Rabu, 26 Januari 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


LAGI CABARAN DEBAT, KALI INI KEDUA-DUA CALON DICABAR BERDEBAT

Posted: 26 Jan 2011 10:31 PM PST

PRK TENANG: (Terkini) KUBID cabar calon DEBAT!!!


Kumpulan Blogger-Blogger Independent (Independent Bloggers Group) atau ringkasnya dikenali dengan nama KUBID telah mengantar surat jemputan Debat kepada Calon BN Mohd Azahar Ibrahim dan calon PAS Normala Sudirman. Debat itu bertujuan untuk melihat amalan politik baru iaitu politik berpegetahuan, " knowledge political " subur diamalkan dan dijadikan amalan murni di arena politik negara dimana dengan adanya diskusi atau debat terbuka ini yang lebih telus diantara calon yang bertanding sudah pasti akan memberikan maklumat dan penyelesaian mutlak demi kebaikan rakyat dan pengundi di DUN Tenang, dan bukan sekadar politik retorik.

Calon PAS, Cikgu Normala sudah bersetuju untuk menyahut cabaran debat tersebut. Kini, KUBID sedang menunggu maklum balas calon BN.

Adakah BN berani???

Terperinci pasal debat sila klik sini.

KESIHAN, MEREKA TERPAKSA MENJADI `BERUK' DEMI PERTAHANKAN APCO

Posted: 26 Jan 2011 10:00 PM PST



Oleh: WFAUZDIN NS

MELIHAT kepada klip video di atas, rasa kesihan mengatasi rasa marah apabila melihat sekumpulan `beruk-beruk kelaparan' di Tenang begitu susah mahu mencari makan. Mereka terpaksa terpekik-terlolong umpama dijangkiti sawan atau histeria demi mempertahankan parti yang bersekongkol dengan Chua Soi Lek (pelakun porno) yang telah menghina Islam itu.

Anak-anak `beruk' ini sebenarnya begitu lama terpinggir di Tenang. Mereka sukar untuk mencari makan sebelum ini. Apabila adanya Pilihanraya Kecil di sini, inilah peluang mereka untuk mendapatkan upah walaupun dengan sebungkus rokok daun. Inilah nasib yang menimpa segelintir anak-anak muda Melayu yang telah diajar sejak lama dahulu dengan `subsidi' atau dengan menjadi peminta sedekah.

Melihat kepada peristiwa sedih di atas, menjadi kewajipan kita untuk menyelamatkan mereka ini. Jangan biarkan mereka berterusan menjadi hamba abdi kepada sekutu Apco sehingga terpaksa menjadi `beruk' upahan sedemikian rupa. Tenang mesti diselamatkan, anak-anak muda di Tenang mesti diletakkan ke tempat yang lebih baik dari yang ada sekarang. Bukan salah mereka kerana mereka hanya `binatang peliharaan' oleh sekutu Apco bersama dengan Apek pelakun lucah itu. /wfauzdin.blogspot.com

UMNO JOHOR KUAT ? MENGAPA TAKUT BAYANG-BAYANG

Posted: 26 Jan 2011 06:00 PM PST

Jangan takut bayang-bayang

Johor dikatakan kuat UMNOnya di dunia. Tetapi apabila berlakunya Pilihan Raya Kecil (PRK) di DUN Tenang, begitu banyaknya peruntukan yang diluluskan Kerajaan Pusat untuk menambat hati pengundi.

Apakah ini menandakan kerajaan UMNO-BN pun tidak yakin untuk mengekalkan kemenangan di situ? Untuk pengundi Felda khususnya, buatlah pilihan yang bijak untuk kebaikan generasi akan datang. Kerajaan UMNO-BN pernah berjanji semasa PRK Hulu Selangor dulu untuk membayar pampasan kepada bekas peneroka Felda Sungai Buaya sebanyak RM50,000 seorang, malangnya hingga ke hari ini hanya RM1,000 sahaja yang berjaya diprolehi setiap seorang melalui cek dan bakinya mungkin terpaksa tunggu jika berlakunya lagi PRK di situ.

Diharapkan kepada peneroka yang berada di kawasan DUN Tenang, berhati-hati dengan janji yang dibuat oleh pimpinan UMNO-BN. - /Sumber Sinar - MELAYU BAHARU PG

MACAM-MACAM ALASAN BILA AJAK BERDEBAT

Posted: 26 Jan 2011 07:22 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

AHMAD Maslan masih mempertahankan dirinya dari digelar sebagai bacul dan penakut. Apabila ANAK mencabarnya debat dalam isu Felda, Ahmad Maslan putar belit minta adakan dialog. Katanya, "Berdebat selama sejam mana cukup, saya boleh beri dua hari untuk berdialog dan kita mempunyai semua jawapan kepada 20 perkara tersebut," (Malaysiakini).

Bukankah ANAK pernah hantar surat untuk berdialog secara terbuka dahulu? Mengapa tidak mahu berdialog secara terbuka? Kalau debat terbuka pun takut, dialog terbuka pun tidak berani, ini bermakna ada sesuatu yang mahu disembunyikan.

Sampai bila Maslan mahu tipu Peneroka? Sampai bila mahu sembunyikan salah laku diu dalam pengurusan Felda? Jika telus dan benar, mengapa perlu takut berdepan dengan Peneroka melalui debat atau dialog terbuka? Sekurang-kurangnya Maslan boleh dapat kredit kerana berani berdebat, tidak seperti Najib yang penakut itu.

Jadi, alasan masa tidak cukup untuk berdebat adalah satu alasan paling bodoh. Kalau benar sekalipun masa tidak cukup satu jam, boleh minta dua jam atau secara berperingkat dan bersiri, asalkan debat boleh berjalan. Jangan cari alasan yang manusia cerdik tidak boleh terima. Paling senang, katakan saja bahawa Umno memang takut untuk berdebat di dalam apa jua isu./wfauzdin.blogspot.com

`AYAH kencing berdiri, anak kencing berlari', Dua-Dua Kaki Kencing

Posted: 26 Jan 2011 02:39 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

`AYAH kencing berdiri, anak kencing berlari'. Maksudnya dua beranak ini `kaki kencing'. Itulah yang berlaku kepada Chua Soi Lek yang sebelum ini membuat fitnah besar terhadap hukum Islam berkaitan isu salam tangan di antara wanita Islam dengan lelaki yang bukan Muhrim. Mangsa fitnah beliau adalah Muslimat iaitu calon PAS di PRK Dun Tenang Puan Normala Sudirman.

Anaknya pula iaitu MP Labis, Chua Tee Yong melakukan fitnah terhadap Puan Normala dengan mendakwa calon PAS ini mempersoalkan penjualan arak sewaktu berkempen di sebuah kedai menjual arak. Apabila ditanya di kedai mana dan bila masa Puan Normala berkata demikian, anak `pelakon biru' ini tidak mampu menjawabnya.

PAS telah menghantar surat peguam kepada Ahli Parlimen Labis, Chua Tee Yong, menuntutnya memohon maaf dalam tempoh 24 jam berhubung fitnahnya itu. Begitulah hebatnya parti komponen BN di dalam membantu calon Umno di dalam PRK Dun Tenang ini. Peliknya, tingkah laku mereka tidak mendapat kesan mendalam kepada pemimpin Umno yang mengaku memperjuangkan Islam itu.

Nampaknya tuduhan Umno selama ini bahawa PAS tunduk kepada DAP terbukti tidak benar kerana terbukti DAP sendiri membela PAS di dalam isu ini. Apa yang boleh dibuktikan sekarang adalah Umno yang tunduk kepada MCA dan Gerakan kerana Umno gagal mempertahankan maruah Islam yang dihina oleh sekutu mereka itu.

Persoalannya, adakah pengundi-pengundi Islam di Tenang akan mengikut jejak langkah Umno ini?/wfauzdin.blogspot.com

UNDIAN SINAR - 84 % TIDAK SETUJU BAHAWA PAS LAKUKAN FITNAH DI TENANG

Posted: 26 Jan 2011 12:00 AM PST

Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, Pas sudah kekeringan idea politik dan tiada modal untuk raih sokongan pengundi di Tenang sehingga pembangkang sanggup lakukan apa sahaja termasuk sebarkan fitnah demi memecahkan perpaduan ummah.

Setuju

16%
Tidak setuju
84%
Jum. Undian : 7919

Sumber: Sinar Edisi Johor

Di atas adalah keputusan undian yang diperolehi di dalam Sinar Edisi Johor hari ini. 84 % tidak setuju PAS lakukan fitnah sepanjang kempen PRK Dun Tenang. (Dipetik pada 26 Jan 2011 (5:30 AM)

Tiada ulasan: