Ahad, 31 Julai 2011

dollah yankee

dollah yankee


Lepas 2 election baru lu mari,itu time kita orang tengok apa macam!

Posted: 31 Jul 2011 05:35 PM PDT

Ooo..patut pun BN/umno di Penang sejak 2 tahun terakhir ini mereka main 'die battle'...walaupun 'patah sayap,mereka terbang jua'. Untuk semangat berperang yang macam ini, gurkah-gurkah bangun dan tabik springggg!! Atau salut kata blogger tukartiub. Rupa-rupanya mereka dah tau lama dah...buat lah apa pun, buat lah macam mana pun...NO WAY! BN/umno boleh datang ambil balik Penang.

"Gerakan is way behind", ini kata vice-president Gerakan tau ka?? Bukan nya kata Mail Mat Basah yang jadi jaga kat kilang Fastron di Bayan Lepas tuuu...

"Kalau kita cakap... kita Penang Gerakan sudah siap mau 'surrender', mau angkat bendera putih 'for this coming general election', itu Najib sama Koh Tsu Koon boleh gasak kita punya pungkok woo.., tapi 'that's the fact'. Siapa pun dalam ini Gerakan tarak berani dan kita rasa kita belum sampai 'time' mau lawan sama itu Guan Eng 'and' PR".

"Potong ayam tokong punya depan, i cakap sama you... the party was way behind in its preparation. Kalau kita dalam Gerakan mau 'over-prepared' pun boleh juga, tapi i cakap sama you 'that we are far from ready' ". 

"itu tiap-tiap 13 kerusi Gerakan kita kalah tahun 2008 dulu... 'it very difficult seat'. Sepatutnya 'at this time' itu cawangan semua sudah 'propose' candidate punya nama dan hantar sama state working committee, tapi sampai sekarang kita tak ada nampak pun. Tak ada orang berani mau 'offer' mau lawan sama itu Guan Eng, sama itu PR".


dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..ayo-yo..
ini macam kalu, lagi banyak demonstrasi laa itu BN/umno sama itu NGO bikin!!

Ya Ramadhan Al Mubarak

Posted: 31 Jul 2011 09:05 AM PDT

dari dollahyankee kepada kawan-kawan,sahabat handai,adik beradik,orang-orang kampung dodoi,Din PBL7,Anuar Pos Malaysia, Karim Asap, Ali Kunju, Halim Md.Ali di KL, abang dia Kader Md.Ali. Mail Mat Basah, Inspektor Abd.Rahim Ismail,Pak Ku Jaafar yang dok ulang alik dari Sg.Petani ke Penang hari-hari, Ameruddin yang bila pun tarak apa! di Bukit Gedung, Ghani Jiman a.k.a 'Ghani kulit komtar' yang selalu buat demo tu, Md.Deris Jones Road, Pak Lah parti Gerakan, Mat Jepp, Lah dengan Non sebelah rumah, Cik Ayu yang baru jadi janda,Nurmashita Abd Latif receptionist di CPI Bayan Lepas, Tun Rahman Abbas Gabenor(cukup teringin nak boleh main golf dengan dia), Ismail Tok Arab, Mat Sait drebar bas Rapid Penang,Amir Burung MPPP, Mat Burit, Liza Burung Hantu yang semakin seksi dan seksa, Roky Din & The Evergreen penyanyi 60an tuu,Mat Rodi Perwira Habib Bank Taman Selat Butterworth, JR Perusahaan Cinta,Bon,Shidi,Halim Kepala Besaq,YB Malik Kassim dan juga kepada BFF yang juga gurkah-gurkah politik yang tiap-tiap pagi mati dekat 'port', Yusup Abbas MD Productive Base Sdn.Bhd., dan last sekali kepada Chin kepala butuh...dan banyak lagi yang tertinggal tak boleh nak ingat daa banyak sangat!

Tiada ulasan: