Isnin, 28 November 2011

Biaqpila

Biaqpila


Pergerakan 'Occupy' akan 'duduki' Parlimen, esok

Posted: 28 Nov 2011 08:26 AM PST

Sekumpulan aktivis bertujuan membawa pergerakan antarabangsa 'Occupy' ke bangunan Parlimen esok, sebagai bantahan terhadap Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011, yang dijadual dibahaskan dan dibentang untuk bacaan kali kedua.Sehubungan itu, Occupy meminta orang ramai berhimpun di hadapan bangunan Parlimen selama tiga hari berturut-turut, bermula jam 11 pagi esok.occupy dataran merdeka 151011 night programme story imageKumpulan itu dipelopori Dewan Perhimpunan Rakyat KL yang sebelum ini terbabit dengan pergerakan Occupy Dataran yang mengadakan pelbagai aktiviti di Dataran Merdeka sejak Ogos lalu.Dalam satu kenyataan media, kumpulan itu berkata rang undang-undang yang cuba dibentangkan kerajaan BN itu bertujuan menyekat kebebasan rakyat tanpa sebrang rundingan dengan orang ramai.Dakwa mereka, tindakan itu jelas bertentangan dengan amalan demokrasi di negara ini."Kami, Dewan Perhimpunan Rakyat KL, berpendapat bahawa amalan semasa membuat keputusan mengenai dasar-dasar yang memberi kesan kepada semua rakyat Malaysia adalah tidak demokratik. Ini kerana tidak ada ruang untuk orang ramai mengambil bahagian dalam proses membuat keputusan."Kami berpendapat bahawa kebebasan untuk berhimpun secara aman tanpa sekatan adalah asas dalam mana-mana demokrasi yang berfungsi. Malah, hak itu juga dijamin dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan," petik kenyataan itu.Menurut kumpulan itu , rang udang-undang itu jelas mendiskriminasikan bukan warganegara, kanak-kanak dan belia di bawah umur 21 tahun kerana kumpulan-kumpulan berrkenan dilarang daripada menganjurkan perhimpunan."Rang undang-undang memperuntukan pihak berkuasa untuk menetapkan di mana dan bagaimana perhimpunan boleh diadakan. Intipati hak untuk berhimpun secara aman lenyap dengan sekatan seumpama ini."Justeru, Occupy menuntut kerajaan menarik balik rang undang-undang itu pada kadar segera dan mencadangkan suara rakyat diambil kira sebelum mana-mana undang-undang atau polisi digubal.Selain Occupy, Majlis Peguam juga telah mengarahkan semua peguam di bawah persatuan itu untuk turut berarak bermula dari Kelab Tasik Diraja ke bangunan Parlimen, pada jam 11 pagi bagi menyerahkan nota bantahan.Persatuan Dayak Iban Sarawak, sebuah NGO di Kuching pula akan mengadakan bantahan di Bangunan Lama Mahkamah di Kuching.Malaysiakini
Published with Blogger-droid v1.7.4

GAMBAQ LAWAK PETANG ISNIN

Posted: 28 Nov 2011 01:13 AM PST

DEY MACHARAMAI RAKYAT MALAYSIA DOK SEDIH LAGIMAKLUMLAH KALAH BOLA SEMALAMKALAH PULAK CARA MACAM TUMEMANG MAKAN DALAM LAMACAM MAKAN BUDU LASEKALI MAKAN MELEKAT KALER MERAH KAT TANGANKAH! KAH! KAH
Published with Blogger-droid v1.7.4

ELOK SANGAT LA UMNO CONTOHI HARIMAU MUDA

Posted: 27 Nov 2011 05:00 PM PST


"Harimau yang terlalu dipuja boleh berubah menjadi arnab yang lucu."

KELMARIN HJ NAJIB SELAKU PRESIDEN UMNO MENYERU AHLI-AHLI UMNO SUPAYA MENGIKUT CONTOH SEMANGAT JUANG HARIMAU MUDA.HARI NI HARIMAU MUDA TUNJUK DIA PUNYA BELANG...TU LA PUJIAN MELAMBUNG SANGAT.....KAH! KAH! KAH!

ELOK SANGAT LA TU.ELOK-ELOK DAH LEADING 2-0 BOLEH KALAH 2-3 DALAM MASA 6 MINIT.HARAP-HARAP UMNO JUGAK AKAN JADI LAGU TU KAH! KAH! KAH!

GUA DAH CAKAP 18 KALI, KALAU NAK MENANG JANGAN LETAK THAMIL ARASU JADI STRIKER.KAN DAH BETOI... KAH! KAH! KAH! PATUTNYA MALAYSIA BOLEH LEADING 5-0 LA KALAU STRIKER BAGUS.INI STRIKER TUNGGU BOLA.NAK BERLARI CARI BOLA JAUH SEKALI.KALAU DAH LEADING 5-0 NAK MAIN SAMBIL LEWA 10 MINIT TERAKHIR PUN TAK DAK HAL...KAH! KAH! KAH!

GUA RASA MALAS NAK PI STADIUM DAH SELEPAS TENGOK AKSI LU ORANG SEMALAM.DENGAN SKUAD LEMAH MACAM BAHRAIN MAIN 10 ORANG PUN BOLEH KALAH.BILA KALAH MACAM NI KITA KASI KUTUK KOW-KOW LA KAH! KAH! KAH!




KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: