Isnin, 17 Oktober 2011

Kopitiam Bang Nan

Kopitiam Bang Nan


Loklak betuilah Zulbabwe ni...aku dah cakap dah...Hahaha!!

Posted: 17 Oct 2011 09:16 PM PDT

Zul Kulim Penakut - Beri syarat tongong!

Bila baca tajuk kat Utusan Meloya rupa-rupanya Zulkulim itu hanyalah umpama seekor anjing yang menyalak bergegar di sebalik pagar. Bukan main lagi dia berlagak seolah-olah dia benar-benar berani menyahut cabaran Aziz Bari untuk berdebat dalam isu isu berkaitan titah Tuanku Sultan Selangor.

Dan bacalah dalam blognya pula, yang bertajuk Debat DiRaja konon! Macam-macam dia tulis.Merapu!

Misalnya, dia tulis, "Cuma pendakwaan tidak boleh dibawa. Macam mane nak bawa kalau ada mereka yang terlibat yang tidak mahu memberi kerjasama. Malah ada yang mengaku sudah murtad keluar daripada Islam."

Saya bukanlah bijak sangat pasal perundangan, bukan loyar buruk pun! Tetapi pernahkah kita, mendapati sesuatu kes kesalahan tidak dapat dibawa kerana yang dituduh tidak mahu memberi kerjasama?

Bukankah sesuatu pendakwaan itu perlu disertakan dengan bukti? Walhal pada tulisan seterusnya loyar buruk ini menyatakan, "Dan jelas daripada kenyataan Exco Hal Ehwal Islam Selangor, YB Datuk Hasan Ali bahawa memang ada bukti dan keterangan kegiatan dakyah oleh Gereja DUMC.

Lihat, dia kata " memang ada bukti dan keterangan kegiatan dakyah oleh Gereja DUMC" walaupun kenyataan tersebut disandarkan kepada Hasan Ali.Kenapa tidak gesa JAIS buat dakwaan?

Malas nak mengulas tulisan bodoh orang buangan PKR ini.Cuma yang nampak sangat tongongnya ialah, bila dia meletakan syarat supaya Aziz Bari minta maaf dengan Tuanku dulu baru dia akan berdebat.

"Aziz Bari wajib mintak maaf dengan Tuanku dahulu kerana kebiadapan dan sikap kurang ajar dia mempertikai titah Tuanku. Tu saja. Sebab? Sebab teman tak berminat nak berdebat dengan orang yang derhaka kepada Tuanku Sultan Selangor. Lepas aja Aziz Bari mintak maaf dengan Tuanku, anytime yop..anytime insyallah." Begitu tulisnya. Podah! Lan*#u lu Zul!

Sepatutnya berdebatlah dulu mengenai isu yang dipertikaikan.Buktikan siapa diantara mereka yang benar dalam pertikaian tersebut. Andainya terbukti Aziz Bari tiada asas mempertikaikan titah Tuanku, barulah lojik mendesak Aziz Bari memohon maaf dan menarik kenyataannya

Aku cilok dari...ALHUSSEYN

Huh...apa mamak Penang nak bising2 lagi? BN menangpun KM Penang cina jugak...Hehe!! Loklak betui depa ni...

Posted: 17 Oct 2011 01:45 AM PDT

Umno tak akan tuntut jawatan KM P Pinang

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, Umno tidak akan menuntut untuk mengetuai pentadbiran negeri Pulau Pinang sekiranya BN berjaya merampas kembali negeri itu dalam pilihan raya akan datang.

Katanya, perkara itu telah dipersetujui secara prinsip oleh ketua perhubungan Umno Pulau Pinang.....

Tiada ulasan: