Isnin, 3 Oktober 2011

Biaqpila

Biaqpila




HD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Pakatan bentang Belanjawan Sejahtera hari ini

Posted: 03 Oct 2011 03:00 PM PDT

KUALA LUMPUR, 3 Okt: Pakatan Rakyat akan melancarkan Belanjawan 2012 versinya dengan nama Belanjawan Kesejahteraan Pakatan Rakyat 2012 esok (hari ini).

Belanjawan itu akan dibentangkan di Bilik Taklimat, Aras 2, Bangunan Utama, Parlimen Malaysia mulai jam 1 tengahari esok (hari ini).

Antara yang akan menghadiri majlis pelancaran ini ialah YB Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Lim Kit Siang dan para Pimpinan Kanan Pakatan Rakyat.

SAPA NAK MERASA HIDUP DI TAHUN 2080, SILA KE KLINIK KESIHATAN AMPANG

Posted: 03 Oct 2011 05:33 AM PDT

Pendedahan Guru: Umno perkuda Kementerian Pendidikan untuk ‘cuci otak’

Posted: 02 Oct 2011 09:00 PM PDT



KUALA LUMPUR: Regim Umno Barisan Nasional (BN) terbukti memperkudakan Kementerian Pendidikan apabila mengadakan program sesi 'mencuci otak' guru dengan memfitnah dan memburuk-burukkan Pakatan Rakyat, menggunakan wang rakyat.
Hal ini terbongkar apabila seorang guru mendedahkan hal itu kepada Keadilan Daily beserta bukti bergambar.
Mengikut guru berkenaan, mereka diarah guru besar ke sebuah hotel di Kuantan, Pahang walaupun mereka sedang sibuk dengan kursus KSSR Tahun 2 dan penandaan kertas Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR).
Mengikut gambar yang diemel, sesi 'cuci otak' dilakukan atas nama Program Pengurusan Pementoran Perkhidmatan Awam Kementerian Pelajaran Malaysia: Seminar Pemantapan Warga Pendidikan Negeri Pahang.
Mengikut buku program, sesi yang berlangsung opada 28 September lalu, dijalankan Timbalan Menteri Pelajaran, Mohd Puad Zarkashi.


Antara risalah fitnah yang disebar kepada guru

Kata guru berkenaan, guru besar datang awal sebab ada sesi cuci otak yang dijalankan Senator Mohamad Ezam Mohd Nor pada malam sebelumnya.
"Memang Kementerian Pendidikan ditunggang sepenuhnya oleh balaci (Datuk Seri) Najib (Razak). Sampai hati pergunakan duit rakyat panggil untuk sesi mengukuhkan kuasa," katanya.

KD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Zainah Anwar (Sister in Islam) Hina Hudud !!!

Posted: 02 Oct 2011 06:00 PM PDT


Zainah Anwar, pengasas SIS

Hukum potong tangan brutal dan tak adil pada rakyat Malaysia.

* Hukum rejam pada penzina tak sempurna dan tidak adil pada wanita yang kena rogol.

*Apa kata kalau selepas pencuri yang dipotong tangannya kemudiannya dengan pantas ambil tangan dan terbang ke KL dan doktor sambung balik tangannya.

*Bagaimana pulak jika seorang Muslim seorang India dan seorang Cina sama-sama bersepakat mencuri dan tertangkap. Si Muslim akan berakhir dengan tangannya terpotong dan akan gelap hidupnya dan si Cina dan juga India pulak akan selamat dengan hukuman yang ringan dan mampu bekerja semula selepas itu tanpa rintangan.


*Apa kata seorang wanita yang tak kahwin, tetiba mengandung kerana di rogol, Sudah tentu dia akan dihukum zina sedangkan dia dirogol.

*Kenapa orang bukan Islam perlu diam dan tak layak komen tentang hudud sedangkan dia berjiran dengan mereka yang dikenakan undang-undang yang kejam.

Semua yang tersebut di atas adalah alasan kenapa rakyat Malaysia perlu menolak Hudud yang mahu dilaksanakan oleh Pas di Kelantan mengikut pemahaman Zainah Anwar dari Sister In islam yang merupakan organisasi yang sejak dulu giat membantah perlaksanaan hukum tersebut yang dilihatnya amat pincang dan tidak sesuai untuk rakyat Malaysia.



Hendak seribu daya tak hendak seribu dalih....

Bloglist Malaysia

atsixty-zakriali


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: