Khamis, 14 April 2011

PEJUANG PRO DEMOKRASI

PEJUANG PRO DEMOKRASI


Munculnya Cahaya Timur secara Tiba - Tiba!

Posted: 13 Apr 2011 04:52 PM PDT




Entah masuk hari yang ke berapa para pejuang yang masih percaya pada pengundian yang berada dalam manipulasi gerombolan terus berjuang demi membebaskan suara marhaen dari timur.

Nampaknya sinar cahaya dari timur lebih menyerlah dari yang ada dari semenanjung,semangat Iban,dayak dan Kedayan yang bangun dan tak mahu di tipu dari segala helah gerombolan yang kenderai oleh pahin.

Dayak sedar tanah sudah di rembat,Iban sedar bangsa sudah di usir tetapi kini yang ada semangat yang membara untuk bangkit memberontak dam menghumbankan seluruh sus - sakat pahin serta gerombolan ke dalam sungai rajang biar di baham si bujang senang.

Namun biar begitu sikap tamak haloba yang ada dalam diri pahin dan mat monggol melebihi segala - galanya.Siapakah barua yang di hantar ke bumi kenyalang? siapakah "mabok" yang sebenarnya kalau bukan SPR.

Ini lah alatnya,ini lah senjatanya untuk terus memastikan semua anak gadis penan di rogol,ini lah alatnya yang di perguna agar semua kekayaan negeri kenyalang ini boleh di angkut dan di bawa ke semenanjung dan seterusnya sangkut ke dalam poket mama pemguin.

Ini lah alatnya yang pasti di gunakan untuk mempastikan seluruh keluarga monggol dan pahin terus kaya dan mempastikan rakyat terus bodoh.Apabila rakyat bodoh maka mereka takkan melawan kemiskinan yang di timpakan oleh kepada mereka oleh keluarga pahin.

Kerana andai mereka pandai mereka pastinya akan melawan tapi syukur marhaein timur sudah bangkit dari kebodohan,mereka sudah bangkit melawan demi kesejahteraan generasi mereka hari esok.

Kini bersama cahaya muncul semula semangat" ngayau",tajamnya parang ,bisanya lada melebihi tumpulnya kemegahan si keris telanjang.Bangun mereka menuntut semula tanah adat demi di warisi generasi hari esok!

Tetapi rahmat dari cahaya yang terbit dari pantai timur sinarnya mengatasi apa yang di fikirkan oleh Lenin dan Trotsky dan mungkin tak terjangkau oleh keduanya.Iban dan Dayak kini bangkit dengan "ngayau" nya dan sudah sepatutnya semangat "ngayau" itu di aplikasi ke Jalanraya dan menghumbankan gerombolan buat selama - lamanya.

Kita sangka Cahaya yang melintasi langit Tunisia dan Mesir akan tiba dari arah barat, meleset sekali sangkaan itu.Cahaya itu tidak tiba dari arah barat di mana letaknya timur tengah tetapi cahaya itu secara tiba - tiba muncul dan terbit dari timur.

Andai Vladimir Lenin dan Leon Trotsky masih hidup sudah pasti mereka akan terkejut bila menyaksikan cahaya timur dan sudah pastinya mereka akan membungkus Manifesto Bolsheviks dan menulisnya semula.Kerana perbezaan kekuatan marhaein bukan sekadar diantara ploteriariat dan borjuis.

Tetapi kerana kebangkitan marhaenisma bersama cahaya timur yang pasti akan mengusir kegelapan menghala ke Barat Daya!


Sudah kena terajang sama itu Dayak Ka????

Posted: 13 Apr 2011 04:11 PM PDT

NAJIB: BN HANYA SASAR KEKAL KUASA SARAWAK,MAJORITI DUA PERTIGA BONUS - minsider

Najib Razak menegaskan sasaran Barisan Nasional (BN) adalah mengekalkan kerajaan negeri yang dipimpin perikatan itu sejak lebih empat dekad lalu, tidak kisah jika hanya dengan majoriti mudah.

Ketika tinggal tiga hari sebelum pengundian, Pengerusi BN ini secara terbuka berkata, pihaknya hanya mahu membentuk sebuah kerajaan walaupun gagal memperoleh majoriti dua pertiga.

Najib (gambar) yang secara peribadi mengetuai kempen di sini sejak Ahad lalu berkata, jika BN memperoleh majoriti dua pertiga di Dewan Undangan Negeri, ia adalah satu "bonus" bagi partinya.

"Sasaran kami ialah untuk membentuk sebuah kerajaan. Itu minimum."


LSS:Halamak apasal awal - awal lagi sudah "surrender"???? belum terkentut dah terkeluar taik??? belum tegang dah terpancut??? apa citer??? kata Sarawak Fixed Deposit,dah kena kelentong dek Melanau kerrr??? walaupun dayak dah tak ngayau! tapi sekali swing dua - dua kepala monggol dan pehin gerenti tercabut punyerrlah!!!

Tapi mat monggol jangan risau, pergi cari tuak sama langkau, itu mungkin boleh menghilangkan streess!!! Kah...Kah....Kah...Kah

Apa yang Korang Gerunn.. sangat kat braderr Ni?

Posted: 13 Apr 2011 03:53 PM PDT


Ini betol - betol lorat la bro! Macam la mamat ni ada kabel besar dengan kat Sarawak nun sampai nak sekat dia Masuk.

Setelah portal berita malaysiakini di godam akibat kerja lahanat Apco dan sekutu nya iaitu gerombolan tapi akhirnya dapat jua LSS memeperolehi berita ni dari blog sementara yang di gunakan o0leh Malaysiakini.

Harris Ibrahim! Braderr ni kali terakhir LSS ketemu ialah pada hari Hindraf membuat satu perjumpaan di KLSCAH untuk mengada Demo bantahan terhadap Novel Interlok.

Brader Harris sendiri mengakui yang beliau bukan lah orang penting dalam MCLM tetapi hanya sekadar seorang Fasilitator.Nampaknya Susuk tubuh ini di lihat semakin di geruni oleh susku - sakat gerombolan terutamanya Pahin gampang di kini mahu di humban dek warga bumi kenyalang.

Di beritakan Blogger Harris ibrahim di sekat di lapangan terbang Khucing Sarawak .Ketika dihubungi, Haris (kiri) mengesahkan beliau kini terkandas di
lapangan terbang Kuching selepas tidak dibenarkan masuk ke Sarawak.

"Saya tidak dibenarkan masuk ke Sarawak, mereka beritahu yang saya telah disenaraihitamkan atas arahan pihak atasan, walaupun mereka sendiri tidak sedar kenapa saya dilarang masuk," katanya.

Haris, yang datang sendirian, berkata beliau berkeras meminta perintah bertulis hitam-putih mengenai perkara itu."Saya tidak berhasrat balik tanpa satu pengesahan rasmi," katanya.

Peguam yang menjadi aktivis itu menegaskan adalah tidak masuk akal untuk Sarawak melarang orang datang ke negeri itu hanya kerana pilihan raya akan diadakan, tanpa satu alasan yang sah.

Ekoran permintaannya itu, beliau diberikan satu notis melarangnya masuk ke negeri itu, tetapi tiada alasan diberikan.


woiitt!!! Pahin!!!!! kouuu...ngelaban ka...mayau mauk ngayau !!!! (Cuba tanya kengkawan yang bangsa Iban yang tahu akan maki hamun ini!)

Bila pahin dah sakit kepala,kepala pahin berpetak - petak ! kalau Kalah Pilihanraya dah Gerenti kena Humban dek Pakatan Tapi Kalau Menang Pilihanraya Dah Konpom kene Terajang selipar jepun dek Rosmah!!!! Kah..Kah...Kah!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tali barut pakatan reban