Ahad, 16 Januari 2011

Era Pasca

Era Pasca


KOLEKSI BERITA MAKSIAT UMNO > BAHAGIAN 7

Posted: 16 Jan 2011 01:12 AM PST

BERITA 13

(Ugut-ugut ni biasa je dlm Umno..siap pemimpin tertinggi lagi berani diugut..)

Shahrir dedah terima SMS ugutan politik

JOHOR BAHARU 26 Okt. — Ketua UMNO Bahagian Johor Baharu, Datuk Shahrir Abdul Samad hari ini mendedahkan bahawa ada pihak menghantar mesej berbau ugutan kepadanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) sejak bermulanya mesyuarat perwakilan UMNO bahagian dua minggu lepas.

Penghantar mesej itu dengan angkuhnya menurut Shahrir, meminta UMNO Bahagian Johor untuk mencalonkan dua ahli politik tertentu bagi merebut jawatan tertinggi parti itu pada pemilihan Mac tahun depan.

"Mesej itu meminta kita menyokong dua tokoh itu...kalau tidak dan jika menang kedua mereka, bahagian Johor Baharu tidak akan disokong, akan ditindas dan dikenakan tindakan," katanya tanpa menamakan siapakan dua ahli politik yang dimaksudkan itu.

Sumber: Bernama

BERITA 14

(Bukan setakat memakihamun parti lawan, memakihamun sesama sendiri pun biasa je bagi Umno...)

Mesyuarat Perwakilan Umno Kota Tinggi kecoh dengan 'tongong' dan 'bangang' antara dua kumpulan

Mesyuarat perwakilan Umno bahagian Kota Tinggi hari ini kecoh apabila beberapa perwakilan mempersoalkan keputusan penggantungan keahlian tiga tahun terhadap beberapa orang pemimpin peringkat bahagian itu baru-baru ini.

Kekecohan itu berlaku sebelum mesyuarat dimulakan dengan rasmi, sebaik ketua bahagian itu Datuk Seri Syed Hamid Albar selesai memberikan ucapan perasmian.
Kata-kata kasar digunakan oleh golongan yang berbeza pendapat sehingga memaksa Syed Hamid naik semula ke pentas merayu agar perwakilan tidak menggunakan apa yang dipanggilnya undang-undang hutan.

Kekecohan itu berlanjutan lebih kurang 40 minit dengan panggilan 'tongong' (bodoh) dan 'bangang' digunakan oleh kumpulan-kumpulan berbeza.

Mesyuarat perwakilan bahagian itu memang dijangkakan panas berikutan ketidakpuasan hati sebahagian perwakilan terhadap keputusan penggantungan keahlian beberapa pemimpin bahagian setelah disabitkan dengan rasuah politik oleh lembaga disiplin Umno.

Sumber: mStarOnline

Sumber RuangBicaraPriaMalaya

PERGH! MARI AKU JAWAB TUDUHAN PENCACAI UMNGOK SEMALAYSIA!!

Posted: 16 Jan 2011 12:16 AM PST

1st aku nak jawab tuduhan orang bodoh bernama PENCACAI NAJIS APCO Sekalian di MALAYSIA..

ini tuduhan mereka di FB

Ini jawapan aku!


KAHKAHKAH

JADIK MANGSA LIWAT MINTAK TOLONG NAJIB...

MINTAK PERLAHANKAN AZAN PUN MINTAK TOLONG NAJIB? APA KES NIH? AKU RASA PEGUAM SEKOQ NIH LAYAK DUDUK KAT RUMAH NAJIB JER SENANG.... PASAI KAT SANA TAK KUAT SANGAT DENGAR AZAN.. kahkahkah

SIB BAIKLAH CINA SEKOQ NIH DARI MCA... KALAU DARI DAP dah tentu jadik MANGSA PENDERHAKA... kahkahkah tapi SEBAB NAJIB NAK MENANG KAT TENANG yang hampir 7000 adalah PENGUNDI CINA, maka kes INI disenyapkan! kahkahkah

TAKKAN TAKDE PEMUDA2 BN NAK AJAK PEGUAM NIH BERDEBAT pasal HAK-HAK ORANG ISLAM? hahah OWH LUPA... INI HAK ORANG ISLAM bukan HAK ORANG MELAYU.. PASAI TU UMNGOK BISU TAKUTKAN MCA... Dasar KUDA MCA punya UMNGOK! LAGIPUN la nih 1MESIA!

MARI BACA SURAT!


DEMI 1MESIA NAJIB... hahaha TAKLEH TOLAK dengan MASALAH INI KATA CINA NIH... hahaha! Yang aku muskil... kenapa dalam ramai2 CINA,INDIA,Melayu kat situ tak KOMPLEN tapi PEGUAM MCA nih berani? kahkahkah

BACA LAGI KAT SINI (WAJIB) dan SINI (WAJIB JUGAK)

KENAPA ULAMA TAK MAHU DEKATI BN! MESTI AMIK TAHU

Posted: 15 Jan 2011 06:32 AM PST

UMNO/BN HINA DAN PECAT ULAMA'

Sudah diketahui umum oleh sekalian rakyat jelata pendirian sebenar pemimpin UMNO, khususnya Mahathir terhadap para ulama' samada zaman silam mahu pun ulama' kini.

Mahathir kata:

1. "Ajaran ulama' inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka". (Dr.Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC).

2. Kerana ajaran pentafsir-pentafsir ini, orang Islam hari ini menjadi masyarakat yang mundur dan jahil dalam berbagai ilmu".(Dr.Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpunan Agung UMNO, PWTC).

3. "Ini Nik Aziz kononnya Tok Guru, tak boleh guna nama lain, kena panggil tok Guru...tok guru apa? (Dr.Mahathir Mohamad, 20 Nov.1994, Perhimpunan Agung UMNO, PWTC).

4. "Belum ada universiti yang mengeluarkan sijil mengakui seseorang itu adalah 'ulama' (Dr.Mahathir Mohamad, 26hb.Nov.1995, Perhimpunan Agung UMNO, PWTC).

5. "Tetapi saya ada ilmu sedikit tentang perubatan dan sedikit mengenai dengan politik. Saya tanya pada beliau (Wan Mokhtar) layak atau tidak saya menjadi 'ulama' dalam bidang perubatan dan politik. Beliau kata layak". (Dr.Mahathir Mohamad, 19 Nov.1989, Perhimpunan Agung UMNO, PWTC).

6. "Di Perlis, saya pecat tiga imam kerana baca khutbah hentam saya".(Shahidan Kassim, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997).

7. "Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato' Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama', macam-macam ulama' ada. Kita pun tau. Ahmad Sabu pun ulama' jugak, Mustapha Ali ulamak."Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia- inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama' jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa 'ulama' adalah waris nabi'. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih." (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997).

8. "Tapi Mufti Selangor (Dato' Ishak Baharom) raja pun nak suruh buang dia. Raja pun tak setuju dengan dia. I think you'd better take action. Call him up dan tell him that he has breached the government punya regulations that he must be terminated dan kita tak bagi tauliah pada dia. Walaupun dia bukan pegawai kerajaan, orang bersyarah berkenaan dengan agama tanpa tauliah, akan diambil tindakan."(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997).

9. "Dapat duit banyak (Dr.Harun Din). Hari-hari ada orang yang hantar air di situ depan rumah, - dia boleh jampi on mass production punya system, letak air dalam botol, dia jampi kita buat balik, bayar duit pada dia, kaya bukan main. Bila dia sakit ke mana dia pergi, Australia? Tak berani, saya sakit nak belah saya pergi sini orang nak tau, orang tahulah takpa, saya tak nak sembunyi apa. Ini pasai nak sembunyi pi lari Australia, lebih percaya orang kafir daripada orang Islam.(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997).

Allah kata (berfirman):

1. "Sesungguhnya yang takut kepada Allah di kalangan hamba-hambaNya hanyalah ulama'"

(Mafhum al-Quran, Surah al-Fathir:28)
Nabi kata (bersabda):

1. "Ulama' itu waris sekalian para Nabi"
2. "Ulama' itu pelita-pelita bumi, pengganti-pengganti Nabi"
3. "Ulama' itu para pemegang amanat Allah atas segenap makhlukNya"

Lanjutan dari gesaan Mahathirlah (perkara 8 di atas), maka Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah. Melihat kepada penyelewengan yang kian melampau yang dilakukan oleh kerajaan UMNO/BN, ramai para ulama' yang mula terjun bersama masyarakat dalam menyedarkan umat Islam akan kezaliman dan kemungkaran kerajaan UMNO/BN yang memerintah hari ini, antaranya ialah:-

1. Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom (bekas Mufti Selangor)
2. Sahibus Samahah Sheikh Azmi (bekas Mufti Pulau Pinang)
3. Sahibus Samahah Dato' Said Ibrahim (bekas Mufti Sabah)
4. Ustaz Prof. Dato' Dr.Haron Din (Majlis Fatwa Perlis / bekas pensyarah UKM)
5. Ustaz Dr.Aziz Hanafi (bekas penyarah Universiti Brunei Darussalam)
6. Ustaz Dr.Badrul Amin (bekas pensyarah UIA)
7. Ustaz Ismail Kamus (pendakwah bebas)
8. Ustaz Taib Azamuddin (bekas Imam Besar Masjid Negara)
9. Ustaz Kamal Ashaari (bekas Imam Masjid Negeri Shah Alam)
10. Ustaz Mohamad Mustapha (ulama' muda yang masyhur dari Kelantan)
11. Ustaz Dato' Tuan Ibrahim T. Man (bekas pensyarah ITM/ panel Forum Perdana)
12. Ustaz Md.Daud Che Ngah (pegawai kanan Tabung Haji)

dan ramai lagi tuan-tuan guru, para alim-ulama', pensyarah-pensyarah Universiti dari seluruh negara yang sudah tidak mampu lagi melihat kesucian dan kemurinan Islam dijadikan bahan ejekan oleh Mahathir dan kuncu-kuncunya. Bahkan para ulama dari seluruh dunia seperti Sheikh Dr.Yusuff al-Qardawi, Sheikh Taha Jabir al-Alwani, dan ramai lagi yang sepakat mengatakan bahawa adalah HARAM bagi umat Islam berdiam diri melihat kezaliman dan kemungkaran yang dilakukan Mahathir dan UMNO/BN, dan menumbangkan kerajaan yang zalim ini merupakan suatu yang WAJIB.

Apakah masih ada umat Islam yang mahu bersekongkol dengan puak-puak yang menolak hadith, hina ulama dan menerima pendapat mereka yang menyesatkan masyarakat, atau pun memilih untuk bersama para alim ulama' besar tempatan dan luar negara dan menerima pendapat mereka demi kebahagiaan dunia dan akhirat?

Tiada ulasan: