Rabu, 4 Mei 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Misteri Huruf O

Posted: 04 May 2011 10:47 PM PDT

Santai


Di Amarika Obama semakin popular kerana berjaya membunuh Osama
Di Malaysia ,jam yang paling popular ialah Omega

Cari N3 lama-lama disini

Info Berguna Untuk Blogger Baru

Posted: 04 May 2011 04:01 PM PDT

Komputer

Assalamualaikum dan salam blogger.

Dalam kita dok blogwalking terkadang kita akan terjumpa dengan blog yang menarik minat kita. Jadi jika kita seorang blogger sudah tentu kita akan buat keputusan untuk memollow blog tu kan. Dan seperti biasa juga kita sebagai masyarakat yang berbudi bahasa mungkin ada diantara kita yang teringin difollow oleh blog yang telah kita follow tadi. Kalau tak follow balik pun sekurang-kurang orang nak la datang melawat blog kita. Tapi tunggu punya tunggu member tak nak pun follow dan mungkin langsung tak datang melawat blog kita. Mungkin kita sedikit terasa.. mungkin juga kita terfikir bahawa blog kita ini tak istimewa kan sampai orang tak sudi nak follow atau nak datang menjenguk.

Ok.. apa yang aku nak bincangkan disini kadang-kadang bukanlah kerana blog kita tu tak cukup bagus, Tapi orang tak follow atau tak masuk ke blog kita hanya kerana kesilapan teknikal kita yang kecil saja. Kita ni bukan apa.. cuma bimbang orang kata kita sombong jer bila kita tak follow blog member yang dah follow kita tu.. macam kita ni best sangat la pulak .. orang dah follow kita tapi kita buat derk jer..

Benda ni sering berlaku terutamanya kepada blogger-blogger baru. Kesilapannya ialah mereka terlupa atau tak tahu sangat macam mana nak setting profile blog mereka yang mengakibatkan sesiapa yang mereka follow tak dapat nak trace blog mereka semula.

Sebagai contoh kat bawah ni.. ada 2 orang follower blog ni yang satunya dah edit profile dia dan yang satu lagi tak. Jadi yang pertama tu kita dapat mengecces blog mereka dan yang kedua tu tak dapek den nak nolong.


Image 1


Image 2

Jadi macam mana kita nak mengatasi masalah ni? Ok.. Aku malas nak taip banyak-banyak. kita terus ke step yang pertama.

1- Sign in blog korang
2- Pastikan korang berada dipage "Dashboard"
3- Sekarang korang klik pada "Edit Profile"



4- Cari "Homepage URL" dan masukan URL/link blog korang. (macam image kat bawah ni)


Klik pada image untuk besarkan

5- Dah selesai tapi jangan lupa klik "SAVE PROFILE" sebelum keluar.

Ok dah.. semoga bermanfaat.. wassalam.

Eh.. jap.. ada satu cara lagi. kalau dah ajar macam kat atas ni pun korang x faham lagi, korang boleh tinggalkan url dan pesanan pada shoutbox blog yang korang follow tu. (itupun kalau dia ada shoutbox la). Contohnya macam kat bawah ni.



Name: Letak la nama blog korang
e-mail/Url : http://blogkorang.blogspot.com
Message : Tolong la follow aku balik.. kesian la kat aku.. asyik aku jer follow korang... kah..kah..kah..kah..

Wassalam.
Sumber: MySifu

Cari N3 lama-lama disini

Minyak Naik Lagi(Rakyat Di dahulukan)

Posted: 04 May 2011 09:16 AM PDT

Isu Semasa

 Sebagai bukti tanda kerajaan perihatin dengan slogan "Rakyat didahulukan " bermula jam 12.00 tadi harga bagi RON 97 akan dijual dengan harga 2.90 selitar berbanding bulan lalu RM 2.70.
Ini bermakna kenaikan 20 cen dalam tempoh sebulan.

Bermula tengah malam ini, petrol RON 97 akan dijual pada harga baru, iaitu RM2.90 seliter. Kenaikan itu bagaimanapun tidak melibatkan RON 95 dan bahan api lain di negara ini. Kenaikkan ini adalah yang tertinggi dalam sejarah negara ini dan dipercayai berikutan kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia.

Bulan lalu, harga petrol RON 97 dinaikkan 20 sen kepada RM2.70 seliter. Harga RON 97 diapungkan sejak 31 Januari lalu mengikut harga pasaran semasa dan sejak itu ia kali ketujuh harga petrol gred itu dinaikkan. Petrol gred
ini lazimnya digunakan oleh kenderaan yang memerlukan prestasi yang tinggi.
http://www.mohamadazhan.com/2011/05/minyak-naik-lagi-rakyat-naik-basikal.html
Rakyat didahulukan maknanya kalau ada apa-apa yang tak baik rakyat yang kena  tangung dulu.
Cari N3 lama-lama disini

Komen Pyan Habib Mencuit Hati

Posted: 04 May 2011 08:16 AM PDT

Isu Semasa

Cuba anda baca komen Pyan Habib berkenaan dengan kes sumpah laknat video lucah baru-baru ini.

GUNA al-Quran bersumpah laknat. Bersumpah laknat dalam masjid. Dalam masjid pakai baju kalis peluru. Pakai baju kali peluru kerana takut mati? Tidak percayakah Allah Maha Pelindung yang menghidup dan mematikan? Ceh, gua tidak terfikir langsung dalam rumah Allah ada makhluk berjaket kalis peluru kerana takut mati!

-ijoks2009-
Sumpah laknat berani tapi takut mati.

Cari N3 lama-lama disini

Adakah Benar Ini Mayat Osama ?

Posted: 04 May 2011 07:18 AM PDT

Isu Semasa

Well, I am no expert, but it looks to me from the date stamps on this web page like the picture blasted all over Pakistan TV of the 'Osama' that was killed today ...

... might be a photo that was floating around the internet for the last few months!
And it appears to be photoshopped!
Here is the real Osama from about 15 years ago.


Now flip it left to right...

And compare the lower half with today's photo of the dead 'Osama'!
There are other signs of photoshop as well, such as blurred edges on the beard and an obvious difference in sharpness between the eyes and the mouth, It looks like someone took a dead body and pasted the real Obama's mouth onto it to make it look more like him.
Did Obama just fall for a dirty trick by Pakistan's ISI? Inquiring minds want to know! :)

whatreallyhappened.com


-ijoks2009-

Nampak sangat menipunya,takkanlah orang yang meninggal dan yang masih hidup sama je mimik mukanya.Pendapat saya Amarika sengaja mahu tutup malu sebab sampai ke hari ini masih tidak dapat jumpa OsamaBen Laden yang diburu.walaupun dan banyak usaha yang dilakukan tapi masih tak jumpa ,cara paling mudah ialah tutup kes dengan buat berita palsu.


Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: