Jumaat, 2 Disember 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Puteri "Terlampau" Ini Sebabkan Veteran Umno Jadi Sasau...

Posted: 02 Dec 2011 08:27 PM PST


Inilah sebabnya mengapa pewakilan marah pada golongan Vetean
yang berucap secara merapu beb..sebab sebelum otai haprak Umno
naik kepentas "Minah seksi" ni pi lalu pulak depan mereka..apa lagi,
naiklah segala-galanya,itu yang berucap jadi merapuuuuuu....

JuRaGan : Bila lu orang tak sebut tentang Islam..macam ni lah jadinya
,nasib
baik minah ni pakai baju lagi,satu hari nanti lu tengok minah
ni jalan depan
pewakilan pakai spender aje,padan muka..!!

Makin Terdesak : Umno Hendak Meniru Pas

Posted: 02 Dec 2011 08:26 PM PST

Betulah seruan yang dibuat oleh Pas, Pas Ganti Umno. Perubahan dan keperluan Pas untuk menggantikan Umno itu banyak alasan dan hujahnya. Bukan saja kerana kedudukan dan kegahan Umno akhir-akhir sudah merudum tetapi banyak idea yang diceduk dan hendak ditiru oleh Umno apa yang Pas lakukan.

Baguslah akhirnya Umno insaf dan memperakui akan kebenaran dilakukan Pas yang selama ini mereka cemuh dan keji dengan pelbagai kata-kata nesta dan sumpah seranah.

Misalnya kerajaan Pas Kelantan memperkenalan cuti bersalin sampai sebulan kepada isteri, cuti awam dua hari Sabtu dan Jumaat, kerajaan Pusat pimpinan Umno juga berbuat demikian. Kerajaan Kelantan melancarkan ar-rhnu kerajaan pusat juga mengarahkan bank dan institusi kewangan memperkenalkan ah-rhnu tetapi dengan nama lain.
Read More / Baca Lagi >>

GAMBAR MANUSIA YANG LEBIH MELAYU DARIPADA MELAYU.

Posted: 02 Dec 2011 08:07 PM PST

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/378689_143986169042547_100002934951745_203121_897723910_n.jpg

N'N:Bangsa cumalah bangsa, apa yang memuliakan sesuatu bangsa? Jawabnya bangsa yang menerima Islam sepenuhnya dalam kehidupan....Tapi bila sesuatu bangsa itu diangkat kerana mereka menganggap sesuatu bangsa itu mulia dan kemuliaan itu dinilai dengan kuasa memerintah maka Asobiyahlah mereka yang memuliakan bangsa atas nama kuasa....Melayu tanpa iman dan taqwa tak layak diangkat menjadi pemimpin....Meskipun Nabi Muhammad S.A.W adalah daripada keturunan Arab tetapi Rasulullah S.A.W tidak pernah menyuruh kita memuliakan orang Arab...Tetapi Rasulullah S.A.W menyuruh kita memuliakan Islam...Jika disuruh memilih antara seorang Melayu yang kaki judi, arak, berzina,rasuah menjadi Imam solatku, aku lebih rela seorang cina,orang kulit hitam Afrika atau orang asli sekalipun dengan syarat mereka beriman kepada Allah dan Rasul menjadi Imam solatku......Buanglah sifat Asobiyah dalam diri kita...Didalam kubur tiada langsung persoalan tentang bangsa...Cukuplah Islam yang memuliakan bangsaku....Aku benci Asobiyah UMNO......

Lawak seminggu ini tak habis gelak (1)

Posted: 02 Dec 2011 08:06 PM PST


Read More / Baca Lagi >>

Najib’s choice: glory or infamy?

Posted: 02 Dec 2011 08:04 PM PST

Is the 1Malaysia concept merely an illusion and Najib is nothing but a dream peddler?

Prime Minister Najib Tun Razak is on a precipice. Make no mistake about that. One wrong step and he is a goner. Why is that so? None other than because those closest to him seem to want to put a damper on his plans and vision.
Take the 1Malaysia slogan which Najib is bent on promoting as a unifying force for racial unity and harmony. But Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin throws a spanner into the works by saying that he is Malay first and Malaysian second.
This certainly does not bode well for Najib. Still, the prime minister has no choice but to keep quiet in order not to seem at odds with his deputy.
He has said that Umno is not a racist party but the other Umno warlords seem to be targeting the Chinese and DAP as wanting to grab political and economic power.
Read More / Baca Lagi >>

Najib desak Mat Said tidak bertanding dalam PRU-13

Posted: 02 Dec 2011 08:01 PM PST

Oleh Hassan Omar

Datuk Seri Idris Jusoh telah membuat kenyataan secara rasmi tidak akan bertanding untuk PRU-13 dengan memberikan laluan kepada muka baru dan menyelesaikan masalah yang berlaku di Terengganu kian lama.

Kenyataan yang dikeluarkan sebaik sahaja selepas ucapan Perasmian DS Najib pada Perhimpunan UMNO kali ini. Mengikut sumber kenyataan ini adalah kenyataan secara halus untuk mendesak Dato' Ahmad Said untuk tidak bertanding juga pada PRU-13. 

Read More / Baca Lagi >>

Ini Mahathir yang cakap tau !

Posted: 02 Dec 2011 07:55 PM PST

"NEW DELHI: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memberi satu tip politik yang ringkas dan padat bagi pengundi rakyat Malaysia.

Sambil memuji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana "membetulkan kesilapan" dalam sistem politik, beliau berkata Najib perlu diberi peluang untuk memimpin negara.

"Beliau semakin popular, beliau membetulkan kesilapan yang telah dilakukan oleh pengganti saya. "Saya sokong Najib, beliau adalah yang terbaik, beliau layak diberi peluang," kata Dr Mahathir pada sidang akhbar di sini, Jumaat.
Negarawan yang berumur 86 tahun itu berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan pemimpin Hindustan Times di mana beliau menyampaikan ucaptama.
Read More / Baca Lagi >>

The Mamak Dilemma – Shame, Opportunity, Assimilation, and an Identity Lost

Posted: 02 Dec 2011 07:53 PM PST

I have no disrespect for the Malay culture which is beautiful. We can all learn a thing or two from Malay adat. However, I do hold a grudge against the deliberate extermination of one's own heritage. I further find it offensive when Indian Muslims, in their eagerness to convert, use Machiavellian means to identify themselves as Malay. It demonstrates a lack of dignity and self-worth.
By Mohd Ikhram Merican

"How shall a man escape from his ancestors, or draw off from his veins the black drop which he drew from his father's or mother's life?" - Ralph Waldo Emerson

For some time now I've felt that the Indian Muslim or Mamak community at large suffers from a pitiful cultural and identity crisis. Being a Muslim of Indian origin, I have first-hand experience with the dilemma afflicting this community that has contributed so much to the culture, politics, and economy of Malaysia for well over a few centuries. I also worry that so many members of this, my community, are shedding their identity by becoming over-zealous converts.

Read More / Baca Lagi >>

A party that celebrates wrongdoing

Posted: 02 Dec 2011 07:50 PM PST

Oleh Lucius Goon

DEC 1 — I am truly dumbfounded; how did we reach this stage where wrongdoing, abuse of power is ignored and even celebrated.

What was the trigger point or epochal moment when corruption, abuse of public funds and plain padding up bank accounts stopped being an issue for Umno.

This was supposed to be Umno's show of unity and transformation, an audition of sorts before the coming election. But instead we have seen a party from the top — Muhyiddin Yassin to the rank and file — celebrating the National Feedlot Corporation scandal.
Read More / Baca Lagi >>

Kenaikan Tarif Elektrik?? Petronas VS TNB. Siap Sedia Rakyat M'sia!!

Posted: 02 Dec 2011 07:49 PM PST

kenaikan tarif elektrik 3 Kenaikan Tarif Elektrik Selepas Ini? Petronas VS TNB. Siapa Sedia Rakyat Malaysia!!
Nak faham rentak kenaikan tarif elektrik di Malaysia tidak sesukar mana. Kami rasa rakyat dan mula faham petanda-petanda dan bayang-bayang jika mahu berlaku sebarang kenaikan di Malaysia walaupun dalam pada masa yang sama selama ini dah banyak "elemen kejutan" yang telah berlaku di Malaysia.

Semalam, selepas membaca berita berkaitan kenyataan Petronas yang tidak mahu lagi menanggung kerugian dengan memberikan subsidi kepada TNB, kami terbayang nasib pengguna elektrik di Malaysia. Adakah kamu, kamu dan kamu sebagai pengguna elektrik semua sudah bersedia?
Read More / Baca Lagi >>

Islamists and secularists clash in Tunisia

Posted: 02 Dec 2011 07:42 PM PST

Egypt's parliament begins to take shape

Posted: 02 Dec 2011 07:41 PM PST

Sham Kamikaze - Tangisan Keinsafan

Posted: 02 Dec 2011 07:40 PM PST

Inilah Kisahku - Sham Kamikaze ft Dr Asri 2

Posted: 02 Dec 2011 07:38 PM PST

Inilah Kisahku - Sham Kamikaze ft Dr Asri

Posted: 02 Dec 2011 07:38 PM PST

SHAM KAMIKAZE-SOAL HIDAYAH..ISLAM AKU & SUDAIS

Posted: 02 Dec 2011 07:37 PM PST

FEMINA 2.0 : Utusan ‘Disembur’ Dalam Forum Bersama Personaliti TV

Posted: 02 Dec 2011 07:35 PM PST

Universiti Malaya, 3 Dis : Akhbar rasmi milik kerajaan Malaysia, Utusan Malaysia malam semalam diberitakan telah 'disembur' dalam satu forum yang dianjur sekretariat Festival Mahasiswi Nasional 2.0 (FEMINA 2.0) di Universiti Malaya Kuala Lumpur.
Forum yang membicarakan mengenai 'Manisnya Menjadi Seorang Wanita' itu menampilkan dua personaliti TV, Wardina Safiyyah (TV3) dan Farrah Adeeba (TV9) serta pensyarah UIAM, Prof. Datuk Paduka Dr. Mahmood Zuhdi Ab, Majid.
Manakala bekas Setiausaha Agung MPMUM Sesi 2008/2009, Syahrizul Ayuni yang merupakan ikon FEMINA 1.0 dua tahun lalu telah dijemput sebagai moderator forum berkenaan.
Read More / Baca Lagi >>

Himpunan: BN ikut kejatuhan rejim Timur Tengah

Posted: 02 Dec 2011 07:18 PM PST

KUALA LUMPUR, 3 Dis: Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 memperakui bahawa Barisan Nasional berada di hujung kuasa dan langkah terdesak itu akan menjadikannya akan mengikuti kejatuhan rejim-rejim Timur Tengah yang dijatuhkan oleh rakyat.
Ahli Parlimen Padang Terap, Mohd Nasir Zakaria (gambar) menyatakan demikian sebagai respons kepada rang undang-undang itu yang diluluskan Dewan Rakyat oleh kerajaan Barisan Nasional pada 29 November lalu.
"Satu lagi titik hitam tercatat di dalam negara kita. Ia hanya menambah senarai kezaliman yang tidak berkesudahan malah membuktikan  ketakutan Barisan Nasional berdepan kebangkitan rakyat," ujarnya kepada Harakahdaily.
Beliau melihat cubaan pihak kerajaan BN mengemukakan rang undang-undang itu secara tergesa-gesa merupakan cubaan terancang mereka untuk mencabul hak kebebasan berhimpun yang telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.
Read More / Baca Lagi >>

Lawak Sabtu : Keahlian 3 juta lebih dalam Umno?

Posted: 02 Dec 2011 07:16 PM PST

Keahlian 3 juta lebih dalam Umno?Baru-baru ini, setiausaha agung Umno telah mengumumkan bahawa keahlian parti itu kini telah mencapai lebih daripada 3 juta ahli dan Umno negeri Sabah adalah merupakan penyumbang terbesar keahlian dengan lebih daripada 480,000 orang ahli.
Begitu bangganya Umno dengan jumlah keahlian parti yang begitu besar. Negeri Sabah pula adalah merupakan penyumbang terbesar keahlian parti tersebut pada hari ini. Betulkah keahlian Umno ini begitu ramai?
Adalah perlu diingati bahawa mempnyai jumlah keahlian parti yang begitu besar sekali di negara ini tidak semestinya akan dapat menghasilkan ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin yang berintegriti, bermaruah tinggi dan berkualiti.
Kalau benar-benar Umno mempunyai lebih daripada 3 juta orang ahli parti, maka bolehlah ditafsirkan parti-parti lain seperti PKR, PAS, PRM, KITA, DAP dan sebagainya telahpun menjadi tin kosong.
Ataupun bolehkah kita katakan keahlian Umno sekarang mungkin merangkumi orang-orang yang tidak sepatutnya wujud, seperti orang-orang Indonesia, Bangladesh, Bansa Moro Filipina, Pakistan, Rohingya Myanmar, Afghanistan, mat-mat rempit, peragut-peragut, banduan-banduan penjara dan berkemungkinan juga terdapat ramai ahli-ahli yang telahpun meninggal dunia.
Read More / Baca Lagi >>

Umno tuduh DAP cetus 13 May: Muslihat takutkan orang Cina supaya undi BN

Posted: 02 Dec 2011 07:14 PM PST

Umno tuduh DAP cetus 13 May: Muslihat takutkan orang Cina supaya undi BN Keadaan semakin tertekan. Saban hari Perdana Menteri Najib Razak cuba menyambung nyawa untuk terus bertahan pada pilihanraya umum dimana prestasi partinya dijangka merosot. Pemimpin-pemimpin UMNO dilihat cuba untuk menyalahkan DAP kerana memulakan rusuhan perkauman pada 13 Mei.
Antara yang menjadi perhatian pada perhimpunan Umno adalah ucapan Najib dimana dia mengingatkan orang Melayu supaya tidak menjadi terlalu selesa kerana "ada pemimpin pembangkang yang melaungkan slogan berbentuk hinaan kepada orang Melayu yang telah mengakibatkan rusuhan pada 13 Mei. Ada yang merasakan bahawa dia cuba untuk menakutkan orang Cina supaya mereka mengundi BN atau sedang merancangkan sesuatu supaya kekal berkuasa jika partinya kalah pada pilihanraya umum yang akan datang.
Sebenarnya, ayahnya sendiri iaitu Abdul Razak, perdana menteri kedua telah dikatakan menyebabkan berlakunya kejadian 13 Mei dalam usahanya merebut kuasa dari Tunku Abdul Rahman apabila mengambil kesempatan untuk mencetuskan rusuhan di dalam Kuala Lumpur.
Read More / Baca Lagi >>

Najib mengecewakan: Memuji diri sendiri dan memburukkan Pakatan

Posted: 02 Dec 2011 07:13 PM PST

Najib mengecewakan: Memuji diri sendiri dan memburukkan Pakatan Seperti yang dijangka, Perdana Menteri Najib Razak tiada agenda yang penting untuk disampaikan dalam ucapan polisi beliau untuk Parti Umno melainkan mengutuk dan mengeluarkan amarah. Perhimpunan agong itu dikatakan sebagai mesyuarat terpenting kerana Najib dijangka akan mengadakan pilihanraya umum awal tahun depan, sungguhpun begitu, apa yang beliau hanya mampu buat adalah memburuk-burukkan Pakatan Rakyat yang dipimpin Anwar Ibrahim dan menyakinkan bahawa Umno adalah parti paling demokratik di dunia.
Najib yang juga merupakan Presiden Umno telah mengulangi bahawa pilihanraya umum ke 13 akan diadakan tidak lama lagi tetapi, tidak memberi petunjuk kukuh bila ia akan berlaku. Cara beliau yang tidak mahu memberi notis awal kepada pihak pembangkang ini dilihat sebagai tidak demokratik dan akan pandang sinis oleh negara-negara demokrasi yang matang.
Read More / Baca Lagi >>

MES diperlekeh semasa AGM Umno...cemburu ekonomi rakyat di jana..!!!

Posted: 02 Dec 2011 07:12 PM PST

Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES), program ekonomi bersepadu kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat, menjadi sasaran kritikan ketika sesi perbahasan usul ekonomi pada Perhimpunan Agung Umno 2011 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.Wakil Selangor, Budiman Mohd Zohdi mendakwa para pemimpin Pakatan negeri itu gemar menonjolkan diri dengan menyatakan usaha mereka memberi manfaat kepada rakyat dari segi ekonomi menerusi program MES.
Tetapi sebaliknya tindakan Pakatan itu katanya, hanya untuk menutup mata rakyat berhubung segala usaha yang dilaksanakan Umno- Barisan Nasional (BN) terlebih dahulu, sebelum ini.
Read More / Baca Lagi >>

Are you sure Malaysia is still a democracy?

Posted: 02 Dec 2011 07:10 PM PST

Are you sure Malaysia is still a democracy?The line separating good and evil passes neither through states nor between political parties either, but straight through the human heart – Alexander Solzhenitsyn
To measure success, there has to be a bench mark or a comparison to a similar situation elsewhere; we cannot compare Malaysia with Malaysia, it will prove nothing. However today, Malaysia is at crossroads in almost every aspect of our daily lives and activities; social, religious, economy, education and politics. Which nation should be compared to Malaysia at this point of time as the situation is much worse than that expected?
Lest, readers should jump on Singapore - it is in a league in a league of its own. A popular 'dictatorship' is indeed a real rarity. So, let's compare Malaysia with Russia, which has just only experienced democracy in 1990.
Russia has also experienced turmoil, upheavals, revolutions and has also been bailed out twice - once by the USA to the tune of about USD1 billion to stabilize the rouble in 1996, and another by the IMF and Japan amounting to USD 22.6 billion in 1998 under President Boris Yeltsin. These bailouts were necessary to prevent the Russian economic meltdown which would have affected the world's economy.
Read More / Baca Lagi >>

Lembaga Zakat Selangor nafi larang wakil rakyat Pakatan hadir majlis......percaturan politik bermula..!!!

Posted: 02 Dec 2011 07:09 PM PST

Oleh G Manimaran

KUALA LUMPUR, 3 Dis — Lembaga Zakat Selangor (LZS) menafikan ada mengeluarkan arahan agar tidak lagi mempelawa mana-mana wakil rakyat Pakatan Rakyat menghadiri program khususnya majlis pengagihan sumbangan zakat agensi itu.
Jurucakap LZS ketika dihubungi The Malaysian Insider menegaskan, pihaknya tidak membuat sebarang keputusan sedemikian atau mengeluarkan arahan seperti itu sama ada secara lisan atau bertulis.
Read More / Baca Lagi >>

Perwakilan Umno tidak minat bahas isu ekonomi...mereka mewah kalangan sendiri..!!!

Posted: 02 Dec 2011 07:04 PM PST


KUALA LUMPUR, 3 Dis — Semalam Perhimpunan Agung Tahunan Umno telah mempertimbangkan usul ekonomi yang dibawa oleh wakil Perak, Datuk Idris Hashim. Ketika mencadangkan usul tersebut beliau tidak mengemukakan cara mana kerajaan mahu menurunkan harga barang sebaliknya beliau lebih banyak bercakap hal politik dalam usul tersebut.
Beliau bertanya siapa yang buat infrastuktur? Siapa yang beri subsidi minyak? Segala pertanyaannya itu dijawabnya — Umno.
Dalam mencadangkan usul seperti ini, perwakilan seharusnya serius mencadangkan bagaimana kerajaan patut menurunkan harga minyak, gula, beras, gandum dan minyak masak. Sepatutnya beliau bertanya adakah cukup dengan pelaksanaan Kedai 1Malaysia sahaja dalam menyelesaikan isu kenaikan harga barang?
Seperti biasa, perwakilan Umno tidak berminat membincangkan usul ekonomi.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: