Rabu, 14 September 2011

shalehudin

shalehudin


Kaya meliana la Bang Mat lepaih nih... haha...

Posted: 14 Sep 2011 11:00 AM PDT

Mat Sabu saman Utusan, Muhyiddin menyusul


Jimadie Shah Othman
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini menyaman Utusan Malaysia kerana didakwa memfitnahnya dalam isu tokoh kontroversi Mat Indera.

Peguam Hanipa Maidin berkata, writ saman difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini.

Pengarang Utusan Datuk Aziz Ishak dinamakan sebagai defenden pertama manakala Utusan Melayu (M) Bhd sebagai penerbit dinamakan sebagai defenden kedua.

Menurut Hanipa, saman itu difailkan berikutan tiga laporan Utusan pada 27 dan 28 Ogos yang didakwa memetiknya melabel Mat Indera sebagai komunis, menuduhnya sebagai "komunis sebenar dan didakwa "mengangkat kezaliman komunis sebagai kemuliaan".

Laporan muka depan pada 27 Ogos itu memetik ucapan Mohamad di Bukit Gelugor, Pulau Pinang manakala dua laporan sehari selepasnya memetik pemegang Pingat Jasa Malaysia Kanang Anak Langkau dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

'Tuduhan politik' tidak disaman

Hanipa berkata, dalam writ saman yang difailkan, Utusan dituntut menarik balik penyiaran laporan itu, membuat permohonan maaf selama tiga hari di muka depan dan membayar gantirugi am, gantirugi teladan, gantirugi melampau, dengan kos kepada anak guamnya.

Jumlah saman tidak dinyatakan dan diserahkan kepada mahkamah untuk menentukannya.

Katanya, walaupun Utusan menjawab notis tuntutan yang dihantar anak guamnya sebelum ini, mereka mengambil keputusanmeneruskan tindakan undang-undang kerana jawapan itu tidak menyatakan penarikan balik laporan dan pemohonan maaf akan dibuat.

"Atas keengganan itu, saya diarahkan anak guam saya meneruskan tindakan undang-undang," kata peguam PAS itu dalam sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur hari ini.

Sementara Muhydin pula akan disaman kerana enggan membuat penjelasan walaupun diberikan peluang berdebat atau berdiolog dengan Mohamad berhubung isu berbangkit, kata Hanipa.

Sementara itu, Mohamad berkata, saman itu dibuat kerana tuduhan yang dibuat, termasuk mengelarnya sebagai "pengganas", "komunis" dan menyuruhnya "bertaubat dan bertakwa" boleh menyebabkan keselamatannya dan keluarga terjejas.

Katanya, ia tidak seperti "tuduhan politik" yang dibuat terhadapnya seperti gelaran bacul dan penakut yang boleh dijawab melalui media dan program penerangan PAS.

Takkan la PAS main tuduh tanpa bukti kot... kahkahkah...

Posted: 14 Sep 2011 09:00 AM PDT


PAS: 'Dr M masuk gelanggang tekan Najib'


Jimadie Shah Othman
PAS mendakwa cadangan Dr Mahathir Mohamad supaya pilihan raya umum dilewatkan, sebenarnya memberikan mesej khas kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Ini memberi mesej dia (Najib) tidak lagi boleh memberikan kemenangan kepada BN (jika pilihan raya dilangsungkan segera)," kata naib presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

Dr Mahathir semalam ketika ditanya tarikh sesuai mengadakan pilihan raya dilaporkan berkata "lewat sikit pun tidak apa" bagi memberi masa kepada Najib membuat penilaian calon.

Katanya, pemilihan calon yang boleh menang hanya menimbulkan masalah antara pucuk pimpinan dan akar umbi kerana penilaian Najib dan penasihatnya mungkin bercanggah dengan kehendak anggota dan menimbulkan masalah 'mencantas calon'.

Bercakap dalam sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur hari ini, Mahfuz mendakwa, bukan sahaja Dr Mahathir, malah pihak dalaman Umno juga kini melihat Najib sebagai beban.

Keadaan ini, tambah Mahfuz, sama dengan keadaan ketika pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi apabila Dr Mahathir didakwa terlibat memberikan tekanan.

"Cuma pendekatannya berbeza," kata Mahfuz yang juga anggota parlimen Pokok Sena.

"Dia (Dr Mahathir) cuba mengambil masa supaya Najib berundur sebelum pilihan raya. Dia jadimastermind."

Beliau mengibaratkan keadaan Umno sekarang seolah-olah mempunyai "kepala yang busuk" dan sekali gus merosakkan parti itu.

"Baga saya, apabila di kepala busuk. Carilah caloh hebat mana pun, ia tetap akan dilihat busuk," katanya sinis.

Agak2 hampa la, ada Mat Sabu kisah? Kahkahkah...

Posted: 14 Sep 2011 08:05 AM PDT

Isu Burukan Mat Sabu Tidak Banyak Untungkan UBN

Oleh Mohd Sayuti Omar
SEMALAM seorang rakan yang akhir-akhir ini begitu permis terhadap Pas memberi tahu dan bertaya saya, apakah saya sudah dengar atau tidak rakaman perbualan Mohamad Sabu dengan Norma Abdul Rahman yang pernah dihadapkan ke mahkamah syariah Kota Bharu kerana dituduh berkahlwat?

Saya sedikit terpinga mendengar pertanyaan dan pemberitahuan kawan itu. Tetapi sedikit pun tidak merasa pelik kerana saya sudah menduga bahawa kisah di hotel perdana itu akan muncul juga.

Saya tidak bertanya panjang dengan persoalan itu sebaliknya kawan itu cuba memperpanjangkan cerita berkenaan. "Berat kali ini Pas?" katanya menanti sambutan daripada saya terhadap isu itu.

"Nak jadi timbalan presiden Pas macam mana kalau lagu tu. Mampus Pas," katanya lagi mahu menarik perhatian saya. Saya tetap juga tidak peduli. Kawan ini nampaknya sudah juak benar dengan Pas gara-gara Mat Sabu yang diperbesar-besarkan untuk tujuan politik itu.

"Iya ke?" Itulah reaksi saya sengaja mahu mengambil hatinya kerana beriya sangat menceritakan hal itu.

"Ana dah kata musuh Pas akan terus mainkan isu mengenai Mat Sabu. Mat Sabu adalah modal untuk mereka damagekan Pas. Bukan baru niat jahat musuh Pas ini lama dulu," kata saya.

"Jadi macam mana kalau lagu tu?" soal kawan itu. "Pas kena tanggunglah..masa sekarang bukan masa untuk membelasah Mat Sabu. Buruk ke baik ke, suka tidak suka dia adalah timbalan presiden Pas," balas saya.

Dalam posting sebelum ini saya sudah senaraikan apa-apa yang akan dibangkitkan tentang Mat Sabu. Isu Mat Indera hero bukan komunis ini adalah permulaan pertama menjelang gelanggang sebenar pilihan raya dibuka. Saya yakin selepas ini banyak lagi kisah buruk Mat Sabu akan didedahkan. Tidak mustahil juga gambar Mat Sabu akan dilukis di atas langit untuk tonton 28 juta rakyat Malaysia.

Tengoklah hari ini semua orang bercakap mengenai Mat Sabu dan cuba membawa imej buruk. Bukan saja orang politik tetapi bekas ketua polis yang diserang angin ahmar juga cuba berlatih memburukkan Mat Sabu. Yang belum komen hanya sembilan raja-raja Melayu saja lagi. Apakah raja-raja juga akan turut sama memberi komen? Tidak mustahil di dalam politik semua orang akan jadi lalat dan langau bila ada sesuatu isu yang dibangkitkan oleh parti UBN.

Antara isu yang disenaraikan untuk memburukkan Mat Sabu dan mengheretkan Pas antaranya isu tangkapan kahlwat Mat Sabu dengan Norma di hotel perdana. Media penjilat butut akan sebar isu ini semula peristiwa berkenaan. Musuh tidak akan peduli apakah ia sudah menjadi bahan sejarah atau tidak. Politik demokrasi memang bersifat macam biawak memakan apa saja bangkai.

Rakaman perbualan di antara Mat Sabu dengan Norma yang diberita tahu kawan itu adalah segmen dalam isu berkenaan.

Saya tidak dengar rakaman perbualan sex itu. Bukan ianya tidak benar, tetapi alasan saya mudah kerana saya tidak berminat dengan perkara-perkara jorok begitu. Usahkan rakaman perbualan sex (oral) video lucah melibatkan Anwar Ibrahim yang kecur seluruh dunia baru-baru ini pun saya tak tonton. Pada saya haram menontonnnya. Mereka yang menontonnya video lucah dan mendengar hal-hal yang diharamkan Allah, mereka bukan orang beriman dan bertakwa.

Selepas isu dengan Norma, musuh Pas akan mainkan pula isu Mat Sabu kononnya penganut syiah. Saya dah kata, musuh akan cari apa-apa saka buktikan, dan kalau tidak ada mereka akan buat untuk didedahkan kepada umum. Jangan kisah hari ini bukti boleh dibuat dengan mudah, dan mahkamah pula boleh menerima kenyataan dan bukti palsu!

Tidak pelik lepas ini Mat Sabu akan diheret pula dengan isu mutaah. Akan dilakar cerita Mat Sabu mengamalkan mutaah. Akan didedahkan kononnya dia kahwin satu sampai sembilan orang setiap kali mengujungi ke negeri-negeri syiah di Iran, Syaria, Lebnon dan mana-mana. Gambar perempuan Arab banyak dalam internet dan boleh dipadankan dengan Mat Sabu. Tidak mustahil juga kalau tiba-tiba keluar dalam tv1,2,3,4,,5 dan 100 pengakuan seorang gadis sunti berbangsa Arab bahawa Mat Sabu ialah abuyanya. Jangan pelik.

Selepas isu mutaah, akhirnya Mat Sabu akan dihadapkan dengan tuduhan paling besar selepas ini. Dia akan dituduh sebagai hendak melakukan revolusi berdarah ke atas kerajaan Yang di-Pertuan Agong. Mat Sabu akan dituduh menolak demokrasi. Mat Sabu akan dilakukan seperti mana Mohamad Amin (al Mauna), Ashaari Muhammad, (Arqam) Ibrahim Libya (Memali) atau pun penjenyah-penjenayah lain lakukan. Jadi semua itu jangan dirasakan pelik dan terkejut.

Kalau Mat Sabu masih dilihat bahaya besar dan segala isu yang didedahkan ini tetap tidak memberi laba kepada UBN tidak mustahil Mat Sabu akan ditangkap. Jangan pelik. Berbagai tuduhan jenazah boleh dibuat, polis negara ini atas nasihat orang politik pakar dalam membuat tuduhan palsu. Saya ingatkan kalau ini timbul nanti jangan sesekali rasa pelik.

Dan sesuatu yang musuh Pas ingin dengar ialah adanya mana-mana orang dalam Pas ataupun pihak meminta agar Mat Sabu melepas jawatan kononnya Mat Sabu sudah menjadi liabiliti kepada Pas. Inilah kemuncaknya. Kalau ada cadangan ini cukup dari bekas ketua cawangan Pas, ia akan dijadikan isu besar akan diheret dan disiarkan berhari-hari dalam media. Kalau tidak ada bekas ketua cawangan Pas meminta cadangan ini mungkin juak kaki lompat dan perut buncit boleh dijadikan jurucakap untuk membuat cadangan berkenaan. Orang tidak aada muka sanggup menghidu pantak kerbau.

Tunggulah apa yang saya katakan sejauh mana benar dan tidaknya

Salah besaq dak kalau aku yang boh gambaq nih...

Posted: 14 Sep 2011 05:59 AM PDT



Sumber: Malaysiakini

Alang alang nak kencing, biaq sampai hancing... kahkahkah...

Posted: 14 Sep 2011 03:30 AM PDT


Tulis sejarah negara versi baru - alang-alang berbohong, bohong betul-betul

Majlis Professor Negara (MPN) telah mengeluarkan kenyataan yang negara kita tidak pernah dijajah oleh mana-mana penjajah dan negara hanya menjadi 'protectorate state' kepada British. Kita baru sahaja merayakan ulang tahun kemerdekaan yang ke-54 pada tanggal 31 Ogos yang lalu, tiba-tiba ada pihak menyatakan secara formal yang Malaya dan Malaysia tidak pernah dijajah.

Professor Zainal Keling menyatakan kita hanya sebuah 'protectorate state' bukan tanah jajahan British. Kalau apa yang dinyatakan oleh MPN itu benar maka kerajaan khususnya UMNO mesti secara jelas dan formal membuat kenyataan resmi yang negara kita adalah seperti negara Thailand yang tidak pernah di jajah.

Kerajaan kita mesti membuat kenyataan resmi serta memberikan kefahaman kepada rakyat penaklukan Jepun ke atas negara kita dahulu itu apa dia jika itu bukan penjajahan. Ini merupakan kenyataan yang amat serius dan ianya perlu mendapat respon yang cepat dan jelas terutamanya dari Perdana Menteri kita Dato Seri Najib Tun Razak.

Jika benar negara kita tidak pernah dijajah kerajaan wajar membatalkan cuti umum yang di wartakan kerajaan bagi mengingati ulang tahun kemerdekaan kita. Tugu negara juga wajar diruntuhkan kerana kita tidak pernah berjuang untuk mencapai kemerdekaan.

Cogan kata yang melaungkan ungkapan Merdeka dalam media masa perdana semasa minggu sambutan perayaan ulang tahun kemerdekaan itu harus di buang dan tidak boleh disiarkan lagi.

UMNO lebih-lebih lagi harus membatalkan secara resmi sebagai sebuah parti yang tidak pernah membawa kemerdekaan dari penjajah kerana negara kita tidak pernah dijajah oleh British atau mana-mana kuasa asing dalam sejarah kita.

Kerajaan kita wajar mentauliahkan Professor Zanal bin Keling untuk menulis sejarah baru negara dan kerajaan wajar membatalkan buku teks sejarah yang dibaca oleh kanak-kanak sekolah dan mahasiswa di setiap Universiti dan bermula dengan pelajar di bawah kelolaan Professor Zainal Keling.

Kerajaan wajar hanya mengiktiraf tulisan sejarah oleh Professor Zainal Keling dan biarkan beliau menulis apa-apa sejarah tentang negara kita. Jika itu caranya UMNO dan BN untuk mengekalkan kuasa, buatlah apa yang mereka suka tentang sejarah negara kita.

Jika kita bersetuju untuk menulis sejarah yang baru bagi negara saya mencadangkan juga bahawa UMNO bermula pada tahun 1988 kerana UMNO ini tidak pernah berjuang untuk kemerdekaan negara kerana negara kita tidak pernah dijajah seperti yang dinyatakan oleh Professor Zainal Keling itu.

Bila MPN dan Zainal Keling diberikan mandat untuk menulis sejarah baru negara saya ingin mencadangkan kepada beliau bahawa sebelum Februari 1988 UMNO tidak pernah wujud supaya rakyat yang seperti saya ini tidak dapat berkata-kata apa-apa lagi.

Asalkan sahaja UMNO terus memerintah tulislah apa-apa sejarah mengikut selera yang sedap bagi UMNO. Apa yang kerajaan perlu lakukan sekarang hanyalah memohon maaf kepada semua rakyat yang telah diberikan sejarah negara yang salah selama ini.

Sementara kita dapat buku-buku sejarah yang baru yang akan di tulis itu saya mencadangkan supaya kerajaan mengumumkan satu tarikh untuk memberitahu rakyat bila buku sejarah baru untuk negara itu ditulis dan diterbitkan.

Buat sementara ini beri arahan kepada semua sekolah dan institusi pengajian tinggi supaya memberhentikan membaca buku sejarah yang ada pada hari ini supaya arahan itu juga boleh dicatatkan dalam penulisan buku sejarah yang akan di tulis oleh Professor Zainal Keling nanti. Beri juga arahan kepada Professor Ramlah Adam untuk membantu Professor Zainal Keling dalam 'mengarang' sejarah baru untuk negara.

Kalaulah itu kehendak pimpinan pada hari ini buatlah sesuka hati mereka asalkan mereka puas dengan kuasa dan seterusnya menyalahgunakan kuasa itu terus terusan. Kalau boleh digubal undang-undang untuk mencegah rakyat dari menyebut kandungan lain dari sejarah yang di tulis oleh Zainal Keling tadi.

Jangan lupa untuk pastikan Malaysia keluar dari commonwealth kerana commonwealth itu adalah satu persatuan yang dianggotai oleh bekas-bekas tanah jajahan British. Malaysia juga harus menarik diri dari sukan Commonwealth dari sekarang kerana sukan itu hanyalah untuk ahli-ahli sukan negara-negara bekas tanah jajahan British di seluruh dunia. Jika kita tidak pernah dijajah apa perlunya kita menyertai Commonwealth dan sukannya selama ini?

Pastikan sejarah yang akan diperbaharui itu sama seperti sejarah negara Thailand yang juga sebuah negara yang tidak pernah dijajah.

Selepas ini Professor Zainal Keling akan mempunyai tugas yang terpenting untuk negara. Itu pun yang beliau mahukan kerana beliau begitu sibuk akhir-akhir ini untuk menjadi orang penting kepada negara kita.

Oh ya, kalau boleh jangan lupa tulis dalam buku sejarah baru nanti yang Mohamad Sabu itu sejak lahirnya adalah seorang komunis.

Alang-alang berbohong, berbohong betul-betul.

Ni ja yang tinggai... kahkahkah...

Posted: 14 Sep 2011 02:30 AM PDT


Ini aje yang tinggal...  kesian kan? Semenjak kalah nih, UMNo KedaH terpaksa jual tikar!

Kahkahkah...

Bawak bendera boleh langgar peraturan... kahkahkah...

Posted: 14 Sep 2011 01:30 AM PDT


13 SEPT 2011: Enam orang kanak-kanak menunggang motosikal sambil mengibarkan Jalur Gemilang di Felda Kota Gelanggi 1, Jerantut, Pahang. - Utusan

Hoiii, hampa ada lesen ka dak nih... topi pun tak pakai. Oppsss... hihi... kalau bawak bendera lagu mana pun tak pa... haha...

Tekiu Che Det, tekiu Utusan Meloya... kahkahkah...

Posted: 14 Sep 2011 12:30 AM PDT

Apabila Mahathir Bersuara.......

Oleh: AntiKarat

UMNO mesti dihenyak rapat ke dinding. Mereka pada mulanya memfitnah PAS dalam isu Bukit Kepong. PAS dilabel sebagai menyokong komunis. Kini isu kemerdekaan yang berlarutan menjerut batang leher UMNO. Kita lihat bagaimana UMNO cuba menyelamatkan diri. Apabila Mat Sabu kata polis Bukit Kepong sebagai pegawai Inggeris, UMNO jaja cerita PAS hina polis. Apabila dibuktikan berdasarkan senario sejarah tahun 1950 yakni sebelum merdeka, UMNO gelabah.

Melalui joker mereka berpangkat professor, timbullah putar alam baru untuk menyokong dakwaan mereka bahawa polis waktu 1950 itu ialah polis Tanah Melayu bukan polis yang menjadi pegawai Inggeris. Hujah pembohong mereka yang terhebat sekarang ialah Tanah Melayu tak pernah dijajah.

UMNO tak berani bersuara. Mereka guna joker akademik untuk mematahkan hujah Mat Sabu dan PAS. Mereka fikir Mat Sabu yang tak berijazah itu akan mudah diratah oleh Prof-Prof yang ber-Phd. Malang seribu kali malang. Hujah-hujah joker akademik semakin menimbulkan persoalan dan keraguan di kalangan rakyat dan generasi baru. Orang dah tak tanya Mat Sabu. Sebaliknya seluruh rakyat bertumpu kepada joker akademik sekarang. Pelbagai soalan bermain dalam fikiran rakyat? Kenapa selepas 54 tahun merdeka, baru diuar-uarkan Tanah Melayu tak pernah dijajah? Jadi bohonglah sejarah tanah air selama ini. Inilah persoalan  yang membina persepsi baru rakyat sekarang iaitu kalau tak bohong, bukan UMNO namanya.

Najib jeling kepada Muhyidin. Muhyidin terteleng-teleng kepada Rais. Rais meninjau-ninjau Khairy. Habis-habis Mahathir mengeluarkan bersuara dari dalam kerongkong. Katanya, benar Tanah Melayu tak pernah dijajah. Inilah suara UMNO sekarang walaupun mungkin UMNO akan kata itu pandangan peribadi Mahathir. Oleh kerana Mahathir merupakan tokoh kanan UMNO, bolehlah dirumuskan itulah pandangan UMNO, dalam keadaan manusia lain dalam UMNO 'kecut pemberat'. KJ yang mengatakan Mat Sabu bacul nampak 'real bacul' dalam isu terbaru ini.

Confirm UMNO tak berani mengeluarkan pendirian rasmi dalam isu ini. Ditegaskan sekali lagi khususnya untuk pemuja UMNO bahawa UMNO tak akan mendedahkan 'stand'-nya kepada rakyat dalam isu ini. Kiri kanan UMNO kena. Jadi memadai rakyat mengambil pandangan tokoh tersohor mereka, Mahathir. Dengan hujah Mahathir, rakyat boleh membuat beberapa konklusi.

1. Perangai UMNO seiras perangai penjajah; suka putar belit.
2. Sejarah tanah air amat meragukan kerana ditulis oleh otak penjajah dan pewarisnya.
3. Laungan 'Merdeka' dan sambutan kemerdekaan adalah tak kena tempat. Ia sama taraf laungan 'Merdeka' oleh budak-budak yang baru selesai mengambil SPM.
4. Tiada Bapa Kemerdekaan seperti mana dakwaan dan momokan UMNO.
5. Mulai tahun depan, tiada lagi sambutan kemerdekaan. Kalau diadakan juga, itu adalah satu usaha membazirkan dui t rakyat.
6. Ada asas untuk membenarkan kata-kata Mat Sabu, "sejarah tanah air patut ditulis semula."
Najib tak perlu melenting kerana joker-joker akademik mereka sehari dua ini sedang galak memberi kuliah sensasi terbaru bertajuk " Tanah Melayu Sebuah Negara Naungan".
7. UMNO bukanlah parti yang memperjuangkan kemerdekaan tanah air kerana Tanah Melayu tak pernah dijajah malah UMNO hanyalah legasi British di Tanah Melayu.

Makin berlarutan isu ini, makin baik untuk intelek rakyat. PAS mesti menghenyak UMNO rapat ke sudut dinding PRU13. Bahana fitnah akhbar Utusan sedang memberi pulangan lumayan untuk tuannya, U.M.N.O; satu nama warisan British.

Agak2 hampa la, ada Mat Sabu kisah? Kahkahkah...

Posted: 13 Sep 2011 11:00 PM PDT

Isu Burukan Mat Sabu Tidak Banyak Untungkan UBN

Oleh Mohd Sayuti Omar
SEMALAM seorang rakan yang akhir-akhir ini begitu permis terhadap Pas memberi tahu dan bertaya saya, apakah saya sudah dengar atau tidak rakaman perbualan Mohamad Sabu dengan Norma Abdul Rahman yang pernah dihadapkan ke mahkamah syariah Kota Bharu kerana dituduh berkahlwat?

Saya sedikit terpinga mendengar pertanyaan dan pemberitahuan kawan itu. Tetapi sedikit pun tidak merasa pelik kerana saya sudah menduga bahawa kisah di hotel perdana itu akan muncul juga.

Saya tidak bertanya panjang dengan persoalan itu sebaliknya kawan itu cuba memperpanjangkan cerita berkenaan. "Berat kali ini Pas?" katanya menanti sambutan daripada saya terhadap isu itu.

"Nak jadi timbalan presiden Pas macam mana kalau lagu tu. Mampus Pas," katanya lagi mahu menarik perhatian saya. Saya tetap juga tidak peduli. Kawan ini nampaknya sudah juak benar dengan Pas gara-gara Mat Sabu yang diperbesar-besarkan untuk tujuan politik itu.

"Iya ke?" Itulah reaksi saya sengaja mahu mengambil hatinya kerana beriya sangat menceritakan hal itu.

"Ana dah kata musuh Pas akan terus mainkan isu mengenai Mat Sabu. Mat Sabu adalah modal untuk mereka damagekan Pas. Bukan baru niat jahat musuh Pas ini lama dulu," kata saya.

"Jadi macam mana kalau lagu tu?" soal kawan itu. "Pas kena tanggunglah..masa sekarang bukan masa untuk membelasah Mat Sabu. Buruk ke baik ke, suka tidak suka dia adalah timbalan presiden Pas," balas saya.

Dalam posting sebelum ini saya sudah senaraikan apa-apa yang akan dibangkitkan tentang Mat Sabu. Isu Mat Indera hero bukan komunis ini adalah permulaan pertama menjelang gelanggang sebenar pilihan raya dibuka. Saya yakin selepas ini banyak lagi kisah buruk Mat Sabu akan didedahkan. Tidak mustahil juga gambar Mat Sabu akan dilukis di atas langit untuk tonton 28 juta rakyat Malaysia.

Tengoklah hari ini semua orang bercakap mengenai Mat Sabu dan cuba membawa imej buruk. Bukan saja orang politik tetapi bekas ketua polis yang diserang angin ahmar juga cuba berlatih memburukkan Mat Sabu. Yang belum komen hanya sembilan raja-raja Melayu saja lagi. Apakah raja-raja juga akan turut sama memberi komen? Tidak mustahil di dalam politik semua orang akan jadi lalat dan langau bila ada sesuatu isu yang dibangkitkan oleh parti UBN.

Antara isu yang disenaraikan untuk memburukkan Mat Sabu dan mengheretkan Pas antaranya isu tangkapan kahlwat Mat Sabu dengan Norma di hotel perdana. Media penjilat butut akan sebar isu ini semula peristiwa berkenaan. Musuh tidak akan peduli apakah ia sudah menjadi bahan sejarah atau tidak. Politik demokrasi memang bersifat macam biawak memakan apa saja bangkai.

Rakaman perbualan di antara Mat Sabu dengan Norma yang diberita tahu kawan itu adalah segmen dalam isu berkenaan.

Saya tidak dengar rakaman perbualan sex itu. Bukan ianya tidak benar, tetapi alasan saya mudah kerana saya tidak berminat dengan perkara-perkara jorok begitu. Usahkan rakaman perbualan sex (oral) video lucah melibatkan Anwar Ibrahim yang kecur seluruh dunia baru-baru ini pun saya tak tonton. Pada saya haram menontonnnya. Mereka yang menontonnya video lucah dan mendengar hal-hal yang diharamkan Allah, mereka bukan orang beriman dan bertakwa.

Selepas isu dengan Norma, musuh Pas akan mainkan pula isu Mat Sabu kononnya penganut syiah. Saya dah kata, musuh akan cari apa-apa saka buktikan, dan kalau tidak ada mereka akan buat untuk didedahkan kepada umum. Jangan kisah hari ini bukti boleh dibuat dengan mudah, dan mahkamah pula boleh menerima kenyataan dan bukti palsu!

Tidak pelik lepas ini Mat Sabu akan diheret pula dengan isu mutaah. Akan dilakar cerita Mat Sabu mengamalkan mutaah. Akan didedahkan kononnya dia kahwin satu sampai sembilan orang setiap kali mengujungi ke negeri-negeri syiah di Iran, Syaria, Lebnon dan mana-mana. Gambar perempuan Arab banyak dalam internet dan boleh dipadankan dengan Mat Sabu. Tidak mustahil juga kalau tiba-tiba keluar dalam tv1,2,3,4,,5 dan 100 pengakuan seorang gadis sunti berbangsa Arab bahawa Mat Sabu ialah abuyanya. Jangan pelik.

Selepas isu mutaah, akhirnya Mat Sabu akan dihadapkan dengan tuduhan paling besar selepas ini. Dia akan dituduh sebagai hendak melakukan revolusi berdarah ke atas kerajaan Yang di-Pertuan Agong. Mat Sabu akan dituduh menolak demokrasi. Mat Sabu akan dilakukan seperti mana Mohamad Amin (al Mauna), Ashaari Muhammad, (Arqam) Ibrahim Libya (Memali) atau pun penjenyah-penjenayah lain lakukan. Jadi semua itu jangan dirasakan pelik dan terkejut.

Kalau Mat Sabu masih dilihat bahaya besar dan segala isu yang didedahkan ini tetap tidak memberi laba kepada UBN tidak mustahil Mat Sabu akan ditangkap. Jangan pelik. Berbagai tuduhan jenazah boleh dibuat, polis negara ini atas nasihat orang politik pakar dalam membuat tuduhan palsu. Saya ingatkan kalau ini timbul nanti jangan sesekali rasa pelik.

Dan sesuatu yang musuh Pas ingin dengar ialah adanya mana-mana orang dalam Pas ataupun pihak meminta agar Mat Sabu melepas jawatan kononnya Mat Sabu sudah menjadi liabiliti kepada Pas. Inilah kemuncaknya. Kalau ada cadangan ini cukup dari bekas ketua cawangan Pas, ia akan dijadikan isu besar akan diheret dan disiarkan berhari-hari dalam media. Kalau tidak ada bekas ketua cawangan Pas meminta cadangan ini mungkin juak kaki lompat dan perut buncit boleh dijadikan jurucakap untuk membuat cadangan berkenaan. Orang tidak aada muka sanggup menghidu pantak kerbau.

Tunggulah apa yang saya katakan sejauh mana benar dan tidaknya

Dia ni ada lesen ugut orang kot...

Posted: 13 Sep 2011 09:00 PM PDT

Ugutan Bunuh Nawemee dari Blog Tegar Penyokong UMNO ?

Dengan tajuk "Parang Panjang Untuk Potong Kaki Namewee Sudah Tersedia", sebuah blog penyokong kerajaan telah bertindak liar di atas ketidak-puas-hatian kepada Perdana Menteri, iaitu orang yang selama ini dipertahankan habis-habisan.

Blog RBF atau lebih dikenali sebagai Ruang Bicara Faisal menyuarakan kekecewaan terhadap Perdana Menteri kerana tidak dapat bertemu dengan PM walaupun mempunyai idea dan aspirasi, sedangkan Nawemee yang dikatakan telah menghina negara, bangsa dan agama diberikan peluang untuk bertemu dengan Perdana Menteri.

Edyes memetik beberapa perengan dari blog RBF;

Kawan-kawan sekalian, sepertimana yang anda tahu bagaimana saya serta kawan-kawan saya, siang malam, pagi petang kami berusaha mempertahankan kerajaan serta PM. Bukan setakat mempertahankan PM, malah terpaksa mempertahankan juga isteri PM daripada fitnah-fitnah yang dilemparkan termasuklah isu cincin 24 juta , tapi kami tidak pernah pun dijemput seperti namewee untuk berjumpa PM.

Tapi si bangsat tersebut sudah melakukan bermacam-macam dajal dan sial serta menghina kaum serta agama , tiba-tiba mendapat layanan istimewa untuk berjumpa PM. Mana pergi namewee ketika Rosmah difitnah beli cincin 24 juta. Kenapa dia tak buat lagu yang mengatakan tuduhan itu fitnah ?

Kawan-kawan semua, saya dah lama menyimpan impian untuk berjumpa PM bagi memberitahu beberapa perkara termasuk idea-idea, tapi tak kesampaian. Saya terfikir , siapalah saya ini untuk berjumpa pemimpin tertinggi negara. Kalau ada pertemuan dengan PM pun di majlis-majlis besar yang melibatkan ramai orang. Maka sudah tentulah sukar untuk kita bercakap di majlis-majlis seperti itu.

Tapi anak haram itu senang-senang sahaja dapat jumpa PM. Siapa yang tak berasap beb ?

Kekecewaan RBF dilihat tidak dapat lagi disorok apabila secara terbuka menempelak pimpinan sendiri beserta dengan satu ancaman bunuh terhadap Nawemee yang akan berjumpa dengan PM. Ia seolah-olah mencabar kewibawaan PM sekiranya mengambil tindakkan kepada RBF akan dilihat sebagai tidak prihatin ke atas bangsa sendiri tetapi membela Nawemee.

Mari kita lihat apa tindakkan pihak berwajib seandainya terdapat laporan polis di atas tindakkan RBF.

EDYES @ edyesdotcom

Bawak bendera boleh langgar peraturan... kahkahkah...

Posted: 13 Sep 2011 08:00 PM PDT

13 SEPT 2011: Enam orang kanak-kanak menunggang motosikal sambil mengibarkan Jalur Gemilang di Felda Kota Gelanggi 1, Jerantut, Pahang. - Utusan

Hoiii, hampa ada lesen ka dak nih... topi pun tak pakai. Oppsss... hihi... kalau bawak bendera lagu mana pun tak pa... haha...

Alang alang nak kencing, biaq sampai hancing... kahkahkah...

Posted: 13 Sep 2011 07:00 PM PDT

Tulis sejarah negara versi baru - alang-alang berbohong, bohong betul-betul

Majlis Professor Negara (MPN) telah mengeluarkan kenyataan yang negara kita tidak pernah dijajah oleh mana-mana penjajah dan negara hanya menjadi 'protectorate state' kepada British. Kita baru sahaja merayakan ulang tahun kemerdekaan yang ke-54 pada tanggal 31 Ogos yang lalu, tiba-tiba ada pihak menyatakan secara formal yang Malaya dan Malaysia tidak pernah dijajah.

Professor Zainal Keling menyatakan kita hanya sebuah 'protectorate state' bukan tanah jajahan British. Kalau apa yang dinyatakan oleh MPN itu benar maka kerajaan khususnya UMNO mesti secara jelas dan formal membuat kenyataan resmi yang negara kita adalah seperti negara Thailand yang tidak pernah di jajah.

Kerajaan kita mesti membuat kenyataan resmi serta memberikan kefahaman kepada rakyat penaklukan Jepun ke atas negara kita dahulu itu apa dia jika itu bukan penjajahan. Ini merupakan kenyataan yang amat serius dan ianya perlu mendapat respon yang cepat dan jelas terutamanya dari Perdana Menteri kita Dato Seri Najib Tun Razak.

Jika benar negara kita tidak pernah dijajah kerajaan wajar membatalkan cuti umum yang di wartakan kerajaan bagi mengingati ulang tahun kemerdekaan kita. Tugu negara juga wajar diruntuhkan kerana kita tidak pernah berjuang untuk mencapai kemerdekaan.

Cogan kata yang melaungkan ungkapan Merdeka dalam media masa perdana semasa minggu sambutan perayaan ulang tahun kemerdekaan itu harus di buang dan tidak boleh disiarkan lagi.

UMNO lebih-lebih lagi harus membatalkan secara resmi sebagai sebuah parti yang tidak pernah membawa kemerdekaan dari penjajah kerana negara kita tidak pernah dijajah oleh British atau mana-mana kuasa asing dalam sejarah kita.

Kerajaan kita wajar mentauliahkan Professor Zanal bin Keling untuk menulis sejarah baru negara dan kerajaan wajar membatalkan buku teks sejarah yang dibaca oleh kanak-kanak sekolah dan mahasiswa di setiap Universiti dan bermula dengan pelajar di bawah kelolaan Professor Zainal Keling.

Kerajaan wajar hanya mengiktiraf tulisan sejarah oleh Professor Zainal Keling dan biarkan beliau menulis apa-apa sejarah tentang negara kita. Jika itu caranya UMNO dan BN untuk mengekalkan kuasa, buatlah apa yang mereka suka tentang sejarah negara kita.

Jika kita bersetuju untuk menulis sejarah yang baru bagi negara saya mencadangkan juga bahawa UMNO bermula pada tahun 1988 kerana UMNO ini tidak pernah berjuang untuk kemerdekaan negara kerana negara kita tidak pernah dijajah seperti yang dinyatakan oleh Professor Zainal Keling itu.

Bila MPN dan Zainal Keling diberikan mandat untuk menulis sejarah baru negara saya ingin mencadangkan kepada beliau bahawa sebelum Februari 1988 UMNO tidak pernah wujud supaya rakyat yang seperti saya ini tidak dapat berkata-kata apa-apa lagi.

Asalkan sahaja UMNO terus memerintah tulislah apa-apa sejarah mengikut selera yang sedap bagi UMNO. Apa yang kerajaan perlu lakukan sekarang hanyalah memohon maaf kepada semua rakyat yang telah diberikan sejarah negara yang salah selama ini.

Sementara kita dapat buku-buku sejarah yang baru yang akan di tulis itu saya mencadangkan supaya kerajaan mengumumkan satu tarikh untuk memberitahu rakyat bila buku sejarah baru untuk negara itu ditulis dan diterbitkan.

Buat sementara ini beri arahan kepada semua sekolah dan institusi pengajian tinggi supaya memberhentikan membaca buku sejarah yang ada pada hari ini supaya arahan itu juga boleh dicatatkan dalam penulisan buku sejarah yang akan di tulis oleh Professor Zainal Keling nanti. Beri juga arahan kepada Professor Ramlah Adam untuk membantu Professor Zainal Keling dalam 'mengarang' sejarah baru untuk negara.

Kalaulah itu kehendak pimpinan pada hari ini buatlah sesuka hati mereka asalkan mereka puas dengan kuasa dan seterusnya menyalahgunakan kuasa itu terus terusan. Kalau boleh digubal undang-undang untuk mencegah rakyat dari menyebut kandungan lain dari sejarah yang di tulis oleh Zainal Keling tadi.

Jangan lupa untuk pastikan Malaysia keluar dari commonwealth kerana commonwealth itu adalah satu persatuan yang dianggotai oleh bekas-bekas tanah jajahan British. Malaysia juga harus menarik diri dari sukan Commonwealth dari sekarang kerana sukan itu hanyalah untuk ahli-ahli sukan negara-negara bekas tanah jajahan British di seluruh dunia. Jika kita tidak pernah dijajah apa perlunya kita menyertai Commonwealth dan sukannya selama ini?

Pastikan sejarah yang akan diperbaharui itu sama seperti sejarah negara Thailand yang juga sebuah negara yang tidak pernah dijajah.

Selepas ini Professor Zainal Keling akan mempunyai tugas yang terpenting untuk negara. Itu pun yang beliau mahukan kerana beliau begitu sibuk akhir-akhir ini untuk menjadi orang penting kepada negara kita.

Oh ya, kalau boleh jangan lupa tulis dalam buku sejarah baru nanti yang Mohamad Sabu itu sejak lahirnya adalah seorang komunis.

Alang-alang berbohong, berbohong betul-betul.

Salah besaq dah kalau aku yang boh gambaq nih...

Posted: 13 Sep 2011 06:00 PM PDT


Sumber: Malaysiakini

Ni ja yang tinggai... kahkahkah...

Posted: 13 Sep 2011 05:00 PM PDT

Ini aje yang tinggal...  kesian kan? Semenjak kalah nih, UMNo KedaH terpaksa jual tikar!

Kahkahkah...

Anak emas British...

Posted: 13 Sep 2011 03:30 PM PDT

Suhaizan: Apakah UMNO anak emas pemerintah British pada zaman 1948?

Mantan Perdana Menteri Mahathir Mohamad telah memberi penjelasan kepada pandangan kontrovesi yang telah dikeluarkan oleh Majlis Profesor Negara (MPN) melalui jurucakapnya Prof. Zainal Kling di manaTanah Melayu tidak pernah dijajah.

Mahathir (gambar) telah menyatakan bahawa secara teknikalnya memang Tanah Melayu tidak pernah dijajah kerana Sultan telah memutuskan untuk menjemput British manasihat baginda berkenaan pentadbiran negara ini. Walau bagimana pun hakikatnya British bukan menasihat baginda tetapi British telah mengarahkan baginda mengikut telunjuk mereka. Bermakna British lebih berkuasa daripada baginda Sultan pada waktu tersebut.

Persolannya adalah:

1. Siapakah pemerintah sebenar pada zaman sebelum 31 Ogos 1957? Sultan atau British.

2. Apakah rakyat Tanah Melayu sebelum merdeka wajib patuh kepada pemerintah pada masa tersebut?

3. Apakah status penderhaka atau pengkhianat yang kita boleh berikan kepada Tok Janggut yang telah membunuh mata-mata terdiri daripada orang Melayu beragama Islam semasa kumpulan tersebut menyerang kepentingan pemerintah di Kota Baharu pada tahun 1915?

4. Apakah status yang boleh kita berikan kepada pegawai-pegawai Melayu beragama Islam yang bermati-matian mempertahankan pemerintah pada masa tersebut?

5. Apakah ada propaganda pemerintah pada sebelum 31 Ogos 1957 yang menyatakan bahawa sesiapa yang berlawan dengan pemerintah bererti menderhaka kepada baginda Sultan?

6. Apakah salah kita menanggap UMNO sebagai anak emas pemerintah setelah tidak diharamkan oleh pemerintah pada masa darurat 1948 sedangkan semua pertubuhan lain diharamkan?

Pemuda PAS Johor mewakili anak-anak muda Malaysia mahu penjelasan daripada Mahathir dan para sarjana sejarah mengenai persoalan-persoalan di atas.

*Kenyataan media oleh Suhaizan Kaiat (gambar) selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Johor pada 12 September 2011.

Tiada ulasan: