Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


BUKAN SOAL PELABURAN , TETAPI PEMILIKAN TANAH

Posted: 21 Jan 2017 02:58 PM PST

PAJAKAN 99 TAHUN ATAU PEGANGAN BEBAS?


Najib Razak berkata, Tun Mahathir Mohamad telah melakukan fitnah besar terhadap kerajaan negeri Johor dan Malaysia berhubung kenyataannya mengenai projek Forest City di Johor Bahru.

Perdana Menteri menafikan dakwaan Tun Mahathir kononnya seramai 700 ribu warga China akan dibawa masuk dibawah projek itu dan diberi kerakyatan.

"Bila kerajaan Johor luluskan Forest City, bila tanah itu ditebus, reclaim land, kita jual kepada orang luar atas leasehold (pegangan pajak) untuk tempoh 99 tahun sahaja.

"Bila mereka membeli rumah, rumah itu di atas tanah kita. Jadi, di mana soal kedaulatan negara kita terkorban," kata Najib lagi.
Petikan berita diatas adalah bersumberkan Bernama, sebuah agensi kerajaan yang turut dipetik oleh beberapa portal, antaranya Sinar Harian.


Tetapi kemudian tersebar di media sosial satu papan iklan Forest City yang memberitahu tanah di situ adalah freehold (pegangan bebas) dan bukannya pajakan 99 tahun sebagaimana yang disebut Najib.

Jadi, mana satu yang betul? Pegangan bebas atau pajakan?
Untuk lebih lanjut, apa kata layari pula laman web Forest City sendiri - http://www.forestcitycgpv.com/en/garden.aspx?type=2

Dalam pada itu, jika kita semak kembali berita Bernama tentang kenyataan Najib mengenai Forest City itu, ternyata ia telah diubahsuai dan tidak terdapat lagi sebutan mengenai pajakan 99 tahun sebagaimana yang disebut Najib sebelum ini.


Pokoknya, kenapa agensi berita kerajaan iaitu Bernama turut melakukan U-Turn berkaitan ucapan Najib itu?

Adakah Najib sendiri hanya bercakap semberono saja mengenai fakta Forest City itu tanpa mendapatkan maklumat yang sahih mengenainya? 
Sementara itu, Tun Mahathir dalam tulisan di blognya semalam menegaskan, kritikannya mengenai pembelian tanah oleh rakyat China bukan bermaksud beliau anti Cina.
"Saya mengalu-alukan pelaburan langsung asing (FDI) dari China sebagaimana mengalu-alukan FDI dari mana-mana negara. Apa yang saya membantah adalah jenis FDI dari China.
"Ia bukan mengenai pelaburan dalam industri pembuatan di Malaysia. Ia adalah mengenai memperolehi tanah di Malaysia, membina penempatan, pekan dan bandar yang akan dijual kepada warga China yang akan datang dan tinggal di sini.
"Migrasi berskala besar yang kami membantah. Jika projek itu oleh kaum India dan beberapa juta kaum India untuk datang dan tinggal di Malaysia, kami juga akan membantah sekeras-kerasnya," tambah Tun Mahathir lagi. (SH 21/01/2017).

APA KHABAR ASRAMA MOKHTAR SENIK..NETIZEN SARAN JUAL KUDA HITAMNYA..

Posted: 21 Jan 2017 02:54 PM PST

Asrama sekolah pondok Mokhtar Senik terbakar


Asrana pondok Mokhtar Senik terbakar malam tadi namun tiada kemalanmgan jiwa. Gambar Pahang News.Asrana pondok Mokhtar Senik terbakar malam tadi namun tiada kemalanmgan jiwa. Gambar Pahang News.

Asrama pondok Pusat Pendidikan Islam Annur Jalan Pantai Sepat, Kampung Kuala Penor di sini yang dipimpin oleh Mokhtar Senik, Ketua Dewan Ulama Pas Pahang terbakar kira-kira jam 8.00 malam tadi.(17 JANUARI LALU)
Pusat pendidikan tersebut menempatkan seramai 110 orang pelajar berumur antara 12 hingga 20 tahun, lapor Harakahdaily.
Menurut laporan rasmi pihak berkuasa, lapor lidah rasmi Pas itu, siasatan awal di lokasi kejadian mendapati kebakaran melibatkan bangunan konkrit asrama pelajar lelaki di bahagian tingkat atas menempatkan seramai 60 orang pelajar manakala di tingkat bawah menempatkan 4 orang pelajar.
Semasa kejadian kesemua pelajar berada dalam masjid sedang menghadiri kuliah agama.
Maklumat daripada Ustaz Zaki, salah seorang guru di situ, pada mulanya dua orang pelajar mahu ke bilik air berdekatan dengan asrama dan pelajar tersebut ternampak api sedang marak di tingkat atas bangunan tersebut, seterusnya pelajar tersebut menghubungi Ustaz Zaki dan maklumkan kebakaran itu.
Seterusnya Ustaz Zaki terus menghubungi pihak bomba untuk bantuan memadamkan kebakaran, lapornya.
Menurut saksi, api dikatakan bermula dari tingkat atas bangunan asrama tersebut dan berjaya dipadamkan oleh empat jentera Bomba Balai Kuantan terdiri daripada tiga pegawai serta 23 anggota.
Pihak bomba mengambil masa lebih kurang 45 minit untuk memadam kebakaran dan api dapat dikawal sepenuhnya pada jam 9.15 malam.
Siasatan terhadap kemusnahan akibat kejadian ini dapati bahagian tingkat atas serta bumbung asrama musnah sama sekali termasuk barangan perabot dan barangan pelajar serta dokumen-dokumen penting pelajar.
Tiada sebarang kemalangan jiwa dan kecederaan melibatkan pelajar.
Punca kejadian masih dalam siasatan pihak Forensik Bomba manakala anggaran kerugian masih belum dapat dipastikan.
Sementara itu Mokhtar dalam kenyataannya, mengucapkan terima kasih kepada anggota Bomba yang bertindak cepat memadamkan kebakaran tingkat atas asrama lelaki An Nuur.
Begitu juga dengan kehadiran segera Unit Amal, PAS Kawasan Kuantan dan ibu bapa pelajar yang menghulurkan bantuan secara spontan.
Tambahnya, kerugian dianggarkan RM400,000 dan kini An Nuur memerlukan:
50 katil dua tingkat
100 tilam dan bantal
100 almari
100 kain selimut dalam kadar segera

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


UCAPAN PENUH PRESIDEN TRUMP

Posted: 21 Jan 2017 05:00 AM PST






SILA DENGAR

AMERIKA BARU

ATAU

AMERIKA TERUS

JAHAT GANAS



MAMAT KOPIAH AMAT BANGGA

Posted: 21 Jan 2017 04:30 AM PST






BANGGA KERANA BODOH
Bukan mamat kopiah terpampang dalam gambar tu je bangga dengan kebodohan yang tak disedarinya, ketua editor harakah tu pun tumpang bangga sama, kau tengok la bebetul, 

bukan saja ayat mamat ni ditempel kat mukasurat paling depan dan paling atas dan paling utama, bukan saja perkataan king maker tu dikuningkan bagi menonjol istimewa beza dari perkataan lain, 

malah saiz font perkataan king maker tu pun dibesarkan dari perkataan lain memang betul2 nak bagi gah la tu kahkahkahkah!!!! Patutlah ada yang kata jualan harakah dah merudum macam utusan meloya kahkahkahkah on MAK KOPIAH BERBANGGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17




------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 21 Jan 2017 04:00 AM PST











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

KING JOKER

Posted: 21 Jan 2017 12:00 AM PST



KING JOKER
Tak mungkin Kingmaker. Impossible Lobai Chai. King Joker lebih sesuai? P/S Muka badot Hadi Awang still a publicity!!! No such thing as a bad publicity for Lobai. on SENANG CARI DUIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17




-------------

CARA JUAL HARAKAH

Posted: 20 Jan 2017 11:00 PM PST




CARA JUAL HARAKAH
Cara nak naik balik jualan Harakah .. ia lah dgn menayangkan gambar bidadari mandi bogel di sungai .. dimuka hadapan akbar tersebut. Kontol pon boleh naik. on ADA PEJABAT HENDAK DISEWAKAN
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 1/20/17






----------------

SATELAH 5 TAHUN

Posted: 20 Jan 2017 10:30 PM PST









LIMA TAHUN

KEMUDIAN

KELAS 

DAPUR JALANAN

BERMULA

SETIAP 

HARI SABTU


SAPA RASA

NAK  MENGAJAR

SILA PUKUL

TALIPON



-------------------

SKIM KENCING BERDIRI

Posted: 20 Jan 2017 09:00 PM PST



SKIM KENCING BERDIRI
budak bahalol kan melambak biasa lah sekim kencing ber diri kencing melata tengok muka pun tau , otak nak gepau saja biasa lah makan gaji pun malas tapi nak hidup ber gaya bentley bahalol on SPR BUAT TIPU LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17




---------------

TRUMP ANGKAT SUMPAH

Posted: 20 Jan 2017 08:00 PM PST





TRUMP 

ANGKAT

SUMPAH

AMERIKA BARU

AMERIKA 

UNTUK

AMERIKA 

BUKAN

UNTUK CHINA

ATAU BANGLA

American carnage': Trump's vision casts shadow over day of pageantry


Trump left no one in any doubt that he intends to unleash what he called a new vision of "America first" on the world, delivering a brutal and unrepentant speech that made little attempt to soothe the world or begin the healing of an agitated and anxious nation.


Trump delivered a 16-minute inaugural speech that more closely resembled his thunderous addresses from the campaign trail than the oratorical heights of his predecessors, berating the Washington elites of both parties for ignoring the American people and allowing inner cities to fester in "crime and gangs and drugs".
"The American carnage stops right here, right now," he said. "From this day forward, a new vision will govern our land. From this day forward, it's going to be only America first. America first."





--------------------

Kerabu Bersuara ®

0
sumber :-

Kerabu Bersuara ®


Mangsa Lemas Di Wakaf Bharu Sudah Dijumpai

Posted: 21 Jan 2017 01:28 AM PST




Pihak @bombaJBPM P. Kubor mengusung jenazah seorang remaja yang ditemui lemas dalam tali air di Kampung Dusun, Wakaf Bharu, Tumpat.

DIALOG RAKYAT

0
sumber :-

DIALOG RAKYAT


Kartun 'jutawan' Najib oleh Zunar muncul di Forum Ekonomi Dunia

Posted: 21 Jan 2017 04:16 PM PST

MALAYSIAKINI



Kartun lakaran Zunar yang memaparkan 'jutawan' Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak telah terpapar semasa satu sesi Forum Ekonomi Dunia di Davos, Switzerland.

Kartun tersebut yang membandingkan jutawan Donald Trump menjadi Presiden Amerika Syarikat dan Najib menjadi jutawan ketika menjawat kerusi perdana menteri dibangkitkan oleh kartunis editorial Globe Cartoon, Patrick Chappatte.

Chappatte bercakap tentang anugerah '2016 Cartooning for Peace Award' yang diterima Zunar atau nama sebenarnya Zulkiflee Anwar Haque pada tahun lepas.

"Ia adalah kartun yang beliau lakarkan mengenai perdana menteri Malaysia, yang mungkin seperti anda tahu, telah terlibat dalam skandal rasuah besar (dalam) kumpulan wang awam Malaysia.

"Banyak wang disalurkan ke akaunnya. Zunar tidak berhenti dalam mengecam rasuah kerajaan," kata Chappatte kepada para hadirin dengan kartun berkenaan terpapar di skrin lebar.

Zunar menerima anugerah '2016 Cartooning for Peace Award' di majlis yang berlangsung di Palais Eynard di Geneva, Switzerland pada Mei 2016.

Selain Zunar, kartunis Kenyan, Gado, juga menerima anugerah yang sama dan hasil karya mereka dipamerkan di Lac Leman di Geneva.

Hadir majlis penganugerahan itu ialah Presiden Kehormat Swiss Foundation Cartooning for Peace, Kofi Annan, yang juga bekas setiausaha agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Ahli Majlis Perbandaran Geneva, Guillaume Barazzone.

Sebelum ini, Najib mendakwa dana berjumlah AS$681,000,000 yang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi beliau merupakan 'derma' dari ahli keluarga diraja Arab Saudi.

Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali telah menafikan wujud salah laku Najib selain kata AS$620,000,000 telah 'dipulangkan'.

Najib sedia jalin kerjasama dengan Trump

Posted: 21 Jan 2017 04:13 PM PST

ANTARAPOS.COM
Post Pic
 
PETALING JAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengucapkan tahniah kepada Donald Trump di atas pelantikan rasmi beliau sebagai Presiden Amerika Syarikat (AS).
 
"Beliau mengambil alih jawatan selepas satu perjalanan luar biasa yang menunjukkan bahawa ahli-ahli politik tidak boleh memandang remeh para pengundi.
 
"Beliau bercakap mewakili rakyat Amerika yang merasakan mereka telah diabaikan untuk sekian lama. Kini tiba masanya untuk mentadbir semua rakyat Amerika," katanya dalam satu kenyataan di laman Facebooknya pada petang Sabtu.
 
Perdana Menteri berkata beliau bersedia untuk bekerjasama dengan Trump sambil memberitahu hubungan antara AS dan Malaysia telah berkembang sejak kebelakangan ini sekali gus membawa kepada perkongsian komprehensif pada tahun 2014.
 
"Saya amat yakin di bawah kepimpinan Trump dan saya, hubungan antara AS dan Malaysia akan diperkukuh dan kami akan menjadi rakan kongsi teguh untuk keamanan dan kemakmuran di rantau ini," kata Najib.
 
Trump dilantik secara rasmi sebagai Presiden AS yang ke-45 di Washington pada Jumaat (1 pagi Sabtu, waktu Malaysia).
 
 

PAS akan nilai untung-rugi kerjasama dengan PKR - Hadi

Posted: 21 Jan 2017 04:07 PM PST

Oleh Wan Anis Ilyani Wan Mohammad Azhar
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: PAS akan menilai kerjasama politiknya dengan PKR, demikian menurut Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
 
Bagaimanapun pemimpin PAS itu berkata setakat ini hubungan kedua-dua parti berkenaan tidak menimbulkan masalah, walaupun kerjasama itu lebih bertumpu untuk kerajaan negeri Selangor.
 
"Tidak timbul masalah tiada kerjasama (PAS-PKR) kerana ia sudah ada. Cuma PAS kena buat perhitungan sejauh mana untung dan rugi kerjasama itu sebab kerjasama itu sudah ada. PAS ada perhitungannya (tersendiri)," demikian menurut Hadi.
 
Hadi, bagaimanapun tidak memperincikan sejauh mana tindakan untuk menilai kerjasama itu akan dilakukan.
 
Ahli Parlimen Marang itu berkata demikian ketika diajukan kedudukan kerjasama PAS dan PKR di Selangor selepas parti itu tidak lagi bersama dalam Pakatan Harapan (PH).
 
Walaupun PAS kini bergabung dengan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN) menerusi Gagasan Sejahtera, namun ia masih dilihat 'bersendirian', apatah lagi dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.
 
Hubungan politik PAS-PKR mula diperkatakan selepas Muktamar PAS pada tahun lalu meluluskan usul untuk mengkaji semula tahaluf siyasi antara dua parti berkenaan.
 
Keadaan itu timbul selepas PKR menjalin kerjasama dengan DAP dan Amanah, dua musuh politik utama PAS yang kini bergabung di dalam Pakatan Harapan (PH).

Bukan itu sahaja sikap PKR yang cenderung terhadap Amanah dan DAP menimbulkan 'gusar' di kalangan pemimpin parti pimpinan Hadi itu, sementelah sikap parti serpihan PAS itu kerap kali menyuarakan kritikan lantang.
 
Amanah juga secara terbuka mahu bertanding di kesemua kerusi tradisi PAS dalam pilihan raya kelak, sehingga PAS mengancam PKR untuk bertanding di kerusinya sekiranya parti yang dipimpin Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail itu gagal mengawal Amanah.
 
 

.

0
sumber :-

.


Ada usaha untuk jatuhkannya - apakah Zahid sindir Hishamuddin?

Posted: 20 Jan 2017 09:28 PM PST

KATA SABTU

Semalam Zahid Hamidi mendedahkan ada usaha untuk jatuhkan dia sebagai ahli Parlimen Bagan Datuh dalam Piraum akan datang. Beliau menyifatkan usaha itu sebagai "rosak bermula di kapala".

Zahid tidak menyebut puak manakah yang berusaha menjatuhkannya? Saya tidak fikir ianya oleh pembangkang, DAP, PKR atau Amanah. Tidak perlu untuk Zahid mendedahkan kalau usaha itu dilakukan oleh parti Pakatan Harapan itu. Sememangnya kerja mereka hendak menumbangkan Zahid.

Lagi pun dengan kedudukan dan pengaruhnya di Bagan Datuh dia tidak perlu bimbang kepada usaha pembangkang itu. Jawatan TPM dengan segala macam kemudahan yang dimiliknya dengan mudah beliau melemahkan usaha itu.

Sikap Pas yang kini telah berpisah dengan parti pembangkang memberi keuntungan kepada Zahid. Pengaruh Pas disitu boleh dikira kuat juga, apa lagi kerusi Bagan Daduh pernah menjadi kerusi Pas. Saya mengira orang Pas akan bersama Zahid salam pilihan raya akan datang.

Justeru saya mengira ada pihak lain yang lebih membimbangkan Zahid. Apakah puak itu dari dalam Umno sendiri? Kalau ia begitu apa salah dan kelemahan Zahid sehingga bahagian sendiri ingin menjatuhkannya. Kalau benar begitu maka lemah sangatlah Zahid. Apakah dosanya di Bagan Datuh. Macam mana hendak jadi PM kalau sokongan dalam bahagian sendiri pun tidak padu.
Sedar atau tidak, dan perkara ini disedari oleh Zahid, dalam Umno kini sedang berlaku gelora dan percaturan bagi memenuhui kekosongan dalam hirearki dalam Umno masa kini. Tiga jawatan utama kosong yang perlu diisikan; timbalan presiden dan dua jawatan naib presiden.

Ahli-ahli Umno yang menjadikan parti sebagai sumber pendapatan sudah mula mengatur untuk menaikkan tokoh-tokoh idola mereka ke atas. Apakah percaturan ini disifatkan Zahid sebagai usaha untuk menjatuhkannya?

Dalam percaturan itu ia termasuk mencari ruang untuk jawatan timbalan presiden dan sekurang-kurang dua jawatan naib presiden. Jawatan timbalan presiden yang dipangku oleh Zahid kini, kosong dan jawatan itu bukan hakikat kepunyaannya. Cadangan agar jawatan pemangku TPM itu diendorsekan oleh MT membayangkan keinginan Zahid untuk berkuasa. 

Begitu juga jawatan naib presiden menjadi kosong secara automatik apabila Zahid memangku jawatan timbalan dan terkeluarnya penyandang Shafei Afdal.

Untuk memenuhui kekosongan itulah kini wujud gelora dalam Umno kerana berlaku percaturan.

Apakah Zahid mendedahkan ada usaha hendak menjatuhkannya, bila dikaitkan dengan keadaan dalam Umno ini, mungkin apa dimaksudkan Zahid itu ianya dari Umno sendiri, dilakukan oleh mereka yang busuk. Dan kerana kata atau umpama Zahid ia umpama ikan busuk bermula di kepala, siapakah yang menjadi kepala untuk menjatuhkannya.

Orang yang mahu melihat Zahid tumbang tentu mereka yang tidak mahu melihat Zahid terus selesa menjadi TPM seterusnya menjadi PM dan tentu sekali kumpulan itu mereka yang ada calon lain untuk diletakkan di tempat Zahid.

Apabila bercakap fasal ini dan mencari siapakah tokohnya, ia tentulah orang yang senior dalam parti waktu ini yang berada di hirearki ketiga, iaitu dijawatan naib presdiden. Siapakah pula yang satu-satu berada di takah naib presiden waktu ini yang layak. Jawabannya ialah Hishamuddin Hussein.

Ada kemungkinan kalau didhomankan orang atau puak yang dimaksudkan Zahid itu ialah dari kalangan Hishamuddin Hussein. Seperti saya katakan tadi kalau ianya dari pembangkang tidak perlu dan penting untuk Zahid mendedahkannya. Apakah jentera Hismauddin kini sudah menembusi Bagan Datuh? Ada kemungkinannya? [wm.kl.1:14 pm 21/01/17]


Kelab Greenboc

0
sumber :-

Kelab Greenboc


TG Nik Aziz Pernah Tolak Pindaan RUU 355, Umat Islam Tak Perlu Hirau Himpunan RUU

Posted: 21 Jan 2017 01:43 AM PST

PAS dilaporkan akan menganjurkan Himpunan RUU 355 pada 18 Februari ini di Dataran Merdeka.

Pihak berwajib bagaimanapun enggan membenarkan perhimpunan tersebut diadakan di situ, sebaliknya mencadangkan ia dibuat di Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur.

PAS pernah diberi peluang dua kali untuk membentangkan usul persendirian RUU 355 di parlimen. Tetapi kedua-dua pembentangan itu berakhir dengan "mohon ditangguhkan" oleh pembentangnya sendiri iaitu Yang Berhormat Marang!

PAS dilihat menggunakan RUU 355 hanya untuk meraih sokongan politik terhadap partinya.


Sebenarnya, ahli parlimen dan umat Islam seluruhnya TIDAK WAJIB untuk memberikan sokongan kepada RUU 355 walaupun alasan yang diberikan PAS ialah untuk memperkasakan mahkamah syariah.

Ini kerana semakan terhadap Hansard Parlimen tahun 1984, dimana pada tahun itu, kerajaan Malaysia telah mengusulkan untuk meminta Akta RUU 355 iaitu menaikkan denda dan memberatkan hukuman ke atas pesalah-pesalah syariah.

Cadangan pindaan itu pernah dibawa oleh Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri ketika itu iaitu Dato' Dr Mohamad Yusof Mohamad Nor pada 10 Oktober 1984

Namun, usul tersebut telah dibantah oleh Ahli Parlimen PAS Pengkalan Cepa, TG Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

Semasa perbahasan, almarhum TG Nik Aziz menyatakan beliau tidak bersetuju dengan cadangan pindaan kerana ianya tidak mencapai maksud hukuman yang diperuntukkan oleh Islam.

Ertinya dapat kita faham mengapa TG Nik Aziz menolak pindaan RUU 355 kerana bukanlah hukuman hudud, dan apabila ia bukan hudud maka tidaklah menjadi kewajipan untuk menyokongnya malah TG Nik Aziz mengambil keputusan untuk menolaknya.

Jadi apakah rosak iman, kafir TG Nik Aziz lantaran menolak usul pindaan RUU 355 dahulu?

Sepastinya tidak!

Maka dengan itu tidaklah rosak iman seseorang kerana menolak pindaan yang digembar-gemburkan oleh PAS itu, apatah lagi ia bermotifkan politik kepartian.

Yang rosak iman ialah mereka yang menggunakan RUU355 untuk meraih kepentingan politik dan menggunakannya untuk mengkafir sana-sini.

PAS perlu hentikan segera retorik RUU 355 untuk mendapat sokongan orang Islam terhadap partinya dengan mengkafir mereka yang menolak usul persendirian berkenaan kerana RUU 355 bukan soal aqidah. Malah keseluruan RUU berkenaan adalah di bawah Perlembagaan Lord Reid, malah mengukuhkan RUU bererti mengukuhkan Perlembagaan Lord Reid yang ditentang oleh PAS sendiri.


AMANAT HADI

"Percayalah. Kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional (BN), bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia menegakkan perlembagaan penjajahan, mengekalkan peraturan kafir."

"Oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara- saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana itu kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam."

"Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Buddha tetapi kita akan menjadi kafir dengan mengatakan politik suku (asing), agama suku."

Apa-apa pun hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. PAS bakal terhukum kerana sikapnya yang melampau batas itu.

Sementelah lagi ramai yang masih ragu-ragu dengan keikhlasan UMNO samada akan membenarkan Haji Hadi untuk membentangkan Bill Persendiriannya pada persidangan parlimen bulan Oktober depan setelah ditangguhkan sebaik saja ia dibacakan buat kali pertama pada persidangan parlimen yang lalu dan minta tangguh lagi selepas dibacakan untuk kali kedua pada November tahun lepas.


Allahyarham TGNA pernah tolak usul pindaan RUU355



VIDEO BERKAITAN

Sikap Ghuluw (melampau batas) pemimpin PAS yang mengkafirkan 
mereka yang menolak Pindaan RUU 355





FEATURED ADS




BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT