Selasa, 12 April 2011

Senyum Tangis Sendu

Senyum Tangis Sendu


Artis Skandal Najib, Tilam dan Buaya Untuk Sarawak

Posted: 12 Apr 2011 08:36 AM PDT


BN telah mendatangkan artis dari semenanjung yang pernah dikaitkan dengan Nageeb Rezek yang berlaku di Pork Digson suatu ketika dahulu. Walau pun telah diskandalkan kejadian itu, Nageeb tetap buat bodoh dalam tindak-tanduknya. Paling penting artis Pork Digson itu dijemputnya.

Artis Pork Digson itu membuat performance kata orang Inggeris berdekatan dengan Bandar Kuching atau nama Indonnya ialah Water Front. Ramai juga anak muda yang datanmg mahu tengok Nageeb perform tapi kecewa tiada adegan mereka berdua seperti di Pork Digson.


Tapi gerombolan penimbang ini berkempen guna tilam. Teringat kita dengan peristiwa 1998 yang mana tilam diangkut sana sini untuk dijadikan bahn bukti mencari kepastian DNA itu ada sperma atau tidak. Rupanya DNA yang ada ditilam itu adalah sperma telur ayam.

Lupa nak tanya gerombolan itu, mereka ada jumpa tuala good morning, botol air mineral kaktus dan berus gig tak semasa tengah angkut tilam. Mungkin tidak jumpa tapi kata Pak SK jam Omega itu ada tapi perutnya boroi sikit.


Buaya ini main sihir ketika orang sedang berkempen. Taik Mamut bawa aweks cun dari Lebanon dan akhirnya terkantoi dengan rambut perangnya. Rupanya Taik Mamut ada bela bomoh 3 ekor. Cun memang cun tapi hati hitam maa.

TM Munafik Sekat Talian Sebelum Tempoh

Posted: 12 Apr 2011 03:19 AM PDT


Seorang pengguna talian Streamix Telekom Malaysia berasa amat kecewa setelah talian internetnya telah disekat sebelum mencapai tempoh waktu yang sepatutnya. Beliau tidak faham dengan perkhidmatan yang disedaikan oleh pihak Telekom Malaysia.

Dibelakang bil ada tertera tentang pembayaran bil yang merujuk kepada 

"Bil hendaklah dibayar dengan segera sebelum tarikh akhir pembayaran sebagaimana yang tercatit di muka hadapan. Kelewatan membayar bil ini boleh menyebabkan gangguan perkhidmatan sementara dan bayaran penyambungan semula sebanyak  RM10.00 akan dikenakan bagi setiap talian"

Tetapi beliau masih mempunyai 4 hari lagi termasuk hari ini untuk menjelaskan bil talian streamixnya tetapi taliannya telah disekat. Tarikh akhir bayaran adalah 15 April 2011 tetapi telah disekat pada 12 April 2011. Sebelum ini ia berjalan seperti biasa.

Inilah janji-janji munafik. Belum cukup tempoh sudah minta hutangnya. Dalam berhutang kita ada tempoh untuk berhutang dan sekiranya hutang itu telah melewati waktu perjanjian, barulah kita meminta hutang tetapi di TM ia berlaku sebaliknya.

TM jangan mengambil kesempatan ke atas pengguna talian tetap. Ini kerana, penggunaan TM adalah lebih berkualiti tetapi jika unsur-unsur menyekat talian sebelum tempoh waktunya amatlah dikesali dan tidak menghormati pengguna talian.

Najib Resah Gambir Sarawak Tidak Laku

Posted: 11 Apr 2011 10:01 PM PDT


Keresahan Najib turun ke Sarawak membuktikan video seks yang di bikin oleh puak-puak telur kecut tidak mendapat sambutan di sana. Najib cuba menjual gambir demi meraih simpati penduduk di Sarawak demi memastikan UMNO/BN kembali bertakhta di Sarawak.

Selaku Presiden UMNO/BN, Njib terpaksa melupakan jawatan sebagai Perdana Menteri demi memastikan Taib Mahmud berkuasa lagi di bawah komponen BN iaitu SUPP. Ini kerana UMNO merupakan parti melayu tidak wujud di Sarawak walaupun presiden UMNO/BN datang ke sana.

Video seks yang tidak laris di pasaran menjadi punca barangan seks menjadi pilihan terutamanya orang UMNO yang datang ke Sarawak mencari gambir Sarawak untuk memuaskan nafsu seks. Nampaknya Najib terpaksa membikin filem adegan baru bermodalkan gambir.

Di Sarawak banyak alatan seks dijual. Najib tidak perlu untuk berkempen mengenai video seks serta tidak perlu menonjolkan UMNO yang tidak wujud di Sarawak. UMNO tiada di Sarawak kerana rakyat Sarawak tidak tahu apakah itu UMNO.

Agak-agaknya bila UMNO boleh masuk Sarawak. Nampaknya logo 1Malaysia kekurangan UMNO di dalamnya. 

Gambar: Kena Tahu Geografi Jika Duduk Sarawak

Posted: 11 Apr 2011 05:59 PM PDT



Jika mahu ke Sarawak, seseorang itu mestilah bijak dalam bidang Geografi untuk terus mencari misi di sana. Jika tidak, anda seperti bermain catur dan permainan ular dan tangga kerana kan berpusing di tempat yang sama tanpa satu arah tuju.

Ia bagaikan disihir ketika perjalanan kerana tidak menunjukkan sesuatu yang jelas dalam keadaan kelam dan kabur. Bukan kerana mata itu kabur dek asap yang menyelubungi di Sarawak tetapi buta paparan dalam menunjukkan arah.

Setelah lebih 30 tahun Sarawak di perintah oleh Barisan Nasional, ia tidak memberikan sesuatu yang menarik seperti yang di paparkan di media arus perdana dan cetaknya. Ia seperti mengencing rakyat yang belum cukup baligh dalam membuat penilaian.

Seperti yang dilaungkan oleh BN bahawa BN yang akan beri segala-galanya di Sarawak. Kepala bapak mereka dan semua itu janji-janji telur dalam seluar pemimpin BN. Papan tanda pun tidak wujud terpampang seperti di Semenanjung.

Walhal Sarawak itu kaya dengan hasil sumber bumi tetapi telah dirogol hasilnya oleh pemimpin yang tidak bertanggungjawab. Ketiadaan papan tanda amat menyukarkan pelancong dari semenanjung untuk bersiar-siar. Betapa dangkalnya pemimpin BN merompak harta Sarawak tetapi papan tanda tidak ada.

Kalau ada sekali pun, ia terlalu kecil kerana papan tanda tersebut bukannya berada terpapar di atas tetapi di bahagian bawah jalan dan amat menyukarkan. Adakah Jabatan Kerja Raya di Sarawak tidak tahu menilai kekerapan pengguna jalan raya melihat papan tanda? 

Tiada ulasan: