Jumaat, 30 Disember 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Tujuh peserta Konvoi AMK jelajah Kelantan ditahan Polis

Posted: 30 Dec 2011 01:15 AM PST



PESERTA Konvoi AMK Jelajah Kelantan, 7 orang telah ditangkap dan dibawa ke Balai Polis Tanah Merah. Kesalahan di bawah Akta Mesin Cetak. Antara yang ditangkap termasuk Ketua Konvoi Hj Mohd Roslan Puteh selaku Ketua Penerangan Negeri.

Turut hadir di Balai ialah YB Amran, Ahli Parlimen Tanah Merah dan Peguam Zam Shahrany. Difahamkan mereka ditahan saat sedang mengedarkan risalah penerangan berhubung perbicaraan Ketua Pembangkang, Dato Seri Anwar Ibrahim.

Apa yang menghairankan kita, meskipun sudah berpuluh laporan polis dibuat, pengedar vcd dan dvd lucah di masjid dan sekolah sebelum ini sampai sekarang masih mampu tersenyum.

Boleh makan kacang sambil tengok televisyen bersama keluarga menonton filem komedi.

ReJaM© "Edar fliers pun kena tangkap, negara apa ni?"

Bukti! Restoran mewah MeatWorks Singapura milik anak Shahrizat

Posted: 29 Dec 2011 04:05 AM PST

PENDEDAHAN MiLo SuaM terhadap restoran makanan mewah MeatWorks, di Ion Orchard Singapura sebelum ini menyebabkan email MiLo SuaM dihujani pertanyaan dari ramai sahabat pembaca.

Rata-rata mahukan kepastian atau bukti yang kukuh bahawa Restoran Mewah MeatWorks benar-benar milik keluarga Shahrizat Jalil.

Sebenarnya soalan ini bagaikan perumpamaan "sudah terang lagi bersuluh", kerana restoran Mewah MeatWorks ini sudah diketahui umum milik anak Shahrizat. Namun jika anda perlukan bukti secara bertulis maka MiLo SuaM boleh sediakan.

Salah satu bukti adalah melalui laman web rasmi MeatWorks itu sendiri. Jika kita memeriksa data-data pendaftaran laman web meatworks.com.my ia secara terus mendedahkan siapa pemiliknya klik [Whois].



Jelas sekali penglibatan anak perempuan Shahrizat Jalil, Wan Izzana Fatimah Zabedah Mohamad Salleh dalam laman web tersebut. Tambah menarik, email beliau menggunakan domain NFC (sebut National Family Corruption).

Selain itu, sebuah portal berita berpengaruh Singapura, Cyberita yang juga merupakan anak syarikat Asione pernah menyiarkan laporan ringkas tentang pemilik restoran MeatWorks di Ion Orchard tersebut.

Di bawah tajuk "Si jelita tauke restoran", Cyberita mendedahkan bahawa anak perempuan Shahrizat Jalil, Cik Izzana Salleh sebagai pemilik restoran tersebut [Cyberita].



Malah Cyberita turut menceritakan tentang projek lembu di Gemas Negeri Sembilan Malaysia yang diusahakan oleh keluarga, Cik Izzana Salleh yang digambarkan sebagai dari keluarga terkenal di Malaysia.

Portal itu turut menyebut bahawa keluarga pemilik restoran MeatWorks ini mengusahakan sebuah projek Nasional Malaysia yang berkaitan dengan lembu.


ReJaM© "Nantikan pendedahan skandal seterusnya..."

Tiada ulasan: