersebut sedang disewa kepada dua syarikat minyak dan gas yang berlainan sebagai tempat penginapan kepada pakar asing dan NFC menerima RM75,000 sebulan sebagai sewa – di mana satu mendapat RM18,000 sebulan dan satu lagi mendapat RM57,000 sebulan (walalupun satu banglo seluas 27,000 kaki persegi yang dilengkapi dengan kolam air dan spa di Kenny Hills tidak mampu mendapat sewa RM57,000 sebulan). Angka tersebut kemudian diubah kepada RM18,000 sebulan untuk dua unit, akan tetapi PDRM tetap tidak nampak apa-apa kesalahan terhadap dua jawapan berbeza tersebut.

Pada 2 Disember yang lalu, Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Bakar telah mengeluarkan satu kenyataan polis bahawa siasatan polis setakat ini tidak menunjukkan sebarang unsur pecah amanah dalam pentadbiran Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC). Tindakan ini agak mengelirukan kerana Polis Diraja Malaysia (PDRM) dilarang untuk mengeluarkan sebarang kenyataan terhadap apa-apa siasatan sebelum ia diselesaikan. PDRM juga mengakui bahawa mereka belum memanggil Shahrizat untuk soalsiasat walaupun beliau merupakan watak utama dalam kontroversi ini.

Kepada yang tidak mengikuti kes NFC, projek ini pertama kali dicadangkan pada 2003 oleh Dr Rosli Mai Lam daripada Lazuli Sdn Bhd, yang kini masih menjadi rakan dalam projek ini. Dr Rosli daripada Lazuli, seorang yang terkenal dalam industri ini, ialah pembekal anak lembu dan ternakan hidup yang lain kepada sesiapa yang memasuki industri ini di Malaysia.

dan akhir sekali selamat datang ke sharizat park...no action talk only...semua jadi lembu...SPRM dan PDRM kedua duanya LEMBU UMNO...

 

Hakim Joe

impian bapak anak haram tercapai...tak payah laksana pendidikan dan syariat islam...cukup dengan sekolah anak haram...Penghuni sekolah lahir 82 bayi anak haram...wajar berbin ali ketam....!!!

Posted: 08 Dec 2011 10:53 AM PST

PIHAK pengurusan Sekolah Harapan dalam proses mendapatkan peruntukan untuk program pembesaran dan seterusnya dapat menerima lebih ramai penghuni. - Gambar hiasan

JASIN – Seramai 82 bayi telah selamat dilahirkan oleh para penghuni Sekolah Harapan, sebuah pusat pemulihan bagi remaja perempuan yang terlanjur sejak ia beroperasi di sini pada September tahun lalu.

Pengerusi sekolah berkenaan, Datuk Ab. Rahaman Ab. Karim berkata, daripada jumlah itu, bayi lelaki yang telah selamat dilahirkan ialah 53 orang manakala bakinya perempuan.

Katanya, seramai 64 bayi kini dipelihara oleh keluarga penghuni terbabit, 11 orang telah diserahkan kepada keluarga angkat, lima bayi masih bersama ibu masing-masing di sekolah berkenaan manakala seorang lagi dipelihara oleh ibu kandungnya yang telah berkahwin.

“Kami bersyukur kerana berjaya membantu menyelamatkan 82 nyawa bayi yang tidak berdosa sekali gus membendung gejala buang bayi.

“Apa yang lebih penting ibu bapa kepada penghuni sekolah ini sanggup menjaga cucu masing-masing walaupun anak itu dilahirkan di luar ikatan perkahwinan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Menurutnya, sekolah itu setakat ini telah menerima 95 remaja dari seluruh negara dan pelbagai kaum sebagai penghuni.

“Walaupun kami menerima banyak permohonan daripada keluarga remaja perempuan yang terlanjur untuk mendapatkan perlindungan di sekolah ini, kami tidak dapat menerima semua kerana kemudahan yang ada hanya cukup untuk menampung 30 penghuni pada satu-satu masa.

kosmo

 

penyapu sial

nak selamatkan bayi ke nak selamatkan pendidikan dan syariat islam...cakap biar jujur dan jelas...kalau nak selamatkan pendidikan dan syariat islam...sekolah anak haram nie tak perlu...dan secara tak lansung...tak meramaikan lagi anak haram...

nampaknya UMNO suka benda benda haram ...mana PUKIDA dan PERKOSA...kata nak selamatkan umat melayu dan islam...apa mulut ko orang dah di sumbat dengan jubur najib atau lemas di hempap dek tetek rosmah ke..???

nie nak bagitau...sekolah anak haramjadah tu bukan membasmi penzinaan malah menanmbahkan lagi aktiviti haram macam tu...apa tidaknya..selesai buat 'projek' dapat hasil tuaian...tak mau bertanggungjawab campak aje kat sekolah macam tu...

kunun kunun dah selesai tanggung jawab....kat akhirat tau lah nanti...kat dunia tak amalkan pendidikan dan syariat islam...kat akhirat nanti dengan bapak bapak anak haram ali ketam sekali kena balun di neraka jahanam...

polis pun jadi lembu ke..???...bersubahat dengan betina mamak bini tokeh lembu NFC...

Posted: 08 Dec 2011 10:37 AM PST

Polis tak pernah soal kami, kata pemimpin PKR

azlan

 

Polis masih belum menyoal beberapa pemimpin utama Pakatan Rakyat berhubung pendedahan mereka mengenai dakwaan penyelewengan dana oleh projek ternakan lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Pemimpin PKR Saifuddin Nasution, Zuraida Kamaruddin dan Rafizi Ramli memaklumkan kepada Malaysiakini bahawa polis belum menyoal mereka berhubung pendedahan berkenaan.

“Masih teka-teki ... mereka tidak menghubungi kami mengenai isu itu," kata Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.

NFC di bidas  dan PKR  telah membuat pendedahan demi pendedahan sebaik sahaja projek ternakan lembu itu menarik komen-komen negatif dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang menyifatkannya sebagai berada dalam “ kucar-kacir”.

 

Antara dakwaan yang dilemparkan oleh PKR adalah bahawa sebahagian daripada dana yang diperuntukkan sebagai pinjaman mudah kepada NFC telah di salah-gunakan oleh ahli keluarga seorang menteri kabinet.

Rafizi mendakwa bahawa mereka yang terbabit telah menyalahgunakan RM181 juta daripada pinjaman RM250 juta untuk membeli kondominium jutaan ringgit, kereta mewah, tanah dan juga untuk tujuan melancong.

Ketua Wanita PKR yang juga ahli parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin juga mengakui bahawa polis belum menghubunginya berhubung pendedahan yang dibuatnya.

"Pihak polis tidak menghubungi saya sehingga hari ini! Tiada kenyataan (diambil) daripada saya," kata setiausaha agung PKR dan ahli parlimen Machang Saifuddin Nasution.

Malaysiakini.

 

penyapu sial

 

Ini membuktikan bahawa kenyataan Timbalan KPN dalam kes ini jelas menimbulkan keragguan dan semacam untuk membersihkan Shahrizat dan UMNO sebelum PRU ke 13 menjelang...

biasa lah...kalau PDRM sendiri dah jadi anjing UMNO...tak dapat tahi...bau pun dia tolong wangikan...tak ada kredibiliti langsung...polis di negara lain tak buat kerja terkutuk macam nie..dia pikir UMNO boleh perintah negara ini sampai kiamat ke???...jadi senang nak sorok di bawah celah burid pemimpin UMNO...tunggu masa...UMNO/BN tumbang ...hang semua nanti habis kita geledah...tunggu lah...!!!

silap silap hari bulan....'lembu' pun akan didaftarkan sebagai pengundi !

Posted: 06 Dec 2011 12:39 AM PST

Lebih 90 nama bermasalah dikesan daripada 2,180 nama dalam senarai pengundi pos yang terkandung dalam daftar induk pemilih bagi kawasan parlimen Lembah Pantai, kata ahli parlimennya, Nurul Izzah Anwar.

"Kami ada 97 pengundi yang nama mereka tidak dijumpai di laman web Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR); nampaknya mereka boleh mengundi di dua tempat. Rekod-rekod lain yang mencurigakan juga dijumpai pada daftar pemilih yang dikemaskini sehingga Jun 2011," katanya.

Pada sidang akhbar di pusat khidmat PKR si Lembah Pantai hari ini, Nurul Izzah berkata, antara penemuan yang dianggap pelik ialah nama seorang pengundi yang didaftarkan sebagai "Balai Polis Kerinchi" dalam daftar pemilih induk.

"Apabila kita semak butir-butir menggunakan nombor kad pengenalan polis bagi mengenal pasti pengundi berkenaan, nama itu wujud tetapi dalam daftar pemilih SPR ia menunjukkan sebaliknya," katanya.

 

Malaysiakini

 

penyapu sial

 

Kalau dibiarkan terutamanya di Lembah pantai, 'lembu' pun akan didaftarkan sebagai pengundi. Tambahan pula 'lembu betina' sedang cari peluang untuk bertanding lagi atau tidak.

Umno takutkan Rakyat dengan DAP, wang rakyat lesap di rembat oleh kroni kroni pukimaknya..!!!

Posted: 06 Dec 2011 12:18 AM PST

 

 

Orang Melayu diingatkan agar tidak terpengaruh dengan politik kotor Umno yang menggunakan DAP sebagai modal untuk menakut-nakutkan mereka, sebaliknya perlu sedar dengan salah guna kuasa dan penyelewengan wang rakyat yang dilakukan parti itu.

Umno dalam perhimpunan agungnya minggu lalu secara tidak langsung mengakui sudah tidak mampu menarik sokongan orang Melayu kerana urus tadbir negara yang semakin lemah di bawah pemerintahan mereka.

Justeru, Umno terpaksa menuduh DAP akan lebih berkuasa dan mengambil hak orang Melayu jika orang Melayu menyokong Pakatan Rakyat.

Kita nak ingatkan orang Melayu, jangan sampai kita takut kepada DAP, RM250 juta hilang dalam NFC (Perbadanan Fidlot Negara), takut dengan DAP, RM52 bilion saham bumiputera tinggal RM2 bilion, takut dengan DAP akhirnya RM1.8 bilion diberi kepada Tajudin Ramli (bekas Pengerusi Syarikat Penerbangan Malaysia-Mas), takut dengan DAP, berlaku skandal dalam wang PPRT RM32 bilion oleh menteri Umno," ..

Umno terpaksa menarik sokongan orang Melayu yang semakin menurun bagi membolehkan mereka terus memerintah dan mengumpul kekayaan untuk kroni mereka.

Umno gunakan DAP untuk takutkan Orang Melayu, tapi dalam masa yang sama terus memunggah khazanah negara untuk kroni mereka...

Perhimpunan agung Umno juga membuktikan parti itu masih takut memberi ruang yang sepenuhnya kepada perwakilan untuk membincangkan soal integriti kepimpinannya.

Awal-awal lagi Ketua Polis Negara keluarkan kenyataan tak berlaku pecah amanah dalam NFC yang dimiliki suami (Datuk Seri) Shahrizat (Jalil). Ini hanya untuk mengelakkan huru hara dalam perhimpunan agungnya.

Bila ada kenyataan daripada Ketua Polis Negara, perwakilan tak bangun persoal soal NFC tapi kita yakin Orang Melayu mempunyai pendirian yang sama iaitu mempersoal dan mempertikai kepimpinan Umno..

dey Pandy kutty...!!!....tunjuk bukti orang bukan Melayu cuba mahu meminda Perlembagaan Persekutuan ...atau pergi mampos dengan konsep 1 malaysia ...!!!

Posted: 06 Dec 2011 12:09 AM PST

 

 

Najib Altantuya  perlu menunjukkan bukti bahawa orang bukan Melayu cuba mahu meminda Perlembagaan Persekutuan dan jika tidak, harus menguburkan sahaja gagasan 1 Malaysia..

Najib selaku perdana menteri dan presiden Umno telah mengejutkan seluruh negara apabila semalam memainkan sentimen perkauman terhadap orang bukan Melayu dalam ucapannya pada majlis Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida),mafia UMNO no 2 selepas PERKOSA

Najib harus menyelamatkan konsep 1 Malaysia dengan membuat lima komitmen penting iaitu mendahulukan Malaysia sebelum kaum, rakyat Malaysia berhak untuk menikmati hak asasi dan masyarakat sivil, peluang saksama harus diberi kepada semua, keluhuran undang-undang di mana yang dipentingkan adalah apa yang diketahui dan bukan siapa yang dikenali dan harus membina masyarakat yang berintegriti dan cerdik untuk mencapai ekonomi pendapatan tinggi dan berasaskan pengetahuan.

Semalam Najib berkata, orang Melayu tidak pernah menjadi bangsa yang mengamalkan sikap perkauman malah sanggup berkongsi kuasa dan adil kepada bangsa lain di negara ini..

Perdana Menteri berkata orang Melayu sentiasa mengamalkan konsep wasatiyyah atau kesederhanaan dan sanggup menghulurkan tangan kepada orang bukan Melayu untuk membina sebuah negara yang aman, bersatupadu dan lebih makmur.

“Oleh itu jangan sekali-kali mereka (orang bukan Melayu) mencuit perasaan orang-orang Melayu dengan hendak ubah apa yang sudah termaktub dalam Perlembagaan dan apa yang sudah pun kita rundingkan waktu Merdeka dahulu.

“Perkara-perkara ini kita akan pertahankan,” katanya.

Adakah dengan memainkan sentimen perkauman terhadap orang Melayu dan melaungkan diri sebagai pembela bangsa itu memberi hak kepada Umno untuk melibatkan diri dalam skandal RM250 juta ‘lembu dan kondo’ melalui syarikat keluarga seorang menteri persekutuan Umno?..

Adakah dengan memberi amaran kepada orang bukan Melayu supaya tidak mencuit perasaan orang Melayu itu membolehkan skandal RM13 bilion Zon Bebas Pelabuhan Klang atau pendedahan Laporan Ketua Audit Negara 2010 tentang jabatan-jabatan kerajaan yang telah terlebih belanja sebanyak RM3.7 bilion?

Masa sudah tiba untuk berjuang untuk aspirasi semua rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa atau agama.Kita menolak politik diskriminasi Umno yang berkeras dengan konsep Melayu dahulu dan rakyat Malaysia kemudian.

Kita juga mengecam Umno dan sekutunya kerana melayan sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengan ideologi perkaumannya sebagai pengkhianat dan musuh orang Melayu..

Rakyat tidak boleh membenarkan UMNO merampas Perlembagaan Persekutuan untuk memecahbelahkan rakyat dengan perasaan permusuhan dan kebencian, dan juga untuk menjadikan perjuangan untuk semua rakyat Malaysia sebagai satu tindakan yang salah.

Umno selalu memetik Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan untuk mewajarkan agenda perkauman mereka. Namun demikian, Umno selalunya gagal menyebut bahawa Artikel 153 juga mempertahankan kepentingan-kepentingan sah komuniti-komuniti lain...

Mengenai Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan juga,  menjadi tanggungjawab Yang di-Pertuan Agong memelihara kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera mana-mana negeri Borneo dan kepentingan-kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan artikel itu.

Dalam erti kata lain, Perlembagaan Malaysia adalah berdasarkan konsep ‘Malaysia dahulu’ dan bukan kemudian!...

UMNO jadi pondan....PERKOSA pulak main wayang tarik tali dengan bintang lucah MCA...!!!!

Posted: 05 Dec 2011 11:23 PM PST

Hudud: Perkasa gesa Soi Lek tarik balik kenyataan atau tunggu PRU-13

  

Pertubuhan pendesak hak orang Melayu, Perkasa mendakwa Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek celupar dan masih kabur mengenai undang-undang hudud apabila mendakwa pelaksanaan hukum Islam itu akan membawa kepada kemusnahan ekonomi negara dan binasa diri.

Sehubungan itu, Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali mahu Umno selaku parti teras Barisan Nasional (BN) “mengajar sikit mulut celupar” Presiden MCA yang tidak tahu hujung pangkal menyatakan hudud akan menjatuhan ekonomi Malaysia.

Kata Syed Hassan, Umno perlu menasihatkan Presiden MCA itu supaya menarik balik kenyataan salah mengenai hudud, yang dibuat pada satu forum di Wisma MCA semalam.

Dr Chua (gambar) dipetik berkata pelabur-pelabur akan meninggalkan Malaysia manakala negara akan berhadapan dengan “binasa diri” jika hukum hudud dilaksanakan di Malaysia.

Beliau melahirkan pandangan terbaru ini ketika polemik mengenai sistem perundangan Islam itu masih berterusan. Dua bulan lalu ketika kepimpinan PAS merayu kepada umum agar diberi peluang untuk melaksanakan hudud di Kelantan sebagai percubaan, Umno pula berkata kini bukan masa yang sesuai untuk berbuat demikian.

Dr Chua berkata sistem perundangan itu tidak adil kepada semua pihak khususnya ke atas kaum wanita selain mengenakan hukuman-hukuman kejam yang jelas bercanggah dengan konvensyen antarabangsa.

Bekas menteri kesihatan ini meramalkan bahawa pasaran saham akan jatuh antara 10 hingga 20 peratus jika hukum hudud digubal dan ia juga akan memberi kesan ke atas kewangan pelabur-pelabur tempatan.

“Apabila kesemua sektor ekonomi berhadapan dengan kesan, semua rakyat Malaysia tidak kira agama akan mengalami kesannya,” kata beliau lagi.

Justeru Perkasa, tegas Syed Hasan, tidak minta Dr Chua mohon maaf kerana sedar beliau tidak faham tetapi perlu menarik balik kenyataannya dengan segera dalam sehari dua ini dan jika tidak, Perkasa akan “mengajar MCA secukupnya pada pilihan raya umum ke-13.”

“Soi Lek juga berkata sukar untuk mencari pelabur disebabkan rekod hak asasi Malaysia tidak baik dan hukuman pula dianggap kejam, juga akan membuatkan perlabur yang sedia ada akan lari,” kata beliau menerusi satu kenyataan.

Syed Hassan menambah, pihaknya merasakan Dr Chua masih kabur tentang hukum hudud dan sepatutnya bekas menteri kesihatan itu meminta nasihat Umno jika mahu membuat kenyataan seumpama itu.

“Untuk rekod Perkasa menyokong hudud. Itu hukum Allah. Cuma hudud yang mahu dilaksanakan oleh PAS, Perkasa tolak.

“Banyak terpesong dari hudud sebenarnya yang mahu laksanakan oleh PAS,” katanya lagi.

Syed Hassan berkata Perkasa sanggah kenyataan pemimpina MCA itu kerana dengan hudud sebenar, sudah pasti akan membawa banyak pelabur dari luar melabur di Malaysia.

“Sudah pasti jenayah akan kurang, rasuah akan sifar, rogol dan buang bayi tak akan berlaku kerana ada hudud sebenar.

“Kalau ini boleh berlaku, ia membuat negara aman damai. Cuma Perkasa percaya negara belum bersedia melaksanakan hudud sebenar,” katanya lagi.

Jika hukum hudud dilaksanakan dengan tidak tepat kehendak prinsip yang sebenar, katanya, maka akan berlaku ketidakadilan.

 

TMI

 

penyapu sial

hudud PAS ya PERKOSA tolak....Hudud UMNOPORNO mana tak nampak pun...sampai beratus tahun lagi ke...???...sampai ko orang yang macam pukimak merangkak...baru sibuk nak buat...tak ngaji quran ...tak tau hujung pangkal kata hudud PAS...babi sial dan pikimak orang macam ini...

PERKOSA...jangan hipokrit lah....Dimanakah suara anda ketika UMNO menentang Hudud? Kerana nak political mileage, hentam MCA.....

Cakap Syed ni berbelit-belit.

Mula-mula kata “Untuk rekod Perkasa menyokong hudud.

Kemudian kata "Cuma Perkasa percaya negara belum bersedia melaksanakan hudud sebenar,”

Nilah ciri munafik, apabila bercakap, berbohong. Apa cerita sokong tapi bukan sekarang? Jadi bila lagi? Tunggu hang mampus dimamah ulat kubur?

kita tuntut umno dan perkasa buat hudud!!!! kita tunggu hudud sebenar dari umno dan perkasa!! bercakap gegak gempita tapi hampas kosong!!! buat sekarang!!! kita akan sokong umno dan perkasa kalau buat hudud sebenar!!!

Mana Ibrahim Ali dan Zulnordin, wira yang berdegar degar untuk membela ugama dan bangsa ? Kelian pegilah membawa sepandok dan upahlah budak budak kamu untuk membantah keceluparan chu soi lek depan dewan mca tu.

Barulah rakyat tabik spring kat kamu,kamu semua takut hilang 'nikmat' kuasa yg kamu ada sekarang ke ?

Saya ingin dengar apa kah komen Tan Sri Mufti negeri Perak serta mufti mufti yg lain. Sebenarnya chu soi lek ni telah mencela Raja-Raja serta Sultan-Sultan tanah melayu sebagai ketua ugama. Ini sebenarnya satu perbuatan penderhakaan serta penghinaan kepada Duli2 yg Maha Mulia sebagai ketua ugama. Ibrahim dan Zulnordin kemanakah ketegasan kamu?

kita tunggu pulak apa pula ulasan lain lain puak pukimak UMNO mengenai kenyataan sooi lek ni ..jika mereka membisu bermakna mereka sama seperti sooi lek...jika hukum islam yg nak dilaksanakan dikelantan dikatakan ada kesilapan ia boleh di perbetulkan tetap menghina hukum islam seperti itu ada lah satu penghinaan terhadap umat islam itu sendiri,apa pula alasan ulama umno selepas ini , kami sedang memerhatikan kamu.

BETUL BETUL TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI.....!!!!

Posted: 05 Dec 2011 10:23 PM PST



Menyalak sambil menghina hukum Islam di depan orang-orang bukan Islam....

TUA kutuk tak sedar diri. Itu saja yang boleh aku sebut kepada Mohd Kamal Saidin orang tua nyanyuk yang dipanggil ulamak oleh puak Umno ini. Memang dia nyanyuk kalau pun tidak sedar diri kerana jika beliau waras, mana mungkin tergamak beliau menghina Hukum Hudud di hadapan orang-orang bukan Islam?

Mohd Kamal Sadin baru-baru ini dilaporkan mendakwa hukum hudud yang digubal oleh kerajaan Negeri Kelantan adalah bertentangan dengan hukum Allah. Beliau yang bercakap pada forum berjudul 'Hudud dan implikasinya terhadap bukan Islam di Malaysia' di Ibu Pejabat MCA di Kuala Lumpur, berkata beberapa peruntukan dan Enakmen Hudud Kelantan 1993 adalah tidak mengikut al-Quran dan Hadis.

Sebenarnya apa yang dipersoalkan oleh orang tua kutuk ini tentang enakmen tersebut sama seperti yang dipersoalkan oleh Zul Kulim lembu' di dalam Parlimen sebelum ini yang mendakwa hukum tersebut memboleh'kan suami meliwat isteri. Persoalan tersebut telah dijawab di dalam Parlimen malahan telah diperjelaskan dengan nas dan dalil oleh Dewan Ulamak PAS melalui media. Lebih jelas lagi, telah bertahun enakmen tersebut diluluskan, sehingga kini Jabatan Agama Islam mahu pun Majlis Fatwa tidak pernah mempertikaikan enakmen berkenaan.

Masakan hukum yang `sesat' di dalam enakmen Syariah boleh dibenarkan berkuatkuasa tanpa tindakan oleh Jabatan Agama Islam?

Oleh yang demikian, mengapa bengap sangat orang tua ini untuk memahami enakmen tersebut? Atau, sememangnya beliau dilahirkan untuk menyesatkan orang lain kalau pun tidak untuk menunjukkan betapa bebalnya Ulamak di dalam Umno memahami Hukum Hudud?

Baru-baru ini, aku sendiri tengok si tua jahil ini bercakap di pentas PWTC dengan memetik beberapa ayat Al-Quran yang bacaannya pun tunggang-langgang semata-mata untuk menghentam PAS. PAS dikatakan parti ajaran sesat, tetapi si tua nyanyuk ini lupa bahawa parti anutan beliau itu telah beberapa kali menyembah' kaki PAS untuk bersatu. Jika benar PAS itu sesat, apa kejadahnya yang Umno mahu bersatu dengan PAS? Bukankah lebih baik Umno terus bersatu dengan APCO yang tidak sesat' itu?

Mahu marah pun ada, tetapi simpati pun ada pada orang tua seekor ini. Di dalam keadaan nyawa di hujung tanduk, gigi pun semakin jarang dengan rambut sudah memutih tetapi masih bersemangat untuk memburukkan hukum Islam di hadapan orang-orang bukan Islam. Jadi, pelik apanya jika Chua Soi Lek pemimpin MCA kaki zina itu sekarang berani menghina hukum Hudud. Elok benarlah Chua Soi Lek melantik Mohd Kamal Saidin ini menjadi Tok Guru dia.


WFAUZDIN NS

letak jawatan aje lah mamak sharizat...atau kamu nak bersingsing lengan mendedahkan aurat lagi bagi tegakkan benang basah kamu untuk menipu...!!!

Posted: 05 Dec 2011 04:16 PM PST

 

Seorang lagi pemimpin Umno mendesak supaya Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat melepaskan jawatannya berhubung isu kontroversi projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) yang dikaitkan dengan keluarganya.

Akhbar Sinar Harian, hari ini memetik Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabsee berkata Shahrizat tidak perlu menunggu lampu hijau untuk berundur ataupun didesak oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk berbuat demikian.

“Adakah Shahrizat suka orang lain buat keputusan bagi dirinya? Jika tidak, berundurlah cara terhormat,” katanya sambil menambah ketua Wanita Umno itu tidak perlu mengheret kerajaan dan pemimpin lain untuk memperbetulkan keadaan.

Bagaimanapun Syed Ali dipetik akhbar berkenaan sebagai berkata Shahrizat masih boleh mengekalkan jawatannya dalam Umno kerana tindakan meletak jawatan parti boleh menyebabkan Umno tidak stabil.

“Jika beliau letak jawatan menteri, rakyat akan menganggapnya seorang wanita yang hebat. Malah, Shahrizat boleh memberi tumpuan untuk pengukuhan jentera parti dalam menghadapi pilihan raya akan datang.

“Itu kalau beliau sayang parti. Jika tidak, rakyat (akan) pandang buruk kepada kerajaan dan Shahrizat perlu bertanggungjawab sepenuhnya,” katanya dipetik Sinar Harian.

Menurut Syed Ali, beliau menyokong kenyataan ahli parlimen Kinabatangan Datuk Bung Moktar Radin, sebelum ini yang juga mendesak Shahrizat supaya berundur. -mk

 

Tegur demi parti

SHAH ALAM – Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Bung Mokhtar Radin berharap Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil melepaskan jawatan menteri dan Ketua Wanita Umno yang disandangnya.

Menurutnya, tindakan itu penting bagi menyelamatkan maruah Umno dan kerajaan yang terjejas sejak Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu dikaitkan d-ngan isu National Feedlot Corporation (NFC) membabitkan anggota keluar­ganya.

“Isu ini beri kesan tidak baik kepada pemerintah. Bagi saya, menunggu atau mendengar hasil siasatan polis, tidak perlu. Rakyat tidak berminat untuk tahu atau cari siapa yang bersalah.

“Apa yang lebih besar ialah isu ini melibatkan moral dan maruah beliau sebagai pe­mimpin. Itu mesej saya dan ia cukup jelas,” katanya.

Bung Mokhtar, yang juga Ahli Parlimen Kinabatangan berkata, maruah dan moral pemimpin perlu diutamakan berbanding kepentingan diri.

“Saya percaya, jika beliau meletak jawatan, maruah parti dan kementeriannya serta kerajaan akan dapat dibersihkan di mata rakyat,” katanya.

Menurutnya, gesaan itu bukan bermakna beliau menyokong atau bersetuju de­ngan pembangkang, tetapi perlu menegur demi keutuhan parti, terutama menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

“Terserahlah kepada orang ramai untuk membuat penilaian. Lagipun selama menjadi Ahli Parlimen, semua orang saya tegur, bukan Shahrizat sahaja. Tidak bermakna, berbuat demikian seolah-olah menyokong pihak lawan.

“Saya mahu semak dan imbang dalam Parlimen dan kalau boleh saya mahu jadi pembangkang kerajaan. Itu sudah lama saya suarakan. Jika ini direalisasikan, andainya kerajaan menang semua kerusi, kita tidak perlu pembangkang luar (PKR, DAP dan Pas) lagi sebab saya sudah ada,” kata Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan di Parlimen (BNBBC) itu.

Mengulas lanjut, Bung Mokhtar berkata, sekiranya berada di tempat itu, beliau bersedia melepaskan jawa­tannya. -SH

 

 

penyapu sial

 

Apa lagi Shahrizat. Tunjukkanlah batang lengan kamu tu kepada Ketua UMNO Bahagian Cheras & Bung Mukhtar kalau benar nak tunjuk kamu wanita besi! Sebelum ini, segala kritikan dan teguran orang lain kamu tak mahu dengar. Kamu cuba nak sorokkan bangkai gajah dengan nyiru. 1Malaysia sudah kenal kamu sebagai mak lembu. Salah siapa?

Sebelum ini  betina mamak lembu ini  kerana isu lembu feedlot  telah tergamak singsing lengan depan orangramai..Marah beliau  sehingga sanggup tunjukkan aurat di khalayak ramai!

Hanya untuk menutup isu, untuk menutup dimalukan dengan isu lembu, berlagak gagah bersinsing lengan.... aparaahhh....

Nanti betul-betul Allah tanggalkan baju dan tanggalkan kain baru tahu...

Satu Siasatan Diraja perlu ditubuhkan untuk menyiasat NFC sepertimana yang di cadangkan oleh PAC.

Jika Najib enggan mendengar tuntutan penubuhan Suruhanjaya itu, ia bererti satu petanda bahawa Putrajaya akan bertukar tangan. Hukum "kebenaran dan keadilan" akan mengambil tempatnya dimana UMNO BN sudah tidak layak untuk menduduki Putrajaya dan akan digantikan dengan parti lain.

Emak Mamee "Beetlejuice" ni memang boleh menjatuhkan UMNO/BN dalam PRU 13 nanti.Macam mana Rakyat nak percaya.??Dia ni patut tolong orang orang yang miskin dan tak berupaya melalui Kementrian Kebajikan Masyarakat,tapi sebaliknya dia terpalit dan skandal lembu rm 250 Juta!!!

Kalau dah mamak ni memang kaki licik, pembelit dan penipu. Melayu UMNO sampai skrg tak sedar-sedar walaupun Geng Mamak ni buat kerja kotor semenjak zaman negeri Melaka lagi. Merekalah yang sebenarnya menghancurkan UMNO. Mereka lebih berkuasa didalam UMNO sekarang berbanding orang Melayu semenjak sekor mamak kutik diberi peluang jadi PM dulu.

Wahai orang-orang Melayu dalam UMNO....

Tinggalkanlah UMNO...biarkan UMNO hanya utk geng mamak je, sampai bila korang sanggup jadi lembu pada penyamar Melayu.

Soi Lek ..wa kasi ingat sama lu ...jangan main main dengan isu islam...LU LANGSI LU PASTI MATI PUNYA MAAAA....!!!!

Posted: 05 Dec 2011 03:31 PM PST

 

 

Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek  KENA menutup mulut dan jangan bercakap mengenai Islam jika tidak mengetahuinya secara betul dan tepat.

Jika tidak, beliau ‘menembak’ sesuka hati tanpa fakta yang benar mengenai Islam dan ini akan menaikan api kemarahan umat islam dan beliau sendiri akan menanggung akibat  dari keceluparan beliau sendiri...

Ini merujuk kepada sebuah forum bertajuk ‘Hudud dan implikasinya terhadap bukan Islam di Malaysia’ di ibu pejabat MCA di Kuala Lumpur pada  kelmarin.

Bintang PORNO MCA dan UMNO ini , amat biadap kerana mempertikai agama Islam yang merupakan agama rasmi di negara ini.

Beliau tidak berhak bercakap mengenai Islam di dalam forum tersebut kerana beliau tidak tahu mengenai Islam...

Jika ada wakil umat Islam yang turut hadir sebagai panel daripada Umno, ini tidak memberi gambaran beliau boleh bercakap apa sahaja mengenai Islam.

Sepatutnya,  Soi Lek patut menyentuh mengenai usaha beliau bagi membela bangsa kaum Tionghua di negara ini, serta bagaimana mahu mengembalikan sokongan masyarakat Tionghua kepada MCA, bukan bercakap mengenai Islam.

Isu Hudud atau hukum Islam tidak wajar dibincangkan secara terbuka oleh masyarakat bukan Islam kerana ia boleh mencetus polemik yang lebih besar.

Isu hukum Islam sepatutnya dibincangkan secara ilmiah oleh mereka yang berkelayakan dan melibatkan semua pihak, barulah isu ini mendapat penjelasan secara betul dan menyeluruh..

Alasan pelabur-pelabur akan meninggalkan Malaysia manakala negara berhadapan dengan ‘kemusnahan diri’ jika hukum hudud dilaksanakan di Malaysia adalah alasan yang tidak boleh diterima sama sekali.

Hakikatnya jika hukum Islam terlaksana di Malaysia, pelabur pasti akan datang ke Malaysia kerana matlamat undang-undang Islam meletakkan keadilan dan keselamatan kepada semua rakyat di negara ini.

Secara logiknya,  jika keadilan dan keselamatan rakyat terkawal, pasti pelabur akan berani datang ke Malaysia kerana hak dan keselamatan mereka dijamin.

Kita juga menyangkal dakwaan Dr Chua bahawa sistem perundangan Islam tidak adil kepada semua pihak khususnya wanita.

Kita nak mempersoalkan dari manakah rujukan beliau sehingga mendakwa syariat Islam tidak adil khususnya kepada wanita.Ular mak UMNO bagi maklumat kah ....atau betina lembu spesis mamak shahrizat yang yang bagi info kah....????

Jika beliau mendapat maklumat dan fakta yang sebenarnya, pasti beliau tidak mengeluarkan kenyataan sedemikian.Hukum Islam menjaga hak semua rakyat khususnya kaum wanita..

Dengan pelaksanaan hukum Islam, sudah tentu kehormatan wanita akan terjaga di mana pelacuran, perzinaan, rogol, liwat, menuduh berzina dan liwat, dan lain-lain lagi tidak akan berlaku secara berleluasa seperti sekarang ini.Malah bisnes haram terlibat dalam aktiviti filem porno  yang mengundangkan gejala sosial juga turut terhindari nanti .

Oleh itu,kita  meminta Dr Chua tidak lagi bercakap atau mengeluarkan kenyataan mengenai Islam jika tidak mahu mengundang kemarahan umat Islam dan menanggung akibat buruk nanti..

Jangan kerana mahu meraih undi kaum Tionghua, undi Umno pula menyusut kerana umat Islam terlalu marah dengan beliau sehingga menghukum Umno pula..

 

penyapu sial

 

Soi Lek ...lu mau main kongkek siang malam wa ada kisah ka...kasi buat VCD manyak manyak pun talak apa punya...tapi lu jangan kacau itu islam punya hal..atau...lu mau ka..lu  langsi wa semua kasi lu MATI...!!!!

apa apa pun...wa percaya  UMNO di belakang isu ini...kalau tak masakan bintang seks nie begitu berleluasa menghina islam  tanpa ada sekatan dan bangkangan dari UMNO...kerana kalau kita perhatikan selama ini UMNO lah yang paling lantang menolak HUDUD...

jadi UMNO takut lagi nak kehilangan undi umat islam dan melayu...dia peralatkan MCA  dan soi lek jadi lembu PORNO UMNO untuk membangkitkan isu ini....!!!

UMNO lebih hina di perlembukan...di perlembu kan oleh mamak dan naina dalam UMNO sendiri...kah kah kah..

Posted: 05 Dec 2011 03:01 PM PST

 

 

 

Adalah lebih baik PAS 'diperkuda' berbanding Umno yang 'diperlembu'.kuda diguna untuk berjuang tetapi lembu hanya untuk disembelih.

lembu lembu UMNO yang di sembelih selepas di perlembu kan oleh mamak dan naina dalam UMNO  sendiri

Sudah tiba masanya buat perubahan, jangan peduli dengan tohmahan PAS diperkuda DAP, DAP diperkuda PAS.

Ini sebagai membidas tuduhan pimpinan Umno khususnya Perdana Menteri dan timbalannya, Datuk Seri Najib Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa Perhimpunan Agung Umno bahawa PAS diperkuda oleh DAP.

Menjelaskan tuduhan itu, Kerjasama PAS dalam Pakatan Rakyat bersama PKR dan DAP dibuat atas dasar bersama mahu membawa keadilan dan menentang kezaliman.

Ianya juga atas dasar mahu membina hubungan antara kaum yang lebih kuat yang gagal dibuat Umno BN sepanjang lebih lima dekad merdeka.

Kegagalan itu kerana Umno masih menggunakan sistem penjajah iaitu melaga-lagakan pelbagai kaum dan pada masa yang sama menolak Islam.

Kegagalan ini kerana Umno mendahulukan Melayu dan membelakangkan Islam.Perjuangan mereka pula untuk menyelamatkan diri pemimpin dengan mengapi-apikan perkauman, bukan mahu menyelamatkan negara..

 

beruk menantu pak mertua kaki tido di perlembu oleh 2 ekor mamak pukimak...!!!

zoooom  tengok lebih dekat.....reezal merican siap dapat gelaran datuk lagi....melayu kah ini....lembu lembu bodoh UMNO  aje yang kata bangsat nie melayu..????

nor mohammad ....seekor lagi mamak...jadi menteri penyamun UMNO...melayu kah ini....???????

pergggg...betina mamak ini pun tak kurang jugak ambik kesempatan melembukan melayu...coli dia aje dah menelan kos RM 26 k...ini musti ikut perangai betian sial rosmah botox...tetek besar lah katakan..dan  melayu melayu lembu yang tak sedar diri di perlembu...tergamak mencium pipi mamak nie...yang di sangka melayu...inilah akibatnya mata dan otak di selaputi tahi lembu...kah kah kah...

memang melayu nie bodoh lebih teruk jadi lembu...sejak bila pulak   malbari ,mamak dan naina pukimak macam ini  dah tergolong dalam rumpun melayu...???...sikit lagi wa nak tengok mat bangla dan jantan afrika pulak ambil giliran  jadi rumpun melayu....inilah kerja UMNO menghancurkan rumpun melayu...kah kah kah....!!!!

UMNO akan jadi United Mamak dan Naina Organization....bila modal insan jadi modal lembu....kah kah kah....!!!!

Posted: 05 Dec 2011 02:20 PM PST

Apa sudah jadi kepada Umno?

Ucapan yang berapi api dari pemimpin biasa sehinga pemimpin besar Umno di dengar sebagai jeritan nyaring dan kasar pemimpin-pemimpin dari sebuah parti yang lebih mirip kepada kumpulan yang di pimpin oleh Benito Mussolini. Ini suara dari parti fasis!

Inilah yang terjadi di  Perhimpunan Agung Umno 2011 baru baru ini. Ramai sudah pulang ke kampong halaman. Peniaga pun buat cheap sale saat akhir. Mungkin ada yang masih tingal di Kuala Lumpur sebab pemimpin mereka sudah bayar bilik dan beri duit belanja. Ini kelaziman para perwakilan.

Apa sebetulnya yang mahu di cerna selama PAU 2011? Fikiran besar dan pengucapan yang bertanggung jawab? Pengucapan yang mengutamakan kesejahteraan negara keseluruhannya?

Tidak ada benda2 ini. Yang ada yang di cernakan ialah perkara perkara yang menyeramkan orang Melayu. Para perwakilan Umno yang di sifatkan sebagai askar barisan depan Umno di tanam dengan rasa cemas dan ketakutan. Orang Melayu terancam, mereka tidak selamat, harta benda mereka akan di rampas, kuasa mereka akan hilang, lambing-lambang budaya Melayu seperti insitusi raja akan di basmikan dan seumpamanya.

Pengawalan dan pengekangan keatas minda bangsa Melayu melalui cerita seram dan takut adalah cara sebuah parti yang fasis ( fascist) mengekalkan sokongan dan kuasa. Ia bukan amalan parti yang demokratik. Inilah yang sekarang terjadi keatas Umno. The rise of Umno fascism.

Perkara yang paling di fikirkan oleh pimpinan Umno ialah sama ada para perwakilan yang bermukim selama 4-5 hari di KL akan membawa api semangat yang dinyalakan selama mereka berkampung disini. Bolehkah rasa cemas yang di cipta selama 4-5 hari tersebut dan cerita-cerita yang menyeramkan mengenai ancaman terhadap bangsa Melayu, agama mereka dan rasa benci yang di di tanam, dapat mengekalkan momentum askar-askar barisan depan Umno tersebut?

Pengekalan rangsangan emosi tersebut amat penting kepada pimpinan Umno. Jika api rasa cemas, terancam dan marah jadi pudar, Umno akan berada dalam bahaya. Jika perasaan itu terus membuak buak, maka Umno ada peluang terus hidup.

Apakah yang akan di lakukan supaya perasaan tersebut di kekalkan? Umno ada Ahmad Maslan untuk menentukan program menanam rasa benci dan “siege mentality” Melayu berterusan. Maslan akan menjaja kesana sini bagaimana Islam terancam, orang Melayu berduyun duyun di kristiankan.

Kesemua alatan media pandang dengar dan penulisan akan di gembelingkan untuk menanam rasa benci, cemas dan ketakutan di kalangan orang Melayu. Dalam bulan-bulan yang akan datang, kita akan lihat pimpinan Umno akan menjadi lebih bingung, bernada bermusuhan dan rasis.

Semua pemimpin Umno akan mengatakan orang Melayu berada dalam bahaya dan terancam. Musuh orang Melayu, bangsa bangsa lain di ketuai oleh komrad Lim Guang Eng and Lim Kit Siang, di sokong oleh Mullah Hadi dan Ayatullah Nik dengan kerjasama dari gay boy Anwar Ibrahim semua sedang berkonspirasi mengambil alih kuasa orang Melayu, merampas segala hak, menghapuskan budaya Melayu dan memurtadkan orang Melayu. Semua wanita akan di paksa membeli coli RM26 ribu, lembu-lembu di hantar mendiami One Menerung, atau the Troika di ibu kota.

Untuk mengelak ini semua, Umno mesti mengekalkan kuasa mutlak bagi pihak orang Melayu! Kita akan lancarkan projek-projek raksasa untuk meningkatkan kemajuan ekonomi. Kita akan agihkan projek-prokek tersebut sesama sendiri supaya ianya kekal di kalangan baka Umno yang tulin.

Apa ini semua? Ini cara kuasa fasis mengekalkan kuasa dan bukan cara negara yang bercakap besar mengenai mengujudkan demokrasi yang terbaik di dunia.

Tapi apa sebenarnya bermain di benak para perwakilan dan para penyokong Umno yang datang berkelana dan bermukim di ibu kota seminggu yang lalu?

Ada mereka fikirkan dan kisahkan apa yang di bahas dalam dewan? Rasanya mereka tak kisah pun. Beli belah saat akhir lagi penting. Malam akhir di ibu kota, mesti di manfaatkan semaksima mungkin. Tahun depan, kalau ada rezeki, boleh jadi perwakilan lagi. Kalau Umno tidak jadi kerajaan, PAU mesti di adakan. Masa itu perwakilan akan korbankan mereka yang di anggap telah menyebabkan kekalahan Umno.

Bagaimana kita melihat PAU 2011? Impresi pertama, ialah Umno nampak dalam keadaan cemas. Apabila cemas, perbuatan dan pengucapan kita kurang sopan dan kemas. Almaklum sahajalah, emosi menguasai pemikiran perwakilan Umno.

Seperti biasa, isu berat tidak mahu di bahas oleh perwakilan. Isu ekonomi apatah lagi- ianya pun ilmu yang dismal. Tak menyerlah bercakap mengenai perkara yang berfakta. Tak boleh nak memaki, membangsat, melaknat. Tidak boleh juga hendak memondan dan membapuk walaupun ada menteri yang di atas pentas itu menteri ow ow.

Lebih baik bercakap apa yang mahu di dengar oleh para perwakilan. Perwakilan mahu dengar negara kita baik, kita pasti menang, kita bersih lagi maksum, Malaysia akan mati tanpa Umno dan sebagainya. Perwakilan nak dengar kita memukimak Lim Kit Siang, mempukimak Nik Aziz dan seumpamanya.

Dan oh ya, tidak lupa juga orang mahu dengar harga coli Shahrizat dan membuat spekulasi besar mana tetek pembahas yang mengatakan colinya pasti lebih mahal, kerana teteknya lebih besar dari tetek Shahrizat. Jadi perbahasan wanita Umno 2011 ini ialah teknik dan cara mengukur saiz coli dan tetek.

Kita jangan hairan lah dengan cakap besar dan bong ( kata orang Pahang) para pembahas Umno. Itu semua untuk konsumpsi dalam dewan. Dan apa hal pula tiba-tiba dengan baiah? Dengan bangganya, pimpinan Umno berkata ini bersejarah kerana kita buat baiah.

Sebetulnya, apabila sudah sampai pada tahap kena berbaiah, itu adalah petanda tidak baik untuk Umno. Sebab ianya bererti dalam Umno sudah tidak ada lagi orang yang boleh di percayai. Tidak lah salah jika orang mengatakan sifat umum Umno ialah, ianya parti orang tidak boleh percaya lagi.

Baiah apa yang digemburkan oleh Umno? Baiah yang berkesan hanya baiah yang ada gambar Seri Paduka Agung itu. itulah baiah ahli Umno.

Orang yang tidak faham saikoloji orang Umno akan mentafsirnya, sebagai semua sudah kembali normal. Ini jauh dari kebenaran. Yang sebenar terjadi ialah, perwakilan Umno bersidang kali ini dengan rasa cemas. Panik di tunjukkan oleh Ketua Penerangan dan Timbalan Presiden Umno. Mereka bercakap macam orang sudah miring otak.

Tidak masuk akal DAP mahu mengkristiankan orang Melayu sedangkan DAP pun bukan kristian. Apakah orang Melayu ini aqidah mereka terlalu rapuh, sehingga jika ada bangsa lain menjalankan dakwah mereka, maka orang Melayu bersusun susun murtad?

Jika demikian, amat lemah sekali aqidah orang Muslim di negara ini dan jika aqidah mereka rapuh, yang mesti di persalahkan ialah institusi yang menjaga Islam dan mereka yang menjadi kepala agama Islam. Mengapa hal ini tidak di bahas?

Islam sudah sempurna. Yang tidak sempurna dan mundur ialah kaum Muslim di Malaysia dan majoriti kaum Muslim di Malaysia ini ialah orang Melayu.

Siapakah yang bertanggung jawab kepada orang Melayu selama ini? Jawabnya Umno. Mereka mendakwa mereka lah pelindung dan penjaga orang Melayu. Mengaku mesti datang dengan tanggung jawab. Maka jika orang Melayu ketinggalan dalam pelbagai bidang kehidupan, kesalahannya terletak kepada yang mengaku mereka penjaga harga diri dan kepentingan orang Melayu.

Sejak bila peringkat tertinggi Umno pandai berbaiah? Main sumpah-sumpah ini berlaku di peringkat Umno bahagian. Boleh jadi wakil Ngganu kite, suke maing sumpoh sumpoh dok eh? Guana mu jadi gini awang wei? Brayuk mok!

Dan apabila Umno sudah sampai kepada mesti berbaiah sesama sendiri — itu tanda Umno sudah tenat dan sudah tidak mempercayai satu sama lain. Keadaan ini macam orang bertanding pada peringkat jawatan dalam Umno bahagian. Untuk mengelak dari pembelotan, yang bertanding menyuruh pengikutnya, bersumpah pegang Quran dan junjung surah Yassin.

Kesan dari orang orang yang menjaja agama untuk kepentingan dunia. Ramai yang kecundang, dapat sakit dan ramai pula yang sudah meninggal dunia. Ucapan Timbalan Presiden Umno kali ini mengalahkan ucapan presiden PAS dengan selingan ayat-ayat Quran.

Pembacaam Muhyidin tidaklah kemas. Adakah Muhyidin menjaja agama untuk mendapatkan dunia? Sebagaimana yang berlaku kepada tokoh Umno yang menggunakan agama untuk membeli dunia, kesan yang serupa akan melanda Umno.

APAKAH  kesan negative akibat bersumpah dan berbaiah dan menjaja agama untuk mendapatkan dunia? Ini sebetulnya bukti, Umno boleh di kalahkan. Pemimpin tidak percaya kepada penyokong. Penyokong sangsi kepada pemimpin. Orang Umno tidak percaya mempercayai satu sama lain. Saat kehancuran sudah hampir.

Di luar dewan, sebaik sahaja sampai ke bahagian masing-masing, mereka akan bersekongkol dengan tauke cina untuk melanun wang rakyat. Dalam dewan bukan main handal menghentam semua orang. Kita semua dah tahu modus operandi mereka. Mereka bercakap terkeluar biji mata, bertegang urat leher memekik agenda Melayu — agenda sebenar yang mereka kejar ialah mengisi kantong mereka sendiri dengan wang rakyat.

Ahli Umno dan orang Melayu bukan lah bodoh dan jahil lagi. Mereka tahu banyak perkara; Azeez Rahim yang turut merasa terhina sebab warna kulitnya sama macam kulit Zambry Kadir akan tertawa ke bank dengan kontrak membekal ambulans ke Kementerian Kesihatan. Itu dia dapat secara runding terus.

Reezal Merican akan terus menikmati imbuhan daripada menjadi pemudah cara mengujudkan NFC. Ya tuan tuan, ramai mamat Umno yang terlibat dalam scam membela lembu ini. Sebab itulah ramai yang bermatian mempertahankan isu lembu ini.

Yang haramjadah, UMNO hari ini ramai mamak tongkang ini apa hal? Lama kelamaan, kalau orang Melayu tidak waspada, UMNO akan jadi United Mamak dan Naina Organization. Jangan marah ya orang UMNO- sebab kalau kita mempukimak orang lain, sehinga celupar memaki hamun tokoh agama, maka orang pun akan memaki kita.

"Tunggu Fatwa" Untuk Elak Guna Dakwat Kekal ....Taktik bangsat SPR....!!!

Posted: 04 Dec 2011 09:53 AM PST

 

Alasan Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) bersedia menggunakan dakwat kekal pada pilihanraya umum akan datang tetapi perlu menunggu kelulusan daripada Majlis Fatwa Kebangsaan adalah satu yang aneh.

Sedangan pada tahun 2008 penggunaan dakwat kekal telah diluluskan malah telah mempunyai kelulusan daripada Majlis Fatwa.Alasan SPR itu satu yang aneh serta menunjukkan sikap dolak dalik mereka untuk melaksanakan penggunaan dakwat kekal pada pilihanraya umum yang akan datang.

Selain itu juga ia mempunyai motif tersendiri untuk cari alasan agar penggunaan dakwat kekal tidak dilaksanakan, kenapa kena tunggu kelulusan dari Majlis Fatwa sedangkan pada tahun 2008 sebanyak RM2.4 juta telah dibelanjakan untuk membeli dakwat kekal.

Malah kelulusan Majlis Fatwa sudah diperolehi tetapi mereka mencipta alasan lain untuk menolak penggunaan dakwat kekal pada pilihan raya tahun 2008..

Dalam pada itu ,SPR tidak perlu membangkitkan hal-hal sedemikian kerana perkara itu telah dibincangkan semasa pendengaran awam Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC).

Perkara tersebut telah dibincangkan semasa pendengaran awam PSC yang turut dihadiri Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dan ia tidak perlu timbul sekarang.Nampaknya SPR  ternyata tidak bersedia untuk melaksanakannya serta menjalankan pilihanraya yang bebas dan adil..

Desakan yang dilakukan oleh Bersih 2.0 dan juga Pakatan Rakyat telah menunjukkan hasil yang baik di mana sewaktu perbahasan laporan awal cadangan PSC di Dewan Rakyat semalam menunjukkan cadangan pertama penambahbaikan pilihanraya adalah penggunaan dakwat kekal.

Persetujuan telah diperolehi dan perbahasan semalam juga telah meluluskan apa yang dicadangkan oleh PSC jadi kenapa  SPR ingin berdolak dalik.

Kita mendesak agar SPR melaksanakan penggunaan dakwat kekal pada pilihanraya umum ketiga belas nanti (PRU13) dan apa yang dibincangkan semasa pendengaran awam PSC, SPR hanya memberitahu memerlukan dua bulan untuk proses tenpahan dan pembelian dakwat kekal.

Kita  berpendapat alasan itu cukup aneh dan tidak boleh diterima pakai..Sebelum itu, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sedia melaksanakan penggunaan dakwat kekal pada pilihan raya umum akan datang tetapi akan menunggu kelulusan daripada Majlis Fatwa Kebangsaan.

Malah Setiausaha SPR, Kamaruddin Ahmad Baria memaklumkan bahawa mereka sedia menggunakan dakwat kekal dan sedang menunggu kelulusan terakhir daripada Majlis Fatwa Kebangsaan bagi memastikan bahan yang digunakan dalam dakwat itu mematuhi kehendak syariah.

 

sumber-HD

dah lama dah...UMNO bangsatkan bangsa melayu...cuma melayu melayu yang jadi lembu yang tak sedar diri....!!!

Posted: 04 Dec 2011 09:34 AM PST

 

 

Orang Melayu perlu memastikan negara ini tidak jatuh ke tangan parti-parti pembangkang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) kerana jika ia berlaku maka bermulalah zaman keruntuhan Melayu dan lebih buruk lagi Islam akan dihina manakala Melayu menjadi bangsa bangsat yang merempat di tanah air sendiri.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, masa depan yang hitam dan menakutkan itu hanya akan dapat dielakkan jika ahli-ahli UMNO dan orang Melayu mendakap perjuangan parti itu serta menggempur habis-habisan pembangkang menjelang pilihan raya umum itu bagi memastikan kemenangan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Dalam ucapan penangguhan pada akhir Perhimpunan Agung UMNO 2011 selama lima hari di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini petang semalam, Najib yang juga Perdana Menteri meminta orang Melayu yang berhadapan dengan gelora politik yang mencemaskan sejak pilihan raya umum 2008 supaya segera insaf tentang nasib buruk yang bakal menimpa mereka.

"Kalau kita leka, kalau kita alpa, kalau kita lalai, kalau kita masih bersengketa, kehinaan akan tiba di muka pintu. Tunggulah kehancuran, akan terbangsatlah Melayu, merempat di tanah sendiri," katanya.

-kosmo

 

penyapu sial

 

Sebenarnya UMNOlah selama ini yang menjadikan bangsa Melayu terbangsat!

Dengan sistem kehidupan yang jauh dari nilai-nilai luhur dan murni yang dituntut oleh Allah dan RasulNya, UMNO dengan fahaman kebangsaannya telah menyuburkan sistem kehidupan neo-jahiliyah dimana ciri-ciri sekularisma (memisahkan aktiviti kehidupan dengan agama) begitu menebal - sehingga tiada lagi neraca pahala dan dosa di dalam kehidupan seharian.

Akibat daripada itu, masyarakat dilanda dengan pelbagai penyakit di dalam setiap aspek sosial, ekonomi dan politik.

Di dalam aspek sosial budaya hedonisma hidup subur sehingga mengakibatkan pelbagai masalah di kalangan remaja.

Di dalam aspek politik, demi mempertahankan kuasa dan takut kalah, SPR dan sekalian agensi kerajaan diperkudakan, warga asing dengan mudah diberikan taraf warganegara, sanggup melantik agen Yahudi sebagai penasihat parti dan seumpamanya.

Sementara di dalam aspek ekonomi, amalan rasuah, kronisma, tamak haloba, penindasan berlaku secara wewenangan. Tiada bukti kezaliman dan kekejaman paling dasyat selain daripada rompakan hasil royalti minyak negeri kelantan, sebuah negeri yang diperintah oleh umat Islam sendiri.

Adakah kalau BeeEnd hilang kuasa bermaksud org melayu jadi terbangsat dan hilang kuasa?

Adakah bila ada pilihanraya, Pas akan letakan calon bukan melayu disemua kerusi?
Adakah Umno akan meneyerahkan semua kerusinya kepada bukan melayu atas nama BeeEnd? Begitu juga dengan PKR.

Katalah DAP akan meletakan semua calonnya dari bukan melayu. Berapa banyak peruntukan kerusi adun dan parlimen diseluruh malaysia diberikan pada DAP.

Adakah jika dicampur kerusi DAP,PKR bukan melayu MCA,MIC, Gerakan dan lain2 parti BeeEnd. Adakah Jumlah itu boleh jadi majoriti membentuk kerajaan?.

Adakah kerusi Umno bila dicampur dengan kerusi Pas, Melayu PKR atau lain2 kerusi calon Melayu yang diperuntukan kepada orang2 melayu akan kalah semuanya. cuba semak balik kerusi2 yang dimenangi oleh orang Melayu dalam semua parti. Kenapa Umno boleh dominan dalam BeeEnd...

Cuba buat konkulusi. Katalah PKR yang dominan dalam PR ketika membentuk kerajaan Persekutuan namun begitu bila dihitung kerusi Melayu Pas, melayu PKR dan melayu Umno dan jumlahnya dominan dalam Parlimen. Adakah ini akan dikatakan melayu hilang kuasa?

Apakah pula akan dipersepsikan jika MP Pas memohon untuk meminda perlembagaan menjadikan Hudud sebahagian undang2 negara berdasarkan majoriti MP melayu dalam parlimen. Bagaimana Jika MP Umno bangun membantah...

Jadi siapakah melayu bangsat sebenarnya?.

Ini dia Bapok Dan Pondan Yang Sebenarnya.....!!!!

Posted: 03 Dec 2011 04:45 PM PST

ni dia bapok...mengaku melayu....mydin nie rupanya mamak pukimak  tak sedar diri  belaan  UMNO....dasar pondan dan bapok UMNO....habis segala keling di benarkan jadi melayu.....!!!!

Bapok, Pondan, Bangsat dan Barua! Itulah apa yang dilontarkan oleh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin kepada PKR dan PAS serta penyokong DAP dalam Perhimpunan Agung Pemuda UMNO 2011 baru-baru ini.

Bahasa yang jelas mencerminkan cara pemikiran terkini UMNO yang bukan sahaja ketandusan modal tetapi penuh dengan kebencian, semangat permusuhan, dendam dan juga ketakutan.

Siapa bapok dan pondan sebenarnya?

Pada 7 Mac 2010, Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang telah mencabar Pemuda UMNO Pulau Pinang untuk berdebat di Debat Perdana Rakyat 2010 yang bertajuk “Isu Melayu-Islam Pulau Pinang : Antara Provokasi & Kebenaran”.

Ini berikutan tindakan Pemuda UMNO Pulau Pinang yang sering mengeluarkan kenyataan bahawa Melayu dan Islam semakin dipinggirkan oleh Pemerintahan Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Bukan sahaja sikap Bapok dan Pondan Pemuda UMNO terserlah disini bilamana mereka takut untuk berhadapan dengan Pemuda Pakatan Rakyat dan ribuan rakyat yang hadir dalam debat ini, malah mereka mempamirkan sikap bapok dan pondan yang bacul.

Jika dikatakan DAP menjadikan Melayu sebagai Barua mereka dalam pemerintahan Kerajaan PR Pulau Pinang, tidakkah Shaik sedar Melayu UMNO sendiri memang menjadi barua kepada Gerakan ketika mereka diperkudakan oleh Gerakan semasa BN menguasai Pulau Pinang?

Tidakkah UMNO sendiri telah menyerlahkan sikap bapok dan pondan mereka malah sanggup menjadi barua kepada Gerakan kerana takut untuk menuntut jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang sedangkan mereka mempunyai majoriti kerusi yang lebih besar dari Gerakan?

Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang dalam ucapannya juga telah memfitnah kerajaan negeri Pulau Pinang bila menuduh Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak membenarkan perarakan tahunan Maulidur Rasul.

Shaik juga talah melabel penyokong DAP sebagai bangsat kerana menurutnya DAP itu musuh kepada Islam.

Jika begitu penyokong UMNO sudah tentu lebih bangsat kerana UMNO telah menjalankan urus niaga dengan Israel, UMNO juga telah membenarkan rakyat Israel memasuki Malaysia, UMNO juga telah menggunakan Firma dari Israel sebagai penasihat malah UMNO juga telah membenarkan warga Israel terlibat dalam pembinaan sistem komunikasi PDRM.

Siapa lebih bangsat? Israel dilabel sebagai musuh Islam oleh seluruh dunia Islam tetapi DAP pula hanya dilabel sebagai musuh Islam oleh UMNO..

Agak menghairankan bagaimana seorang yang mengaku tinggal di Pulau Pinang boleh mengatakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak membenarkan perarakan tahunan Maulidur Rasul sedangkan perarakan tersebut telah diadakan setiap tahun sejak dari awal tahun Pakatan Rakyat menguasai pemerintahan Pulau Pinang lagi.

Biarpun ada pihak yang cuba untuk sabotaj perarakan itu, ianya tetap dijalankan malah setiap kali perarakan diadakan Yang Di Pertua Negeri Pulau Pinang menjadi jemputan.

Mungkin beliau masih tidur ketika perarakan tersebut diadakan, oleh itu beliau tidak sedar akan adanya perarakan tersebut lalu beliau tetap mengatakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak membenarkan perarakan tahunan Maulidur Rasul.

Atau hati beliau terlalu gelap untuk melihat kebenaran?

Selain itu Ketua Pemuda UMNO Pulalu Pinang Shaik Hussein Mydin juga berkata Kerajaan Negeri PR Pulau Pinang mensasarkan tindakan terhadap peniaga-peniaga Melayu.

Statistik yang telah lama dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri PR Pulau Pinang membuktikan apa yang diucapkan oleh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang itu adalah fitnah.

Dimana statistik menunjukkan bahawa daripada semua tindakan penguatkuasaan Majlis Perbandaran terhadap peniaga-peniaga, 70% daripada tindakan di Pulau dan 85% di Seberang Perai telah diambil ke atas peniaga-peniaga bukan Melayu.

Statistik dari mana Shaik Hussein Mydin perolehi untuk menyokong fitnahnya itu?

Mengakhiri ucapannya Shaik Hussein Mydin menyarankan supaya UMNO mengembalikan dominasi Melayu di Pulau Pinang.

Jelas Shaik Hussein Mydin tidak faham apa yang dimaksudkan dengan demokrasi.

Shaik Hussein Mydin perlu sedar UMNO telah ditolak oleh majoriti rakyat Pulau Pinang kerana rakyat sudah muak dengan sikap ahli-ahli dan juga pemimpin UMNO.

Sikap tidak telus dalam pentadbiran, salah guna kuasa yang berleluasa, tidak mempedulikan masaalah rakyat dan mengutamakan kroni dalam setiap pemberian tender projek milik Kerajaan Negeri itulah sikap pemimpin UMNO semasa berkuasa.

Dan ahli-ahli UMNO diperingkat Bahagian pula menjadikan harta Kerajaan Negeri sebagai harta mereka ini termasuk dewan-dewan orang ramai yang dijadikan seperti harta UMNO dan juga tanah-tanah yang didirikan gerai-gerai milik mereka seolah-olah harta kerajaan itu harta UMNO dan harta UMNO itu pula harta emak bapak mereka.

Samada Melayu mendominasi Pulau Pinang atau tidak itu bukannya terletak di tangan UMNO tetapi ditangan rakyat Pulau Pinang.

Sesuai dengan saranan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang tidak akan bertindak balas terhadap dasar perkauman, seks, fitnah dan bahasa kotor UMNO.

Kami akan menumpukan perhatian terhadap reformasi pilihan raya, melawan rasuah melalui kepimpinan berintegriti, memupuk keadilan untuk semua dengan mendaulatkan undang-undang, menjunjung demokrasi dan hak asasi serta menggalakkan tatakelola pentadbiran yang baik berdasarkan kecekapan, kebertanggungjawapan dan ketelusan.

Biar rakyat Malaysia yang menentukan nasib Pakatan Rakyat berdasarkan prestasi, prinsip, dan idealisme, dan bukannya berdasarkan keupayaan untuk menggunakan isu-isu perkauman, seks, fitnah dan bahasa kotor.

 

 

Amir Haji Ghazali

 

penyapu sial

inilah akibatnya melayu dah hilang jati diri...habis segala mamak pukimak dan keling malbari jadi ahli melayu UMNO....huru hara jadinya....dulu kota melaka di runtuh kepada portugis oleh manusia pukimak jenis macam ini...sekarang zaman moden pun kita masih nak biarkan manusia jenis macam ni untuk menjahanamkan sesama melayu dan islam...tepuk dada tanya selera...

selain dari si keling di atas...seluruh ahli UMNO dah jadi bapok dan pondan macam dia jugak....!!!

 

# keling- T& C apply

SALAH GUNA KUASA DAN MELANGGAR PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN: MEMANG WAJAR NAJIB HARAMJADAH DI SAMAN....

Posted: 03 Dec 2011 03:37 PM PST

 

Langkah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak membentangkan Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 pada persidangan Dewan Rakyat 24 November lalu memaksa PAS mengambil tindakan saman terhadap beliau dan Kerajaan Malaysia hari ini.Saman tersebut difailkan bersama oleh Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Ketua Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Dr Mohd Hatta Ramli dan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur jam 10.00 pagi tadi.

Menurut Mohamad Sabu, tindakan saman itu difailkan menerusi syarikat guaman Hanipa Maidin & Co dengan turut ditemani peguam terbabit, Mohd Hanipa Maidin yang juga peguam PAS, dengan menamakan Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan, Pahang sebagai responden pertama dan Kerajaan Malaysia responden kedua.

Katanya, tujuan saman itu difailkan adalah untuk melakukan semakan kehakiman terhadap rang undang-undang tersebut dan bagi mendapatkan 3 perintah dari mahkamah.

“Pertama adalah perintah deklarasi bahawa responden-responden telah bertindak melebihi kuasa mereka dan telah menyalahgunakan kuasa mereka apabila memperkenalkan dan membentangkan rang undang itu di Parlimen bagi menjadikannya sebagai undang-undang atau akta, meskipun bercanggah dengan Perkara 10 (1) (b) dan 10 (2) (b) Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang media di Pejabat Agung PAS, di sini, hari ini.

Perintah kedua, menurut beliau, bagi melarang responden-responden daripada terus bertindak melebihi kuasa mereka dan menyalahgunakan kuasa mereka dengan melarang responden-responden meneruskan segala proses bagi menjadikan rang undang-undang itu sebagai akta yang boleh dikuatkuasakan.

“Ketiga, secara alternatif, perintah mandamus bagi memaksa responden-responden mengambil langkah-langkah yang perlu dan wajar untuk sama ada menarik balik semula rang undang-undang itu atau membuat pindaan-pindaan yang perlu agar selaras dengan peruntikan-peruntukan di dalam Perlembagaan Persekutuan,” katanya.

Sementara itu, Mohd Hanipa Maidin berkata, meskipun rang undang-undang tersebut telah dipinda pada persidangan Dewan Rakyat, hakikatnya, Perdana Menteri dan Kerajaan malaysia tetap telah bertindak melampaui kuasanya kerana memperkenalkan rang undang-undang itu yang bercanggah dengan Perkara 10 (1) (b) yang dibaca bersama-sama Perkara 10 (2) (b) Perlembagaan Persekutuan.

“Ini menjadikan rang undang-undang tersebut, sekiranya berjaya dijadikan Akta yang berkuatkuasa, adalah terbatal dan tidak saj di bawah Perkara 4 (1) Perlembagaan Persekutuan,” jelasnya.

Responden-responden, katanya, hanya mempunyai kuasa untuk membentang rang undang-undang yang selaras dengan mana-mana peruntukan Perlembagaan Persekutuan, tetapi responden-responden telah bertindak melebihi kuasanya kerana membentangkan rang undang-undang tersebut yang bercanggah dengan Perkara 10 (1) (b) yang dibaca bersama-sama Perkara 10 (2) (b) Perlembagaan Persekutuan.

 

kl-today

kantoiii....gembala lembu NFC berdialog dengan lembu lembunya....!!!!

Posted: 02 Dec 2011 06:45 PM PST

 

 

Cerita Gembala lembu berdialog dengan lembunya :

Gembala : Aku makan nasi,kamu makan apa lembu..?

Lembu : Aku makan rumput,kita tak samaaaa...

Gembala : Aku Tidur atas tilam,dalam rumah,kamu pulak..??

Lembu : aku dalam kandang,kita tak samaaaa...

Tiba-tiba..
Lembu bertanya kepada Gembala yang sedang membaca Utusan Malaysia..

Lembu : Apa yang kamu baca tu..??

Gembala : Presiden kami,Datuk Sri Najib Tak nak Hudud..

Lembu : Aku pun tak nak hudud,Jadi..Kita samaaaaaaaaa!!!!!!

Lembu : Gambar apa tu,Warna merah aku suka...?

Gembala : Gambar Shahrizat,ketua Wanita UMNO berucap..

Lembu : Tak tutup aurat ke..??

Gembala : Tak tutup laa,ini zaman moden..

Lembu : Aku anak beranak pun tak tutup aurat,Jadi,Kita pun Samaaaaaaaaaaaaa!!!

Lembu : Bunyi apa tu tuan..??

Gembala : Bunyi azan orang sembahyang..

Lembu : Tuan tak sembahyang ke..??

Gembala : Tidakkkkk...

Lembu : aku pun tak sembahyang...Kita Samaaaaaaaaaaaaaa!!

Lembu : Kemana mereka ramai-ramai senja-senja ni,tuannn..

Gembala : Pergi Ceramah Agama dekat masjid la tuu..

Lembu : Tuan tak pergi ke??

Gembala : Tak pergi..itu semua politik saja...

Lembu : Aku pun tak pergi juga..Jadi,Kita banyak persamaannnnnnnnnnnnn!!

memang bangsat dan kurang ajar...pemimpin Pakatan ‘dilarang’ hadir majlis Lembaga Zakat Selangor...lepas ni tak wajib dan tak payah bayar zakat dengan penyamun duit umat islam....!!!!

Posted: 02 Dec 2011 06:37 PM PST

 

 

Dilihat sebagai satu lagi kontroversi menjelang pilihan raya umum,  Lembaga Zakat Selangor (LZS)  di dakwa telah memberi arahan agar tidak mempelawa mana-mana wakil rakyat Pakatan Rakyat menghadiri program khususnya majlis pengagihan sumbangan zakat.

Difahamkan arahan itu dikeluarkan baru-baru dan percaya langkah tersebut menjurus ke atas wakil rakyat dan ahli-ahli politik dari Pakatan Rakyat menjelang pilihan raya umum ke-13.

Perkara seperti ini tidak pernah berlaku sebelum ini. Masa ketika kerajaan Barisan Nasional pun tidak pernah ada arahan sedemikian. Kita difahamkan pendirian ini diambil pada mesyuarat Lembaga Zakat Selangor baru-baru ini.

Sepatutnya wakil rakyat dan ahli-ahli politik tidak kira parti sewajarnya dijemput hadir sama mengambil bahagian dalam mana-mana majlis-majlis anjuran LZS.

Ini kerana majlis LZS membabitkan pengagihan sumbangan zakat, di mana nama-nama penerima juga melalui pemimpin tempatan dan wakil rakyat. Jadi, penerima juga berpeluang bertemu dengan wakil rakyat mereka apabila sumbangan diberikan ini  merujuk kepada kejadian melibatkan program di Masjid As Syarif yang perasmi ialah pengetua Sekolah Menengah Meru.

Mereka nampak  tidak mahu keuntungan politik pergi kepada Pakatan Rakyat  dan  perkembangan baru ini membabitkan kedudukan ahli-ahli khususnya dari Pakatan Rakyat.

Di kerusi Dewan Undangan Negeri lain pun sudah berlaku perkara yang sama. Pelik tetapi benar. Sudahlah Adun Pakatan Rakyat tak dijemput ke program sekolah menengah, tiba-tiba program LZS , pengetua mereka pula dijemput. Rakyat dah mula persoalkan..

Bagaimana pun perkembangan tersebut telah di sampai ke pengatahuan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim untuk diambil tindakan dan akan cuba mendapatkan penjelasan pengurusan LZS sendiri.

mak ooiii...polis pulak dah terkena penyakit lembu gila shahrizat....apekehelnya kamu bela...ada share ke...???

Posted: 02 Dec 2011 08:12 AM PST

Kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara adalah satu cubaan untuk membersihkan nama keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil dalam skandal National Feedlot Corporation (NFC).

Bukti-bukti dikemukan KEADILAN mengenai penyelewengan dana rakyat sebanyak RM250 juta adalah jelas.

Kita  kesal dengan kenyataan Khalid Abu Bakar kerana dengan bukti-bukti yang dikemukan telah jelas mereka salah guna duit rakyat. Dan kenyataan itu hanya dibuat sekadar nak membersihkan nama beliau (Shahrizat). .

Sia-sia saja segala pendedahan yang dibuat kerana dalam negara buatlah apa saja, tapi tidak akan dianggap jenayah kalau semuanya dari pimpinan dan Menteri BN..

The Sun melaporkan Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata bahawa siasatan awal polis terhadap projek lembu (NFC) menunjukkan tiada bukti berlakunya jenayah pecah amanah (CBT).

Pagi tadi pula Jingga 13 membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Dang Wangi mengenai empat penyelewengan terbaru NFC melibatkan wang RM5 juta.

Pengarah strategi KEADILAN, Rafizi Ramli mendedahkan dana NFC digunakan untuk membeli sebuah kereta mewah Mercedes Benz RM534,622 pada Disember 2009.

Dana sebanyak RM3,363,507 turut disalurkan National Meat Lives Corporation (NMLC) – syarikat berkaitan NFC untuk membeli dua bidang tanah di Putrajaya pada tahun 2009 serta RM455,423 dibelanjakan untuk percutian.

KEADILAN sebelum ini membongkarkan penyelewengan dana sebanyak RM250 juta yang dilakukan NFC, yang dimiliki keluarga Shahrizat yang juga Ketua Wanita Umno.

NFC juga didakwa membayar hampir RM10 juta bagi membeli kondominium mewah di Bangsar, yang direkodkan sebagai bayaran pinjaman kepada National Meat and Livestocks Corporation Sdn Bhd (NMLC), yang juga milik keluarga Shahrizat.

Sebanyak RM9,758,140 dipindahkan dari akaun NFC di cawangan CIMB di Taman Tun Dr Ismail kepada pemaju, Bandar Raya Developments Berhad pada 2 Disember 2009 sebagai bayaran penuh hartanah itu.

lembu betina shahrizat perlu jawab skandal lembu gilanya...bukan melalak dalam kandang sendiri....!!!

Posted: 02 Dec 2011 08:05 AM PST

 

Keengganan Datuk Seri Shahrizat Jalil menjawab isu skandal National Feedlot Corporation (NFC) kerana takut menghadapi perkara sebenar.Dia (Shahrizat) hanya berani berkokok digelanggangnya sendiri dan perwatakan yang ditunjukkan sangat kolot dan dangkal. Ia langsung tidak menunjukkan perwatakan wanita Islam dan Menteri malah lebih teruk taraf pemikirannya dari seekor lembu gila...!!!!

Shahrizat sepatutnya menjawab pendedahan penyelewengan duit rakyat dan bukannya berdalih dari isu pokok malah mengeluarkan kenyataan angkuh.Dia begitu angkuh dan tidak mengapa, lagi dia bising lagi dia kena. Tunggu ada lagi pendedahan kerana kita tidak meremehkan isu yang berkaitan duit rakyat..

Kita  juga tidak akan gentar sekiranya Ketua Wanita Umno itu mengambil keputusan untuk bertindak menyaman  di mahkamah kerana mempunyai bukti yang kukuh.

Kalau dia  berani  samanlah. Yang pasti dia tidak akan menang.Kerana bukti yang ada sampai sekarang dia tak boleh jawab, dia hanya boleh jawab sewaktu perhimpunan Umno sahaja..

Menteri Pembangunan Wanita dan Masyarakat itu hari ini tidak mahu mengulas mengenai kemelut membabitkan NFC sehari selepas beliau menyampaikan ucapan yang berapi-api  berhubung isu itu.

30 November lalu, Shahrizat turut memberi amaran keras kepada pemimpin KEADILAN kerana memainkan isu projek lembu yang diterajui suaminya malah menafikan penglibatan beliau dalam projek tersebut.

Sebelum ini  KEADILAN membongkar penyelewengan dana sebanyak RM250 juta yang dilakukan NFC dan mendakwa hampir RM10 juta digunakan untuk membeli kondominium mewah di Bangsar.

Ia direkodkan sebagai bayaran pinjaman kepada National Meat and Livestocks Corporation Sdn Bhd (NMLC), yang juga milik keluarga Shahrizat.

Semalam, Jingga 13 membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Dang Wangi mengenai empat penyelewengan terbaru NFC melibatkan wang RM5 juta.

Ini ekoran dari pendedahan yang dibuat oleh Pengarah strategi KEADILAN, Rafizi Ramli mengenai pembelian sebuah kereta mewah Mercedes Benz RM534,622 pada Disember 2009.

Dana sebanyak RM3,363,507 turut disalurkan National Meat Lives Corporation (NMLC) syarikat berkaitan NFC untuk membeli dua bidang tanah di Putrajaya pada tahun 2009 serta RM455,423 dibelanjakan untuk percutian.

 

 

penyapu sial

Delegate puteri2 umno pulak bagai di rasuk penyakit lembu gila sampai tepok dan jerit kuat- kuat seolah olah merestui salahurus syarikat suami Shahrizat ni secara terus menerus mencanggahi lapuran audit negara. nampaknya puteri2 tu dah jadi lembu gila dari menteri lembu betina gila...

bila lembu betina shahrizat angkat kain tinggi tinggi ..celah burid pulak nampak

Posted: 01 Dec 2011 07:23 AM PST


lembu gila sharizat angkat kain...makin di angkat...benda lain pulak terselak..baik baik nampak peha...akhirnya nampak celah celah burid...kah kah kah...!!!


 

lembu gila shahrizat sedang menjangkiti kuman penyakit gila kepada anak anak lembu ....!!!

 

Penyelewengan terbaru  DI DEDAHKAN membabitkan keluarga Menteri Pembangunan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Kali ini, pembongkaran  pembelian kereta mewah jenis Mercedes Benz berharga RM534,622 yang dibeli oleh keluarga Shahrizat pada 2009.

Wang berkenaan diperoleh daripada RM250 juta dana awam yang disalur Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), milik suami dan anak Ketua Wanita Umno itu.

Pada 9 Disember 2009, hampir dua tahun yang lepas, keluarga Shahrizat menggunakan wang NFC itu untuk membeli sebuah kereta Mercedes Benz CLS 350 CGI berharga RM534,622..

Kos penyelenggaraannya tiap-tiap bulan adalah lebih kurang RM20 ribu, itu maintainance dia saja. Itu kereta mewah yang digunakan keluarganya.Dana sebanyak RM3,363,507 turut disalurkan National Meat Lives Corporation (NMLC) untuk membeli dua bidang tanah di Putrajaya pada satu tarikh pada tahun 2009.

Turut  didedahkan 15 cek berjumlah RM455,423 yang dibayar untuk tujuan melancong ke luar negara seperti ke Indonesia dan Thailand.

Cek berkenaan dikeluarkan antara bulan Januari hingga Julai 2010 kepada Impian Global Networks Services (IGNS) yang menawarkan pakej percutian.

Kalau pegi semak akaun ini, tiap-tiap bulan ada pembayaran yang dibuat kepada ‘Impian Global Network Services’ (IGNS).Bila disiasat, di dapati IGNS ini ialah syarikat yang tawarkan pakej percutian, ke Bandung, Kuching, Phuket...

Selain itu, turut di dedahkan  pembayaran lebih setengah juta ringgit kepada syarikat Meatworks (singapore) Private Limited, milikan suami Shahrizat yang membekalkan daging kepada restoran di negara jiran.

Pendedahan terbaru itu muncul selepas Shahrizat bermatian mempertahankan dirinya daripada dikaitkan dengan skandal berkenaan, pada Perhimpunan Agung Umno hari ini.

Ingat ....Kalau dia singsing lengan, angkat kain.. kita akan dedah lagi lepas ni...

Dalam pada itu, kita  juga menuntut penjelasan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang mempertahankan Shahrizat dengan menyatakan NFC tidak mungkin membuat perdagangan di Singapura.

Beruk khairy kata kita temberang sebab kata tak boleh eksport ke Singapura. (Tapi) kenapa pada 21 Julai 2010, NFC memindahkan sejumlah RM588, 585 secara terus ke akaun milik Meatworks (Singapore) Pte Ltd ?

Sedangkan Meatworks langsung tak ada kena mengena dengan NFC...

kd

 

penyapu sial

 

.macam ni aje yang di ldarjatkankan sebagai 'menteri' gaduh macam mafia...untuk pertahankan hak rakyat ke. dalam content tu tak nampak pun nak berjuang untuk rakyat...nampak macam nak pertahankan diri dan di sokong oleh suara suara wanita yang tak nampak pun.budaya sopan wanita melayu langsung'...eii..tak tau lah....inikah kebajikan wanita? inilah proses sosiolisazi yang memunahkan masyarakat dan menyerap generasi akan datang... insaflah...aku sedih sangat dengan 'golongan ni.. yang wanita tukang sorak tu...macam cerita pak kadok tau ka? menang sorak , diri tergadai maa.

macam anak anak lembu minta tetek dari ibunya yang kena penyakit lembu gila...kah kah kah...akhirnya jika tidak di cegah...anak anak lembu yang kesemua betina akan di jangkiti sama wabak penyakit gila lembu yang seekor ini...!!!

utusan meloya berpakat dengan utusan cibai ( akhbar cina MCA punya..????) ikut telunjuk bapak syaitan UMNOPORNO...cuba tarik kakitangan kerajaan sokongan UMNOPORNO/BN...!...!!!!

Posted: 29 Nov 2011 03:16 PM PST

Kakitangan kerajaan marah

Kita berharap kakitangan kerajaan  bakal menerima RM250 ini nanti....kalau tak bermimpi dapat RM 250 Juta kepunyaan lembu shahrizat....!!!!

Hasrat DAP untuk mengurangkan bilangan penjawat awam jika mereka dipilih sebagai pemerintah bagi meringankan beban kewangan menimbulkan kemarahan kakitangan kerajaan.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman berkata, rata-rata kakitangan awam juga terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Penerangan DAP, Tony Pua yang disifatkan tidak masuk akal.

Menurutnya, CUEPACS sedang menjelajah seluruh Malaysia untuk memungut respons penjawat awam berhubung kenyataan Tony itu.

“Rata-rata penjawat awam yang ditemui benar-benar marah dan tidak menjangka seorang pemimpin tertinggi DAP boleh mengeluarkan kenyataan seumpama itu,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan Tony Pua yang disiarkan baru-baru ini dalam sebuah akhbar berbahasa Cina bahawa kerajaan DAP akan mengurangkan penjawat awam dan menamatkan perkhidmatan mereka yang tidak efisien seperti yang dilakukan kerajaan China bagi mengurangkan bajet kerajaan.

Omar berkata, sehingga kini pihaknya telah mengadakan sesi dialog dengan kakitangan awam di beberapa negeri termasuk Negeri Sembilan, Pahang, Perlis, Sabah, Sarawak dan Perak.

Menurutnya, selebihnya akan dilakukan dalam tempoh dua minggu ini.

“Ini kerana kita akan mengadakan mesyuarat kongres pada pertengahan bulan depan. Jadi, kita menjangkakan laporan dialog berhubung reaksi penjawat awam terhadap kenyataan Tony Pua itu akan dibentangkan sebagai satu slot sebelum diserahkan kepada pihak berkaitan,” katanya.

 

penyapu sial

 

ini siaran akhbar yang jadi isu...tak sebut pulak akhbar apa dan dari parti mana...tapi macam utusan meloya sepupu dia dalam MCA dia pun ada akbar lidah syaitan macam dia jugak...jadi aku tak heran...kena siasat akhbar tersebut...kalau dia pun putar sama macam utusan...hah saman kasi bangkrap..nampaknya cubaan  nak tutup isu lembu shahrizat timbul isu lain pulak...dia ingat rakyat bodoh macam lembu lembu dia.!!!

kalau betul wa sokong...yang tak efesen selalu jadi kaki tuang ,main politik di tempat kerja sampai kerja hakiki tak buat ,yang makan gaji buta ,yang bodek bos tapi kerja tak buat dan macam macam kelentong di pejabat wajar di tamatkan perkhidmatan...tempat mereka tak payah di ganti...sebab menjadi lagi tak efisen dan perabih duit rakyat..

apa pun akbar penjlat taik najib dan rosmah ni jangan di percayai lansung...nampak sangat ada pakatan dengan akbar cina lahabau  nak memburukan pembangkang...nampak sangat cara nak tarik sokongan kakitangan kerajaan kepada UMNOPORNO/BN...sorry beb wa dan member member kakitangan kerajaan tak akan sokong lu ...dulu kini dan selamanya...kerana UMNOPORNO adalah penipu, penghianat dan samseng perosak yang tak perlu di sokong lagi...

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT