Rabu, 4 Ogos 2010

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Tentera upahan UMNO di Johor! (Gambar)

Posted: 03 Aug 2010 08:36 AM PDT

Pada malam minggu 31 Julai yang lalu, satu ceramah Pakatan Rakyat telah dijadualkan untuk diadakan di Komplek Tarbiah PAS Sungai Tongkang Rengit, di mana Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dijemput untuk menyampaikan ceramah tentang isu-isu semasa kepada rakyat Johor yang berkesempatan untuk hadir di lokasi ceramah tersebut. Malangnya ceramah tersebut tidak dapat diadakan berikutan serbuan tentera upahan UMNGOK Be End! Datuk Seri Anwar juga dihalang untuk ke lokasi tersebut.

Sejak dari awal tengah hari lagi trak-trak tentera upahan UMNO Be End sudah kelihatan diletakkan di sebuah masjid berdekatan, iaitu di Masjid Pekan Rengit.(Lihat gambar)



ReJaM© dapat rasakan satu sejarah bakal tercatat di Johor memandangkan begitu banyak trak-trak black maria yang bakal digunakan untuk menentang kemaraan rakyat Johor. semenjak dari siang lagi, pelbagai taktik kotor UMNGOK Be End untuk menghalang ceramah dapat dihidu. Banyak mesej-mesej berantai tersebar yang mengatakan ceramah Pakatan Rakyat pada malam itu dibatalkan dan ditunda ke hari lain. Selain itu UMNGOK Be End juga telah menggunakan masjid-masjid terutama di dalam khutbah Jumaat untuk memberi amaran kepada rakyat agar jangan pergi ke ceramah tersebut.

UMNGOK Be End ingin membuktikan bahawa rakyat Johor tidak menyokong Pakatan Rakyat! Oleh itu pelbagai cara dan taktik digunakan. Namun suara rakyat gagal dikekang! Rakyat Johor kini lebih bijak! tidak lagi buta menilai! Malah ada juga kabar angin yang disebarkan kononnya Datu Seri Anwar masih di Kuala Lumpur, dan tidak jadi hadir ke Johor kerana ada urusan yang lebih penting. Namun gambar berikut menyangkal dakwaan itu. Datuk Seri Anwar awal-awal lagi sudah berada di Batu Pahat, Johor menghadiri jamuan makan bersama pemimpin Pakatan Rakyat Johor.


Berikut pula suasana di saat serangan tentera upahan UMNGOK Be End di malam kejadian. Gambar berikut diambil dengan bersusah payah kerana mereka menghalang dari gambar kejadian dirakam. Saksikan serba sedikit rakaman di malam kejadian yang menyaksikan sejarah ribuan suara rakyat dihalang oleh tentera upahan UMNGOK Be End. (sila klik untuk membesarkan image).














ReJaM©: Selamat Berkubur UMNGOK Johor!

Gelombang PR di Johor!

Posted: 03 Aug 2010 05:19 AM PDT



Memandangkan penulis utama blog MiLo SuaM kini sibuk menguruskan perniagaannya di Indonesia, beliau telah memberi kepercayaan kepada ReJaM© untuk menulis di blog ini. Isu kali ini ialah berkaitan dengan satu ceramah Anwar Ibrahim dari Pakatan Rakyat di Johor yang terpaksa dibatalkan gara-gara anjing-anjing Be End (FRU) yang menyalak bagai orang hilang akal menghalau rakyat dari menghadiri ceramah tersebut. Kalau dilihat, inilah kali pertama senario sebegini terjadi di Johor. Di mana ceramah Pakatan Rakyat diserbu oleh FRU. Sebelum ini kita lihat perkara begini hanya berlaku di negeri-negeri bahagian utara bagaimana FRU betempur dengan rakyat! Kali ini nampaknya gelombang itu sudah sampai ke Johor!

ReJaM© lihat, ini satu petanda baik untuk rakyat Johor! Boleh dianggap sebagai petanda dan juga amaran buat kerajaan Be End! Rakyat di Johor bakal memilih tampuk pimpinan yang baru! Mereka dah mula sedar bahawa selama ini mereka ditipu oleh kerajaan! Maklumat kini semakin mudah diperolehi, terutamanya dari internet! Gelombang yang melanda Kelantan, Selangor, Kedah, Perak dan Pulau Pinang kini sudah tiba di Johor! Sambutan rakyat begitu menggalakkan! Tahniah rakyat Johor! Anjing-anjing Be End (FRU) bertindak kasar kepada rakyat yang datang untuk mendengar ceramah Pakatan Rakyat! Rakyat Johor kini dapat melihat sendiri betapa kurang hajarnya Anjing-anjing ini. Kini rakyat di Johor sudah tahu mengapa Rakyat di 5 negeri lain telah berpaling tadah dari memilih UMNGOK dan Be End!

Terima Kasih Anjing-anjing Be End! Sikap kurang Hajar anda membuka jalan yang luas untuk kami rakyat Johor untuk berpaling tadah! Selamat tinggal UMNGOK dan Be End!



ReJaM©: Anjing-anjing ni memang kurang hajar! tak belajar adap! memang diajar untuk jadi biadap! ReJaM© dapat lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana sikap biadap tentera upahan UMNOK Be End ini! Menyakitkan hati! Memang celaka!

Tiada ulasan: