Rabu, 30 November 2011

Cursing Malay : Terus Terang

Cursing Malay : Terus Terang


Persidangan UMNO Jelas Menunjukkan...Ramai Dalam Tu Selalu Ponteng Sekolah Masa Dulu

Posted: 30 Nov 2011 05:56 PM PST

UMNO takkan berubah. Tengok persidangan UMNO macam tengok orang2 gila maki orang lain sambil memburukkan orang lain. Aku rasa ramai orang makin sedar politik macam tu takkan berkesan lagi. Itu semua politik zaman dulu-dulu. Politik kutuk orang lain untuk menunjukkan diri sendiri baik dah tak berjaya.

Daripada pemimpin tertinggi hinggalah ke makcik-makcik yang seronok dapat berucap, aku tak rasa UMNO akan dapat sokongan macam dulu lagi.

Sayang sekali UMNO masih lagi berpegang dengan taktik burukkan kerajaan Kelantan,burukkan DAP,burukkan kerajaan Kedah, mainkan sentimen survival Melayu....tapi diorang tak sedar yang diri sendiri tu buruk.Kalau nak pancing sokongan bukan macam tu cara dia. Hulur duit pun sama....orang akan ambik sebab siapa tak nak duit free?

Ada dengar cerita pasal pemberian duit seratus dekat sekolah?

Tahukah anda ; di sekolah2 di negeri tertentu, YB Barisan Nasional diarahkan pergi ke sekolah untuk mengingatkan ibu bapa dan murid untuk mengundi BN. Ada jugak sesetengah sekolah, guru-guru sendiri diarahkan untuk memujuk ibu bapa yang datang ke sekolah nak ambik seratus tu supaya mengundi BN.

Busuk. Taktik busuk. Jelas benar pemberian itu dengan niat politik.
Cerita benar.

Najib boleh bergebang pasal transformasi sampai terkeluar anak tekak...tapi selagi masih ramai orang dalam UMNO yang ingat boleh cover up penyelewengan kuasa dengan alasan bangang, there is no hope for UMNO.

.......................



Mudah benar orang2 dalam Wanita UMNO dikawal kan?
Minit 4:52 "Allah akan bersama kita!Allah akan bersama kita!"

YEAH RIGHT!

Aku akan berasa malu kalau dipimpin orang macam ni.
Jauhkanlah mak aku dan family aku daripada masuk Wanita UMNO atau apa2 saja yang ada kaitan dengan UMNO.

Tiada ulasan: