Jumaat, 21 Oktober 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Kah.. kah.. kah... KAHANTOI!!

Posted: 20 Oct 2011 11:00 PM PDT


Nampak sangat dia tak prihatin akan nasib dan keperitan rakyat untuk meneruskan kehidupan sekarang ini, especially di era pentadbirannya. Harga jualan barang makanan pun dia tak dapat nak nilai. Hapa ler punyer Piem!!

Najib dakwa..... untuk sepinggan nasi, sepotong ayam goreng kuah kari, kari daging lembu, dan acar buah, harganya hanya RM4 saja.

Ek ele... bior betoi pakcik piem ni?? Weh.... usah nak torak rakyat ler. Kamu dah terbiasa makan di tempat-tempat yang kelas-kelas yang bayarannya kuss semangat, mana kamu nak tau harga sebenar makanan rakyat marhaen macam kami. Munasarawak ke.... nasi dengan ada ayam, ada daging berserta acar buah..... harganya cuma RM4??

Tak munasarawak..... Tak munasarawak.....

Pakcik Piem oi.... rakyat Malaysia bukannya bangang seperti yang anda sangkakan. Bangang betoiler pakcik Piem aku ni..... Nak membohong pun, bangang. Weh.... usah nak nipu ler. Wait.... Hold on.... Mungkin dia pun kena tipu kot?? Kena tipu dengan orang yang dok ada di sekelilingnya dan yang dok mengekoq dia around. Ele.... bukan ke para pembodek kiri dan kanan... depan dan belakang, sentiasa mengekori dia di ke hulu ke hilir ?? Semuanya nak tunjuk bagusss.... depan piem.

Hahahaha.... Dalam diam-diam, mereka memperdaya Piem mereka untuk menyeronokkan hatinya tentang konsep 1Malaysianyer. Wah.... 1Malaysia very good maa. Rakyat semua pasti sokong punyer. Hahahaha..... Ya ler sangat rakyat sokong. Ituler padahnye kalau terlalu percaya pada orang... akhirnya diri sendiri nampak BODOH!!

Cer komer tengok resit sebenar harga makanan tersebut......


Hahahaha..... KANTOI!! KANTOI Piem 1Malaysia!!

Oleh demikian, ini ada sedikit nasihat untuk Piem 1Malaysia:
  • Jangan cuba tipu rakyat Malaysia. Mereka sudah bijak dan cerdik
  • Jangan percaya 1oo% pada para menteri anda. Anda akan nampak bodoh kerana senang diperbodoh mereka.
  • Sebagai Piem, kena selalu buat homework tentang harga barang makan rakyat marhaen. Baru ler anda dapat merasai dan menjiwai keperitan hidup mereka dan emphaty dengan susah dan penat jerih hidup mereka.
Moral of this N3....

Rakyat mesti tolak para pemimpin hipokrit dan pembohong dari parti Tong Taik dan yang sewaktu dengannya dalam PRU13 nanti. Kita tegakkan pula bendera Pakatan Rakyat di Putrajaya. Sejahtera kita weh.

------- Sekian. N3 tamat di sini.----------


Pak Turut Kangkung

Posted: 20 Oct 2011 07:49 PM PDT


Ooooo.... ini ke rupa pompuan yang sain surat tunjuk sebab dan surat pengantungan Prof Aziz Bari??

Dia ler yang menjadi 'kepala'di UIAM....Universiti Islam Antarabagsa Malaysia, ekk?? Uisy... nama jer universiti Islam tapi tindakan yang diambil tak Islamik langsung. Tidak adil dan zalim!! Ha ah... nama jer universiti antarabangsa tetapi tindakan tak 'world' pun. Instead.... very primitif and backwards. Nama jer 'world' tapi tak world pun!! Universiti yang bertindak tak serupa nama. Haprakk and celakak!!

Begituler rupernyer kalau pompuan jadi kepala. Haru-biru pentadbiran dan tindakan jadinya. Sebab tu Allah kata, pompuan tak sajak jadi ketua@pemimpin. Pompuan ni banyak songehnyer... cerewet.... penakut.... tak suka kena kritik... suka dipuji... suka membodek.... perasaan diri hebat dan perfect sangat.... tidak tahu menggunakan budi bicara.... skema.... kekadang very irrational, banyak 'angin'.... senang dimanipulasi@diperlembu.... senang dibuli@diugut.... senang dikunta-kinte and indeed, very-very moody.

Alamak.....!! Aku pompuan dan aku bercakap macam tu pulak pada kaum sejenis aku. Uuuuu.... ini mesti ada yang marah. Jangan marah... Itulah hakikatnya, tetapi of course ler ada pengecualiannya. Bukan semua pompuan macam tu. Ada juga yang baik dan very professional. But mostly, yang miliki sifat-sifat seperti yang disebut tadi ialah mereka yang ada gen UMNO atau pun yang kena sampuk dek Marwath UMNO.

Kesannya.... mereka jadi kangkung dan mereka jadi lembu bercucuk di hidung sebagai tanda yang mereka lembu UMNO. Hahahahha..... pengikut membabi buta Marwath UMNO!!

Pompuan bernama Prof. Datuk Dr. Zaleha Kamaruddin ini, salah sorangnya ler kot. Sebab tu ler kot, mengapa mereka lantik dia jadi Rektor Universiti tak 'world' tu..... Mungkin, setelah dibuat kajian, mereka dapat kesan gen UMNO dalam dirinya. Mungkin kerana dia memiliki kriteria-kriteria yang disenaraikan di atas tadi. Aha.... itu simptom-simptom gen UMNO.... kriteria untuk melayakkkan dia untuk menjadi 'kepala' di situ. Wallahuaa'lam...

Nampaknya, dengan tindakan bacul serta terkebelakang... serta tak bertamadun dan tak profesional yang diambil oleh rektor Universiti Tak Islamik & Tak World 1Malaysia tu ... ia akan menghadapi zaman-zaman gelap, macam kegelapan pada zaman primitif dulu. Tu pasal... universiti yang dikepalinya tak masuk ranking Universiti Terbaik Dunia. UKM pun macam tu juga.... OUT daripada ranking. Siapa kepalanyer?? Pompuan jugak. Kuat jilat jugak. Haparak!! Haprak... wa cakap lu!!

Kesian Makcik Zaleha kita.... Walau pun Allah SWT telah kurniakan dia anugerah ilmu akademik yang tinggi tetapi dia gagal menggunakan ilmu tersebut untuk menjadi seorang ketua yang adil dan rasional dalam membuat tindakan.

Malah, tindakan zalimnya terhadap Prof Dr Aziz Bari, merupakan satu penghinaan terhadap anugerah yang Allah SWT berikan kepadanya. Ingat.... Allah SWT boleh anugerahkan kita ilmu tetapi DIA juga berkuasa untuk tarik semula nikmat ilmu itu daripada kita.

Dan satu lagi.... Rasanya, dia tak layak untuk memakai 'topi' yang dipakai di atas kepalanya itu. Apa guna topi tu berada di atas kepala, kalau otak berada di lutut??

Weh.... Campak pi jer lah topi tu!!

[sumber]

Tiada ulasan: