Jumaat, 21 Oktober 2011

OTAI MANJUNG

OTAI MANJUNG


TOK IMAM BOIKOT ZAMBRY, ORG ASLI MENANGIS ZAMBRY RAMPAS PERAK!

Posted: 20 Oct 2011 09:05 AM PDT

Ini Kisah Imam Zulkifli boikot program Zambry:- 


Tok Imam boikot Program Zambry! Tahniah Imam Zulkifli (FB Zulkifli Tapson). Cerita di ManjungMari. Pengerusi Sekolah Agama Rakyat Taman Song Choon iaitu Zulkifli Tapson telah berpakat bersama-sama Ahli jawatankuasa Surau dan SAR memboikot program tersebut, cerita Midah UMNO Sg Rapat di SINI.

Ini pula kisah orang Asli Negeri Perak menangis apabila Zambry aka MB Haram dan BN merampas Perak:-

Sdr Amri dari Kaum Orang Asli di Bidor menceritakan pengalamannya semasa PR memerintah Perak pada 2008 dan kejadian rampasan kuasa yang membuatkan kaum mereka rasa begitu sedih hingga memboikot pemberitaan TV.

  
Rintihan Orang-orang Asli yang tertindas terhadap isu-isu tanah yang tidak berpandukan hak Orang Asli, kaum Orang Asal akan berdemo lagi!

KOMUNIS SITIAWAN: TUNKU BUKAN PEJUANG KEMERDEKAAN

Posted: 20 Oct 2011 08:03 AM PDT

18.10.2011 Kg. Teluk, Telaga Nenas Ayer Tawar.

 Mohd Yatim Bin Ayob atau lebih dikenali sebagai Pak Anjang, 83 tahun akui perjuangan Kemerdekaan adalah hasil dari Semangat Komunisme oleh Chin Peng & Kawan-kawan dari Parti Komunis Malaya, bukan Tunku Abdul Rahman.

  
PAK ANJANG KONGSI PENGALAMANNYA

PKM wujud sebelum UMNO yang diangkat penjajah, satu-satunya parti yang tidak diharamkan British selepas peperangan terhadap Jepun. Bahkan merekalah yang bertanggungjawab membanteras Tali Barut penjajah Jepun & British. Tali barut ini juga terdapat dalam golongan orang-orang melayu terdahulu yg 'mencari makan', ini termasuklah datuk kepada Cikgu Nooraini Ketua Wanita UMNO cawangan Telaga Nenas Kg bharu yg kini menetap di Kg Pasir Panjang dan beberapa generasi kampung sekitar Pasir Panjang, Kg Bharu dan Sitiawan yang masih dalam ingatannya. Beliau menyanggah tanggapan masyarakat pada hari ini Komunis tidak beragama dan ganas yang diputarbelitkan oleh penjajah dan diteruskan oleh UMNO.

Pejuang Kiri bermatian di hutan menentang Penjajah, sebaliknya.......... 
Tunku hidup senang Sbg D.O lantikan British diangkat UMNO sbg pejuang kemerdekaan. 

 Tunku 'kawtim'.....buku memoir rashid maidin ms79 bab 19 - perundingan mendapatkan kemerdekaan dari British, Tunku secara tidak langsung menggunakan isu PKM. Malah Tunku sendiri mengiktiraf pergerakan PKM dengan menyatakan; This time we are the boss. Di dalam pun ada, di luar pun ada, dengan merujuk di dalam (dalam hutan) ialah PKM.

Inikah pejuang kemerdekaan!?!?!

Salah seorang anak Pak Anjang yang berjaya mewarisi kehebatannya.



Tiada ulasan: