Jumaat, 2 Disember 2011

Cursing Malay : Terus Terang

Cursing Malay : Terus Terang


Perjuangan UMNO Adalah Satu Bentuk Jihad?

Posted: 02 Dec 2011 05:27 PM PST

JIHAD? Gendang perang dah dipalu? Perjuangan bangsa dan negara? Teori 6 Jahanam? Letak jawatan jika tiada jiwa Melayu?  UMNO penyelamat Islam? WTF...UMNO UMNO UMNO...Kenapa la kau macam ni?

First sekali...ANDA SEMUA SUPER DELUDED KHASNYA PRESIDEN UMNO.

Apabila anda bercakap sebagai Presiden UMNO, anda tidak sepatutnya menggunakan pentas itu untuk menyeru "semua rakyat" untuk menyokong perjuangan UMNO. UMNO is a political bodies. Bukan semua rakyat itu ahli UMNO jadi....paham betul2....UMNO tidak mewakili rakyat. Amanat anda tidak patut ditujukan kepada rakyat tetapi hanya kepada ahli UMNO. Jadi, minta berhenti menggesa "rakyat" menyokong sentimen perjuangan UMNO.

Kedua, kau gelarkan perjuangan kau tu jihad. Pada kau pilihanraya itu satu bentuk peperangan menentang musuh... Dan hanya di pihak kau saja yang betul. WHAT THE FUCK? Rakyat ada akal. Biarlah kitorang decide sendiri.

Ketiga, admit it. Perjuangan orang-orang dalam UMNO itu yang giat memperjuangkan Melayu adalah dengan satu cara sahaja...jatuhkan Melayu yang lain, kan?

Keempat , benda paling kelakar yang aku layan semalam adalah mendengar Hishamuddin Hussein bercerita mengenai "Winnable Candidates" padahal dia sendiri tidak nampak tokoh2 "Credible Candidates." Ramai orang dalam UMNO macam tu...syok sendiri.

Kelima...orang di luar UMNO tidak bodoh. Kak Shahrizat adalah liabiliti kepada UMNO. Mana kredibiliti UMNO kalau dia bakal diletakkan dalam group Winnable Candidates dan masih lagi akan diangkat jadi pemimpin tinggi UMNO? Kenapa aku perlu sokong perjuangan UMNO kalau dalam UMNO sendiri simpan pemimpin macam tu? Tu baru sorang...
 
Itu problem kepala hotak kepimpinan kau yang UMNO takkan boleh ubah walaupun kau buat program transformasi macam mana sekalipun.

Allah Akan Bersama Kita!
Allah Akan Bersama Kita!

Macam biasa. Syok sendiri. Berjihad adalah perjuangan menegakkan agama Allah. You are fighting for your policial stay. Mana jihadnya? Gambar di atas itu gambar pejuang jihad?

There's nothing wrong with changing the government. Kalau orang Pakatan naik kepala lepas tu...kita tukar balik. Teruskan cycle tu sampailah takde "full time politician" dalam government dan digantikan dengan pemimpin yang betul2 nak memimpin. Tanam dalam kepala benda ni.

...........

Respon Komen Semalam

"nadia, memanglah nuar bukan acting pm countries yang ko list tuuh. masalah ekonomi memang ada, senantiasa ada, bila2 masa, mana2 negara ... tapi yang penting, macam mana nak selesaikan masalah ekonomi itu. kalau ikut anuar dia pergi serah bontot dia kat imf/world bank, lepas tu imf/world bank sontot dia pakai ky jelly (maaf la dah kau yang keluarkan cerita video tu, aku keluar la analogi yang kau senang nak faham, kan?) PR takde economic expert :- bukan aku kata, bukan umno kata, bukan pr kata tapi Wikileaks yang kata. anuar berahim tak reti selesai masalah krisis ekonomi. yang dia duk jaja sejak 16 sept 2008 tu sampai sekarang nak turunkan rega minyak. opah dia ke ingat boleh turun senang macam tuh "



Harap membantu.
Dan belajar lah pakai spacebar untuk buat paragraph.

Tiada ulasan: