Khamis, 6 Oktober 2011

Bila Harimau Sudah Menaip...

Bila Harimau Sudah Menaip...


Apabila Kita Dikelilingi Orang Bodoh

Posted: 05 Oct 2011 07:44 PM PDT

Bab Hudud, ada akhbar bangang pergi tanya artis. Artis yang ditanya pun bukannya sekolah tinggi dalam perundangan Syariah atau setidak-tidaknya keluar dari Maahad Ahmadi Gemencheh! Dah lah sekolah tak tinggi mana, penampilan dah macam Yahudi mabuk, lepas tu nak komen bab Hudud. Tak hairanlah kalau komen mereka mengalahkan komen Ariel Sharon!

No.1 bodoh adalah wartawan akhbar tersebut. Yang artis tu dah memang bodoh...tak payah aku nak label bodoh pun korang dah tau diorang bodoh. Dah bodoh, taknak pergi belajar. Cakap macam Mufti.

Persatuan yang bodoh bab Islam tetapi letak label "Islam" dalam nama persatuan tu, juga sering memberi komentar dan persepsi yang bodoh. Kita juga kadangkala bodoh dengan mengambil pusing pasal persatuan bodoh ni. Aku nak cadangkan buat debat dengan pompuan SIS ni, tapi tajuknya "menutup aurat". Kau tengok macamana diorang spin hukum Allah. Nauzubillah.

Ada lagi orang bodoh dalam negara ni. Orang yang jaga Institusi Agama yang senyap apabila puak-puak macam SIS ni bagi komentar. Bab Salafi diorang label Wahabi, bab tak qunut dalam solat Subuh diorang label macam-macam, bab gerakan jari dalam Tahiyyat pun diorang bising dan pertikai, bab bersedekap di dada pun isu besar buat diorang. Orang ikut Sunnah Rasulullah SAW, itu isu besar. Bab artis dan SIS, semua takde telor. Ini yang cakap nak berjuang jihad Fisabilillah?

Tapi komentar artis dan SIS berkenaan Hudud diorang diam. Nak je aku mencarut kat diorang buat lepas geram..namun aku memilih untuk berdoa pada Allah Azza wa Jal.

"Allahumma inni as a'luka huda".




Tiada ulasan: