Ahad, 31 Julai 2011

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Fakulti Siyasah Syar'iyah


Demo TimurTengah dah merebak dalam Israel ...?

Posted: 31 Jul 2011 08:54 AM PDT

Gatherings took place Saturday in Tel Aviv, Kiryat Shmona, Nazareth, Haifa, Modiin, Ashdod, Ashkelon, Jerusalem and Be'er Sheva, Hod Hasharon and Raanana.

The protests began at 9:00 P.M. on Saturday and will end with concerts by several well-known Israeli performers including Yehuda Poliker, Barry Sakharov and Yishai Levi.

Read more ...

Awas Kurma dari Israel ...?

Posted: 31 Jul 2011 05:34 AM PDT

Kurma menjadi produk tumpuan ketika Ramadhan. Jangan terpedaya, ada dalam pasaran negara Kurma jenama Jordan River. Jika anda membeli Kurma ini ia umpama berbuka puasa dengan darah dan air mata anak Palestin.

Kurma ini didapati berasal dari Israel. Dibawa masuk ke beberapa buah negara seperti Afrika Selatan dan Singapura dan kemudian dibungkus semula sebelum dibawa masuk ke beberapa negara Islam seperti Malaysia.

Sempena Ramadhan ini juga che'GuBard dan SAMM sekali lagi memperbaharui desakan untuk Malaysia menghentikan segala bentuk hubungan dengan negara haram Israel.

Dalam satu sisi regim ini memunculkan imej anti Israel dan pro Palestin. Malah Regim ini pula mewajahkan lawan politik dalam negara sebagai agen Amerika dan perbagai imej seolah anti Islam. Namun sedarkah kita dalam wajah yang lain Malaysia ialah antara negara Umat Islam yang dipimpin oleh pemimpin munafik yang menjadi rakan dagang penyumbang kepada ekonomi Israel.

Sepenuhnya ...

Lawa di muka, Cantik di hati ...?

Posted: 31 Jul 2011 02:58 AM PDT

Fulamak, cukup mengghiurkan ...?

Posted: 30 Jul 2011 09:21 PM PDT

Nak tiru 100% boleh, nak ikut setakat 80% sahaja pun tak per.
Sekadar pembuka idea pun OK. Sahur nanti cukup syioook.

Internet murah sepanjang Ramadhan ...?

Posted: 30 Jul 2011 06:39 PM PDT

REPUBLIKA.CO.ID,REPUBLIKA.CO.ID,JAKARTA--Telkomsel menghadirkan program spesial Ramadhan bagi pelanggan simPATI yang berlaku mulai 29 Juli 2011. Seluruh pelanggan simPATI bisa menikmati program InternetMania untuk internetan cepat dengan bonus data sebesar 10 MB serta paket Talkmania Jumbo untuk nelpon sepuasnya ke sesama pelanggan Telkomsel hingga 600 menit selama 6 hari hanya dengan Rp 10.000.

Bonus data 10 MB didapatkan setelah pelanggan internetan dengan akumulasi pemakaian mencapai 1 MB, di mana bonus ini bisa digunakan hingga pukul 23.59 pada hari yang sama. Pelanggan juga bisa menikmati tarif murah Rp 0,1/kb setelah internetan hingga pemakaian mencapai 501 kilobyte pada satu kali sesi berinternet.

VP Product Marketing Telkomsel Lindayanti Harjono mengatakan, "Kami menyadari pada periode bulan Ramadhan hingga Lebaran kebutuhan pelanggan untuk mengakses internet serta berkomunikasi dengan kerabat dan keluarga cukup tinggi. Program InternetMania dan Talkmania Jumbo spesial Ramadhan ini kami harapkan dapat memenuhi kebutuhan berinternet serta berkomunikasi yang nyaman dengan tarif yang lebih murah selama bulan Ramadhan."

Sepenuhnya ...

Tiada ulasan: