Khamis, 10 Jun 2010

!! BUJANG SUSAH !!

!! BUJANG SUSAH !!


REMAJA PEREMPUAN BERBOGEL KETIKA DISERBU PEGAWAI PENCEGAH MAKSIAT

Posted: 10 Jun 2010 09:10 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Remaja perempuan berusia 17 tahun hanya mampu menutup kemaluan payu daranya dengan tangan



KULIM: Seorang remaja perempuan berusia 17 tahun hanya mampu menutup kemaluan dan payu daranya dengan tangan apabila dia dan teman lelakinya yang mengadakan hubungan seks diserbu Penguatkuasa Agama Islam Daerah Kulim (PADK), Kedah dalam satu serbuan cegah maksiat, malam kelmarin.
Ketika serbuan jam 11.45 malam itu, remaja berkenaan dan pasangannya berusia 25 tahun itu yang leka melakukan seks terkejut dengan kehadiran PADK dan anggota polis.

Remaja perempuan pelajar tingkatan lima sebuah sekolah di sini dan pasangannya seorang buruh ditahan berkhalwat di sebuah rumah kongsi di Junjung yang juga kediaman lelaki terbabit.

Ketua Unit Penguat kuasa PADK, Azmi Rejab berkata, pihaknya yang menerima aduan dari Balai Polis Junjung, ke rumah kongsi berkenaan pada jam 9 malam tetapi tiada penghuni di situ sebelum kembali semula jam 11.45 malam.

"Sejurus kemudian, kami menyerbu rumah kongsi berkenaan dan ketika itu pasangan terbabit melakukan hubungan seks.

"Mereka dalam keadaan berbogel hanya menggunakan tangan menutup kemaluan sebelum remaja perempuan itu menyorok di belakang pasangannya," katanya.

Azmi berkata, pasangan itu kemudian dibawa ke Balai Polis Kulim dan ditahan di lokap sebelum ibu bapa pasangan itu dipanggil untuk proses ikat jamin.

Katanya, melalui siasatan dijalankan, pelajar perempuan itu baru mengenali pasangannya 20 hari lalu selepas putus cinta dan mengadakan hubungan seks dengan lelaki terbabit 18 Mei lalu.

Malah, katanya, remaja itu juga mengaku sering mengadakan hubungan seks dengan bekas teman lelaki sebelum ini serta lelaki lain.

"Remaja perempuan itu memberi alasan berkunjung ke rumah abang kepada keluarganya untuk keluar tetapi kesempatan itu digunakan berjumpa teman lelaki di rumah kongsi itu," katanya.- Hmetro



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

UMNO, KUASA DAN PANGKAT

Posted: 10 Jun 2010 08:02 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

JKKK UMNO Buat Hal..Kucar Kacirkan Kampung



Inilah padahnya lantik pengerusi JKKK dari orang UMNO..menyeleweng duit, tak nak serah harta bukan miliknya dan gila pangkat, sinonim dengan JKKK Umno ini. Jom kita baca surat pembaca warga Pahang.

Kesal proses serah tugas JKKK Kampung Batu Papan kecoh

SAYA mengucapkan terima kasih tidak terhingga kepada kerajaan Pahang kerana baru-baru ini melantik ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Batu Papan, Pahang yang baru.

Sememangnya pelantikan baru anggota JKKK itu telah lama dinantikan oleh penduduk kampung ini.

Syabas juga saya ucapkan kepada barisan JKKK yang baru kerana dilihat proaktif merangka dan menjalankan pelbagai program serta projek demi kebaikan dan kebajikan penduduk kampung.

Sejak pelantikan itu, mesyuarat mingguan dan bulanan rancak dilakukan oleh pengerusi dan anggota JKKK bagi membincangkan pelbagai agenda serta aktiviti yang hendak dilaksanakan untuk menaik taraf kehidupan penduduk kampung.

Namun, apa yang dikesalkan, walaupun pelantikan barisan JKKK telah diputuskan oleh kerajaan negeri, proses peralihan kuasa antara JKKK baru dan lama tidak dapat dilaksanakan dengan licin sebagaimana diharapkan.

Proses menyerah tugas antara JKKK lama kepada JKKK baru dicalarkan dengan insiden memalukan apabila timbul kekecohan dan ketegangan antara kedua-dua pihak.

Ia berpunca daripada JKKK lama yang enggan bekerjasama dalam proses serah menyerah tugas itu.

JKKK lama juga enggan menyerahkan barangan hak milik kerajaan yang diterima mereka selain laporan kewangan yang tidak lengkap.

Segala resit pembayaran yang dibuat tidak dicatat atau direkodkan dengan sempurna dan teratur.

Sebelum ini, boleh dikatakan setiap minggu barangan kelengkapan disewa tetapi penerimaan kewangan tidak direkodkan.

Sehubungan itu, saya menyarankan pihak berkuasa dapat menyiasat masalah ini dengan segera kerana bimbang wujud penyelewengan yang boleh memalukan imej penduduk kampung. - tunhisyamuddin


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

SAMY: 2 TAHUN LEBIH SUDA REMBAT 4 JUTA

Posted: 10 Jun 2010 08:57 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم





UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

HASSAN ALI: KASI UP LEBIH SIKIT LAA....

Posted: 10 Jun 2010 06:05 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

PJ PAS Selangor Saman Menteri Pertahanan RM20juta Atas Dakwaan Fitnah

SHAH ALAM: Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali memfailkan saman fitnah berjumlah RM20 juta terhadap Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (gambar) dan tiga lain kerana didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah terhadapnya ketika menyampaikan khutbah Jumaat di Masjid Bukit Sentosa, Hulu Selangor, pada April lalu.

Selain Ahmad Zahid, turut dinamakan sebagai defendan ialah Utusan Melayu (Malaysia) Sdn Bhd, Pengerusi Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) Datuk Zainal Abidin Sakom dan portal suratkhabar elektronik Agenda Daily Dot Com Sdn Bhd.

Hasan, selaku plantif, memfailkan saman itu di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini pada pukul 12.30 tengah hari ini melalui firma guaman Tetuan Nazri Saad. Dalam pernyataan tuntutannya, beliau mendakwa pada 24 April lalu Utusan Melayu melalui kenyataan Ahmad Zahid telah menghasilkan empat artikel berunsur fitnah di dalam akhbar Utusan Malaysia dan Utusan Malaysia Online bertajuk "Keghairahan Politik Terbawa Sehingga Ke Khutbah Jumaat", "Hassan Ali Salah Guna Masjid", "Pembangkang Ingkari Sultan" dan "Pemimpin Pas Ingkar Perintah Sultan".

Beliau juga mendakwa pada tarikh yang sama, Agenda Daily Dot Com melalui kenyataan Zainal Abidin telah menghasilkan artikel berunsur fitnah bertajuk "Laporan Polis Terhadap Nik Aziz dan Hassan Ali" dan Zainal Abidin didakwa turut mengeluarkan kenyataan secara lisan berunsur fitnah di dalam siaran Berita RTM pada tarikh yang sama.

Hasan mendakwa artikel berkenaan secara langsung merujuk kepada beliau dan membawa maksud antara lain bahawa beliau ialah seorang yang tidak jujur, tidak boleh dipercayai, tidak layak untuk memberi khutbah, telah menggunakan masjid untuk kepentingan politik dan seorang penderhaka terhadap titah Sultan.

Hasan, yang juga Exco Kerajaan Selangor, mendakwa tindakan semua defendan itu mempunyai niat untuk merosakkan reputasi dan kedudukan politik serta jawatan beliau dalam parti.

Selain menuntut ganti rugi RM10 juta daripada Ahmad Zahid dan Utusan Malaysia serta RM10 juta lagi dari Zainal Abidin dan Agenda Daily Dot Com, plaintif turut menuntut ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan yang akan ditafsirkan mahkamah, faedah, kos serta laion-lain relif yang difikirkan sesuai.

Plantif juga turut memohon injunksi bagi menghalang defendan atau ejennya daripada melafazkan atau menerbitkan kata-kata yang memfitnahnya.

Hasan juga adalah Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Ahli Dewan Undangan (ADUN) Gombak Setia. - Bernama


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

MELAYU PULAU PINANG MEMANG BODOH...!!!!

Posted: 09 Jun 2010 10:20 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Benarkah Melayu P.Pinang terpinggir..?


Ini rumah ketua pembangkang P.Pinang. Bila tidur asyik termimpi 13 Mei...


Ini rumah Melayu paling terpinggir di Kepala Batas..sian dia..tiada siapa nak bantu baiki atau nak naik taraf rumah dia... Memang benarlah Melayu P.Pinang memang terpinggir...


Ini pula rumah mantan Timbalan Ketua Menteri P.Pinang di Balik Pulau..Yusmadi menang di Parlimen Balik Pulau sebab Dr Helmi berkempen untuk Yusmadi sebab Yusmadi orang Balik Pulau tulen.. Kebetulan pula Yusmadi lawan dengan calon Pak Lah orang Bayan Lepas bukan orang Balik Pulau tulen...sebab itu di Balik Pulau agak unik sikit..3 Dun dalam Parlimen Balik Pulau UMNO menang tetapi Parlimen Balik Pulau UMNO kalah..macam Hulu Selangor...inilah sebab sebenar Yusmadi menang...


Ini rumah mantan Exco Belia dan Sukan P.Pinang dekat Pantai Robina...


Rumah orang kuat Pak Lah di Kepala Batas......satu lagi rumah di Sg Petani...


Rumah Ustaz Shabudin ada lagi satu...laaaaagi besar....


Ini rumah lama Arif Shah yang memang arif tentang judi bola di Seberang Jaya...rumah baru tak sempat nak ambil daaa...


Rumah Jasmin di Sg Dua..orang harapan Syariff Omar...


Yang ini rumah Tok Mud..hujan lebat sangat bila sharpshooter sampai di depan rumah dia di Taman Ilmu. Sebelum ini suruh kawan tolong ambil gambar rumah tok Mud tetapi malangnya macam-macam alasan...tu pun jangan...nak jadi pejuang juga...jangan buat alasan tetapi carilah jalan..



Ini pula rumah mantan Exco Perumahan P.Pinang di Kg Seronok. Tahun 2004 sharpshooter bertanding menentangnya...tetapi tahun 2004 semua calon Keadilan kalah kecuali Kak Wan seorang saja...:-) Anda nak tahu apa 'jasa besar' YB Exco Perumahan pada orang Melayu P.Pinang...anda boleh baca di sini.


Ini pula rumah saudagar herba di Balik Pulau...



Ini pula rumah Tok Non dekat kelab Golf Jawi...boleh ajak Zahrain main golf di sini bila Zahrain, Fairus dan Zulkifli Noordin pejuang dan Wira Agama, Bangsa dan Negara balik dari Gaza lawan tentera Israel...Israel dah angkat bendera putih...hebat sungguh pejuang kita...anda patut berbangga dan bersyukur...


Yang ini pula rumah Ali gemok yang terlibat dengan skandal 6000 permit teksi bersama Nazri Aziz tetapi macam biasalah kes profile tinggi selalunya entahlah tak tau apa jadi...
- zakriali
RUMAH RAKYAT TERPINGGIR


53 tahun umno/BN memerintah Pulau pinang inilah rupanya rumah org melayu kat sana... cuba bandingkan dengan rumah YB-YB mereka?


Masa pilihanraya, BN suruh gantung bendera.. sampai ke PRU yg ke 12 hanya bendera jer la yg mereka dapat.. YB-YB umno senang lenang kaya raya....


Rumah org melayu yg berdindingkan buluh... ditanamkan dikepala mereka bahawa Lim Guan Eng menganaktirikan org melayu... Mereka terlupa 53 tahun mereka memerintah hanya rumah2 YB mereka saja yang bartambah besar.. mereka terlupa selama ini BN yang memerintah Pulau Pinang..


Rumah ini wujud sejak dari pemerintah BN di pulau pinang.. mana perginya YB UMNo yang sepatutnya mempertahankan orang melayu? Tapi rumah YB-YB umno besar2 kan...


Inilah keadaan rumah-rumah rakyat yang tidak pernah terbela setelah 53 tahun umno berkuasa. Mereka2 inilah yang akan dipujukrayu pada setiap kali pilihanraya tiba. 5 kg beras dan sehelai kain pelikat untuk tempoh 5 tahun. dan bila kuasa ditangan janji hanya tinggal janji.

MEREKA-MEREKA YANG BERJAYA DIBODOHKAN OLEH UMNO


Yang berjawatan cuba mengekalkan jawatannya.. yang berkepentingan mengharapkan projek.. Dan mereka yang bodoh hanya menyokong menbuta tuli. Mereka lupa rumah pemimpin mereka bertambah besar sedangkan org melayu semakin terpinggir..


Makcik-makcik kampung yang disuruh menyalak bila tiba masa pilihanraya. Yang senang lenang ketua2 mereka. Sedar la diri sikit makcik.. makcik dapat apa? duit rm2o dan air mineral sebotol... Mereka yang suruh makcik menyalak ni dapat banyak duit.. dapat projek... bila harga barang naik, minyak naik, tol naik makcik jugak yg naik hangin kan.. sudah2 la tu makcik.. kalau xder org2 yg x berapa cerdik mcm makcik ni dah lama umno berkubur dah..


"Walau jarang gigi ini.. namun umno tetep dihatiiiiiii......!!!!


Hidup matiku bersama UMNO/BN...!!!!


PEMIMPIN UMNO YANG RELA HIDUP SUSAH KERANA RAKYAT

Note: Kesimpulannya "MELAYU PULAU PINANG YANG MENYOKONG UMNO MEMANG BODOH...!!!"

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

DAH NAMANYA PUN UMNO

Posted: 09 Jun 2010 10:07 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Cuti beranak - Umno lembab 20 tahun

Umno-BN merasa malu untuk mengikut tindakan yang diambil oleh Kerajaan Kelantan dan PR meskipun ianya mendatangkan kebaikan dan manfaat.

Setelah 20 tahun ianya dilaksanakan di Kelantan dan Terengganu 10 tahun barulah hari ini ia hendak dibentangkan ke Kabinet.

Mereka malu kalau dikatakan mengikut Pas. Atau memang kerana pemikiran UMNO-BN ini lembang?Cuti bersalin di negara ini pada asalnya hanya 40 hari. Tempoh itu diubah kepada 60 hari oleh kerajaan Kelantan selepas diperintah PAS pada 1990.

Di awal pelaksanaan dasar baru itu, kerajaan Kelantan dikritik hebat beberapa kalangan, terutama para pemimpin Barisan Nasional (BN). Ia difitnah seolah-olah menjejaskan produktiviti dan sebagainya.

Apabila Pas memerintah Terengganu, ia telah memperkenalkan Kemudahan Cuti Bersalin 90 hari kepada pegawai dan guru wanita. Serentak itu juga diperkenalkan Cuti Isteri Bersalin selama tujuh hari kepada suami terbabit. Berkuatkuasa 1 April 2000.

Bagi melaksanakan kemudahan itu, pegawai atau guru wanita diberi opsyen tambahan 30 hari cuti bersalin yang direkodkan sebagai Cuti Menjaga Anak (Cuti Tanpa Gaji). Bagaimana pun, kerajaan negeri bersetuju membayar gaji penuh 30 hari tambahan itu sebagai Elaun Khas Bersalin.

Ertinya, ia tetap menjadi cuti bergaji. Ia tetap juga dikritik oleh pimpinan UMNO-BN dengan menganggap tindakan itu mundur ke belakang, menjejaskan produktiviti dan menjadikan kakitangan malas untuk kembali bekerja.

Tetapi kini, apabila kerajaan Kelantan akan melaksanakan peraturan cuti bersalin bagi kakitangan wanita selama 90 hari, mulai tahun dan 10 untuk suami yang dijangkakan akan diikuti oleh semua negeri-negeri yang diperintah oleh PR. Tindakan ini disokong oleh pihak CUEPEC sendiri.

Bimbang tindakan politik yang akan memihak kepada PR dan perbezaan ketara yang akan menjadi buah mulut dikalangan kakitangan kerajaan menyebabkan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat akan membentangkan kepada kabinet dalam masa terdekat cadangan pakej cuti bersalin dan kemudahan lain bagi mewujudkan iklim pekerjaan lebih mesra keluarga.

Menterinya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, berkata pakej berkenaan termasuklah cadangan cuti bersalin selama 90 hari yang akan turut menyediakan kemudahan menarik kepada kaum bapa. Beliau memberi alasan dengan mengatakan hampir 80 peratus negara di dunia kini memberikan tempoh cuti bersalin selama 12 minggu atau lebih kepada wanita yang melahirkan anak.

Kajian Pertubuhan Buruh Antarabangsa (ILO) yang mendapati ramai pekerja wanita menamatkan perkhidmatan selepas melahirkan anak pertama. Beliau membangkitkan soal semakin ramai kakitangan wanita sektor awam memilih meletak jawatan selepas melahirkan anak dan ini merugikan Negara.

Beginilah pimpinan UMNO-BN. Pemikiran mereka lembab 20 tahun dari pemikiran pimpinan PAS. Selagi Negara Barat tak buat selagi itu mereka mengatakan tak releven dan apabila Negara barat mula melaksanakannya barulah mereka cuba melaksanakan. Malu sangat ke nak bagi kredit kepada kerajaan Pas Terengganu yang telah melaksanakannya 10 tahun dulu.

Menasabahkan UMNO-BN makin tidak releven. Tapi takpelah. yang penting meniru yang baik itukan kebaikan. Semoga pimpinan Pas dahulu akan mendapat pahala daripada pengamal yang mengikutinya. (sumber - ustaz saiful bahri )


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

Tiada ulasan: