Sabtu, 4 Jun 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Tak Lama Lagi Mampuslah Rakyat Miskin

Posted: 04 Jun 2011 04:43 PM PDT

Semua barang dah naik harga,berpunca dari kenaikan harga minyak ,
terbaru subsidi minyak untuk nelayan pula ditarik balik,harga ikan pula bakal melambung tinggi


 Akhirkata sama-sama renungkan hadis dibawah,rasulullah s.a.w tak mengaku ummat bagi sesiapa dikalangan orang islam yang bersetongkol dengan pemimpin zalim.

Ka'ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae'i dan Hakim.
Cari N3 lama-lama disini

Lelaki maut Ditetak Kerana Calarkan Kereta

Posted: 04 Jun 2011 03:30 PM PDT


TAWAU - Gara-gara mencalarkan kenderaan, seorang lelaki maut dipercayai akibat ditetak beberapa kali dbahagian badan dalam satu kejadian di sini pada Selasa lepas.

Ketua Polis Tawau ACP Ibrahim Chin berkata, kejadian berlaku kira-kira 10 malam, selepas lelaki berusia lingkungan 30-an itu mencalarkan kenderaan yang diletak di Lorong 9, Taman Semarak, di sini.

Lelaki itu yang dipercayai melakukan vandalisme ke atas dua kenderaan terbabit dikejar oleh seorang lelaki lain menghala ke Lorong 2, yang kemudian bertindak menetaknya, kata Ibrahim kepada Bernama, di sini hari ini.

Akibat tetakan tersebut, mangsa putus satu jari tangan namun dia masih berupaya melarikan diri sambil dikejar oleh sekumpulan pemuda yang menyedari perbuatannya sebelum itu.

Mangsa kemudian terjatuh dan dipercayai sekali lagi ditetak bertalu-talu sebelum kejadian disedari orang ramai yang menghantarnya ke Hospital Tawau dan disahkan meninggal dunia pada jam 2.30 pagi.

Sehubungan itu, Ibrahim meminta orang ramai yang mempunyai maklumat agar tampil membantu siasatan. - Bernama


Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: