Isnin, 24 Oktober 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Ujian perlanggaran paling pantas di dunia!

Posted: 23 Oct 2011 05:56 PM PDT

INI merupakan gambaran saat genting di mana sebuah Ford Focus menghentam sebuah dinding konkrit pada kelajuan 120 mph (192km/j) di dalam satu ujian pelanggaran paling pantas di dunia.



Pakar keselamatan lazimnya melakukan ujian pelanggaran hanya pada kelajuan 40 mph (64 km/j) di dalam menentukan tahap keselamatan sebuah produksi kereta.

Namun begitu kita tertanya-tanya apakah akan terjadi jika perlanggaran berdepan (head-on) berlaku pada kelajuan tiga kali ganda kelajuan lazim yang digunakan di dalam penentuan tahap keselamatan sebuah kereta.

Hal ini membawa kepada satu ujian perlanggaran paling pantas di dalam sejarah dunia. Ford Focus ini berubah kelajuan daripada 120 mph kepada 0 mph dalam sela masa 60 mili saat dan akibatnya...



Sebuah besi buruk yang tidak dikenali lagi rupa asalnya. Bayangkan jika anda berada di dalam kereta ini. Saksikan video ekslusif ujian perlanggaran terpantas di dunia ini, klik sini [Free Malays].




ReJaM© "Kepada yang suka pandu kereta laju-laju di Highway tu, ingat sebelum kena..."

Makanan di Restoran 1 Malaysia hanya murah untuk Najib

Posted: 23 Oct 2011 03:54 AM PDT

DALAM artikel yang lalu, ReJaM© ada timbulkan isu harga makanan di Restoran Rakyat 1 Malaysia yang tak konsisten sehingga menimbulkan kemarahan pelanggan yang rasa tertipu rujuk sini [Restoran 1 Malaysia].

Kali ini mari kita bandingkan secara lebih terperinci harga makanan yang dimakan oleh Perdana Menteri berbanding rakyat biasa seperti ReJaM© di Restoran Rakyat 1 Malaysia tersebut.

Di bawah ini makanan yang ReJaM© makan tempoh hari di Restoran Rakyat 1 Malaysia iaitu nasi putih dengan lauk daging dan telur. Kalau dilihat, lauk ini jauh lebih sedikit dan murah berbanding lauk yang dimakan oleh Najib.


Di bawah ini pula harga yang perlu dibayar untuk makanan yang ReJaM© makan di atas iaitu RM5.70. Lihat bil di bawah ini nasi campur RM4.50 dan Teh O Ais RM1.20.


Bandingkan pula makanan yang diambil oleh Perdana Menteri tempoh hari iaitu nasi putih, ayam masak merah, ayam masak kicap, daging goreng, sayur taugeh dan papadom. Tapi Perdana Menteri hanya perlu membayar RM4.00.


Maka jelas di sini 1 Malaysia adalah gagasan Najib Tun Razak, maka harga makanan di Restoran 1 Malaysia hanya murah untuk Najib sahaja bukan untuk rakyat. Eloklah nama restoran ini ditukar kepada "Restoran Najib 1 Malaysia".




ReJaM© "Kena jadi Perdana Menteri baru dapat makanan murah..."

Sumber Gambar [Facebook Najib]

Tiada ulasan: