Ahad, 4 Disember 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Lembu bertanding di Lembah Pantai??

Posted: 04 Dec 2011 07:21 AM PST


Lembu tanding di Lembah Pantai??

Good... Good... Good...
Pasti kena sembelih punyer.

Kah Kah kah kah...

Jom kita buat lauk dia!!


[Ceritanyer di sini]

Lawak seminggu tak habis gelak (4)

Posted: 03 Dec 2011 09:28 PM PST

Begitu terdesak dan tak yakinnyer UMNO kepada para angotanya hinggakan ada yang mencadangkan agar ahlinya bersumpah bai'ah.

Kah kah kah kah....

Bersumpah untuk tidak mengkhianati atau sabotaj parti dan calon yang dipilih untuk bertanding dalam PRU 13, jika ada yang tidak terpilih menjadi calon.

Kah kah kah kah...

UMNO parti copycat!!

Berudu mengata lipas... puji sang angkut-angkut
Dulu mengata PAS kini UMNO pulak nak ikut

Lawak... lawak... UMNO pun nak bersumpah bai'ah??

Shame on you copycat!!

Weh.... obvious malaon-malaon UMNO ni tak boleh dipercayai. Mereka berebut-rebut nak jadi calon. Fuuhh... Glamour beb!! Kalau menang boleh jadi kayo! Yahoo!! Pakcik kayo!! Pakcik kayo!!

Tak terpilih kalau.... merajuk dan bikin komplot untuk sabotaj parti serta calonnya. Tambahan pulak, sekarang ini sibuk mereka memperkatakan untuk meletakkan calon-calon winnable. Maka, pasti akan ada banyak dalam kalangan mereka yang akan ter'pancung' dan terlopong tak dapat jadi calon.

Seperkara lagi.... apakah kriteria yang ditetapkan sebagai winnable candidate mereka.... Entahler, wallahua'lam...

Apakah kuat dan pakar membodek salah satu daripada kriterianyer?? Sebab banyak dalam kalangan malaon-malaon UMNO, lately ini.... memang menunjukkan tahap membodek yang amat ketara sekali.

Dan.... dalam hal bersumpah ini pun, sudah menjadi very popular dalam kalangan malaon-malaon UMNO, termasuklah yang para pemimpin yang dok di atas. Sikit-sikit bersumpah.... Sikit-sikit bersumpah... Sumpah... sumpah ni sudah menjadi permainan bibir mereka jer. So... aku tak heran jika sumpah bai'ah ini pun mereka akan permainkan. Mereka peduli apa jika mereka bersumpah, sebab mereka bukan bersumpah dengan ikhlas dan rela hati tapi kena paksa.


Kah kah kah kah...

Sumpah.... sumpah jugak. Sabotaj jalan jugak... jika tidak dicalonkan atau jika orang mereka tidak dicalonkan. Apa yang mereka pentingkan ialah kuasa untuk menjadikan mereka kaya. Mereka hanya pikirkan kesenangan duniawi beb. Implikasi daripada sumpah yang mereka lafazkan, mereka peduli apa. Mampuih pi la...

UMNO... UMNO... Terdesak sekali mereka untuk menang dalam PRU13 ini. Persoalannya... ada ke calon winnable dalam kalangan mereka yang mostlynyer haprak-haprak belaka, sedangkan Pakatan Rakyat semakin popular dan lekat di hati rakyat??

Bersumpah bai'ah ke... Tak bersumpah bai'ah ke... UMNO tetap akan berhadapan dengan sabotaj daripada pihak yang tidak berpuas hati dengan pemilihan calon-calon PRU13-nya nanti. Sebab apa?? Sebab... UMNO memang parti yang busuk hati!! UMNO memang parti hasad dengki.

Menyedari akan hakikat inilah, maka beramai-ramailah mereka diarahkan berikrar dan bersumpah di penghujung pesta UMNO 2011 agar mereka taat dan setia kepada parti untuk elakkan parti mereka tak mati dalam PRU13 nanti.

[Sumber: sini, sini dan sini
]

Tiada ulasan: