Nuffnang

Pengikut

AdukaTaruna

sumber :-

AdukaTaruna


Gambar rumah Mat Sabu cuba dibakar

Posted: 20 Sep 2011 12:33 AM PDT

Sumber : SharpShooter


Kesan habuk terbakar yang melekat di pintu pagar rumah Mat Sabu

Kesan terbakar pada lantai dan pintu pagar

Kesan terbakar pada suis loceng rumah.

Pintu pagar rumah Haji Mohammad Sabu Timbalan Presiden Pas di Seksyen 19 , Shah Alam telah dibakar malam tadi kira-kira jam 12.30 malam.Kejadian yang disedari jiran sebelah rumah Mat Sabu yang ketika itu mahu menunaikan solat.

Jiran Mat Sabu yang berada di tingkat atas rumah memberitahu, beliau ketika itu sudah memakai telekong dan nampak api sedang membakar pintu pagar rumah Mat Sabu dan terdengar bunyi yang kuat di luar rumah.Beliau turun ke bawah untuk memadam api yang sedang membakar pintu pagar rumah Mat Sabu.

Ketika beliau sampai di hadapan rumah Mat Sabu ,jiran hadapan rumah Mat Sabu yang nampak api sedang bakar pintu pagar rumah Mat Sabu telah bertindak pantas memadam api kebakaran.Ketika kejadian Mat Sabu dan isterinya tidak ada di rumah .Hanya anak perempuan Mat Sabu sahaja ada di rumah .

Anak perempuan Mat Sabu, Huda menceritakan polis datang 10 minit selepas mendapat panggilan telefon siap dengan jabatan forensik sekali.Polis mengambil tong minyak yang berwarna kuning yang dipercayai diisi minyak tanah sebagai bahan bukti.

Huda rasa terkilan dengan sikap seorang anggota polis yang berpangkat koperal yang berkata, "Jangan kecik hati kalau kes ditutup kerana tiada suspek dikesan."

Huda juga berkata nasib baik kereta Myvi yang ada dalam pagar rumah tidak disambar api kerana jiran depan rumahnya sempat padamkan kebakaran

Sebelum kejadian pintu rumah Mat Sabu dibakar, Mat Sabu telah terima sms berbaur ugutan terhadap keluarganya.yang berbunyi ;

"Awak memang patut bertaubat. Cakap tanpa fakta... Awak pembohong, mulut celupar. Mungkin awak tak serik, jangan sampai ada masa akan (di)simbah asid ke atas isteri dan anak perempuan awak.

"Batalkan segala debat. Sejarah adalah fakta bukan untuk didebat. Yang pasti awak putar alam."




Carta Capaian Intelektual Tantawi

Posted: 20 Sep 2011 12:13 AM PDT

Oleh : AdukaTaruna


Rujukan : Kenyataan di blog Tantawi. Bermula januari 2011 sehingga terkini. N3 hiburan Hantu Bonceng. Tidak termasuk kenyataan dan minat yang dipamerkan melalui media2 bukan blognya.

Sektor Hiburan : Capaian intelektualnya. Yakni liputan dan minat Tantawi terhadap isu hiburan, konsert, gosip artis dan sebagainya.

Sektor Perundangan : Capaian intelektualnya. Dalam tajuk perundangan. Seperti ISA, hak asasi manusia, AUKU dan sebagainya.

Sektor Perisikan : Capaian intelektual dan kemampuan. Dalam tajuk yang memerlukan kajian, risikan, gerak kerja, siasatan, proksi sulit dan sebagainya. Seperti isu rasuah, skandal, harta pimpinan, Felda, CLC, saham pemilikan, dokumen2 sulit, daftar pemilih, saksi, pendedahan dan sebagainya.

Sektor provokasi agama : Capaian sentimen. Bukan capaian intelektual. Isu2 provokasi agama seperti Nagara Kristian, FB / blog budak2 menghina agama, murtad, kepala babi, dan sebagainya.

Ringkasan.

Nik Abduh gua lagi la tak tahu. Tapi, Tantawi lebih cenderung kepada sentimen. Berbanding intelektual. Sama ada sentimen menggerakkan intelektualnya, atau intelektualnya hanya berlevel kes2 sentimen.

Tanpa rujukan dari media bukan blognya, Sejak Januari 2011, terdapat 13 posting berkaitan dengan isu sentimen. Provokasi agama. 2 posting berkaitan dengan dunia hibiran. Dan masing2 satu posting untuk sektor perisikan dan perundangan. Itu pun, hanya mengulas. Bukan ahli sebenar dalam isu tersebut.



Azizan PAS : Perlukah duit rakyat dibelanjakan untuk kenderaan kasta?

Posted: 19 Sep 2011 11:22 PM PDT

Oleh : AdukaTaruna


Alor Setar - Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengakui Kerajaan Negeri ada membeli sebuah kereta Mercedes Benz model S Class bernombor KCX 8 tetapi menafikan ia untuk kegunaannya sendiri.

"Betul kita ada beli tetapi kereta itu lebih untuk kegunaan tetamu kenamaan yang datang ke negeri ini, bukan untuk saya sendiri guna.Saya sendiri lebih suka guna kereta lama KBV 8 yang dibeli oleh kerajaan dahulu. Walaupun kereta itu selalu rosak malah pernah breakdown di Kuala Lumpur tetapi setakat ini, saya masih gunakan yang itu," katanya.
1. Apa mekanisme kerajaan Kedah dulu (Barisan Pembangkang), dalam kes yang sama? Yakni kereta untuk tetamu kenamaan? Jika sudah ada kereta terdahulu, mengapa tidak mengekalkan mekanisme yang lama? Mengapa perlu dibelanjakan duit kasta dan keringat rakyat untuk tetamu kasta kenamaan? Islam apakah ini?

Tidak perlu beli kenderaan mewah itu. Hanya gunakan dan kekalkan mekanisme kerajaan dulu. Jika ada kereta lama, berikan tetamu itu kereta lama. Jika terdapat proksi yang memberi pinjam, cari proksi sendiri untuk memberi pinjam setiap kali tetamu kasta kenamaan datang.

2. Berapa kos no plate untuk selari dengan objektif mengekalkan, menganut fahaman kasta? Islam pundek apakah yang ulama Azizan bawa dan sunnahkan (sistemkan) ini?


"Kita beli sebab ada keperluan. Hanya sebuah kereta dibeli untuk dijadikan kereta rasmi Menteri Besar yang turut digunakan oleh kenamaan yang datang ke Kedah," katanya.

Azizan turut menyangkal dakwaan kononnya beliau cuba menyembunyikan kereta KCX 8, sebaliknya berkata, kereta itu jarang digunakan kerana tujuan asal adalah sebagai kereta rasmi tambahan untuk kenamaan.
 Mula2 lu cakap beli untuk keperluan. Lepas tu lu cakap jarang digunakan.

1. Keperluan pundek lu kalau pembelian untuk kegunaan 1-2 individu bernisbahkan 1 572 107 penduduk Kedah (bancian 2000)

2. Keperluan pundek lu kalau pembelian hanya untuk kegunaan yang jarang2. Sebulan sekali? 6 bulan sekali?



Menurutnya, sepanjang tahun ini, hanya sebuah kereta dibeli untuk kegunaan Menteri Besar, manakala sebanyak lima kereta Toyota Camry dan empat kenderaan utiliti sukan (SUV) Toyota Fortuner dibeli pada 2010 bagi menggantikan kereta Exco dan pegawai kanan yang sering rosak.

"Takkan pula kereta yang sering rosak masih nak digunakan, sampai masa, tetap perlu digantikan, termasuklah kereta saya, sebab yang sedia ada selalu rosak, tak salah beli sebagai persediaan apabila kereta itu rosak," katanya.
Bodoh. Hujah bodoh. Katakan negeri seumpama keluarga. Memang benarlah hujah kenderaan untuk mak dan ayah. Yang akan digunakan untuk pengurusan anak-anak.

Tapi hujah bodoh ni tak boleh digunakan untuk pembelian kereta tetamu keluarga. Ketika ada ahli keluarga yang minum air hujan. Ketika ahli keluarga komited untuk memusnahkan fahaman kasta.

"Kuyem Johor dan Mahathir yang bunuh Memali tu, esok nak datang rumah kita, nak. Jadi ayah ingat nak beli 2 perkara. Pertama kerewa mewah. kedua no plate macam sial. Jangan lawan ayah. Sebab ayah pewaris nabi. Lagi pun ayah kepala batu dan gedebe kat rumah ni. Kena wala'"

Pewaris nabi kepala bapak hang. Wala' kepala mak hang. Islam pundek apa yang ulama Azizan bawa dan sunnahkan dalam Kedah?





Menurutnya, beliau juga lebih gemar berulang alik untuk urusan rasmi di Kuala Lumpur dengan kereta berbanding kapal terbang, dan adalah wajar untuk memiliki dua kereta rasmi supaya urusannya tidak terjejas.
 
"Perjalanan dengan kereta lebih jimat berbanding tambang kapal terbang. Itu yang saya usahakan selain mudah untuk bergerak di sana. Dengan kapal terbang pun ada ketika jadual tertangguh. Sebagai ketua kerajaan, saya tak boleh ikut macam itu kerana ia melibatkan urusan negeri, jadi saya lebih suka guna kereta kerana ia mudah untuk kita buat perancangan," katanya.
Kan ke babi namanya ulama ni. Cakap la terus-terang. Bahawasanya saya, pewaris nabi dari Kedah, membeli kenderaan mewah ini, dan juga membeli no plate sial, menggunakan duit rakyat, untuk kegunaan rasmi saya juga. Supaya saya mempunyai 2 kenderaan rasmi. 1 yang rosak. Satu lagi yang belum rosak sebab baru beli.

Yang bergulung2 guna nama Kuyem dengan guna nama Matahir buat apa? Baka Kedah baka belit ke apa? Peklak!

Solat labuh jubah untuk menunjuk2 pun hukum neraka. Beli no plate untuk apa plak? Untuk mendatangkan kegerunan musuh Islam? 

Ulama wak lu!



Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT