Selasa, 18 Oktober 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Bukti pembohongan blogger celaka Umno

Posted: 18 Oct 2011 10:30 AM PDT


Berikutan pendedahan bahawa ada anak seorang VVIP meraba tetek rakan sekolahnya, beberapa blog pro-Umno dengan membabi buta membuat spekulasi bahawa identiti orang kenamaan yang dimaksudkan itu adalah Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang.

Dan amat malang dan lucu sekali, apabila Ahmad Maslan, Ahli Parlimen Pontian turut percaya dengan berita pembohongan tersebut.Macam mana seorang menteri begitu mudah percaya dengan spekulasi bodoh macam itu? Jelas, dia ni memang tidak patut jadi seorang menteri pun!Elok join Beraim Ali tidor kat Parlimen ajerrr!

Beriya-iya benar blogger pencacai Umno memaparkan gambar budak-budak tersebut seperti diatas yang di mulakan oleh blogger ini di sini dan diikuti oleh yang lain- seperti di sini dan di sini .

Saya tidak pasti sama ada gambar budak lelaki tu benar anak LGE.Rakan-rakan lain tentu boleh tolong komfomkan nanti.Tetapi gambar budak perempuan tu adalah dari gambar asalnya seperti dibawah:


Anda boleh tengok sendiri, budak ini tiada
kaitan degn isu tersebut.Klik
sini

Kantoi blogger pencacai Umno! Lim Guan Eng telah pun menafikan cerita merepek mereka.Tidak ada bukti yang kukuh seperti mana gerombolan itu nyatakan yang kononnya LGE cuba menutup isu tersebut dengan RM200ribu!


Kita minta Mat Indon Mali (blogger MiM) yang mendakwa dengan berkata, "Jangan risau! Bukti sudah ada dan jangan bimbang kesahihan cerita MiM !" supaya membuktikan kata-katanya itu. Nampak sangat gerombolan pencacai Umno ini munafiq!

Berita yang bikin malu orang Malaysia ....

Posted: 18 Oct 2011 09:33 AM PDT


Mayat keturunan lelaki India mana pula yang dihantar ke Medan, Indonesia? La…kecuh betul orang Malaysia ni buat kerja. Bikin malu negara sendiri! Patutlah beritanya tidak ada di negara ini!

Keluarga pekerja dari Indonesia di Medan terkejut apabila menerima sekujur mayat lelaki India yang kelihatan lingkungan umur 40-an.

Kedua orang tua Petrus Setepu, setelah diberitahu oleh rakan-rakannya mengatakan , belia 22 tahun anak mereka itu telah terkorban setelah dilanggar oleh sebuah jentera berat sewaktu bekerja di sebuah ladang sawit di Kedah.Baca beritanya berikut :

MEDAN, Indonesia — The parents of an Indonesian migrant worker who died in Malaysia say officials have flown the wrong body back home.

Friends of Simon Petrus Sitepu called his mother and father to say the 22-year-old died after being hit by heavy machinery while working at a palm oil plantation in Malaysia's northern Kedah state.

The parents went to the airport Tuesday to collect what they thought was his body, but broke down in tears when they saw it. His father, Bener Sitepu, said it appeared to be that of a 40-year-old man of Indian descent.

Officials at Malaysia's consulate in the Indonesian city of Medan acknowledged there was a mix-up.

The parents said officials told them they are now searching for their son's body.The Associated Press

Gempar - 250 Ribu Murtad?

Posted: 17 Oct 2011 11:00 PM PDT


Tidak masuk akai – kata Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya mengenai dakwaan tersebut yang beritanya ada di sini.

Tetapi begitulah apa yang pernah digembar-gemburkan oleh Mufti Perak, Harussani beberapa tahun dulu.Mufti perak ini mendakwa bahawa hampir 250,000 orang yang murtad di negara kita ini.Bilangan tersebut termasuklah kira-kira 100,000 orang-orang Islam Melayu yang telah mengistiharkan diri mereka masuk Kristian.Hebuh satu negara mengenainya, kemudian reda habis senyap berlalu begitu saja…

Perhimpunan Sejuta Ummat , Sabtu ini akan memberi peluang untuk Harussani mengulangi semula apa yang pernah dia buat dahulu. Berbuih-buihlah mulutnya hingga terjelir lidahnya..lepas tu, pakat-pakat gi sokong parti yang menentang akta Murtad diluluskan! Podah!

Zul Kulim Penakut - Beri syarat tongong!

Posted: 17 Oct 2011 07:59 PM PDT


Bila baca tajuk kat Utusan Meloya rupa-rupanya Zulkulim itu hanyalah umpama seekor anjing yang menyalak bergegar di sebalik pagar.Bukan main lagi dia berlagak seolah-olah dia benar-benar berani menyahut cabaran Aziz Bari untuk berdebat dalam isu isu berkaitan titah Tuanku Sultan Selangor.

Dan bacalah dalam blognya pula, yang bertajuk Debat DiRaja konon! Macam-macam dia tulis.Merapu!

Misalnya, dia tulis, "Cuma pendakwaan tidak boleh dibawa. Macam mane nak bawa kalau ada mereka yang terlibat yang tidak mahu memberi kerjasama. Malah ada yang mengaku sudah murtad keluar daripada Islam."

Saya bukanlah bijak sangat pasal perundangan, bukan loyar buruk pun! Tetapi pernahkah kita, mendapati sesuatu kes kesalahan tidak dapat dibawa kerana yang dituduh tidak mahu memberi kerjasama?

Bukankah sesuatu pendakwaan itu perlu disertakan dengan bukti? Walhal pada tulisan seterusnya loyar buruk ini menyatakan, "Dan jelas daripada kenyataan Exco Hal Ehwal Islam Selangor, YB Datuk Hasan Ali bahawa memang ada bukti dan keterangan kegiatan dakyah oleh Gereja DUMC.

Lihat, dia kata " memang ada bukti dan keterangan kegiatan dakyah oleh Gereja DUMC" walaupun kenyataan tersebut disandarkan kepada Hasan Ali.Kenapa tidak gesa JAIS buat dakwaan?

Malas nak mengulas tulisan bodoh orang buangan PKR ini.Cuma yang nampak sangat tongongnya ialah, bila dia meletakan syarat supaya Aziz Bari minta maaf dengan Tuanku dulu baru dia akan berdebat.

"Aziz Bari wajib mintak maaf dengan Tuanku dahulu kerana kebiadapan dan sikap kurang ajar dia mempertikai titah Tuanku. Tu saja. Sebab? Sebab teman tak berminat nak berdebat dengan orang yang derhaka kepada Tuanku Sultan Selangor. Lepas aja Aziz Bari mintak maaf dengan Tuanku, anytime yop..anytime insyallah." Begitu tulisnya. Podah! Lan*#u lu Zul!

Sepatutnya berdebatlah dulu mengenai isu yang dipertikaikan.Buktikan siapa diantara mereka yang benar dalam pertikaian tersebut. Andainya terbukti Aziz Bari tiada asas mempertikaikan titah Tuanku, barulah lojik mendesak Aziz Bari memohon maaf dan menarik kenyataannya

Hasan Lebih Suka Jaga Lembu .....

Posted: 17 Oct 2011 05:22 PM PDT

Menurut apa yang dilaporkan, PAS Selangor sudah menghantar dua surat perlantikan sebagai ahli jawatankuasa PAS negeri kepada Hasan Ali.

Tetapi Hasan Ali mendakwa bahawa beliau belum menerima surat pelantikan berkenaan dan dengan itu, tidak akan menghadiri mesyuarat jawatankuasa PAS.

Namun menurut Mohd Khairuddin,Setiausaha PAS negeri, rekod sekretariat menunjukkan bahawa Hasan sebenarnya telah menerima surat pelantikkan itu.

Nampak pembohong besar si Hasan Ali ini hingga secara sinis Khalid Samad sanggup berkata, pihaknya bersedia untuk menghantar 10 surat !

Tapi takkanlah PAS Selangor nak jadi macam hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong….Biarkanlah Hasan dengan kesukaannya kini - Menjaga lembu seperti berikut :

Tiada ulasan: