Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


DEMO KEMARAHAN RAKYAT

Posted: 09 Jan 2017 07:30 PM PST






ANAK MUDA

SEMUA SEDIA

TUNJUKKAN

MARAH GEGAK

GEMPITA

Pakatan mahu anjur himpunan kemarahan rakyat

SEBERANG JAYA - Selepas menganjurkan Perhimpunan Bersih 5.0 tahun lalu, Pakatan Harapan sekali lagi mahu menganjurkan perhimpunan mega bagi menunjukkan kemarahan rakyat terhadap skandal rasuah yang semakin berleluasa di negara ini.

Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu berkata, perhimpunan itu akan diadakan sebelum pilihan raya umum yang akan datang di seluruh negara dan Kuala Lumpur sekali lagi menjadi medan utama untuk rakyat berkumpul bagi menyatakan bantahan terhadap masalah berkenaan.

Menurutnya, beberapa badan bukan kerajaan (NGO) telah menghubunginya sebelum ini bagi menyatakan hasrat sama mengadakan perhimpunan itu dan berharap seluruh lapisan masyarakat turut menyertainya apabila tarikh perhimpunan itu ditentukan kelak.

"Perhimpunan ini diadakan kerana rakyat semakin marah dengan isu rasuah yang dilihat seperti tidak dapat dibendung lagi.

"Bukan sahaja diperingkat bawahan sahaja berlaku rasuah ini malah sekarang kita boleh dengar banyak pegawai di peringkat tertinggi  

ditangkap dengan hasil wang sogokan yang tidak masuk akal,"katanya ketika menyampaikan ceramah pada perhimpunan solidariti bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Tapak Ekspo Seberang Jaya di sini, malam tadi.

Turut hadir dalam perhimpunan berkenaan, Presiden PKR,  Dr Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan kepimpinan Pakatan Harapan lain.

Sementara itu, Mohamad Sabu mendakwa, masalah rasuah dilihat akan terus berlaku sekiranya seorang individu yang berkait dengan skandal RM 2.6 billion tidak ditangkap oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

SATU JUTA

KE DATARAN

MERDEKA

GEGAK 

GEMPITA

SELURUH ALAM



------------------

RAJA LAWAK BUAT JENAYAH

Posted: 09 Jan 2017 07:00 PM PST




SUKA JADI BODOH
Engkau ni silap TT.. dah pun nama penjawat awam, mereka memanglah bodoh dan sangat2 stim bila diperbodohkan. Masakan sanggup mereka bekerja gomen? 

Mmg dah tahu akan diperbodohkan sejak awal kerja lagi. Belajar kononnya cerdik sampai ada masuk u, akhirnya tersadai keje gomen diulang2 diperbodohkan UMNO setiap waktu dan x boleh berbuat apa2. 

Lu ingat derang ada harga diri? Sori la TT. Jika ada sekelumit harga diri, mereka akan segera berhenti dari keje dgn gomen. Sbb xdak harga diri la, sanggup diamkan diri kene pebodo demi habuan duit pencen. 

Apa lu ingat derang ada hati nak melawan.. sori la.. lagi ligat tunduk pd UMNO, lagi baik punya ada la. on INI JENAYAH BARU NAJIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17





------------------

PENYAMUN NEGARA BUAT LAWAK

Posted: 09 Jan 2017 06:30 PM PST





NASIB PENDIDIKAN TINGGI NEGARA : MANA PENDIRIAN MORAL KERAJAAN?

Saya terkesan dengan respon mempertahan hak Perdana Menteri ke luar negara bercuti bersama anak-anak meskipun menggunakan jet peribadi.

Ternyata, kita memahami sudut manusiawi dan ruang bersama kekeluarga buat Perdana Menteri kita. Persoalannya, di manakah sudut manusiawi Perdana Menteri dalam memacu kebajikan rakyat apabila belanjawan pendidikan dan kesihatan rakyat dipotong?

Manusiawikah Perdana Menteri apabila memutuskan Universiti ulung kita, Universiti Malaya menanggung potongan hampir 60 peratus belanjawan kajian dan pembangunan?

Potongan ini sampai mengakibatkan penjawat awam UM yang melahirkan kenyataan bahawa mustahil buat mereka mengekalkan kecemerlangan penyelidikan apabila belanjawan dipotong.

Bayangkan sahaja apabila RM 100 juta belanjawan untuk tahun 2015 dipotong ke RM 40 juta pada tahun 2016.

Nasib Universiti Malaya berlatarbelakangkan belanjawan universiti-universiti Malaysia yang hampir kesemuanya dipotong secara keterlaluan.

Universiti Malaya yang telah diperuntukkan RM638.1 juta bagi tahun 2015, telah dikurangkan peruntukannya sebanyak 27 peratus kepada RM463.9 juta pada tahun 2016 -- selaras dengan potongan 40 peratus untuk penyelidikan tahun lepas.

Bukankah penulisan dan hasil dapatan kajian itu adalah merupakan input/keperluan yang boleh meningkatkan taraf hidup masyarakat secara umum?

Sekarang, peruntukan keseluruhan Universiti Malaya hanya bernilai RM370 juta bagi tahun 2017, iaitu 20 peratus kurang dari peruntukan pada tahun 2016, dan 42 peratus kurang dari peruntukan pada tahun 2015.

Tanpa pelan jangka masa panjang yang bersifat berkala dan mapan, universiti tidak wajar dibebankan dengan dasar kementerian untuk menjana pendapatan dan menanggung urusan-urusan teknikal hanya kerana kegagalan kerajaan dalam menguruskan kewangan negara.

Lebih malang lagi, buat universiti-universiti lainnya seperti Universiti Malaya yang mempunyai hospital pengajar (teaching hospital) seperti Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Maksudnya kesemua pelajar jurusan perubatan dan hospital terkait turut terkesan akibat pemotongan ke atas universiti.

Para pesakit terpaksa dikenakan caj yang tinggi apabila hospital tidak lagi mampu menampal kemerosotan dana dalam rawatan dan ubat-ubatan. Sewajibnya menjadi tanggungjawab kerajaan menjaga status serta kualiti khidmat hospital pengajar.

Para pesakit dan hospital jangan dijadikan mangsa kebobrokan salah urus tadbir negara akibat kemelut rasuah dan pembaziran.

Tuntutan agar universiti menjana 30 peratus pendapatan sendiri melalui produk penyelidikan adalah desakan yang mendadak dan tidak mengambil kira kesulitan universiti. Pendidikan bukan untuk diniagakan. Malangnya, yuran kekal sama walau kualiti penyelidikan dan pengajar semakin menurun dengan keputusan Perdana Menteri yang anti pendidikan dan kesihatan.

Cadangan Penyelesaian:

1) Jaminan terbaik bagi autonomi universiti - di segi pentadbiran dan akademik - ialah dengan mempunyai Piagam Universiti bersama dengan Suruhanjaya Geran Universiti (UGC), yang terbukti berjaya dilaksanakan di banyak negara.

2) Pertahankan prestasi universiti dan kebebasan mereka daripada campur tangan atau pengaruh mana-mana kepentingan politik dan kewangan. Perlu adanya perbincangan dan ruang diskusi terutamanya dalam mendesak kerajaan mengembalikan hak universiti. Mungkin sahaja sekiranya pihak pentadbiran UM mengambil langkah bijaksana lagi berani dengan mendokong tindakan mahasiswa #TangkapMO1 mempersoalkan pemimpin nombor satu negara, pastinya para penyelidik dan pensyarah tidak perlu menanggung beban potongan yang maha tinggi.

3) Rasionalisasi pemotongan belanjawan terutamanya terhadap universiti yang mempunyai hospital bagi tujuan penyelidikan. Potongan terus terhadap universiti pastinya memberi kesan secara langsung terhadap para pesakit yang sedang menjalani rawatan di hospital universiti seperti PPUM,HUKM dan HUSM. Dari tahun 2016, bajet untuk PPUM telah dipotong sebanyak 7 peratus dari RM443.5 juta ke RM412 juta untuk tahun 2017.

Justeru, saya gesa agar Najib bersama barisan memanda menteri agar berhentilah memainkan sentimen yang kononnya manusiawi tetapi bersikap acuh tak acuh dalam menangani isu yang merantai benak rakyat terutamanya para pelajar dan pesakit di Malaysia.

Perdana Menteri, pertahankanlah sudut manusiawi rakyat dengan melabur dana dalam bidang pendidikan dan kesihatan.

#BersamaSelamatkanMalaysia #TangkapKleptokrat #BersamaPerangiRasuah
#ManaDanaUniversiti

Nurul Izzah Anwar
Ahli Parlimen Lembah Pantai
Naib Presiden dan 
Pengarah Pilihan Raya KEADILAN









------------

TAHNIAH

Posted: 09 Jan 2017 06:00 PM PST






TAHNIAH

SALUT 

ANAK MUDA





----------------

BABI TERLEPAS PERANGKAP DI AUSTRALIA

Posted: 09 Jan 2017 05:30 PM PST






BABI BAWA GEMPA
Tt, bukan saja perlu siasat samada wang haram 1mdb mendarat di tanah austrolia, malah bila najib dan laki serta anak beranak jejak tanah austrolia minggu lalu maka perlu juga austrolia menyiasat seluruh ceruk setiap negeri, pulau dan gurun mereka terutama yang di hulu dan terpencil,

khuatir ada berlaku gempa bumi yang tidak dikesan oleh radar geologi sepertimana kapalterbang peribadi keluarga itu tiba-tiba tidak dikesan oleh radar angkasa! 

Bukan ape, kalau ada biawak padang pasir atau anak babi hutan tiba-tiba jatuh lurah gempa dan takde siapa tau, kesian :( on DUA EKOR BABI MAKIN DIKEPONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17






--------------

PEKERJA ASING BAWA BALA

Posted: 09 Jan 2017 05:00 PM PST





JUMPA NEGRO KETUK AJE
Sokong! Aku setuju kebanjiran warga asing membantu merancakkan ekonomi tempatan. Aku tengok dengan mata kepala sendiri jadi aku layak bagi testimoni. 

Begini: pada suatu hari bekerja, aku makan brunch di satu restoran fast food. Sekonyong-konyong nampak di parking lot sorang laki negro sedang dikejar sorang laki india tempatan yang sedikit boyot perutnya dan memakai seragam seperti pengawal keselamatan. 

Kembang kempis mat india tu usaha seboleh mungkin tapi yang dapat dia tangkap cuma baju negro tu yang aku yakin dari afrika bukan timur tengah sebab badan dia berketul bukan kurus lampai. Pendek story, akibat perbuatan negro warga asing tu, mat india akan beli lebih banyak air dari biasa, mungkin juga lebih banyak nasi untuk mengganti tenaga yang banyak diguna dari hari biasa. 

Seorang pemuda cina tempatan yang cuba membantu kejar negro tu sekejap, juga akan membeli air lebih dari biasa. Aku sendiri tambah beli air lagi untuk duduk lebih lama dalam restoran tu untuk melihat sebarang on NEGRO LARI DARI LOKAP JINJANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/10/17





-----------------

SRI LANGKA JUGA TERGADAI PADA CHINA

Posted: 09 Jan 2017 05:00 AM PST







SATU AMARAN

UNTUK 

BANI MELAYU

SEDARLAH

LIHAT APA

TERJADI PADA

SRI LANGKA

NEGARA 

TERGADAI












21 cedera bantah zon industri khas untuk pelabur China


 | January 9, 2017
Protes itu berlaku di sebalik penglibatan kuasa ekonomi China yang semakin menyerlah di Sri Lanka






HAMBANTOTA (Sri Lanka): Seramai 21 orang cedera manakala lebih 50 ditahan semalam selepas polis Sri Lanka cuba meleraikan penunjuk perasaan yang membaling batu dalam bantahan mereka terhadap pembinaan sebuah zon pelaburan untuk China.
Penunjuk perasaan marah dengan langkah pentadbiran Presiden Maithripala Sirisena yang cuba mengusir beribu-ribu keluarga bagi pembinaan zon industri seluas 6,070 hektar itu.
Zon itu bakal didirikan di daerah selatan Hambantota, di mana China sudah membina sebuah pelabuhan dan lapangan terbang bernilai AS$1.5 bilion (RM6.7 bilion), sebahagian daripada usaha pemulihan ekonomi Presiden Sirisena yang menelan belanja AS$50 bilion.

Kerajaan menafikan dakwaan penunjuk perasaan, sebaliknya berkata protes itu didalangi cita-cita politik bekas presiden, Mahinda Rajapaksa, yang secara terbuka membantah pembinaan zon itu kerana akan menghapuskan tanah pertanian.







-------------

TUAN HAJI MENIPU LAGI

Posted: 09 Jan 2017 04:30 AM PST








KENYATAAN MEDIA

RM700 juta Projek Gajah Putih: Datuk Bandar Perlu Perjelas, Pembayar Cukai Perlu Lebih Representasi Dalam DBKL

Laporan berita di The Star hari ini yang bertajuk "From monuments to failures"[1] pasti memeranjatkan warga Kuala Lumpur dan membangkitkan semula pandangan perlunya reformasi untuk menyelamatkan DBKL.

Sepuluh projek "gajah putih" yang dilaporkan bernilai antara RM200,000 (belon amaran banjir di Kampung Kasipillay, pada 2013) dan RM365 juta (ITIS, sewaktu ia dilancarkan pada 2002), dianggarkan berjumlah RM700 juta. (Secara purata, ini bermakna RM47 juta dibelanjakan setiap tahun selama 15 tahun untuk projek-projek "gajah putih" yang tidak mendatangkan manfaat yang sepatutnya.)

RM700 juta ini mungkin boleh diguna untuk membina sepuluh buah sekolah yang mempunyai 24 bilik darjah dengan menggunakan Industrialised Building System (IBS), seperti yang disebut Menteri Pendidikan Tuan Haji Mahdzir Khalid Ogos lalu[2].

Jumlah ini juga lebih dari mencukupi untuk mengganti kesemua lif di 62 PPR dan PA di seluruh Kuala Lumpur pada harga RM500,000 sebiji[3].

Malah potongan bajet penyelidikan RM60 juta yang dialami Universiti Malaya juga boleh diatasi[4].

Persoalannya adalah bagaimana 6 orang Tuan Haji Datuk Bandar yang dilantik antara 2002 dan 2016 boleh membenarkan jumlah yang begitu besar ini dibelanjakan sebegini? Di mana kebertanggungjawaban terhadap penggunaan wang ringgit rakyat?

Bagaimanakah Lembaga Penasihat Bandaraya yang mempunyai 15 ahli yang tidak dipilih dan yang dipengerusikan Tuan Haji Datuk Bandar boleh membenarkan projek-projek "gajah putih" ini berlaku tahun demi tahun? Tidakkah mereka berasa mereka bertanggungjawab kepada rakyat?

Saya sedih tetapi tidak terkejut sekiranya orang ramai tidak mendengar pengumuman perletakan jawatan beramai-ramai Lembaga Penasihat Bandaraya apabila laporan berita ini keluar.

Maka saya menggesa Tuan Haji Datuk Bandar Kuala Lumpur dan Ahli-Ahli Lembaga Penasihat Bandaraya untuk segera memberi penjelasan penuh terhadap projek-projek "gajah putih" yang dilaporkan ini, serta mengumumkan projek-projek "gajah putih" lain yang mungkin belum kita ketahui.

Kita juga perlukan pertanggungjawaban yang lebih tinggi daripada mereka yang mentadbir Kuala Lumpur. Sekiranya Tuan Haji Datuk Bandar dan Putrajaya tidak setuju dengan cadangan pilihanraya untuk jawatan Tuan Haji Datuk Bandar atas sebab "percanggahan" dasar negeri dan pusat[5], maka saya ingin mencadangkan agar prinsip "tiada cukai tanpa perwakilan" dipakaiguna sekurang-kurangnya dalam melaksanakan proses pemilihan bagi 11 dari 15 Ahli Lembaga Penasihat Bandaraya, yang dipilih terus oleh pembayar cukai yang tinggal di 11 kawasan parlimen di KL. Saya bersedia bekerjasama dengan pihak DBKL serta semua pihak lain yang berminat untuk merealisasikan matlamat ini.

Saya percaya bahawa warga Kuala Lumpur mahukan suara mereka didengar dengan lebih jelas di dalam struktur organisasi DBKL, dan hanya dengan cara ini suara rakyat akan lebih dihormati dan proses semak dan imbang dalam DBKL dapat diperkukuh.

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN
9 Januari 2016





------------------

INI JENAYAH BARU NAJIB

Posted: 09 Jan 2017 04:00 AM PST





NAJIB BUAT

JENAYAH 

LAGI

INI JENAYAH

TERBARU NAJIB

BODOHKAN

PENJAWAT AWAM

DENGAN LAWAK

BODOH





-------------

NAJIB WAJIB DISUMBAT KE DALAM PENJARA

Posted: 09 Jan 2017 03:30 AM PST




SUMBATKAN KE DALAM PENJARA
Jangan menghina tak baek,marila kita doakan semoga Allah ampunkan dosa2 dia.kita semua pun maafkan dia,tapi kena sumbat dia dlm penjara harta semua kena sitar...

Najib jgn duk syok sngt sbg pemimpin no 1 nanti rakyat dapat tau jugak ttg wang lebih drp 2.6billion tu,cincin isteri ,bag bag tangan berjenama,gelang kaki gelang tanggan jam tanggan,jam loceng,ituitu jam nanti rakyat tau la. on INI MUKA PAK AJI CURI DUIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:57 PM




--------------

DUA EKOR BABI MAKIN DIKEPONG

Posted: 09 Jan 2017 01:00 AM PST






CILAKA BETUL

POLIS 

AUSTRALIA

DUA EKOR BABI

DAH LEPAS

TERBANG BARU

NAK PASANG

JERAT CIIIS...

Polis Australia pula sertai siasatan 1MDB

Polis Persekutuan Australia (AFP) sedang menyiasat sama ada dana yang diselewengkan dari 1MDB mempunyai kaitan dengan negara itu.
Menurut The Australian, polis sedang menilai sama ada mana-mana rakyat, pemastautin atau firma Australia melanggar undang-undang negara itu.
"AFP sedang membantu rakan polis luar negara dalam siasatan mereka. Memandangkan perkara ini masih diteliti, maka tidak sesuai untuk mengulas lanjut," kata jurucakapnya kepada akhbar itu.
Menurut laporan itu, AFP sedang membantu sama ada pihak berkuasa di Switzerland, Amerika atau Singapura dalam siasatan mereka berhubung dakwaan penyelewengan dana daripada 1MDB.
Berita mengenai peranan Australia dalam siasatan 1MDB timbul hanya seminggu selepas Najib  meninggalkan negara itu selepas beliau dan keluarganya bercuti di sana.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 

TAHUN DEPAN

DUA EKOR BABI

NAK MEMBADAK

KEMANA?

KAH KAH KAH


----------------

ONLINE DENGAN ALLAH

Posted: 09 Jan 2017 12:30 AM PST








F.BOOK

Syurga - neraka kita semakin hari semakin ditentukan oleh agamawan dalam parti politik berjenama Islam.
Apakah kamu tidak melihat mereka yang menjadikan hawa nafsu mereka sebagai Tuhan?

KERANA

MEREKA BOLEH

ONLINE DENGAN

ALLAH





---------------------

SATU INGATAN PADA PAKATAN HARAPAN

Posted: 08 Jan 2017 11:30 PM PST








PRU14 SAMPAI
pakatan harapan 
jangan mimpi
jangan angan angan
akan menang dalam PRU14

walau pun najib terbonggeg
walau pun kes 1MDB heboh sedunia
walau pun kes bunuh altantuya
walau pun kes bunun kevin
walau pun parti gerombolan pecah
walau pun mahathir lawan najib
walau pun muhyiddin lawan najib
walau pun pengundi china 
tak sokong najib
walau pun FELDA hancus
walau pun sham FGV punah
walau pun peneroka ditipu
walau pun nilai ringgit jatuh
walau pun barang naik harga
walau pun rosmah dibenci
walau pun rosmah rasuah
walau pun DOJ tuduh najib
walau pun  najib rembat duit
walau pun  rosmah bersubahat
walau pun majoriti rakyat menyampah
benci pada 
united malays national organisation
benci pada ketuanan melayu

dalam pru14
najib rosmah
tetap akan menang besar
ingat ingat ingat
malaysia negara dunia ketiga
dalam dunia ketiga
bila pilihanraya dijalankan
yang menjadi kunci
bukan berapa ramai penyokong
atau
berapa banyak undi dapat

yang menjadi kunci ialah:
siapa mengira undi
siapa menjalankan pelihanraya

tidak pernah dalam sejarah
tidak pernah berlaku
dalam negara dunia ketiga
dalam negara zalim
dalam negara ganas
dalam negara yang rasuah
dalam negara dimana pemimpin
terlibat kes bunuh
peralihan kerajaan dibuat 
melalui pilihanraya

pakatan harapan
parti parti pembangkang
jangan berhujah
mereka kalah kerana
 mereka berpecah
 mereka tidak sekepala
mereka tikam menikam
parti islam  pas belot
atau
mereka tak ada media
mereka tak ada dana
maka
 kerana semua ini
 maka pakatan kalah
ini hujah tidak betul
ini hujah salah
ini hujah musuh
ini hujah  yang sengaja
disebarkan oleh najib rosmah

sedarlah
yakinlah
pakatan kalah 
kerana
SPR telah lama merancang licik
untuk 
memastikan najib rosmah
akan terus berkuasa

semua jentera daulah
semua lembaga daulah
akan digunakan untuk
memastikan najib rosmah
akan terus berkuasa

mustahil tidak faham
mustahil tak sedar
amin 



----------------

LAGI TUAN TUAN HAJI PUTAR ALAM

Posted: 08 Jan 2017 11:00 PM PST






8 Jan 2017

Batalkan Pembelian Eagle High Bukti Shahrir Samad Tidak Gadaikan FELDA

Angkatan Muda Keadilan (AMK) mengalu-alukan perlantikan Pengerusi FELDA yang baru Tuan Haji Shahrir Abdul Samad dan seruannya untuk mengembalikan matlamat asal penubuhan FELDA.

AMK berpendapat satu kayu ukur  yang cukup penting untuk menunjukkan keikhlasan serta keazaman Tuan Haji Shahrir supaya menumpukan kesejahteraan peneroka dan matlamat asal FELDA adalah pendirian beliau terhadap pembelian Eagle High Plantation (EHP) Indonesia.

Sedia maklum bahawa pembelian EHP berjumlah RM2.26 bilion ini diselubungi misteri dan keluarbiasaan. Bukan sahaja harga pembelian 3 kali ganda lebih mahal daripada harga pasaran, bahkan FELDA tidak mempunyai kawalan pengurusan langsung selepas penguasaan 37% saham EHP.

Shahril pasti sedar bahawa FELDA yang sudah berhutang RM6.1 bilion pada tahun 2014, dan baki tunainya hanya berparas RM685 juta pada tahun 2015 tidak lagi mampu membeli syarikat EHP. Satu-satu jalan adalah dengan melalui pinjaman yang mana sudah pasti akan memudaratkan keadaan kewangan FELDA.

Pada masa yang sama, Tuan Haji Shahrir tidak boleh mengetepikan kritikan Pengerusi CIMB Tuan Haji Nazir Razak yang menggesa lembaga pengarah supaya mewajarkan sepenuhnya pengambil alih dan penilaian tersebut. Selain itu, penganalisa turut mencadangakan agar peruntukan itu disalurkan kepada Felda Global Venture (FGV) kerana nilainya lebih menarik berbanding dengan EHP.

AMK berpendapat Tuan Haji Shahrir sebagai pengerusi FELDA baru yang tidak terbeban dengan salahlaku dan silap pengurusan dulu mampu dan wajar memberhentikan pembelian EHP yang jelas sudah terpesong daripada matlamat asal FELDA untuk membela nasib rakyat dan peneroka. Batalkan pembelian tersebut segera untuk membuktikan Shahrir tidak gadaikan FELDA dan bukan di bawah tunggangan mana-mana pihak berkepentingan.

YB Lee Chean Chung
Ketua Penerangan
Angkatan Muda Keadilan
ADUN Semambu






--------------

PAK AJI MAKAN RASUAH

Posted: 08 Jan 2017 09:30 PM PST






PAK AJI KAKI RASUAH
msia is pelik bro...pencuri diangkat pemimpin, yang melapor pulak di aumbat penjara...terbalik 

songdang...heboh heboh sekejap je...kalau tok aji bagi share kat sprm...tiada kes...semua tutup...
org msia kan pelupa...apa makan semalam pun lupa inikan pulak kes begitu lama kah kah kah...apa pun kalau bapa borek anak jadi rintik....itu dulu...kalau bapak sapu 2.6 billion anak sapu 2.6 million..beza nya B dan M saja... 

kah kah kah hancuassasaaaaaa perasuah jadi ketua jabatan, ketua pejabat. ketua kementerian...anak buah apa lagi...ikut sama sama..mana bokeh sapu jikat siap kah kah kah on INI MUKA PAK AJI CURI DUIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17




------------

MALAM INI KITA MENGHASUT

Posted: 08 Jan 2017 09:00 PM PST






MALAM INI

KITA HASUT

KE JALAN RAYA

SEBELUM KE

PILIHAN RAYA



Anwar lawan NST, penyokong berkumpul di mahkamah


Ratusan penyokong PKR berarak ke Mahkamah Tinggi Pulau Pinang awal pagi ini sebagai tanda setiakawan dengan pemimpinnya Anwar Ibrahim yang menghadiri kes di situ.

Disertai wakil rakyat Pakatan Harapan, mereka melaungkan "Bebas Anwar", "Reformasi" dan "Hidup rakyat" sebelum masuk ke mahkamah untuk mengikuti prosiding di hadapan hakim Rosli Yop.



------------------

MALAYSIA TERGADAI PADA CHINA

Posted: 08 Jan 2017 08:30 PM PST




DARI
LIDAH PENGARANG


MELAYU

DIBODOHKAN

satu ketika dahulu
 bani melayu amat marah
pada british kerana
bawa masuk china 
dari tanah besar china
bawa masuk india
dari benua india

demograpi tanah melayu
berubah 
tanah melayu jadi malaysia
singapura sebahagian
dari tanah melayu
jatuh ke tangan china 

nama tanah melayu hilang
untuk selama-lamanya


semua ini menimbulkan
masaalah nasional
the natinal question

hingga hari ini
masalah nasional
masih belum selesai
masalah wujudnya
china dan india
di bumi  melayu
masih dipertikaikan

parti DAP terus dijadikan sasaran
ini kerana bandar dan pekan
majoritinya dimilik oleh china
ini hakikat
wilayah dipinggir kota 
yang harganya bernilai
semuanya dimiliki oleh china
ini yang dilihat oleh mata kasar
bani melayu masih jauh tercicir


hakiktanya
masalah wujudnya china
 kemasukan orang asing
membawa masaalah nasional
akibatnya
membawa masaalah politik

masaalah politik ini berterusan
yang terus digunakan oleh
united malays national organisation
untuk menakut nakutkan bani melayu
dengan orang china
dengan parti DAP
bani melayu terus dibodohkan

hari ini sejarah berulang kembali
parti yang mengakui berlandasan 
ketuanan melayu
sedang membawa masuk 
bangla indon myamar vietnam negro
semua ini akan membawa masalah

ini masalah masa depan
sama saperti yang  bani melayu
sednag hadapi sekarang
bila berhadapan dengan china dan india


lihat eropah 
hari  ini eropah sedang dihantui
oleh masalah imigran
oleh masalah pebezaan budaya
oleh perbezaan agama
oleh perbezaan gaya hidup

yang tidak bermasalah
yang menyokong kemasukan
orang asing ke tanah melayu
 ialah kaum pemodal
yang dapat buruh murah
yang dapat untung lumayan

di malaysia kaum pemodal ialah para cukong
jadi masalah berterusan
bani melayu terus tercicir

SEJARAH
pada tahun 1819 singapura tergadai
kepada east india company
raffles membeli singapura
bagaimana  pulau singapura tergadai?

raja husin diberi candu
east india company ialah tokan candu
syarikat ini jual candu pada china
akhirnya dapat hong kong
ini sejarah
ini bukan fitnah hishamuddin rais


hari ini sejarah berulang kembali
najib rosmah sedang diberi candu
kali ini bukan oleh raffles
bukan east india company
tapi oleh tokan dan along
dari  tanah besar china

hutang najib rosmah ialah candu
candu ini akan mengadaikan tanah melayu
ini hakikat
siapa pembawa candu ini?

saorang china bernama jho low
ini hakikat
ini fakta 

apakah bani melayu tidak sedar?
negara sedang tergadai
kepada tokan candu baru
dulu raffles  kini china
dari tanah besar china




----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT