Isnin, 12 September 2011

dollah yankee

dollah yankee


Tak apa..kita meeting lagi,cari jalan lain!

Posted: 12 Sep 2011 07:10 PM PDT

Setelah kena maki ber'guni-guni', kena sumpah, kena seranah, syarikat-syarikat di-atas telah 'gostan' sekejap hasrat mereka mahu mencekik dan menyamun kita dengan kutipan cukai perkhidmatan 6%.

Bagus juga kalau jadi macam ni sebab harga-harga saham mereka juga telah jatuh kelmarin. Harga saham DiGi telah jatuh 30 sen, Maxis jatuh 3 sen, dan Celcom Anxiata pula telah jatuh 1 sen.

Syarikat-syarikat ini minggu lepas telah buat negara kita ini macam 'pak tiri laki mak depa' punya bila dengan suka-suka hati telah menghantar notis kepada pelangan-pelanggan pra-bayar mereka memberitahu yang cukai perkhidmatan 6% akan di-kutip daripada kita semua. Puki mak! betul.

Dengan penangguhan hasrat mereka ini, beerti sudah dua kali rancangan mereka mahu menyamun kita ini telah tertangguh. Kali pertama awal bulan Julai dulu, tetapi olih sebab masa tu Najib kata jangan lagi, bagi dia buat 'election' terlebih dulu, selepas 'election' baru kita 'proceed', jadi mereka pun setuju nak tangguh sekejab rancangan itu. 

Soalannya bolehkah penyamun-penyamun ini tunggu?? sebab Najib dah janji dengan mereka untuk tolong samun kita semua dengan cukai perkhidmatan ini. 

dollah yankee -
Jom semua! kita bantu Anwar Ibrahim 'pariyap' Najib melalui peti undi.

Tiada ulasan: