Isnin, 28 Mac 2011

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Malang Bila Malaysia Melahirkan Seorang Profesor SeBODOH Ini

Posted: 27 Mar 2011 11:31 PM PDT

SHAH ALAM - Sudah sampai masa bagi Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berundur daripada kancah politik negara.

Itulah pendapat pensyarah Program Sains Politik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Dr Nidzammudin Sulaiman berikutan pendedahan video seks yang didakwa membabitkan pemimpin nombor satu Pakatan Rakyat (PR) itu.

Dr Nidzammudin berkata, meskipun Anwar belum dipastikan terlibat dalam skandal itu, sedikit sebanyak ia akan turut memberi kesan bagi imej dan reputasinya berdasarkan rekod sedia ada termasuk perbicaraan kes liwat yang sedang berlangsung di mahkamah.

"Orang akan jadi muak. Ini tidak kira sama ada beliau bersalah ataupun tidak kerana bagi seorang pemimpin politik, apa yang lebih utama adalah kepentingan rakyat, bukan permainan politik yang berulang-ulang.


"Kerana itu, saya fikir sudah sampai masa bagi Anwar berundur. Jika beliau mahu menjaga namanya sebagai bekas Timbalan Perdana Menteri, adalah lebih baik bagi beliau memberi tumpuan kepada isu-isu bukan politik melibatkan kepentingan masyarakat termasuk membimbing generasi muda kerana saya percaya, beliau masih diminati dan dikagumi ramai anak muda," katanya.

Menurutnya, setiap individu termasuk pemimpin besar seperti Anwar ada had tertentu dalam berjuang untuk mempertahankan sesuatu.

P/s: Hukum mana Dr "kangkung" ini gunakan? Beranikah dia mengkritik orang di balik drama dan konspirasi ini? Sia-sia sahajalah meletakkan "pensyarah program politik" jika hanya pandai memberikan pandangan berat sebelah seperti di atas. Anda baca hujahnya, anda tentu tahu niatnya!

Mengapa dia tidak minta MP yang kantoi meraba bontot meletakkan jawatan, lagi menarik, mengapa tidak minta pemimpin yang kantoi khalwat di PD meletakkan jawatan? Banyak lagi, kalau nak tulis...

Dunia Cacamarba

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Beri kerjasama sepenuhnya kepada Khalid - Sultan Selangor

Posted: 27 Mar 2011 09:21 PM PDT

SHAH ALAM, 28 Mac: Sultan Selangor, Sultam Sharafuddin Idris Shah menggesa semua pihak termasuk pembangkang memberikan kerjasama sepenuhnya kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagi meningkatkan pentadbiran negeri.

"Beta berharap kita semua akan bekerja dengan niat baik serta memberikan kerjasama perlu kepada kepimpinan negeri diketuai Memanda Menteri Besar.

"Beta sendiri sentiasa berbincang dengan Memanda Menteri Besar baik dalam soal pentadbiran, ekonomi dan permasalahan sosial terutama melibatkan negeri di mana beta banyak memberi nasihat kepada Memanda beta demi kesejahteraan rakyat," tegas baginda.


Sultan Selangor bertitah demikian ketika merasmikan Sidang Dewan Negeri Selangor Pertama Penggal keempat Dun Kedua Belas pada pagi ini.

Baginda bertitah semua pimpinan terutama Adun hendaklah mengepikan fahaman politik kepartian dengan mengutamakan kesejahteraan rakyat dan kemajuan negeri.

Titah baginda, semua perkara yang dibincangkan dalam dewan hendaklah mengutamakan rakyat dan negeri.

Baginda berharap dewan kali ini menjadi medan terbaik menyelesaikan pelbagai isu khusus melibatkan kepentingan rakyat.

Dengan amanah yang diberi, keutamaan semua wakil rakyat adalah untuk hadir ke dewan berbahas dan membawa suara akar umbi merentasi kepentingan agama, kaum, politik dan sosial, tambah baginda.

"Semua perkara berbangkit hendaklah dibincangkan dalam dewan mulia ini dengan penuh intelektual dan bukannya dengan emosi.

"Beta berbangga dengan kemajuan negeri yang memberikan sumbangan besar kepada hasil pendapatan negara," tegas baginda.

Dalam pada itu, baginda sedar Selangor sebagai negeri maju pada 2010 telah mendapat pelaburan sebanyak RM10.64 bilion dengan 325 projek industri berteknologi tinggi diluluskan.

Jumlah ini menunjukkan peningkatan sebanyak 47 projek berbanding 2009.

"Namun kita harus sentiasa bersiap sedia berhadapan dengan iklim ekonomi dunia yang ada kalanya tidak menentu khususnya di Amerika, Eropah dan Timur Tengah.

"Jangan kita berbelanja secara boros dan tanpa kawalan, pengalaman lalu harus dijadikan tauladan," tegas baginda.

Baginda berharap Belanjawan 2011 bertemakan Hasil Negeri Untuk Rakyat dengan empat startegi utama akan dilaksanakan Kerajaan Selangor; pengurusan sumber negeri secara bijaksana, pengurusan perbelanjaan cekap, mendokong pembangunan modal insan dan melestarikan pembangunan negeri dengan baik dan berkesan dapat memangkin agenda berkaitan.

Badrul hadir, Shuhaimi diminta ke mahkamah

Tan Sri Abdul Khalid dan semua Exco Kerajaan Negeri serta seluruh Adun hadir termasuk Adun Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah yang diisytiharkan kosong oleh Speaker, Datuk Teng Chang Khim sebelum ini.

Meskipun Mahkamah memutuskan Badrul masih kekal sebagai Adun namun dalam sidang media terakhir, Teng sebutkan beliau belum menerima apa-apa secara rasmi dari mahkamah.

Sementara itu, Adun Seri Muda, Shuhaimi Shafiei kesal dengan tindakan mahkamah yang tetap memerintahkan beliau hadir juga meskipun perasmian sidang Dun sedang berjalan.

Menerusi smsnya, beliau berkata, dalam masa 30 minit beliau diminta hadir atau waran tangkap dikeluar ke atasnya.

Beliau bagaimanapun hadir juga ke Mahkamah Sesyen, dekat sini selepas itu. - hrkh

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Panas - Gambar Blogger Umno Tonggang Arak Bakal Disiarkan

Posted: 27 Mar 2011 08:43 PM PDT



Sebagai klue, blogger gerombolan songkok tinggi yang dimaksudkan sangat popular dengan fitnah melampau, terlampau, mengarut dan mencarut. Blogger ini juga sering menggambarkan dirinya sebagai pejuang Islam yang sebenar, dan selalu menggelarkan Tuan Guru Nik Aziz sebagai bukan ulamak sebaliknya pukimak.

Sumber - milosuam

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Polis Atau Menteri Yang Pening??

Posted: 27 Mar 2011 07:45 PM PDT

Notis 8 Bulan Awal





Berita Penuh

KLIK LAA SPONSOR
KAT BAWAH TU..
Photobucket

3 Kereta Polis Keliling Rumah Azmin Untuk Serah Notis.

Posted: 27 Mar 2011 05:05 PM PDT

Tiga buah kereta polis mengelilingi rumah Timbalan Presiden PKR Azmin Ali, untuk menyerah satu notis yang meminta agar beliau melaporkan diri di balai polis untuk diambil keterangan pada 28 Mac.

Satu kenyataan dikeluarkan Biro Komunikasi PKR pada tengah malam tadi, memaklumkan media bahawa rumah kediaman Azmin Ali (gambar kanan) sedang dikelilingi polis. Bagaimanapun, berita ini dikesahkan kemudian bahawa tindakan polis tadi adalah untuk menyerah satu notis kepada Azmin Ali, agar beliau melaporkan diri di balai polis pada hari keesokan (28 Mac 2011).

Peguam yang mewakili Azmin, Latheefa Koya dihubungi isteri Azmin Ali, bahawa tiga buah kereta yang sarat dengan anggota polis IPD Ampang tiba di rumah kediamannya, untuk menyerah notis tersebut.


Ketika dihubungi merdekareview Latheefa Koya berkata, polis tidak menyatakan sebab mereka memanggil Azmin untuk diambil keterangan. Bagaimanapun, pihak mereka (PKR) menjangka ia mungkin berkaitan dengan Kempen Tolak kes Fitnah II, anjuran KEADILAN di perkarangan Pusat Khidmat Rakyat Ahli Parlimen Gombak, Taman Melawati pada 25 Mac 2011. Azmin Ali ialah ahli parlimen Gombak.

Pada malam 25 Mac, polis dan FRU cuba menghalang Ketua Umum PKR merangkap Ketua Pembangkang Parlimen, Anwar Ibrahim daripada meneruskan ceramah. Tiga anggota Angkatan Muda Keadilan ditangkap, malah Anwar dikhabarkan juga ditangkap. Bagaimanapun, Anwar dikesahkan telah meninggalkan tempat tersebut dalam kekecohan, tanpa ditangkap polis. Orang ramai yang menghadiri ceramah tersebut berasa marah, lantas membaling kerusi ke arah polis dan FRU.

Latheefa Koya (gambar kiri) turut mengecam polis kerana membesar-besarkan perkara yang remeh-temeh, malah mempertikaikan, "Apa perlunya untuk menghantar tiga buah kereta yang sarat dengan anggota polis, hanya untuk menyerah satu notis? Jelas, ini membesarkan perkara yang remeh-temeh. Polis seharusnya dihantar untuk membanteras jenayah!"

Selain itu, Latheefa Koya berkata, Azmin Ali selaku ADUN Bukit Antarabangsa perlu menghadiri sidang mesyuarat DUN Selangor pada Isnin (28 Mac), maka beliau tidak dapat meluangkan masanya untuk melapor diri di balai polis pada hari itu.

Merdeka Review

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Ketahui Bagaimana Untuk Melindungi Undi Anda?

Posted: 27 Mar 2011 09:43 AM PDT



KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Video seks: Wartawan Harakah pula difitnah

Posted: 27 Mar 2011 07:57 AM PDT

Wartawan Kanan Harakah, Wan Nordin Wan Yaacob menafikan fitnah blogger Umno yang mendakwa beliau ada menyatakan kononnya imej dalam video seks membabitkan seorang tokoh pembangkang itu adalah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebaliknya, beliau menyatakan 'muka individu itu adalah serupa dengan Anwar'. Namun selepas melihat susuk tubuhnya, perut yang buncit meyakinkan beliau bahawa individu itu bukanlah Anwar.

Beliau menjawab demikian ekoran dakwaan Papa Gomo yang menuduh beliau ada mengaku individu dalam video seks itu adalah Anwar dalam satu pertemuan di sebuah restoran malam tadi.


"Dalam Rbf ada menyebut kononnya saya ada bertemu dengan beliau di sebuah restroan di Jalan Yap Kuan Seng, sedangkan saya sendiri selepas dari habis bekerja, saya pulang ke rumah di Seremban, saya menafikan saya ada bersama di Jalan Yap Kwang Seng. Ia Satu fitnah," katanya.

Beliau menyatakan, sebaik pulang dari melihat video itu beliau terus menemui Ahli Parlimen Machang, Saifuddin Nasution pada jam 2.00 petang di Parlimen dan melaporkan kepada Saifuddin tentang fitnah itu.

Beliau sendiri mendapat panggilan daripada Anwar bertanyakan tentang video itu, dan beliau ada menyatakan kepada Anwar keyakinannya.

Wan Nordin juga menyatakan, beliau ada melihat video tersebut kononnya wajah Anwar, tetapi apabila dilihat kepada susuk tubuh sebenarnya sangat jauh berbeza kerana perut yang buncit.

Beliau menerangkan, pada awalnya beliau tidak tahu tentang tayangan video berkenaan kerana hanya mendapat jemputan kononnya ada 'sidang media khas' oleh seorang wartawan akhbar arus perdana.

Beberapa kali beliau cuba bertanya apa intipati sidang itu, namun wartawan yang menjemputnya itu enggan memberitahu.

Sehinggalah beliau ke loaksi, Carcosa Sri Negara dan dibawa naik ke suatu bilik yang beliau sendiri tidak tahu apa yang akan berlaku.

Hinggakan kata beliau, barangan peribadinya termasuk telefon bimbit, pen, perakam dan buku catatan diambil oleh orang yang tidak dikenali untuk disimpan sementara bagi masuk ke bilik sidang media.

Selepas duduk di dalam bilik itu, barulah beliau tahu adanya tayangan tersebut, dan akibat ketakutan dan atas dasar keselamatan beliau enggan bertindak semasa dalam bilik dan hanya menurut kehendak pengajur sahaja.

Sebelum ini Harakahdaily telah melaporkan penjelasan dari Wan Nordin barhubung bagaimana beliau dijemput ke satu sidang media yang kemudiannya bertukar kepada tanyangan video seks.


KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Katak Ini Tahu Dia Liabiliti Dalam Umno

Posted: 27 Mar 2011 07:04 AM PDT

"Gebang" sahaja lebih!...Saya dengar berita di Awani tadi. Cerita fasal Raja Sesumpah Ezam yang mengeluarkan kenyataan bahawa dia TIDAK BERMINAT untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

Katanya, tiada perancangan untuk bertanding biarpun BN menawarkannya menjadi calon untuk mewakili parti itu. Walaupun tidak mahu bertanding, Ezam menegaskan bahawa dia akan membantu BN merampas Selangor daripada Pakatan Rakyat.
Saya tidak mahu mengulas panjang fasal Raja Sesumpah ini.

Saya cuma pelik kerana tatkala MP Katak sedang hebat membodek Najib untuk dicalonkan dalam pilihan raya akan datang, Si Raja Sesumpah ini pula sebaliknya. Adakah dia hanya hebat berkata-kata tetapi takut untuk berhadapan dengan rakyat? Raja Sesumpah seorang yang penakut?


Dia melalak di media dan di lapangan ceramah memfitnah dan memburuk-burukkan pemimpin dan Pakatan Rakyat, namun tidak mahu bertanding dalam pilihan raya. Jika dakwaannya benar, dan setiap dakwaannya itu diterima oleh rakyat khususnya di Selangor, tempat yang lazim kelihatan dia dan puak UMCO mengadakan ceramah, mengapa takut untuk bertanding dalam pilihan raya?

abnnasution.blogspot.com

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Rahim Thamby Chik Adalah Seorang Pendendam

Posted: 27 Mar 2011 05:34 AM PDT

Tan Sri Rahim Thamby Chik tidak perlu menafikan dendam beliau terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi menghalalkan tindakannya mendalangi fitnah video lucah untuk menjatuhkan Ketua Pembangkang itu.

Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli berkata Rahim tidak dapat memendam perletakan jawatannya sebagai Ketua Menteri Melaka pada tahun 1994 apabila terpaksa mendedahkan penglibatannya dalam video lucah itu Isnin lalu.

"Dia kalau tak berdendam, tak adalah ulang balik macam mana Anwar menyebabkan dia kena letak jawatan, kononnya Anwar berbohong Mahathir lindungi dia tapi Anwar yang suruh dia letak jawatan. Dia cakap.


"Hari ni dia cakap tak dendam dengan Anwar, pendapat saya sudah jelas, orang yang sedang marah,jelaslah menyebabkan dendam terhadap Anwar. Orang juga sudah tahu dia jadi dalang kepada video tu sebab dendam kepada Anwar,"kata Rafizi lagi.

Malah menurut Rafizi, Rahim hanya membuang masa untuk mengatakan bahawa beliau tidak mempunyai perasaan dendam terhadap Anwar memandangkan rakyat sedia maklum akan karektor bekas Ketua Pemuda Umno itu.

"Rahim Thamby Chik, dia nak cakap apa cakaplah tapi rasanya untuk rakyat Malaysia termasuklah orang yang tak pernah kenal beliau, bila dia mula korek balik dan faham balik siapa Rahim ni, tak ada orang akan percaya cakap dia,"kata Rafizi ketika dihubungi Tv Selangor hari ini.

Setelah dicemuh oleh pelbagai lapisan rakyat, Rahim hari ini menggunakan akhbar Mingguan Malaysia untuk mendakwa beliau didorong oleh semangat patriotik dan
bukannya dendam dalam mendedahkan video lucah itu.

Rahim mendakwa video itu menujukkan Anwar mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur namun dua pemimpin Parti Keadilan Rakyat yang dijemput beliau untuk menyaksikan rakaman itu yakin orang dalam rakaman hitam putih itu bukan Anwar.

Sementara itu, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Terengganu, Faris Musa, berkata Umno menggunakan Rahim sebagai ayam tambatan untuk menjatuhkan Anwar menerusi fitnah seks.

"Tidak ada alasan untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim berundur. Secara jelasnya bahawa video itu merupakan video yang palsu dan berdasarkan kepada orang yang pernah melihat dan menyaksikan video itu terutama sekali Datuk Johari Abdul orang yang pertama melihat video yang ditayangkan oleh beliau dan Datuk Eskay dengan Datuk Shuib tu menyatakan dengan cukup jelas bahawa ianya bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Tiada ulasan: