Ahad, 22 Mei 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Anak Yatim Mati Tertimbus Syahid

Posted: 22 May 2011 03:49 PM PDT

Merenung Sejenak

Anak yatim maut tertimbus syahid


SHAH ALAM - Kematian mereka bukan sia-sia. Allah sudah janjikan ganjaran syahid bagi sekumpulan anak yatim terkorban dalam tragedi tanah runtuh di Hulu Langat, petang semalam.

Mufti Selangor, Datuk Seri Mohd Tamyes Abdul Wahid berkata, mengikut hukum, Islam yang menemui ajal secara tragis se-perti akibat kebakaran, kemalangan jalan raya atau bencana alam dan mati ketika tidur, dikategorikan sebagai syahid.

"Mereka dapat syafaat Allah, itu janjiNya," katanya.

Beliau mengulas kematian anak-anak yatim penghuni Rumah Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Jalan Sungai Semungkis, Kampung Gahal, Hulu Langat, petang semalam.

Bagaimanapun menurut Mohd Tamyes, jenazah mereka masih perlu diurus seperti jenazah mati biasa, iaitu mandi, kafan dan disolatkan.

Beliau mengingatkan pengasas rumah kebajikan, termasuk rumah anak yatim di seluruh negara, pastikan bangunan mereka tiada risiko musibah.

"Jangan bina di lereng bukit atau berhampiran dekawasan bahaya kepada penghuni," katanya.

Cari N3 lama-lama disini

Mahathir Dan Kejahilannya Akan Merosakkan Ummah

Posted: 22 May 2011 04:08 AM PDT

Isu Semasa


Gambar ini saya capture dari Majalah al Islam,(dibawah kelolaan Astora Al Jabat) bulan Mac 2011... (kalau tak silap) Apa pandangan anda tentang apa yang diutarakan oleh Mahathir di sini.. Semoga kita berhati-hati dengan serangan pemikiran Sekularisme.
Kejahilan rakyat biasa hanya akan menyesatkan dirinya dan keluarganya sahaja,tapi kejahilan pemimpin akan memudaratkan rakyat jelata.
Cari N3 lama-lama disini

Lembu Makan Ayam

Posted: 22 May 2011 03:13 AM PDT

Gambar hiasan

Di, Kolkata, India, seorang petani menyalahkan anjing jiran-jirannya atas kehilangan misteri ayam ternakannya. setiap hari bilangan ayam yang diternaknya semakin kurang, pada waktu pagi nampak bulu-bulu ayam berselerakan di reban. 

Petani ni pun mula buat rancangan untuk mengintip siapakah dalang disebalik kehilangan misteri ayam ternakannya dan selepas menenyeh biji mata dia berkali-kali, dia masih tak dapat percaya apa yang di tengok! Lembu yang dibelanya dengan lahapnya melahap ayam ternakannya.

Saya pun tak tau adakah pada masa saya tulis blog ni, petani ni dah dapat jawapan pada persoalan yg bermain di fikirannya tu! haha

Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: