Selasa, 6 Disember 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Control Macho

Posted: 06 Dec 2011 09:00 AM PST


Kah kah kah kah....

Heboh dunia hiburan pasal pengharaman lagu 'Panic' dari kumplan punk rock Bunkface oleh RTM. Riuh rendah mengatakan mereka sengal dengan perkataan 'reformasi' yang terdapat dalam lirik lagu tersebut. Aaaiii... 'reformasi' bukan ke sinonim dengan PKR dan Anwar Ibrahim?? Itu sebab mereka forbia dan jadi begitu paranoid.

But... mungkin dah termalu dan sedar yang mereka sudah jadi bahan ketawa anak-anak muda maka untuk tutup malu dan kontrol macho... maka mereka berhelah dengan alasan ini.

Ketua pengarah penyiaran RTM, Datuk Norhayati Ismail berkata, stesen milik kerajaan itu tidak mempunyai masalah dengan perkataan "reformasi" yang digunakan dalam lirik lagu Panik oleh kumpulan Bunkface.

Sebaliknya, kata Norhayati, keprihatinan RTM adalah berhubung perkataan "celakamu" dalam lagu yang dipetik daripada album kedua kumpulan punk rock itu. [Lagi di sini]

Kah kah kah kah kah.....

Apasal pulak dengan perkataan 'celakamu'??

'Celaka' perkataan biasa yang digunakan oleh anak-anak muda. Walaupun ia agak kesat tetapi biasa ler... Apa salahnya guna perkataan itu kerana ia ada dalam kamus bahasa Melayu. Guna pi la. Guna... untuk mengekspresi perasaan marah. So, what's the big deal??

Oooo... mungkin mereka perasan yang 'celakamu' itu ditujukan kepada big boss mereka, UMNO. Dalam lagu tu... ada perkataan 'reformasi' dan ada juga perkataan 'celakamu'. Dah mula perasan dan terasa sensitif ler tu. Ciiiss.... bahaya untuk survival UMNO!!

Kah kah kah kah....

Padan muka... Memang betoi. CELAKAMU UMNO!!

Reformasi!! Reformasi!! Reformasi!!

Sceptical

Posted: 06 Dec 2011 07:00 AM PST


Cer korang baca kenyataan daripada Timbalan Pengerusi SPR ni....

KUALA TERENGGANU, 6 Dis ― Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi jaminan daftar pemilih yang akan digunakan oleh suruhanjaya itu dalam Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang adalah daftar pilihan raya sebersih-bersihnya.

Tak kosa nak cut&paste semuanyer. Nak tau lebih lanjut.... korang klik sini jer.

Boleh caya ke apa mamat SPR tu cakap?? Janji bukan main lagi. Fuuhh... bersih sebersih-bersihnya tapi semua orang tau track rekod kerja mereka. Indah cakap dari rupa sebenar. Hampehh!! Auta belaka!!

Usah jamin banyak sangat ler kalau tak ikhlas dan serius. Kalau bet0i lu orang mahu pilihan raya yang bersih dan adil... beri JAMINAN yang kesemua 8 tuntutan BERSIH 2.0 diterima pakai. Kalau tidak.... boleh blah!!

Rakyat akan tetap berkata yang SPR itu.... Suruhanjaya Penipu Rakyat@Suruhanjaya Pengkhianat Rakyat.

Sekian dimaklumkan. Terima kasih.

Whatever ler....

Posted: 06 Dec 2011 05:39 AM PST


KITA flip flop. Sekejap nak masuk bertanding... tup-tup tak nak bertanding pulak dah.

Whatever ler Zaid... Buat ler apa mu suka dengan parti pimpinan mu tu. Kalau bertanding pun rasanya mesti KO punyer. Dulu nampak gayernyer macam dah terhegeh-hegeh ke Barisan Nasional. But then.... sekarang dah condong ngala ke Pakatan Rakyat pulak. Lantak ko ler. Ponin den memikiorkannya. [Baca sini]

Kalau pendirian dah macam lalang... macam mana rakyat nak ada keyakinan pada KITA?? Alamatnya.... KITA akan 'mati' sendirian ler, tanpa ada orang mengajornya mengucap dua kalimah syahadah. Hahahaha... Kesian pulak aku.

Sebab tu orang dah kata.... fikir sebelum bertindak. Fikir pulak tu kena masak-masak. Jangan setengah masak. Kalau setengah masak.... cepat basi dan busuk. Bertindak melulu ikut perasaan kecewa.... sekarang reputasi diri serta parti yang dipimpinnya menanggung akibat hilang kepercayaan dan keyakinan rakyat.

Tapi aku...... dari mula KITA ditubuhkan, dah tak favour padanya. Menyampah!! Apa-apa pun, alhamdulillah ler jika KITA dah ambil pendirian untuk membantu kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU13 nanti.

Harap-harap KITA serius dan tidak menanam tebu di bibir mulut saja. Jangan pulak cakap lain tetapi dalam diam-diam bertindak tak serupa cakap. Jangan nanti dicop sebagai pengkhianat pulak.

Kepada Pakatan Rakyat... walaupun KITA mengambil pendirian sedemikian, tetapi kita mesti sentiasa berwaspada. Takut strategi dan gerak kerja kita disabotaj dan peluang kemenangan kita terjejas. Don't put our chances of winning at risk.... hanya kerana meletakkan 1oo% kepercayaan pada janji yang diberikan oleh KITA.

Berbaik sangka itu baik tetapi berwaspada juga adalah satu tindakan bijak. Semoga yang terbaik untuk Pakatan Rakyat pada PRU13 nanti, insyaAllah. Amin...


UMNO: Sudah Terdesak dan Nazak

Posted: 06 Dec 2011 01:45 AM PST

Seronok baca N3 lawak dalam blog sahabat di sini.

Betul.... Betul.... UMNO kini begitu terdesak sekali. Terdesak wal nazak!! Yang lawaknyer.... punyer ler nak tunjuk jasa bakti mereka agar rakyat nampak, sampaikan sanggup mengadakan perasmian lampu isyarat di jalan raya.

Yang datang pulak tu menteri kabinet lembu Najib. Bikin malu sajer!!

Isy.... isy.... isy... Kesian, ya?? Nampak sangat nazaknya.


UMNO.... UMNO..... Nasib kamu ler jadi sebegitu rupa...

Dari parti
membela Melayu, kini menjadi Parti Tiang Lampu!!

Kah kah kah kah....

Balai Polis nak mengundi weh...

Posted: 06 Dec 2011 12:18 AM PST


LEMBAH PANTAI, 6 DIS : Ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar hari ini mendedahkan kepada media pelbagai percanggahan maklumat pengundi pos di kawasannya.

Menurut izzah, sekurang-kurangnya 97 percanggahan dapat dikesan pihaknya termasuk seorang pengundi yang didaftar diatas nama "Balai Polis Kerinchi".

Nama yang dikesan ini merupakan pengundi pos baru yang diwartakan ke dalam senarai pemilih bagi suku tahun ketiga 2011.

Merujuk kepada pangkalan data 'on-line' Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Izzah mendedahkan kad pengenalan bernombor RF161872, secara rasmi di daftarkan atas nama Balai Polis Kerinchi. [ [Seterusnya di sini]

Kah kah kah kah...

Balai Polis pun boleh mengundi???

SPR.... SPR... Tak professional betoi!!

Hahahaha... Tak professional atau nak menipu??

Pathetic

Posted: 05 Dec 2011 10:14 PM PST


Dulu UMNO memperlekeh PAS sebagai parti 'kampung' parti 'Tok Lebai' tapi masa telah mengubah segalanya.

PAS kini dianggap sebagi parti yang 'cool' dan 'happening' dan very popular di kalangan anak-anak muda, baik di desa mau pun di kota. Ia bukan lagi parti Tok Lebai weh.... Para professional merenyut menjadi ahlinya. PAS sudah lebih terbuka tapi masih meletakkan sempadan terutama hal-hal yang berkaiatn dengan agama Islam yang tak boleh diperkotakkatikkan.

Lebih menarik lagi, PAS kini menjadi rival utama kepada UMNO yang semakin dipinggirkan. UMNO pulak kini dilihat sebagi parti yang 'tak cool' dan very 'kampung' sangat. Mana tidaknyer... perkataan 'reformasi' yang ada dalam lirik lagu pun takut bagai nak rak, hinggakan lagu tersebut haram dimainkan oleh RTM. Hahahaha.... Tak ke gilerr paranoid-nyer UMNO ni??

UMNO kini telah menjadi terlalu defensif dan sensitif. Sensitif dengan warna... sensitif dengan perkataan... sensitif dengan benda.... sensitif dengan bentuk.... Tak boleh terusik sikit, maka mereka akan cepat terasa dan melatah. Mereka akan cepat terasa fobia seolah-olah sesuatu perkara itu ditujukan kepada mereka dan akan menjejaskan mereka. Mereka sentiasa berasakan yang mereka kena 'attack'. Forbia dan paranoid gilerr UMNO la ni. UMNO dah jadi penakut beb!!

Hahahaha.... macam ini ke nak jaga masa depan bangsa Melayu. Masa depan sendiri pun belum tentu orak-ariknyer lagi. Weh.... Kalau sudah penakut.. usah bicara tentang perjuangan dan jangan nak perasan serta jangan banyak alasan. Kasi jerk Pakatan Rakyat jaga orang Melayu dan rakyat lelainnyer. Habis citer.

Apa-apa pun, kesian Bunkface.... Akibat kroniknya rasa fobia dan terlampau paranoidnya UMNO kepada perkataan 'reformasi'.... maka lagu mereka 'Panic' yang jadi mangsa. UMNO yang sebenarnya tengah panic. Takut lagu ini akan menjadi catalysts kepada kejatuhan mereka.

Ciittt.....!! Pathetic betul ler UMNO ni!!

[sumber]

Don't tuduh-tuduh. No habuan, ok??

Posted: 05 Dec 2011 08:00 PM PST

Kontrak Alstom: Bekas MB Perlis nafi terima habuan RM25 juta

TERKINI @ 10:17:51 AM 06-12-2011
December 06, 2011

KUALA LUMPUR, 6 Dis — Meskipun adanya hasil siasatan terperinci oleh pihak berkuasa Switzerland, veteran Umno Tan Sri Abdul Hamid Pawanteh menafikan pernah menerima habusan daripada syarikat gergasi kejuruteraan Perancis Alstom yang memperoleh kontrak membina loji jana kuasa di Perlis lebih dua dekad lalu.

Bekas menteri besar Perlis dan bekas Speaker Dewan Negara ini berkata demikian dalam reaksinya berhubung laporan Straits Times Singapura bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menggeledah pejabat Teknologi Tenaga Perlis Consortium (TTPC), yang sebahagiannya dimiliki oleh beliau.

Semalam, akhbar itu melaporkan bahawa veteran Umno berkenaan secara langsung dikaitkan dalam dakwaan rasuah Alstom dalam memperoleh kontrak berkenaan.

"Saya ingin mengatakan bahawa dakwaan yang terdapat dalam laporan itu tidak berasas sama sekali dan berniat jahat," kata Abdul Hamid (gambar) dalam kenyataan dihantar kepada The Malaysian Insider malam tadi.

Kata beliau, lembaga pengarah syarikat termasuk Ti Chee Liang yang dinamakan dalam kertas mahkamah Switzerland tidak menerima 7.5 juta franc Swiss (RM25.5 juta) untuk membantu Alstom Malaysia mendapatkan kontrak membina loji jana kuasa di Perlis akhir 1990-an.

"Saya mengesahkan tidak ada sebarang wang diterima oleh ahli lembaga pengarah termasuk saya," kata veteran Umno ini.

Abdul Hamid menjelaskan bahawa keputusan untuk menganugerahkan kontrak adalah sebulat suara dan kontrak telah diberikan pada 30 November 1999 kepada ABB ketika beliau merupakan lembaga pengerusi. ABB kemudian dibeli oleh Alstom.

Beliau merupakan menteri besar Perlis antara 1986 dan 1995 sebelum dilantik sebagai pengerusi TTPC dari 1996 hingga 2005.

Abdul Hamid memberitahu bahawa beliau tidak tahu-menahu mengenai siasatan ke atas Alstom Malaysia oleh pihak berkuasa Switzerland.

"Sehingga hari ini, saya tidak dimaklum atau dipanggil oleh mereka untuk memberi apa-apa keterangan atau menyediakan sebarang butiran, saya terkejut pihak berkuasa Switzerland menuduh saya dan Ti mengenai salah laku, kewangan atau sebagainya.

"Oleh itu, saya teleh mengarahkan peguam di Switzerland untuk memulakan prosiding membersihkan nama saya," kata beliau sambil menambah, "saya mengalu-alukan sebarang siasatan berkenaan dakwaan tidak berasas ini.-MI

Syaitan bertopengkan manusia

Posted: 05 Dec 2011 07:00 PM PST

Gambar hiasan:Google

Month-old boy raped and battered

A month-old baby boy was fighting for life Saturday night after being raped and battered.

He suffered a cardiac arrest brought on by his multiple horrific injuries.

In one of Britain's worst ever child abuse cases, every rib was fractured and the boy also suffered a broken arm, broken collar bone, punctured lungs and severe bruising.

There was also a sexual injury and internal wounds suggesting rape. A 46-year-old man was under arrest last night on suspicion of rape and grievous bodily harm. A woman was also in custody.

The child was taken to Darent Valley Hospital in Dartford, Kent, on Thursday. He had a heart attack there and was transferred to King's College Hospital in South London, where he was on a life support machine Saturday night.

A source said: "These are the worst injuries the doctors and police have seen in someone so young. How the baby is alive is a miracle. He is still in a very serious condition and it's touch and go whether he survives."

The suspects are being held at North Kent police station.

A police spokeswoman said: "A baby was admitted to hospital on Thursday. Its condition is critical but stable.

"Police are currently investigating. A man and woman have been arrested." - www.thesun.co.uk

Alahai, kesian... Najib kini terpaksa didukung.

Posted: 05 Dec 2011 05:48 PM PST



Dalam membelek-belek berita online Utusan Meloya, terbacalah berita tentang seruan Najib kepada Pekida yang keluar dalam TB semalam.

Tajuk berita berbunyi.... 'Pekida dukung 1Malaysia'

Malas aku nak komen memanjang, sebab dalam N3 semalam aku dah buat. Hari ini aku cuma nak bagi tau....
orang yang amat lemah dan telah cacat kronik jer perlu didukung. Oleh itu, aku nak pesan sikit jer pada Pekida...

Dukung Pekida dukung. Dukung jangan tak dukung. Dukung betul-betul, jangan sampai Najib jatuh gedebub dan jangan biarkan Melayu UMNO jatuh tertiarap. Dukung dan gendung biawak-biawak hidup tu ketat-ketat dan rapat-rapat.

Kah kah kah kah kah....

Juta-jutaan ahli Pekida kena dukung Najib... jaga Najib.... ampu Najib.... sokong Najib, sebab tanpa Pekida siapalah Najib. Tanpa Pekida.... akan jatuhlah Najib, akan hancurlah 1Malaysia dan akan GERHANA-lah BANGSA MELAYU!!

Begitulah hebatnya ramalan kaji masa depan bangsa Melayu oleh Najib Razak. Uuuuu.... takutnya. Bangsa Melayu akan kiamat tanpa UMNO dan Pekida boleh bantu selamatkan kiamatnya bangsa Melayu UMNO.

Kah kah kah kah kah....

Sekian dimaklumkan. Terima kasih.

Gara-gara cemburu gilerr

Posted: 05 Dec 2011 04:45 PM PST


Man forces lover to wear chastity belt

A 29-year-old man from China has forced his girlfriend to wear a chastity belt.

Events leading to her wearing the chastity belt began in August when the man, surnamed He, suspected that his live-in lover, known only as Xiao Tian, was seeing another man.

He assaulted Xiao Tian and locked her in the bedroom.

The next day , He bought a chastity belt on the Internet and ordered his girlfriend, born in 1990s, to wear it to work daily.

When Xiao Tian returned home at night, He checked the chastity belt carefully.

He was furious when he found signs of prying on the belt and started assaulting the girl.

He tied up her hands and legs, and locked her up until Xiao Tian almost broke down mentally.

On Aug 23, when He was out, Xiao Tian managed to loosen the rope that was used to tie her hands.

She wrote a "help note" and threw it out of the window.

Police rushed to Xiao Tian's rescue and arrested He on the spot.

He was convicted of illegal confinement of the girlfriend and was sentenced to seven months' jail by Qingyang District People's Court in Chengdu recently.
Source: Agencies

Published Dec 4, 2011

[sumber]

Tiada ulasan: