Isnin, 21 November 2011

Senyum Tangis Sendu

Senyum Tangis Sendu


Timbalan Menteri Sukan Macam Anjing

Posted: 21 Nov 2011 06:56 AM PST


Timbalan Menteri Sukan Datuk Razali Ibrahim dah mula menyalak. Salahkan Pakatan Rakyat kerana kebencian Indonesia terhadap Malaysia. Nak mampus agaknya. Mereka beci sebab puak-puak engkau selalu menyalak dalam pagar. Bodoh punya timbalan menteri. Pergi mampus la bro.

Kenyataan bodoh seorang pemimpin yang kononnya suka jilat najis anjing kepada pembangkang. 

"Mengapa mereka pendam kebencian sebegitu terhadap kita? Kenapa tidak Thailand? Mengapa tidak orang lain? Ia bukan kerana persepi penganiayaan terhadap rakyat Indonesia.

"Pada pendapat saya, ia adalah kerana pemimpin-pemimpin pembangkang yang seringkali ke Indonesia dan memburuk-burukkan negara ini.

"Mereka melabel perkataan buruk terhadap Malaysia, umpamanya 'Maling' yang dalam bahasa Indonesia bererti pencuri,"

Ekonomi Masih Maju Walau Ada Menteri Macam Lembu - Najib

Posted: 20 Nov 2011 03:58 PM PST


Ekonomi Malaysia dilihat lebih baik berbanding beberapa negara maju termasuk Amerika Syarikat (AS) kerana tergolong dalam kategori negara yang masih mampu mencatat pertumbuhan serta berupaya menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat. 

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, meskipun ekonomi AS mengalami pertumbuhan, negara itu tidak berupaya mencipta peluang pekerjaan untuk rakyatnya.

Malah, beliau yang juga Menteri Kewangan yakin pertumbuhan ekonomi negara berupaya mencapai sasaran lima hingga enam peratus menjelang akhir tahun ini.

"Kejayaan itu dicapai menerusi ketiga-tiga ramuan, iaitu perancangan rapi, dasar yang mantap serta pelaksanaan yang berkesan. Menjelang akhir tahun ini negara berupaya mencapai pertumbuhan pada kadar antara lima hingga enam peratus," katanya.

P/s: Wei.. Menteri lembu pun dah jadi lembu. Takkan maju lagi? Rakyat merana tidak dapat beli kondo kerana kondo habis dibeli oleh lembu-lembu Sharizat. Kasihan rakyat. PM bodoh pula cakap ekonomi masih maju. Maju kot celah mana tu? Maju untuk BN ka? Bodoh dan jahil punya PM.

Tiada ulasan: