Selasa, 6 Disember 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Mamposlah Lu Gomo!

Posted: 06 Dec 2011 08:34 AM PST

Tindakan menolong atau menyokong tanpa mengambil kira benar atau salah serta mengenepikan hukum Allah kerana bangsa adalah zalim.

Maka ingatlah maksud firman Allah, "Janganlah kamu cenderung kepada mereka yang melakukan kezaliman, kelak pasti kamu disambar api neraka" – al-Quran 11:113


Lihat Video diatas ini sewaktu Kak Jat menziarahi keluarga YB Titiwangsa Dr Lolo. Apa yang anda lihat bukanlah satu lakonan tetapi itulah realitinya yang ada pada Kak Jat yang mungkin tidak ada pada pemimpin lain dalam UMNO.

Sehingga ke hari ini juga Muslimah PAS tidak langsung menyerang ataupun terbabit bersama sama PKR dalam merekayasa dan menfitnah Kak Jat kerana mereka juga tahu akan pembohongan dan Fitnah yang dilakukan Wanita PKR.- dari blog Wan Muhammad Azri Wan Deris aka Papa Gomo

Ha! ha! Gomo! lu tuduh orang bikin fitnah tapi lu sendiri yang sering kali melemparkan fitnah secara sesuka hati tanpa berani memperkenalkan identiti sebenar dan berselindung di sebalik nama samaran sudah tak dapat berselindung lagi!Black sudah saman sama lu.Pergi mampuslah lu!

Geli gelaman baca komen lu atas tu! Apa kaitannya Video diatas dengan isu NFC yang sedang hangat dikatakan rakyat Malaysia? Kat Jat lu kasu lu nyet-nyetkah?

Ha! Ha! lu nak tunjuk Muslimat PAS peluk dan laga-laga pipi dengan Shahrizat? Ha! Ha! – masa itu bau taik lembu belum berantakan lagi....sekarang ini dah bau taik lembu tentu Muslimat PAS jijik nak buat macam itu lagi! Urgh!

Muslimat PAS tidak perlu menyerang Sharizat kerana serangan dari Zuraidah dan Rafizi Ramli itu pun Shahrizat gagal menjawabnya selain menyorok dibawah ketiak Noh Omar di sini

Apasal lu Gomo mahu mempertahankan kebobrokan pemimpin Umno dan biarkan diri lu diselubungi 'denial sindrom'? Walhal lu sendiri akui :

"Ada yang berkata Kak Jat perlu berundur, ada ahli UMNO kata Kak Jat sudah menjadi Liabiliti kepada UMNO dan bermacam macam cerita keluar sepanjang Perhimpunan Agong ini."

Apakah lu ingat semua orang Umno itu berfikiran bangang macam lu yang masih mahu menuduh isu ladang Lembu NFC yang dikaitkan dengan Shahrizat dan keluarganya itu fitnah semata-mata? Bukankah skandal tersebut mula menjadi isu bila pada Oktober 2011, Ketua Audit Negara melaporkan pelbagai salahguna wang berlaku dalam NFC melalui laporan yang lambat terbit itu..

Malah Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) sendiri naik meluat dengan kekalutan NFC dan mencadangkan supaya Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bagi menyiasat kemelut itu.

Sharizat sendiri gagal mengambil peluang untuk memberi penjelasan kepada orang-orang Umno sewaktu berucap pada perhimpunan Wanita Umno yang baru lalu. Malah Shahrizat hanya mampu menggelengkan sedikit kepalanya serta menggerakkan tangan kanannya tanda beliau tidak mahu menjawab apabila wartawan mengemukakan soalan itu sewaktu di PWTC.Apa jadahnya Shahrizat menyinsing lengan macam 'Mami Jarum' mengamuk sakan membelasah Zuraidah dan suruh Wan Azizah letak jawatan?

Kenapa Sharizat tidak membelasah Bung Mukhtar yang turut memintanya supaya letak jawatan? Mana ada lagi kewibawaan Shahrizat bila kini Syed Ali juga turut mendesak Sharizat letak jawatan jika beliau benar-benar ikhlas dan sayangkan parti.

"Dan dalam hal ini Gomo memberikan 100% Markah kepada pembangkang kerana berjaya menghasut ahli UMNO untuk memandang sinis kepada Kak Jat." Katanya lagi.

Siapalah Gomo kalau nak dibandingkan dengan Bung Mukhtar dan Syed Ali ? Nampaknya Gomo bukan sahaja menghina tahap inteletualiti Bung Mukhtar dan Syed Ali, malah orang-orang Umno yang mahukan Sharizat letak jawatan yang kononnya dihasut oleh Pakatan Rakyat.

Tentunya orang-orang Umno sendiri bertanya, "Mengapa kerajaan memberi dana kepada syarikat baru seperti NFC sedangkan ia sepatutnya diberikan kepada penternak yang sudah lama dalam industri ini." Cer Gomo cerita cerita cikit!

Semua Tindakan Zalim Bersifat Assabiyyah Ada Pada Umno.

Posted: 06 Dec 2011 01:23 AM PST


Beberapa hari lepas, saya telah menerima komen dari seorang pengunjung seperti berikut :

Ahmad Yazid B. Aspar berkata...
Salam..sy x mnyokong mne2 pihak tp nk btanya..mngapa tlalu mmbnci krajaan yg tlh mmbntu mmrdekakn ngara..pda sy UMNO bkn parti yg mndorong utk mlakukn kzaliman,tp ahlinya yg de agenda sndri yg mnjurus kpd kzalimn..dn mngapa rumpun melayu yg dulunya agung dgn kkuatan, dan kdaulatannya seakan2 lemah kini akibat perbalahan antra parti politik..mngapa kte xbsatu???? Ahad, Disember 04, 2011 12:02:00 PM

Salam.Maaf kerana lewat memberikan respon terhadap pertanyaan tuan.Untuk menjawap pertanyaan tuan itu , sebenarnya memerlukan ruang yang lebih luas, sedangkan di sini ruangnya sangat terhad dan terbatas. Walau bagaimana pun saya ingin memberi sedikit ulasan.

Pertama soal kemerdekaan - tuan kena selidik sendiri hal tersebut bukan hanya melalui maklumat dari pihak pemerintah sahaja, tetapi dari sumber-sumber lain.

Tidak ada erti kemerdekaan kecuali setelah terlaksana hukum-hukum dan perundangan Islam dinegara ini.Undang-undang Barat bukan undang-undang Cina atau undang-undang India, bahkan ia adalah undang-undang penjajah yang pernah menjajah.Menafikan perundangan Islam terhadap penganutnya adalah satu penganiayaan atau kezaliman.

Tuan, Kalau parti itu sekular, besar kemungkinan ia akan menjadi asabiyyah.Tetapi kalau parti itu berteraskan Islam walaupun ia memperjuangkan Melayu, ia tidak akan menuju ke arah asabiyyah sebab ia dikawal oleh Islam.Dalam konteks ini Melayu itu bertolak daripada Islam.Untuk menentukan sama ada perjuangan Nasionalisme Melayu di Malaysia ini asabiyyah atau pun tidak, mesti merujuk kepada hadis nabi berkaitan takrif asabiyyah.

Berdasarkan kepada sabda nabi, assabiyyah bermaksud menolong kaum atau puak atau golongan sendiri dalam melakukan kezaliman.Apa yang jelas kepada kita ialah, Umno itu adalah perjuangan asabiyyah – dimana samada benar atau salah tindakan parti ia mesti disokong kerana mereka mendokong parti tersebut.Tindakan menolong atau menyokong tanpa mengambil kira benar atau salah serta mengenepikan hukum Allah kerana bangsa adalah zalim.

Tuan Ahmad, UMNO bukan sahaja parti yang mendorong untuk melakukan kezaliman tetapi Umno adalah bapa kepada kezaliman kerana semua tindakan zalim bersifat assabiyyah ini ada pada Umno.

Tiada ulasan: