Isnin, 8 Ogos 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


dasar penyamun dan lanun setan setan di pejabat agama.......Kutipan zakat tinggi, tapi umat Islam masih miskin

Posted: 08 Aug 2011 06:00 AM PDT

 

Pihak yang mempunyai autoriti dalam institusi zakat di Selangor supaya tidak hanya berbangga dengan kutipan zakat yang meningkat setiap tahun.

Ini kerana Pengurusan zakat di Selangor sepatutnya telah menyelesaikan masalah pembangunan ekonomi dan taraf hidup umat Islam serta menjadi teladan kepada negeri-negeri lain..

Wang zakat yang dikutip setiap tahun meningkat. Tetapi dalam masa sama orang-orang Islam masih lagi dihimpit kesusahan dan kesempitan hidup.Wang zakat adalah amanah yang perlu diurus dengan sebaik mungkin dan sampai kepada penerima yang berhak,.

Isu wang zakat timbul selepas kes serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), kononnya wujud usaha memurtadkan umat Islam.

Difahamkan, umat Islam yang hadir dalam majlis makan malam itu adalah bagi mendapatkan bantuan yang gagal dilaksanakan agensi agama Islam melalui pemberian zakat.

Kita  bersetuju dengan pandangan bekas mufti Perlis, Dr Asri Zainal Abidin supaya pihak bertanggungjawab terhadap agama Islam di negara ini mengambil tindakan pro aktif untuk menjaga kebajikan ummah.

Dr Asri sebelum ini menyeru semua pihak tidak menyalahkan penganut Kristian yang menghulurkan bantuan, sebaliknya persoalan itu perlu ditanya kepada umat Islam sendiri.

Justeru itu kita berharap Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan Lembaga Zakat Selangor mencontohi kebijaksanaan pengurusan zakat semasa pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz sehingga menjadi sebuah negeri yang maju dan mapan.

Kita berharap tiada lagi berita di media cetak dan elektronik yang mengatakan bahawa ada ibu tunggal yang dinafikan hak mereka untuk mendapatkan zakat.

Atau ada saudara baru yang tidak diberikan zakat atau pelajar-pelajar anak Selangor yang ingin melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat yang lebih tinggi terpaksa memendam hasrat kerana tiada sumber kewangan..

benatang benatang Yahudi dalam UMNOPORNO 1 malaysia.....patutlah upah APCO..rupa ini hasil kerjanya...memang pukimak dan haramjadah...lambang bendera Israel kat duit siling baru Malaysia...

Posted: 08 Aug 2011 05:32 AM PDT

Kemunculan matawang syiling baru Malaysia yang diumumkan di laman sesawang rasmi Bank Negara Malaysia baru-baru ini di mana pembaharuan yang jelas boleh diperhatikan, Bank Negara Malaysia  mengeluarkan duit syiling berwarna kuning keemasan dengan nilai RM 0.50 dan RM 0.20 di samping duit syiling bernilai RM0.10 dan RM0.05 bewarna perak dengan cetakan corak yang baru.

 

 

 

Namun begitu, satu perkara yang agak mengejutkan apabila dilihat jelas terdapat cetakan corak "Star of David" yang menyerupai bendera Israel pada duit syiling baru bernilai RM0.10. Rujuk gambar di bawah ini.

 

 

Persoalannya, adakah "Star of David" sengaja dicetak pada duit syiling terbaru ini atau ia skadar suatu kebetulan? Apa perlunya lambang bintang enam ini diguna untuk menggantikan lambang bulan dan bintang pada syiling lama?

Jika dilihat, lambang bulan dan bintang pada duit syiling sebelum ini menggambarkan Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Jika "Star of David" pula digunakan, adakah ia menggambarkan sokongan secara tersirat Malaysia kepada negara Yahudi Israel dan agenda Freemason?

 

Jelas sekali, inilah hasil nasihat Yahudi APCO yang dibayar RM77 juta setahun oleh kerajaan sebagai penasihat pentadbiran kerajaan Rosmah Mansor.

jasa jasa pandikutty dan bini pundek yang wajib di kenangkan rakyat sampai mangkuk hayun ini di mamposkan di PRU 13 nanti....!!!!

Posted: 08 Aug 2011 05:21 AM PDT

 

Kini kami  paparkan 'JASA JASA MEMAMPOSKAN RAKYAT " Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak dan bini PUAKANYA Datin Seri Puan Rosmah Mansor dari apa sumber maklumat demi keadilan dan tuntutan BERSIH 2.0.

Pemborosan pasangan Najib dan Rosmah

1- LAWATAN RASMI NAJIB DAN ROSMAH - RM17 JUTA
2- KOS SELENGGARA KEDIAMAN RASMI PM/TPM - RM49 JUTA SETAHUN
3- BIL LETRIK DAN AIR PM/TPM - RM10 JUTA SETAHUN
3- PERUNTUKAN PERMATA NEGARA (ROSMAH) 2011 - RM111 JUTA
5- ROSMAH TIDOR HETOL ATLANTIS DUBAI - RM140,000 SATU MALAM
6- BEG TANGAN ROSMAH JENAMA HERMEZZ MATTE - RM361,259.99
7- CINCIN BERLIAN - RM24 JUTA
8- ROSMAH ANJUR WANITA PERTAMA DUNIA (14 WANITA ). - RM4.5 JUTA
9- GELANG TANGAN ROSMAH - RM1.65 JUTA
10- JAM TANGAN ROSMAH (ANGGARAN) - RM1 JUTA.

 

Keperluan rakyat yang ditarik balik oleh kerajaan Umno-BN pimpinan Najib

1- PETROL DINAIKKAN 4 KALI SEHINGGA MEI 2011
2- MELUPUSKAN SUBSIDI GULA - RM116.6 JUTA
3- KENAIKAN GAS PETROLEUM CECAIR (LPG) MEI 2011
4- KENAIKAN KADAR PURATA TARIF LETRIK JUN 2011.

mana mau lari arrr....Najib dan Rosmah Sila Hadir ke Mahkamah...!!!

Posted: 08 Aug 2011 05:14 AM PDT

 

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Rosmah Mansor tidak boleh lari lagi daripada hadir ke mahkamah memberi keterangan dalam kes Fitnah II apabila mereka diperintahkan berbuat demikian hari ini.

Perkara itu dinyatakan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas mahkamah ditangguhkan sebentar tadi.

“Kami mengalu-alukan keputusan ini. Kami sememangnya menantikan peluang untuk menemuramah saksi termasuklah Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Rosmah.

Saya tak nampak sebarang sebab mereka perlu menangguhkan lagi kes ini atau mencari alasan untuk tidak hadir,” kata Anwar.

Pasukan peguam Anwar setakat ini hanya berjaya menemubual lima daripada 25 saksi yang ditawarkan pendakwa raya.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini membenarkan permohonan peguam Anwar untuk memanggil 20 lagi baki saksi ke mahkamah.

Najib dan Rosmah tersenarai di antara 20 saksi tersebut.

Bercakap lanjut, Anwar berkata kehadiran Najib dan Rosmah ke mahkamah adalah sebahagaian daripada tugas mereka kerana mereka sememangnya terlibat dalam kes Fitnah II sejak dari awal lagi.

“Mereka perlu anggap ini sebagai sebahagian daripada tugas mereka.

“Mereka terlibat sejak dari awal lagi seperti yang kita nyatakan dan mereka perlu bersedia untuk berhadapan dengan kita,” kata Anwar.

Najib dilaporkan menemui pengadu, Saiful Bukhari Azlan dua hari sebelum beliau mendakwa kononnya kejadian liwat berlaku.

Dalam kenyataannya kepada media sebelum ini, Najib mendakwa kononnya beliau menemui Saiful untuk membincangkan soal biasiswa. Anehnya, Saiful sendiri adalah pelajar pusat pengajian tinggi yang gagal menamatkan pengajian kerana prestasi akademik yang teruk.

Peguam Anwar, Sankara Nair pula berkata keputusan hakim hari ini menyebabkan saksi-saksi yang tetap enggan ke mahkamah berhadapan tindakan undang-undang jika masih berdegil.

“Mereka tak boleh cakap mereka tak mahu bercakap. Mereka (saksi) perlu hadir kerana ia perintah mahkamah.

“Mereka terikat dengan undang-undang untuk hadir. Jika tidak, kita akan rujuk mereka kepada hakim,” kata Sankara.

Selepas Hakim Zabidin menyampaikan keputusannya tadi, Timbalan Pendakwa Raya memohon perbicaraan ditangguhkan kepada 15 Ogos depan.

Ia dibuat Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden dengan persetujuan peguam bela atas alasan Pendakwa Raya memerlukan satu minggu untuk pengurusan mengaturkan temuramah dengan saksi-saksi yang akan dipanggil memberi keterangan.

Ini kerana, dua daripada saksi-saksi yang diminta, iaitu pembantu rumah kepada pemilik kondominium, Haji Hasanuddin Abdul Hamid kini dilaporkan berada di Indonesia.

 

Keadilandaily

Agak agaknya lah Anak Toyol Boleh Beraya Sakan Ke Tahun Ini .????

Posted: 08 Aug 2011 04:45 AM PDT

Kes rasuah: Dr Khir Toyo diarah bela diri


Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini memerintahkan bekas menteri besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo bagi membela dirinya berhubung kes rasuah pemilikan dua lot tanah termasuk sebuah banglo di Seksyen 7 di Shah Alam, empat tahun lalu.

Hakim Datuk Mokhtaruddin Baki berkata pihak pendakwaan telah berjaya membuktikan terdapat kes prima facie ke atas Khir.

Beliau kemudian menetapkan 26 hingga 30 September ini untuk pembelaan yang dijangka mengemukakan sembilan saksi.

Dr Mohd Khir didakwa mendapatkan untuk diri dan isterinya Datin Seri Zahrah Kechik, suatu barangan berharga iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah di No 8&10, Jalan Suasa 7/1L di Shah Alam daripada Ditamas Sdn Bhd (Ditamas) melalui pengarahnya, Shamsuddin Haryoni.

Hartanah yang terletak di Seksyen 7 itu diperoleh dengan harga RM3.5 juta, sedangkan ia dibeli oleh Ditamas pada 23 Dis 2004 pada harga RM6.5
juta.

Perbuatan itu didakwa dilakukan dalam keadaan Dr Mohd Khir mengetahui bahawa Shamsuddin mempunyai hubungan dengan tugas rasmi beliau sebagai Menteri Besar Selangor pada ketika itu.

Dr Mohd Khir, yang menjawat jawatan menteri besar dari Ogos 2000 hingga Februari 2008, didakwa mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-dua sekali, jika sabit kesalahan.

Beliau yang juga ADUN Sungai Panjang, didakwa melakukan kesalahan itu di kediaman rasmi menteri besar Selangor di Jalan Permata 7/1, Seksyen 7 di Shah Alam pada 29 Mei 2007.

Dalam prosiding hari ini barisan pendakwaan dan pembelaan masing-masing diketuai Abdul Wahab Mohamad dan M Athimulan.

Seramai 25 saksi pendakwaan telah dipanggil untuk memberikan keterangan pada perbicaraan itu.

Shamsuddin (atas) pula dilepas dan dibebas daripada tuduhan bersubahat dengan Dr Mohd Khir berhubung pertuduhan itu pada 6 Jun lepas dan seterusnya menjadi saksi pendakwaan kedua dalam perbicaraan kes.

Dalam penghakimannya, Mohtaruddin berkata elemen berkenaan ialah tertuduh adalah penjawat awam pada hari kejadian, tertuduh membeli hartanah daripada Shamsuddin dengan harga belian dikatakan tidak mencukupi dan tertuduh mengetahui Shamsuddin mempunyai hubungan dengan kerja-kerja rasmi beliau sebagai penjawat awam pada hari kejadian. 

 

Tiada ulasan: