Isnin, 24 Oktober 2011

Era Pasca

Era Pasca


Sejarah Dalam Pita Rakaman UMNO

Posted: 24 Oct 2011 02:42 AM PDT

Sejarah Malaysia bakal diSPIN oleh Perdana Menteri Malaysia. Selepas kenyataan professor kangkung, YB YB Bebas dan sebahagian YB UMNO, Blogger blogger pemfitnah, kini bukti baru UMNO yang mengatakan Mat Indera adalah komunis ada ditangan Najib.
Memetik kenyataan yang disebut sendiri oleh Najib pada 23 oktober 2011, "Kerajaan mempunya bukti kukuh bahawa Mat Indera adalah anggota Parti Komunis Malaya bedasarkan rakaman temubualnya dengan anggota polis dan cacatan sebuah buku". Rakaman temubual itu kini berada dalam simpanan pihak Polis dan dalam rakaman itu dengan jelas Mat Indera mengaku seorang komunis dan terlibat dalam serangan Bukit Kepong 1950.
Lawak gile Najib! Lama gila nak bagitau ada rakaman. waaaaaaaaahh!! Sama sama kita nantikannya. RAKAMAN RAKAMAN RAKAMAN... Papa Gomo dan blogger upahan UMNO kini sibuk menyiapkan skrip untuk RAKAMAN tersenbut. TV3suku, RTM, UTUSEX MELOYA, BERITA HAIRAN dan media media PRO UMNO-BN pun tengah sibuk. Kemungkinan juga akan ada 1 lagi adengan SUMPAH LAKNAT versi UMNO-BN semata mata nak menunjukan tuduhan itu BENAR...

Sedikit Info tentang Mat Indera

Nama penuh Mat Indera ialah Ahmad Bin Indera. Dilahirkan pada tahun 1920 di Kampung Gombak, Batu Pahat, Johor Darul Takzim. Anak murid pada ayah Muhyiddin, TPM sekarang ni. Jiran pada Muhyiddin Yassin.
14 oktober 1952 diberkas oleh pihak British. Mat Indera dipenjarakan di beberapa tempat, dari Batu Pahat ke Johor Bahru, Pulau Pinang, Pudu dan Taiping. Di dalam penjara mat Indera didera. Akhirnya Mat Indera menjalani hukuman gantung sampai mati pada jam 11 malam 30 Januari 1953 di Penjara Taiping.Jenazahnya dikebumikan di Kampung Jambu Air, Taiping.





[N/C-1] Bersama-sama Baginda sertai Churp-Churp. setiap pendaftaran akan di bayar 20-40 sen. (KLIK dan Daftar) 
[N/C-2] Castrol Auto Service centre bagi I-Pad! Sini untuk tuntut I-Pad anda!
[N/C-3] Cipta Permainan anda sendiri di MILO! 10 000 menanti kepada pemenang!


WASIAT GADAFFI

Posted: 24 Oct 2011 01:46 AM PDT

TRIPOLI - Laman resmi Moammar Khadafy, Seven Days News, menyatakan telah memublikasikan surat wasiat mantan pemimpin Libya itu. Dokumen tersebut dilaporkan telah diserahkan kepada tiga kerabatnya. Satu di antara mereka tewas, yang kedua terbunuh, dan yang ketiga berhasil lolos saat pertempuran di Sirte.

Beginilah isi surat wasiat itu:


"Inilah surat wasiat saya. Saya, Moammar bin Mohammad bin Abdussalam bi Humayd bin Abu Manyar bin Humayd bin Nayil al Fuhsi Gaddafi, bersumpah bahwa tidak ada Tuhan selain Allah dan bahwa Muhammad adalah Rasul Allah. Saya bersumpah akan mati sebagai Muslim.


Jika saya terbunuh, saya ingin dikuburkan sesuai ritual Islam, dalam baju yang saya kenakan saat saya meninggal, tubuh saya tidak dimandikan, di pekuburan di Sirte, di samping keluarga dan kerabat saya. Saya minta keluarga saya, terutama anak-anak dan perempuan, diperlakukan dengan baik setelah kematian saya. Rakyat Liba harus melindungi identitasnya, prestasinya, sejarah, serta citra terhormat leluhur dan pahlawannya.


Rakyat Libya tidak boleh mengabaikan pengorbanan orang-orang bebas dan terbaik. Saya mengajak para pendukung untuk melanjutkan perlawanan dan melawan agresor asing terhadap Libya, hari ini, esok, dan selamanya. Biarkan warga bebas dunia mengetahui bahwa kita bisa saja melakukan tawar-menawar dan menjual perkara kita dengan imbalan kehidupan pribadi yang aman dan mapan.


Kita menerima banyak tawaran sampai saat ini, tapi kita memilih berdiri di garis depan pertempuran sebagai lambang kewajiban dan kehormatan. Meskipun jika kita tidak serta-merta menang, kita akan memberi pelajaran pada generasi mendatang bahwa memilih melindung negara adalah kehormatan dan menjualnya merupakan pengkhianatan terbesar dalam sejarah yang akan dikenang selamanya, meskipun ada upaya dari yang untuk melakukan sebaliknya."

Sampai Minggu (23/10/2011) malam, jenazah Khadafy belum dimakamkan. Jasadnya, bersama jasad Mutassim putranya, serta mantan menteri pertahanannya, Abu Bakar Younis, masih dipamerkan di Misrata.Sejauh ini pemerintah transisi di Tripoli belum memutuskan apa yang akan dilakukan pada jenazah ketiganya. Pemerintah beberapa kota menolak dijadikannya wilayah mereka sebagai tempat pemakaman Khadafy./kompas


[N/C-1] Bersama-sama Baginda sertai Churp-Churp. setiap pendaftaran akan di bayar 20-40 sen. (KLIK dan Daftar)
[N/C-2] Castrol Auto Service centre bagi I-Pad! Sini untuk tuntut I-Pad anda!

[N/C-3] Cipta Permainan anda sendiri di MILO! 10 000 menanti kepada pemenang!


Tiada ulasan: