Rabu, 23 Mac 2011

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Tangkap Dan Dakwa Datuk T

Posted: 23 Mar 2011 01:14 AM PDT

Penyokong Anwar Ibrahim berkumpul di pekarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengecam "Datuk T'" berhubung pendedahan rakaman video seks.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Kantoi Juga Akhirnya.. Maha Besar Allah

Posted: 22 Mar 2011 11:28 PM PDT



PKR dakwa Rahim Thamby Chik, Eskay terbabit

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR dan ahli parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul hari ini mendakwa bekas ketua menteri Melaka dan bekas konsul kebesaran Thailand di Malaysia adalah mereka di sebalik video seks yang dikatakan melibatkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bercakap dalam satu sidang media di ibupejabat PKR di Petaling Jaya, Johari mendakwa, beliau telah ditunjukkan video itu oleh ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah - yang pernah berkhidmat sebagai konsul kehormat Thai di Kedah - pada 21 Mac lalu, di Hotel Flamingo di Ampang, Selangor.

Johari mendakwa, turut terbabit, ialah bekas ketua menteri Melaka, Rahim Thamby Chik (kiri), yang kini merupakan pengerusi Risda.


Isnin lalu, satu video seks mengenai seorang lelaki yang mirip ketua umum PKR, Datuk Anwar Ibrahim, dipertontonkan kepada wartawan dan editor akhbar media perdana dan media alternatif di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur.

Johari, bagaimanapun, medakwa lelaki yang dilihatnya melakukan aksi seks dengan seorang wanita tidak dikenali dalam video tersebut, bukanlah Anwar.

Ketika dihubungi, Rahim memberitahu Malaysiakini yang beliau akan menelefon balik untuk memberi ulasan.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Pendedahan Datuk Johari Abdul Tentang Perancangan Adegan Seks Anwar Ibrahim Oleh Datuk 'T' Dan Rahim Tamby Chik

Posted: 22 Mar 2011 09:52 PM PDT

KENYATAAN AKHBAR

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato' Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.


Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato' Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato' Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya ("Johari Abdul") adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato' Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato' Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato' Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato' Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato' Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato' Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato' Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

DATO' JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011

Sumber diambil daripada- Tukar Tiub



KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Datuk T Adalah Manusia Dan Bukan Sejenis Binatang

Posted: 22 Mar 2011 09:39 PM PDT

Who is Dato T? He is Dato Eskay.The guy who sue Dato Yahya Jalil on Jambatan Bengkok.Now case in High Court. Who book hotel room at Carcosa? RISDA. Who is the Chairman (of RISDA) ? Tan Sri Rahim Tamby Chik. Is the police involve? I am not sure. But the police officer invite Johari MP for Sungai Petani to Hotel Flamingo Ampang to view the Video. The IGP must come clean of this.Otherwise the police credibility at stake. Who is the other guy at Hotel Flamingo? Dato Shuib Lazim. He try to convince Johari to leave PKR.They promise him million.
WHO ARE THESE INDIVIDUALS?

Datuk Shazryl Eskay Abdullah



BACKGROUND:

".... Shazryl Eskay Abdullah, the plaintiff in the case had filed the suit in January 2002, claiming a breach of contract by defendants — Merong Mahawangsa Sdn Bhd and Datuk Yahya A. Jalil — for failing to pay him RM20 million after he had procured the project for them.

In the statement of claim, the plaintiff stated that Yahya, who is the executive director and major shareholder of Merong Mahawangsa, had enlisted his help to procure the project from the government and to secure a RM640 million foreign fund for the project.He claimed that the second defendant had sought his help for his "discretion and good relations" with the government.Shazryl said the second defendant suggested a RM20 million remuneration for his services, which has not been paid...." Read here for more


Tan Sri Rahim Tamby Chik, Chairman of RISDA


Background:
Tan Sri Rahim Tamby Chik is a former vice-president of the United Malays National Organization. He was aligned with Dr. Mahathir during the 1987 UMNO General Assembly. He was the chief minister of Malacca from 1982 to 1994. In 1994 Rahim was charged with statutory rape of a minor, however, the public prosecutor later withdrew the charge citing lack of evidence.[1] Opposition politician Lim Guan Eng was later charged with sedition for printing and distributing pamphlets containing details of the allegation against Rahim. (source: Wikipedia)


Johari Abdul, MP Sg Petani from PKR



Background:
Dato' Johari Abdul is a Malaysian politician and is currently the Member of the Parliament of Malaysia for the Sungai Petani constituency in Kedah, Malaysia. He is a member of the People's Justice Party (PKR) in the opposition Pakatan Rakyat coalition. Johari was elected to the Sungai Petani seat in the 2008 election, defeating Information Minister Zainuddin Maidin of the ruling Barisan Nasional coalition.He was previously a director of the National Civics Bureau.[3] He has a Master's degree in Strategic Studies from the University of Lancaster. (source: Wikipedia)


Dato Shuib Lazim - Treasurer of PERKASA

Di cilok dr edyesdotcom

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket


Zaid Ibrahim Lidah Bercabang Atau Dangkal Ilmu Politik?

Posted: 22 Mar 2011 08:09 PM PDT

KOMENTAR : Lidah bercabang. Mungkin ini kesimpulan paling tepat untuk menggambarkan watak politik sebenar Zaid Ibrahim. Dalam satu nafas Zaid boleh mengubah perspektifnya dalam politik. Mungkin Zaid bersikap begini kerana gila talak. Atau, lebih tepat lagi gila kemasyhuran atau glamour yang pernah dikecapinya di masa silam.

Perhatikan laporan Bernama Selasa, 22 Mac lalu. Zaid menegaskan bahawa beliau belum menonton video seks yang dikatakan membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Bagaimanapun katanya, jika berpeluang menontonnya, baru beliau boleh membuat komen mengenainya. Dan, seandainya ia benar, Anwar perlu meninggalkan politik.

"I have not seen the video but (if) I had the opportunity to view it, I can make a comment but if it is true, he must quit," he said - Bernama


Sekali imbas komen Zaid Nampak tegas dan berprinsip. Beliau enggan memberi komen kerana belum berpeluang menonton video berkenaan. Namun, Zaid segera melanggar prinsipnya sendiri dengan membuat syor kepada DAP dan PAS supaya meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pakatan Rakyat sendirian. Lihatlah betapa bercabangnya lidah Zaid.

Zaid Ibrahim said the opposition parties associated with PKR should review their status since there have been too many questionable issues affecting the integrity of the PKR de facto leader, including the latest sex video scandal.- Bernama

Jika itu tidak memadai, perhatikan betapa keletah politik Zaid ini amat meloyakan. Laporan Bernama yang sama melaporkan Zaid berkata, sepatutnya PAS sudah mengkaji semula hubungannya dengan Pakatan Rakyat sejak lama dahulu kerana ia membabitkan integriti dan keupayaan pemimpin berkenaan yang bukan sahaja membabitkan parti pembangkang tetapi pemimpin BN juga.

"By right, PAS should have reviewed the relationship a long time ago because it involves the integrity and capability of the leader, not only involving opposition parties but BN leaders as well.- Bernama

Di sini amat jelas hasad Zaid cuba menghasut PAS dan pemimpinnya untuk membenci Anwar Ibrahim. Soal integriti Anwar, kata Zaid, sudah terlalu kerap timbul hingga boleh dipertikaikan. Ini termasuk skandal video seks terbaharu.

Bagaimana Zaid boleh menyebut skandal video seks terbaru membabitkan Anwar sebagai contoh sedang beliau sendiri mengaku belum menontonnya? Di mana berkatnya ilmu undang-undang yang dipelajarinya dan diamalkannya jika sebelum mana-mana mahkamah atau pihak berkuasa memutuskan Anwar terbabit dalam skandal video berkenaan, Zaid, seorang yang amat mahu digelar pemimpin Melayu sudah menjadikan sandaran untuk mempertikaikan kewibawaan Anwar? Tidakkah lidah bercabang namanya?

Bagi menonjolkan diri sebagai pemimpin yang berfirasat tinggi, Zaid menyelar pula pemimpin-pemimpin kanan lain dalam PKR yang cuba mempertahankan Anwar dan menganggapnya sebagai satu lagi konspirasi terhadap pemimpin pembangkang itu sebelum menyaksikan video berkenaan.

Tidakkah Zaid dalam kenyataannya kepada Bernama berkata, beliau tidak mahu memberi komen kerana belum berpeluang menonton video berkenaan? Di mana ilmu undang-undang Zaid hingga tidak faham konsep seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan sebaliknya?

Zaid seorang peguam berpengalaman, mustahil beliau tidak faham konsep ini. Sekali lagi ini membuktikan sama ada Zaid terlalu mabuk dan kemaruk nama dan kemasyhuran atau memendam hasad dengki yang mendalam terhadap Anwar.

Apa salahnya pemimpin-pemimpin PKR mempertahankan Anwar dan menyakini kes skandal video seks ini satu lagi konspirasi? Sekurang-kurangnya, mereka berbaik sangka dan mengikut semangat undang-undang -- seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan di mahkamah sebaliknya. Dan, memang secara logiknya, pengalaman daripada konspirasi fitnah liwat pertama dan kedua, pihak lawan politik Anwar memang mempunyai motif yang kuat untuk memfitnah Anwar - mereka tidak tertanding wibawa dan mutu kepemimpinan Anwar!

Mungkin Zaid seperti Umno BN mempunyai motif yang sama dan menghadapi masalah yang sama iaitu tidak berupaya menandingi Anwar. Maka Zaid pun seperti Umno_BN menyimpan dendam kesumat kerena gagal menjadikan PKR kuda tunggangannya demi memenuhi nafsu gila talak/mabuk publisitinya!


"I am surprised that they can comment on the issue even before watching the video," said Zaid who urged PKR leaders to stop claiming that it was a conspiracy. - Bernama

Urutan kes pendedahan video seks ini amat meragukan. Mengapa Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Hussein bingkas mengumumkan polis tidak terbabit dalam pembikinan video berkenaan? Jika benar demikian apa yang menghalang polis menjalankan siasatan dan pencegahan biasa mereka untuk menghalang penayangan video lucah itu di Carcosa Seri Negara Isnin lalu? Bukankah gelagat Hishamuddin dan pasukan polis di bawah seliaannya ini berbaur dan berbau konspirasi?

Mungkin keupayaan politik Zaid terlalu rendah untuk membaca mengapa pendedahan video seks itu dibuat pada hari yang sama dengan pembubaran Dewan Undangan Negeri Sarawak. Sebab itu agaknya beliau tidak dapat membaca bila perlu berontak terhadap kepemimpinan Abdullah Badawi dan meletakkan jawatan menteri.

Akhirnya Zaid menyesal dan otak politiknya yang terhad mendorongnya mengintai peluang menyusup masuk ke dalam PKR dan Pakatan Rakyat untuk membalas dendam terhadap Umno yang memecatnya. Namun keterbatasan ilmu politik dan ilmu undang-undang yang tidak berkat, membuat Zaid sering mengeluarkan kenyataan yang benar-benar mirip perumpamaan lidah bercabang. - TVS

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Liwat 2 - Mengejutkan Bila Hakim Tukar Keputusan

Posted: 22 Mar 2011 07:39 PM PDT

Tamparan kepada Anwar, tiga barangan diterima

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengubah keputusan bicara dalam bicara sebelum ini untuk membenarkan berus gigi, tuala dan botol air yang diperoleh dari lokap tempat Datuk Seri Anwar Ibrahim ditahan, dikemukakan sebagai bukti.

Mahkamah bagaimanapun menolak permohonan pihak pendakwa untuk memaksa Anwar menyerahka sampel DNAnya.
Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah juga berkata tangkapan ke atas Anwar oleh pengawai penyiasat DSP Jude Blacious Pereira adalah sah dan sehubungan itu, barangan berkenaan perlu diterima.

"Selepas mempertimbangkan bukti dengan kenyataan dari IO (pegawai penyiasat) dan pegawai yang menangkap (Supt Ahmad Taufik Abdullah) saya memutuskan bahawa tangkapan itu adalah sah."


"Dengan itu, barangan yang diperolehi dari sel - (botol air minuman, berus gigi dan tuala) boleh diterima sebagai bukti," katanya.

Berikutan keputusan itu, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata beliau akan meminta dua saksi pendakwa tampil sekali lagi bagi mengemukakan barangan tersebut untuk dijadikan bukti.

Walaupun Yusof tidak menamakan mereka, namun dipercayai mereka adalah ahli kimia, Nor Aidora Sameon dan Supt Amidon Anan yang sebelum ini pernah memberikan keterangan.

Dalam keputusannya, hakim Zabidin bagaimanapun menolak permohonan pendakwaan bagi memaksa Anwar memberikan sampel DNAnya.

"Bolehkah mahkamah ditangguhkan hingga esok?" Yusof kemudiannya bertanya.

Hakim Zabin kemudian mengajukan soalan itu kepada Karpal yang berkata beliau tidak ada bantahan.

Beliau kemudiannya menangguhkan perbicaraan sehingga jam 9 pagi esok bagi membolehkan semua pihak membuat persiapan.

Sebelum ini pihak pendakwaan membuat dua permohonan - permohonan pertama bagi semakan semula keputusan perbicaran dalam perbicaraan yang menolak tiga barangan sebagai bahan bukti dan yang kedua bagi mengarahkan ketua pembangkang itu memberikan sampel DNAnya.

Permohonan bagi memaksa Anwar menyerahkan sampel DNA dikatakan sesuatu yang 'bukan lazim' dan belum pernah dilakukan dalam sejarah Malaysia, negara-negara Komanwel dan juga dunia, kata peguambela utama, Karpal Singh

Yusof pula telah berhujah bahawa sampel DNA Anwar adalah penting dan relevan bagi menentukan sama ada ia sepadan dengan DNA yang diambil dari sperma yang dijumpai di dubur pengadu kes berkenaan,Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Tidak pernah ada permohonan seumpama ini sebelum ini tetapi tidak bermakna ia tidak boleh dilakukan... atau tidak Seksyen 165, Akta Keterangan tidak mempunyai makna. Kita mempunyai bukti tetapi atas sebab teknikal ia tidak dapat diterima (oleh hakim)," hujahnya minggu lalu.

Hakim Zabidin sebelum ini telah memutuskan bahawa sampel DNA dari tiga barangan - sehelai tuala, botol air minuman dan berus gigi - tidak boleh diterima kerana ia diperolehi dengan cara yang tidak sah.

Keputusan hari ini dikatakan sebagai satu tamparan kepada Anwar.

Ketua pembangkang itu daripada kandangnya berkata terdapat tekanan politik yang hebat bagi memaksa hakim menukar keputusannya sebelum ini.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Kalau Aku Di Tempat Anwar

Posted: 22 Mar 2011 01:49 PM PDT


"Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.(al-Hujurat:6).

Tahun 1998 kita dikejutkan dengan berita pemecatan Anwar Ibrahim dari kabinet Mahathir. Gegak - gempita sekalian alam. Penghinaan terhadap Anwar Ibrahim berterusan. Media perdana terdiri daripada RTM, TV3, Utusan Malaysia, Berita Harian dan lain - lain, menjalankan tugas menghina Anwar tanpa jemu - jemu.


Tahun 2010 sekali lagi Anwar dihina. Sekali lagi dunia terkejut. Kerajaan Turki menawarkan perlindungan politik terhadap Anwar. Media perdana sekali lagi memainkan peranan sebagai tukang fitnah yang hebat. Saban hari tanpa penat. Penghinaan yang berterusan hinggalah ke tahun 2011.

Tahun 2011 bermula lagi satu penghinaan yang baru. Video seks yang ditontonkan kepada wartawan. Atas tujuan untuk memperlihatkan betapa kejinya Anwar bin Ibrahim. Serangan bertali - arus dari media perdana juga seperti biasa tidak jemu - jemu. Serangan yang bertali - arus dijangka akan berterusan. Imej Anwar bin Ibrahim pasti akan terjejas di kalangan masyarakat yang tidak mahu memikir dengan baik. Kenapa? Belum sempat Anwar menuding jari kepada Umno dan polis. Najib terus menafikan penglibatan polis. Pemimpin Umno terus menafikan penglibatan mereka. Seolah - olah mereka dalam keadaan gabra tak kena gaya.

Kenapa aku meletakkan tajuk sedemikian rupa sedangkan kesahihan video tersebut belum dikenal - pasti. Mungkin benar imej lelaki itu Anwar atau mungkin tidak. Aku memilih buat sementara waktu untuk tidak percaya. Kerana aku memegang prinsip jika ada berita yang disampaikan oleh mereka yang fasik dan penipu, aku harus berhati - hati menerimanya. Itu yang diajar oleh Islam. Malah dalam isu Chua Soi Lek pun aku pada mulanya diam sehinggalah video itu disahihkan oleh mereka yang pakar dan bebas dari pengaruh politik.

Aku meletakkan tajuk sebegitu kerana memikirkan, andainya aku ditempat Anwar dan aku tidak bersalah dan terus - menerus dihina dan difitnah apakah mampu aku berdiri lagi? Anwar masih mampu tersenyum dan terus melawan. Terbaru Anwar pergi membuat laporan polis untuk melaporkan video tersebut sebagai satu niat jahat untuk memfitnah beliau. Anwar masih terus memperkuatkan azamnya untuk terus menggempur Umno. Bayangkan kalau aku di tempatnya. Sudah pasti aku akan terduduk jatuh. Lemah untuk meneruskan perjuangan ini. Sudah pasti aku akan tidak meneruskan aksi penentangan terhadap Umno. Aku akan biarkan saja Malaysia terus hancur ditangan Umno.

Ya, kita harus menunggu kesahihan video tersebut. Tapi buat sementara waktu, aku akan terus memikirkan apakah aku punya kekuatan untuk terus berjuang jika aku berada di tempat Anwar Ibrahim. Buat sementara waktu, aku tidak menerima berita video seks tersebut. Bukan bererti aku taksub dengan Anwar, tetapi aku tidak mahu terus menerima berita tersebut kerana melihat kekalutan dari pihak Umno khasnya Najib dalam isu ini dengan cepat - cepat mengeluarkan kenyataan menafikan pihak polis terbabit dan aku agak susah menerima kata - kata dari mereka yang merampas tanah orang Melayu dan merompak duit rakyat.

In my shoes just to see
What it's like to be me
I'll be you, lets trade shoes
Just to see what it be like to
Feel your pain, you'll feel mine
We'll go inside each other's minds

Mampukah kita berada disituasi tersebut?

* http://dragsuperstar.blogspot.com

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Tangkap segera Datuk T, gesa Karpal

Posted: 22 Mar 2011 01:33 PM PDT


Pihak polis mesti menahan segera dan mengambil tindakan keras kepada 'Datuk T' kerana terlibat menayangkan rakaman video lucah, kata pengerusi DAP Karpal Singh.

Penayangan video, bertujuan menggambarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan wanita yang tidak dikenali jelas menyalahi undang-undang negara ini, kata Karpal.

Beliau mendakwa terkejut abila mendapat polis belum mengambil tindakan untuk menahan 'Datuk T' berhubung perkara itu.

Dalam satu kenyataan hari ini, Karpal berkata, tindakan lelaki misteri itu jelas melanggar Seksyen 5(1) Akta Penapisan Filem 2002 dan Seksyen 292 Kanun Keseksaan.

Kedua-dua seksyen itu berkaitan larangan memiliki, mengedarkan dan menayangkan filem yang lucah atau yang selainnya bertentangan dengan kesopanan awam.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Pelik Bila TV3 Siarkan Gambar Babi Dan Anjing Dalam Buletin Utama Tadi

Posted: 22 Mar 2011 05:12 AM PDT



Binatang haram dimakan oleh orang Islam ini bercakap pulak tentang parti Islam PAS dan PKR.. Heran sungguh aku.. Kehkehkeh...

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

'Datuk T tak akan serah pita seks kepada polis'

Posted: 22 Mar 2011 03:51 AM PDT

Pita video seks yang didakwa memaparkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan diserahkan kepada polis, menurut satu email yang didakwa ditulis oleh Datuk T dan diedarkan di kalangan wartawan hari ini.

Sebaliknya, dalam email itu, Datuk T berkata beliau bersedia menyerahkan video tersebut untuk diperiksa oleh 'suruhanjaya awam' yang dianggotai oleh pengamal media dan NGO.

Datuk T berkata keputusan itu diambil selepas Anwar membuat laporan polis pagi ini bagi menafikan sebarang pembabitannya.

Katanya, jika klip video berkenaan diserahkan kepada polis, Anwar akan mendakwa pihak berkuasa berkonspirasi menentangnya jika keputusan yang dibuat tidak menyebelahinya.


"Justeru, saya memutuskan tidak menyerahkan rakaman itu kepada pihak berkuasa. Saya akan serahkannya kepada suruhanjaya awam yang dianggotai oleh media dan NGO," petik email itu.

"Saya jangkakan beliau dan isterinya tidak berminat menerima salinan rakaman itu daripada saya Isnin depan.

"Oleh demikian, saya meminta mereka di kalangan media dan NGO untuk dengan segera membentuk suruhanjaya awam yang bebas bagi menyiasat ketulenan pita itu.

"Suruhanjaya itu boleh membawa pakar forensik daripada mana-mana negara bagi menentukan ketulenan rakaman berkenaan," katanya.

Menurut Datuk T, beliau juga akan menyerahkan jam tangan Omega yang didakwa dimiliki oleh ahli politik tersebut yang tertinggal di sebuah bilik hotel di mana rakaman itu dibuat.

"Suruhanjaya itu boleh menghantar jam berkenaan kepada pakar forensik bagi menentukan sama ada DNA yang terdapat pada jam itu sepadan dengan Anwar," katanya.

Bagaimanapun ketulenan email tersebut juga tidak dapat dipastikan dan dipercayai diedarkan oleh wartawan kanan daripada sebuah akhbar harian berbahasa Inggeris, beberapa jam selepas laporan polis Anwar dibuat.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Maaf.. Ummi Hafilda Tidak Diterima Di Kedah

Posted: 22 Mar 2011 01:44 AM PDT

Ahmad Bashah 'terlondeh' di kubu sendiri

ALOR SETAR, 22 Mac: Imej Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Kedah tidak mungkin dapat dipulihkan lagi apabila dilondehkan di kubu kuatnya sendiri.

Hasrat pemimpin nombor satu Umno Kedah menampilkan watak utama konspirasi 1998, Umi Hafilda Ali dalam program 'merungkai segala rahsia Anwar Ibrahim' yang dijadual malam tadi terpaksa dibatalkan ekoran desakan kuat mereka yang muak dengan fitnah dan pembohongan wanita itu.

Lebih 300 anak-anak muda dan masyarakat sekitar berkumpul di hadapan Dewan Orang Ramai Taman Wira B, Mergong menyatakan bantahan terhadap penyalahgunaan premis berstatus premis milik kerajaan negeri oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.


Mereka yang berkumpul kebanyakannya menyuarakan ketidakpuasan hati apabila Umno memperlakukan sewenangnya dewan orang ramai seperti harta mereka sendiri.

"Ini dewan orang ramai milik kerajaan negeri bukannya hak Umno, selama lebih 50 tahun Umno dah buat harta kerajaan macam harta dia, dewan orang ramai bukan untuk dijadikan markas Umno atau pejabat mana-mana parti politik.

"Umno harus kosongkan mana-mana dewan milik kerajaan di negeri ini yang selama ini dijadikan markas mereka, termasuk juga Datuk Bashah yang tak malu menumpang di pejabat penghulu dan menjadikan premis itu pejabat operasinya sebagai wakil rakyat Bakar Bata," kata salah seorang dari peserta bantahan pada malam itu.

Sementara itu, Pengarah Majlis Tindakan DUN (MTD) Bakar Bata, Zulkifli Che Harun yang ditemui mengucapkan tahniah kepada anak-anak muda dan mereka yang berkumpul menyuarakan bantahan mereka terhadap kerakusan Umno itu.

"Bagi pihak MTD dan PAS Kawasan Alor Setar, saya mengucapkan syabas dan tahniah kepada anak-anak muda dan mereka yang berani menyuarakan bantahan ini di samping berjaya menyekat Umi Hafilda dari terus melemparkan fitnah jahatnya terhadap pemimpin Pakatan Rakyat.

"Ini merupakan petanda kebangkitan golongan muda dan rakyat yang telah muak dan jelak dengan pembohongan dan fitnah Umno dan kuncunya. Kita lihat bagaimana reputasi Datuk Bashah sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Kedah tercalar kerana dimalukan di kubu sendiri," katanya.

Terdahulu, satu laporan polis telah dibuat PAS Kawasan Alor Setar berhubung penganjuran ceramah oleh Umno yang disyaki tidak memohon permit polis dan menyalahgunakan premis awam milik kerajaan untuk tujuan politik sempit mereka.

Sehubungan itu sepasukan anggota polis telah bertindak membatalkan ceramah Umi Hafilda yang kebelakangan ini kerap muncul dengan isu-isu sensasi bertujuan melemparkan fitnah ke atas Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. - hrkh

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Nazri Pertahan Datuk T

Posted: 22 Mar 2011 01:35 AM PDT

'Jangan bunuh Datuk T si pembawa berita'

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz dilihat tampil mempertahankan lelaki misteri 'Datuk T' yang menayangkan video seks yang didakwa melibatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ada pepatah menyebut, jangan bunuh pembawa berita," katanya merujuk kepada banyak persoalan berkaitan kesan undang-undang terhadap pihak yang menganjurkan "tayangan meletup" itu semalam.

"Jadi jangan bangkitkan isu yang bukan pokok. Pembangkang selalu mendakwa ini semua kerja BN... kamu ada masalah dalam parti sendiri, selesaikanlah," katanya kepada pemberita di pejabatnya di bangunan Parlimen hari ini.


Katanya, dengan mengatakan BN mengambil tindakan sebegitu, ia sebenarnya menggambarkan apa yang boleh dilakukan pembangkang.

Daripada memberikan masa kepada ahli politik bagi membersihkan dirinya, Nazri mendesak 'Datuk T' segera membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Mengulas penayangan video seks itu di sebuah hotel semalam, menteri yang bertanggungjawab dalam bidang undang-undang itu berkata bukanlah sesuatu yang salah untuk pihak di belakang semua itu menunjukkan video kepada wartawan dan penyunting.

"Kamu beritahu saya apa yang salah. Semua kata ia bertentangan dengan undang-undang, tetapi beritahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang maklum patut datang ke depan untuk maklumkan kepada kita," katanya.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Tiada ulasan: