Selasa, 23 Ogos 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


FOTO TERESSA KOK, AMBIGA MENGHINA Al-QURAN?

Posted: 23 Aug 2011 09:00 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

DI SEBALIK kita kecuh pasal orang-orang dimurtadkan kononnya, kita terlupa pada mereka yang tidak murtad, tetapi menghina hukum dan Al-Quran. Mereka ini membaca Al-Quran, tetapi di dalam masa yang sama secara terang-terangan melanggar hukum menutup aurat.
Link
Orang ini bukannya Teressa Kok atau Elizebeth Wong mahu pun Ambiga. Orang ini katanya berugama Islam dan kita yakin dia berugama Islam. Tetapi, melihat kepada cara pemakaiannya, apa beza dia dengan Teressa Kok, Elizebeth Wong atau Ambiga?

Adakah tidak dayus suaminya? Bukankah suami yang dayus itu tidak boleh mencium bau Syurga, jauh sekali untuk memasuki Syurga. Orang yang tidak boleh mencium bau syurga ini wajarkah kita pilih untuk memimpin kita ke Syurga? Fikir-fikirkan lah.

Foto di sini mungkin ada jawapannya. Klik sini untuk adegan seterusnya.

85 % TIDAK YAKIN DENGAN SPR/JPN, HANYA 6 % MERASA YAKIN

Posted: 23 Aug 2011 07:00 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SPR dan JPN telah banyak mengeluarkan kenyataan untuk `membela' diri setelah kedua-dua jabatan ini dikatakan berkomplot dengan Umno/Bn untuk memanipulasikan daftar pemilih bagi pilihanraya.

Pihak BERSIH, Pakatan Rakyat dan beberapa NGO telah tampil dengan berbagai fakta dan bukti bagi menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena dengan kedua-dua jabatan ini. Blog ini telah mengadakan Poll (undian) bagi melihat keyakinan pengunjung-pengunjung blog ini di atas isu berkenaan. Soalan Poll seperti berikut;

KONTROVERSI BERLAKU MELIBATKAN SPR DAN JPN, ADAKAH ANDA MASIH YAKIN DENGAN KEDUA-DUA JABATAN INI?

Daripada jumlah seramai 1, 084 yang membuat undian berakhir awal pagi tadi (24/8/11) keputusannya adalah seperti berikut:

Tidak Yakin dengan SPR/JPN - 85 %
Ragu-Ragu - 7 %
Yakin - 6 %
Tidak Tahu - 2 %

BERSEDIA UNTUK BERSIH 3.0, TOLAK JAWATANKUASA KHAS

Posted: 23 Aug 2011 09:32 AM PDT


Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA Najib mengumumkan bahawa PRU ke 13 akan diadakan pada bila-bila masa tanpa terikat dengan apa yang dikemukakan oleh Jawatankuasa Khas Parlimen berkaitan penambaikan Sistem Pilihanraya, maka sudah sampai masanya BERSIH dengan kerjasama Pakatan Rakyat dan semua NGO yang mendukung BERSIH merancang mulai sekarang untuk mengadakan BERSIH 3.0.

Sebenarnya, majoriti penyokong BERSIH boleh dikatakan tidak mempercayai lagi Najib, tetapi sebagai menghormati pimpinan di dalam BERSIH dan Pakatan Rakyat, kita serahkan kepada mereka untuk memikirkan adakah Najib boleh dipercayai atau tidak. Nah, sekarang terbukti Najib penipu besar apabila mengeluarkan kenyataan yang tidak bertangungjawab itu. Ini lah rupanya PM kita yang hanya pentingkan kerusi empuknya semata-mata.

Kenyataan Najib itu merupakan satu cabaran kepada BERSIH untuk mengulangi apa yang telah kita lakukan pada 09 Jul yang lalu. Mungkin kali ini Najib mahu melihat gerakan yang lebih besar kalaupun tidak menyamai gerakan rakyat di Dataran Tahrir, Mesir. Kita mesti tentukan Najib akan menyesal dengan tindakannya itu yang mengundang semangat rakyat untuk bangkit menjatuhkan rejim Umno/Bn.

BERSIH tiada pilihan lain lagi melainkan menolak syor untuk menubuhkan Jawatankuasa Khas berkenaan yang dijadikan umpan untuk memerangkap BERSIH dan parti Pembangkang. Apabila kita sibuk untuk merancang serta mengemukakan pindaan bagi membaikpulih sistem pilihanraya di negara ini melalui Jawatankuasa Khas itu nanti, Najib serta merta akan mengumumkan pembubaran Parlimen bagi mengadakan Pilihanraya Umum. Ketika kita tidak bersedia, mereka menyerang kita.

Kami sentiasa menanti BERSIH 3.0 dan kami menolak untuk mempercayai Najib lagi./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: