Sabtu, 26 Februari 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Untungnya bila ada kawan di KDN dan SPRM

Posted: 25 Feb 2011 11:20 PM PST

Percayakah anda, seorang penjawat awam mempunyai sehingga 15 syarikat kawalan keselamatan? Mempunyai deretan kereta mewah dan asset yang mencecah jutaan Ringgit?

Kesemua syarikat tersebut adalah syarikat kawalan keselamatan yang mana kesemua pengarah & pemegang saham di syarikat-syarikat tersebut adalah terdiri daripada isteri, anak, adik, adik ipar, sepupu, anak saudara, rakan, jiran dan isteri rakan….

Nampaknya beliau sangat baik dengan orang sekelilingnya sebagaimana kawan-kawannya di KDN dan diSPRM yang juga begitu baik terhadapnya.

Selain itu, dipercayai asset beliau begitu berlambak di Batu Caves, Selangor.Bertambah pelik lagi ialah kerana beliau hanyalah seorang pegawai di Jabatan Narkotik, IPK Melaka.


Gambar atas adalah gambar rumah 3 tingkat di Sungai Tua Baru, Batu Caves, Gombak , Selangor, kepunyaan beliau. Sila klik gambar untuk baca cerita selanjutnya.

SPRM Siasat Exco Perak

Posted: 25 Feb 2011 04:47 PM PST

(Harakahdaily) - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Perak didakwa sedang menyiasat salah seorang Exco kerajaan negeri itu atas dakwaan rasuah.

Sehubungan itu, Pemuda PAS Perak meminta Menteri Besar, Datuk Seri Dr Haji Zambry Abdul Kadir mengesah dan menjelaskan dakwaan tersebut.

"Pemuda PAS Perak juga meminta, jika maklumat yang diberikan tersebut benar, Exco terbabit wajar direhatkan dari menjalankan tugas rasmi bagi melincinkan siasatan SPRM," katanya.

Menurut Timbalan Ketua, Dewan Pemuda PAS Perak, Mohd Munir Ali, exco terbabit adalah orang lama dalam Umno.

Isytihar harta

Sementara itu, Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) juga mendesak Kerajaan Negeri Perak mengikut jejak langkah kerajaan negeri Selangor agar meminta semua Exco Kerajaan Negeri mengisytiharkan harta mereka dan dipamerkan di dalam laman web kerajaan negeri.

Perkara tersebut bagi membuktikan bahawa semua Exco kerajaan negeri bersih daripada amalan rasuah dan perkara tersebut adalah penting untuk menilai mana-mana pihak agar menunjukkan latar belakang yang bersih.

Pemuda PAS Perak, katanya, yakin semua pimpinan Pakatan Rakyat (PR) bersedia bagi membuktikan dengan cara mengisytiharkan harta mereka pada bila-bila masa.

Tiada ulasan: