Nuffnang

Pengikut

Senyum Tangis Sendu

sumber :-

Senyum Tangis Sendu


Bro, Melaka Lagi Mundur Dari Kelantan.. Kahkahkah

Posted: 27 Nov 2011 01:22 AM PST

Menatang ni ada tak kat Melaka?

Lapangan terbang Sultan Ismail Petra yang terletak kira-kira 10 kilometer dari bandar Kota Bharu merupakan pintu masuk ke Kelantan melalui udara. Lapangan terbang ini telah beberapa kali diperbesarkan dan yang terakhir ialah pada tahun 2005. Lapangan Terbang ini mengendalikan 28 penerbangan sehari iaitu masing-masing 14 penerbangan keluar Kelantan dan 14 penerbangan masuk. 8 penerbangan dikendalikan oleh Sistem Penerbangan Malaysia (MAS), 10 penerbangan oleh Firefly dan 10 lagi oleh Air Asia.

Bermula 21 November pula, penerbangan dua kali seminggu pada setiap Isnin dan Jumaat akan diperkenalkan untuk destinasi LTAM ke Subang dan LTAM ke Medan. 

Sekiranya respons orang ramai menggalakkan kepada Melaka Air, penerbangannya akan dikembangkan ke destinasi Bandung, Palembang dan Batam di Indonesia serta penerbangan domestik ke Pulau Pinang dan Kota Bharu. - Ali Rustam

LTAM dinaik taraf sejak Febuari tahun lalu dan setakat ini hanya sebuah syarikat penerbangan iaitu "Wings Air" beroperasi tiga kali seminggu bagi laluan Pekan Baru, Indonesia ke Melaka.

P/s: Wei, international kepala bapak apa lapangan terbang tiga kali seminggu? Cuba ko tengok Kelantan yang hanya penerbangan domestik pun 28 kali sehari. Yang international pula 3 kali semingu.. Hahaha.. Mundurnya Melaka. Gua pun ada dengar Ali Rustam duduk kutuk Kelantan mundur tapi rupa-rupanya Melaka lagi mundur. Malu la sikit. International hanya 3 kali seminggu.. Kahkahkah.

Paling bodohnya Ketua Menteri Melaka ni, laluan yang dia pilih ialah negeri PAS dan DAP. Kahkahkah.. Dah jilat kencing ke apa? Dalam ceramah duk kutuk DAP anti Islam la, Melayu Pulau Pinang tergadai tanah la.. Akhirnya tanah tak cukup, ko pilih laluan Pulau Pinang. Hahaha.

Bukan setakat negeri DAP, negeri PAS pun menjadi laluan pilihannya yang duk kutuk dalam ceramah Kelantan mundur. Pilihan negeri mundur jugak la yang dipilihnya. Hahaha. Wei, malulah sikit. Agak-agak rakyat Kelantan gelak je kat ko tu Ali Rustam. 3 kali seminggu.. Hahaha.. Kenapa tidak pilih laluan negeri BN? Ke takut lembu Fidlot RM250juta naik flight?. Hahahah.

Gua nak pesan, lain kali jangan duk hina negeri orang lain kalau negeri ko tu penerbangan 3 kali sehari.. Hahahahahahahahaha

Melaka Maju, Rakyat Miskin dan Paling Ramai Main Nombor Ekor

Posted: 26 Nov 2011 11:28 PM PST

 

ALOR GAJAH: Umat Islam yang terbabit dalam amalan pemujaan nombor ekor bukan saja jahil dan tamak untuk mengejar kekayaan, malah jauh terpesong daripada agama Islam dan perlu segera bertaubat.

Pengerusi Pegawai Syarak Negeri Melaka, Abu Khir Jamaluddin berkata, kebanyakan pengikut yang melakukan pemujaan berkenaan juga terlalu taksub kononnya seseorang pengamal nombor ramalan mampu memberi nombor ekor dikehendaki tanpa mengetahui sebenarnya mereka ditipu.

Menurutnya, pihak terbabit perlu sedar perbuatan seumpama itu dilarang keras dan bertentangan dengan syariat Islam.

"Saya berpendapat, dalam hati mereka yang melakukan pemujaan nombor ekor masih ada sifat angkuh ingin cepat kaya hingga sanggup menyesatkan diri mereka dengan menyembah colok sebagai alat memohon sesuatu yang ditegah agama," katanya.

Beliau mengulas laporan muka depan Harian Metro semalam mengenai segelintir warga emas beragama Islam sanggup meredah laluan berselut tanah merah di kawasan ladang kelapa sawit sejauh 2.5 kilometer semata-mata bagi mendapatkan nombor bertuah melalui pemujaan di sebuah tokong lama di Lubok China, Alor Gajah, di sini.

Katanya, kebanyakan pengamal nombor ekor haram terbabit berselindung di sebalik lagak alim dan rajin beribadat namun pada masa sama ada niat melakukan perkara khurafat ditegah agama Islam.

"Saya malu bila membaca berita ada segelintir lelaki beragama Islam sanggup datang jauh semata-mata mengikut kehendak hati mahu cepat kaya, sedangkan mereka tahu perbuatan itu sesat lagi menyesatkan.

"Golongan ini mudah menghidu di mana ada unsur yang boleh dipuja untuk mendapatkan nombor ramalan tanpa menghiraukan kesedaran di dalam diri mereka asalkan apa yang mereka hajati tercapai.

"Malah, segelintir daripada mereka sanggup memuja kubur lama yang dianggap keramat dalam usaha meminta pertolongan bagi memuja nombor ekor, namun mereka lupa kubur yang dianggap keramat itu tidak dapat membantu mereka," katanya.

Abu Khir berkata, orang Islam wajib mempercayai mereka hanya boleh meminta pertolongan daripada Allah SWT semata-mata dan wajar segera bertaubat dan berhenti melakukan amalan ditegah agama.

P/s: Negeri je yang maju tapi rakyat duk main tikam ekor. Jangan pemimpin kena tikam suda. Negeri maju tapi sampai hari ni belum ada penerbangan antarbangsa.. Kuikuikui...

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT