Selasa, 20 Disember 2011

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Alasan Bodoh Perkasa Dakwa Kononnya Orang Melayu Tidak Turun Mengundi Jika Guna Dakwat Kekal

Posted: 20 Dec 2011 06:38 AM PST


Tidak habis-habis Perkasa membuat lawak jenaka untuk kepentingan politik "bos" mereka. Terkini, Perkasa mendakwa orang Melayu tidak akan keluar mengundi jika dakwa kekal digunakan dalam PRU 13 nanti.

Apa alasan mereka?

Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali seperti yang dilaporkan oleh TMI menegaskan bahawa pihaknya yakin penggunaan dakwat kekal akan membawa negara ke belakang.

Selain itu kata beliau, Perkasa percaya banyak pengundi Melayu tidak akan keluar mengundi jika penggunaan dakwat kekal diteruskan.

"Adalah memalukan negara yang jauh lebih maju dari negara-negara membangun lain mahu menggunakan dakwat kekal dalam pilihan raya umum.

"Malaysia bukan negara seperti Somalia, Bangladesh, Pakistan, Afghanistan, Kemboja dan lain-lain negara mundur yang rekod pengenalan diri masih tidak canggih, yang menggunakan kertas biasa dengan maklumat peribadi tulisan tangan. Memalukan," katanya.

Syed Hassan juga mendakwa Perkasa percaya gesaan untuk penggunaan dakwat kekal adalah daripada pihak yang sebenarnya tidak mahukannya juga tapi oleh sebab cara itu  membuatkan orang Melayu dan Islam tidak mahu keluar mengundi.

"Siapa yang untung jika orang Melayu tidak keluar mengundi? Saya sendiri kemungkinan besar tidak akan keluar mengundi jika kekal dengan penggunaan dakwat kekal.

"Dan, kemungkinan ramai ahli Perkasa tidak keluar mengundi juga. Siapa yang akan terasa rugi jika ramai ahli Perkasa dan orang Melayu lain tidak keluar mengundi?" katanya.


Siapa sangka Perkasa yang menjerit nama Melayu dalam isu tertentu pendek akal hingga memberikan alasan sebodoh itu? Jika diperhatikan, Perkasa sebenarnya langsung tidak memberikan hujah sebab Melayu dan orang Islam tidak mahu menggunakan dakwat kekal.  Adakah orang Melayu/Islam tidak mahu menggunakan dakwat kekal semata-mata hanya kerana cara itu digunakan di kebanyakan negara dunia ketiga? Melayu mana yang boleh menerima alasan bodoh ini? Melayu Perkasa?

Sebelum bercakap mewakili Melayu, Perkasa tanyalah diri dulu, setiap kali mereka mengadakan demontrasi, berapa kerat orang Melayu datang menyokong mereka dengan hati yang ikhlas? 20 orang, 50 orang? Daripada jumlah itu, berapa banyak SB dalam kalangan mereka, berapa banyak pula warga asing upahan dalam kalangan mereka?

Negara-negara yang dikatakan mundur ini sebenarnya lebih cerdik dalam menangani penipuan pilihan raya. Malah, penggunaan dakwat kekal jauh lebih murah daripada penggunaan sistem canggih yang dicadangkan oleh kerajaan yang terdedah dengan segala macam manipulasi. 

Selain menyebut nama-nama negara di atas, Perkasa perlu juga menyebut Indonesia, Filipina, Mesir, Tunisia, India, Lubnan, yang turut menggunakan dakwat kekal untuk mengelakkan penipuan pilihan raya. Hebat atau maju sangatkah Malaysia sampai Perkasa menghina negara-negara yang menggunakan dakwat kekal?

Carilah alasan yang lebih logik!



P/s: Penggunaan dakwat kekal hanya satu daripada 8 tuntutan utama BERSIH 2.0. Penggunaan dakwat kekal sahaja tidak dapat menjamin 100% pelaksanaan pilihan raya yang telus dan adil. Sebelum PRU 13, kita perlu memastikan semua tuntutan pelaksanaan pilihan raya yang BERSIH dipenuhi.




Apa Beza World Bank dengan IMF? Siapa Kendalikan Kedua-duanya?

Posted: 20 Dec 2011 12:16 AM PST


Saya baca hujah seorang tukang komen membidas kiriman blog pencacai yang menyokong Che Det dan mengaitkan DSAI dengan IMF. Tukang komen itu ada menyelitkan artikel seperti yang dipaparkan di bawah ini::

Apa beza World Bank dengan IMF?

...If you have difficulty distinguishing the World Bank from the International Monetary Fund, you are not alone. Most people have only the vaguest idea of what these institutions do, and very few people indeed could, if pressed on the point, say why and how they differ. Even John Maynard Keynes, a founding father of the two institutions and considered by many the most brilliant economist of the twentieth century, admitted at the inaugural meeting of the International Monetary Fund that he was confused by the names: he thought the Fund should be called a bank, and the Bank should be called a fund. Confusion has reigned ever since.

Known collectively as the Bretton Woods Institutions after the remote village in New Hampshire, U.S.A., where they were founded by the delegates of 44 nations in July 1944, the Bank and the IMF are twin intergovernmental pillars supporting the structure of the world's economic and financial order. That there are two pillars rather than one is no accident. The international community was consciously trying to establish a division of labor in setting up the two agencies. Those who deal professionally with the IMF and Bank find them categorically distinct. To the rest of the world, the niceties of the division of labor are even more mysterious than are the activities of the two institutions.

Baca lanjut di sini: http://www.imf.org/external/pubs/ft/exrp/differ/differ.htm

Siapa kendalikan IMF dan World Bank?

Who are the people really running
the IMF and World Bank?

How do they get their money?

And what's the difference
between the two institutions?

....So the people running the IMF and the World Bank are the same folks who run the U.S. government and the governments of its closest allies.

Bank will not loan to a country, international banks certainly won't. As a result, the IMF and the World Bank have great power, and are able to insist that governments adopt certain policies as a condition for receiving funds....

Baca terus di sini: http://www.thirdworldtraveler.com/IMF_WB/WhoAreThePeople.html



P/s: Rupa-rupanya IMF dan World Bank sekapal.

Modal dalam blog pro-UMCO sekarang ialah DSAI mahu menerima pakej bantuan IMF, dan Malaysia pula hanya membuat pinjaman untuk infrastruktur, sosial dan sebagainya, bukannya pakej bantuan ekonomi. Jadi bagaimana dengan pinjaman ini: "Malaysia Economic Recovery and Social Sector Loan"? Jika semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan, Malaysia ada membuat pinjaman di World Bank, siapa yang mengarahkan beliau dan memberikan lampu hijau untuk berbuat demikian jika bukan Che Det sebagai PM. Mana mungkin Anwar bertindak sendirian tanpa persetujuan dan desakan Kabinet.

Tentang cerita IMF-Anwar, rasanya banyak pembaca tidak tahu hal yang sebenar. Seingat kita, isu IMF, ejen asing ini timbul dulu pun untuk menguatkan alasan Che Det memecat Anwar sebagai TPM selain fitnah liwat. Kalau Che Det minta surat, jurublog UMCO juga seharusnya menyiarkan surat yang dapat mengaitkan Anwar dengan IMF.

Walaupun Anwar dituduh mahu menerima pakej bantuan IMF, manakala Che Det enggan menerima pakej bantuan IMF yang didakwa boleh menyebabkan negara tergadai, namun saya gerun melihat hutang negara di bawah pentadbiran Najib seperti  tertera pada gambar di bawah ini:

Silap-silap negara boleh muflis!


[PANAS] Keluarga Sharizat Didakwa Salah Guna Dana NFC Beli Kondo RM10 Juta di Singapura

Posted: 19 Dec 2011 10:08 PM PST


Saya petik:

[MK] PKR hari ini membuat pendedahan terbaru berhubung dakwaan penyelewengan dalam projek fidlot melibatkan keluarga menteri kabinet Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil -- kali ini berhubung pemilikan kondominium mewah dianggar bernilai RM10 juta di Singapura.

Setiausaha agung PKR, Saifuddin Nasution mendakwa demikian ketika mendedahkan dokumen yang didakwa menunjukkan bahawa menteri itu, sejak Januari tahun lalu, memiliki satu unit kondominium mewah Orchard Scotts di Anthony Road.

NONEKondominium dengan keluasan lantai 2,282 kaki persegi itu dibeli dengan harga SGD4.1 juta, dakwa ahli parlimen Machang itu lagi dalam satu sidang media hari ini.

Menurut rekod pihak berkuasa Singapore Redevelopment Authority, keluasan unit kondominium itu merupakan antara yang paling selesa di kawasan pusat bandar Singapura, kata Saifuddin.

Saifuddin mendakwa kondominium itu didaftarkan atas nama suami Shahrizat, Datuk Dr Mohamad Salleh Ismail dan juga anak mereka – Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh dan Wan Izzana Fatimah Zabedah Mohamad Salleh.

Rekod berkenaan adalah hasil carian di agensi yang mengawal selia tanah negara itu, Singapore Land Authority, kata Saifuddin lagi yang turut mengedarkan rekod berkenaan kepada wartawan dalam sidang media di ibu pejabat parti itu.


P/s: Apa lagi Sharizat nak kata? Bila nak failkan saman terhadap PKR?


Ibu "Restu" Anak Gadis yang Sudah Bertunang BERMADU KASIH dengan Kekasih "Gelap"

Posted: 19 Dec 2011 08:13 PM PST

Sekadar hiasan.

Saya petik:

[HM] KINARUT: Tindakan seorang lelaki cuba melarikan diri melalui pintu belakang selepas memadu kasih bersama teman wanitanya gagal apabila ditahan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS), yang menyerbu rumah ibu gadis berkenaan dalam operasi khas di Taman Limau Limauan, di sini, awal pagi semalam.

Malah, dalam serbuan jam 1 pagi itu, tindakan pasangan berusia 22 dan 21 tahun berkenaan seolah-olah mendapat 'restu' ibu gadis terbabit yang cuba menafikan kehadiran teman lelaki anak gadisnya selain memarahi anggota penguat kuasa.

Lebih mengejutkan, gadis itu dipercayai sudah bertunang tetapi sering membawa pulang 'kekasih gelapnya' untuk memadu kasih tanpa ditegah ibunya yang turut berada di rumah sama.

Terdahulu, berdasarkan maklumat, sepasukan penguat kuasa JHEAINS bergegas ke rumah berkenaan lalu mengetuk pintu beberapa kali dan dibuka seorang wanita berusia 41 tahun dengan berpakaian lengkap.

Sebaik memperkenalkan diri sebagai penguat kuasa JHEAINS dan meminta izin melakukan pemeriksaan, wanita itu menegaskan hanya tinggal bersama anaknya.

Curiga dengan jawapan itu, penguat kuasa JHEAINS terus melakukan pemeriksaan, namun tidak menemui lelaki dimaksudkan.

Oleh kerana tidak menemui suspek, wanita berkenaan naik berang dan menegur JHEAINS kerana tetap mahu melakukan pemeriksaan.

Namun, secara tiba-tiba, seorang lelaki didapati cuba melarikan diri melalui pintu belakang, tetapi dicekup.

Penolong Ketua Penguat Kuasa Agama JHEAINS, Khamis Jamil berkata, selepas 10 minit berada di dalam rumah berkenaan, pihaknya melihat kelibat seorang lelaki cuba melarikan diri melalui pintu belakang.

"Ketika mahu beredar, dua anggota di belakang rumah menahan seorang lelaki yang cuba melarikan diri melalui pintu belakang.

"Ketika disoal, perempuan ini memaklumkan lelaki terbabit adalah anak angkatnya yang juga rakan anak perempuannya menumpang tidur di rumahnya," katanya.

Khamis berkata, siasatan awal mendapati lelaki berkenaan tidak mempunyai sebarang pertalian dengan keluarga berkenaan lalu mereka dibawa ke Balai Polis Kinarut untuk membuat laporan.

"Hasil pemantauan kami selama lebih dua minggu mendapati lelaki ini sering mengunjungi rumah terbabit untuk bersama anak wanita berkenaan.

"Siasatan juga mendapati ibu gadis berkenaan adalah ibu tunggal," katanya.



P/s: Gila! Apa nak jadi? Ibu sendiri restu anak bercengkerama dengan kekasih gelap!!!















Hati Suami Hancur Luluh Selepas Bongkar Keterlanjuran Isteri

Posted: 19 Dec 2011 06:45 PM PST


Saya petik:
 
[HM] KUALA LUMPUR: Hancur luluh hati seorang suami apabila mendapat tahu isteri tersayang menjalin hubungan sulit dengan lelaki lain dan sudah terlanjur dalam kejadian di Jalan Klang Lama, di sini.

Hubungan sulit wanita 30-an itu bermula pertengahan 2010 diketahui suaminya kelmarin melalui facebook isterinya itu sebelum cuba bertanya keadaan sebenar hingga mereka bertengkar.

Menurut sumber polis, lelaki berusia 40 tahun itu terkejut mendengar pengakuan isterinya yang sanggup menduakan dirinya dengan lelaki lain.

Katanya, suami berkenaan kemudian membuat laporan di Balai Polis Damansara, semalam.

"Suami terbabit tidak menyangka isterinya sanggup melakukan hubungan seks dengan lelaki lain lebih 10 kali, selain mengaku mencintai lelaki itu lebih daripada dirinya.

"Isterinya membuat pengakuan bahawa sanggup menunggu teman lelaki 'gelapnya' itu walaupun banyak rintangan dihadapi," katanya di sini, semalam.

Selepas mendengar pengakuan isterinya, suaminya membuat laporan polis kerana mahu tindakan lanjut diambil ke atas lelaki itu.

Sumber berkata, wanita itu juga mengaku melakukan hubungan seks dengan teman lelakinya di sebuah hotel terkemuka di ibu kota ketika suaminya tiada di rumah.



P/s: Malang! Banyak sangat kes isteri atau suami curang angkara media sosial.

Syarat Bekas Suami: Nak Duit, "Ehem-ehem" Dulu

Posted: 19 Dec 2011 05:18 PM PST


Saya petik:

[HM] KUALA LUMPUR: Dia cuma mahu mendapatkan nafkah untuk menampung kehidupan dua anak yang masih kecil, namun permintaan itu dikenakan syarat gila oleh bekas suami yang rakus memintanya terlebih dulu menyerahkan tubuh sebagai balasan.

Sedar dirinya terperangkap dosa zina, Elina, 39, pernah cuba menolak permintaan bekas suami, tapi akhirnya mengalah apabila lelaki durjana itu bertindak kasar dengan memecahkan pintu rumah dan mengugut mahu menyimbah asid ke wajahnya.

Tanpa sedikit rasa malu dan bersalah, bekas suami juga memaksa Elina menghalau dua anak lelaki mereka berusia satu dan empat tahun keluar rumah buat sementara waktu bagi membolehkan mereka melakukan hubungan seks sebelum wanita malang itu diberi 'nafkah' sekadar RM50.

Elina berkata, itulah penderitaan yang dilaluinya selama setahun lalu setiap kali ingin meminta wang saraan dua anak hasil perkahwinan dengan bekas suaminya sejak mereka bercerai penghujung 2010.

"Derita saya bukan sekadar hari ini, tapi bermula sejak dipaksa bekas suami menjadi isteri kedua secara senyap-senyap dengan alasan saya sudah banyak menghabiskan duitnya," katanya.


P/s: Layan janda sendiri macam "pelacur".


Tiada ulasan: