Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MIMPI DAN ANGAN ANGAN

Posted: 23 Jan 2017 08:00 PM PST





GAGAL

MENGENAL

MUSUH

SATU LAWAN

SATU ADALAH

SATU MIMPI

Tidak perlu respons Mahathir: Nurul Izzah

KUALA LUMPUR - "Sebagai mantan perdana menteri, beliau boleh memberi kenyataan sendiri".

Demikian respons Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, mengulas kenyataan Pengerusi Bersatu,  Mahathir Mohamad bahawa tempoh untuk Pas berbincang dengan Pakatan Harapan telah berakhir.

Menurutnya, tumpuan utama Pakatan Harapan adalah kepada usaha memastikan satu lawan satu dengan BN.

"Saya tidak perlu komen. Yang penting tumpuan satu lawan satu," katanya.

Mahathir dilaporkan berkata, Bersatu menyatakan syarat kepada Pas, namun parti Islam itu tidak memberi jawapan.

"Hasrat Bersatu, jika Pas tak nak sertai Pakatan Harapan, kami akan berada dalam Pakatan Harapan. Kalau Pas tak nak, (biar) tak naklah," katanya dalam satu majlis dialog.
 


NASIB BAIK

BODOH  DAN

BEBAL POLITIK

BUKAN SATU

JENAYAH

MIMPI DAN

ANGAN ANGAN

JUGA BUKAN

SATU JENAYAH




-------------------------

ENTOT PALING LAMA

Posted: 23 Jan 2017 07:20 PM PST






MASALAH

MENGENAL

SIAPA MUSUH

SIAPA KAWAN

TAK TAHU

APA ITU BELOT

TAK KENAL

SIAPA ITU

HADI AWANG

INI MASALAH

AMAT BESAR

Kerjasama PRU14 Pas, Bersatu belum tamat
SHAH ALAM – Pas mendakwa parti Islam itu masih meneruskan perbincangan dengan Bersatu berhubung kerjasama yang akan dibentuk bagi menghadapi PRU14.

Naib Presidennya, Idris Ahmad berkata, Pas hanya menolak DAP dan Amanah dalam membentuk kerjasama, namun masih menjalankan perbincangan dengan Bersatu serta PKR.

"Malah malam kelmarin (Sabtu) pun, saya menghadiri Ceramah Perdana Semarak Hijau 3.0 yang diadakan di Hulu Langat bersama Timbalan Presiden Bersatu,  Mukhriz Mahathir dan kami membincangkan isu bersama iaitu untuk menumbangkan BN pada PRU14 ini.

"Dengan PKR juga ia berjalan seperti biasa dan kami tidak putuskan apa-apa lagi," katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.



MASUK KELUAR

SORONG TARIK

KELUAR MASUK

TAK ABIS ABIS

TAK PANCUT

PANCUT HINGGA

TERBAKAR TELO

------------------

JUAL NEGARA CHEAP SALE

Posted: 23 Jan 2017 06:40 PM PST





JUAL TANAH MELAYU - CHEAP SALE
Buat lah Pesta Cheap Sale Buat Malaysia Mega Sale...kakakaka Jual lah , jual tu tak salah Beli pon tak salah Najib nak jual Malaysia ke , nak jual Melayo ke.. 

Apo yang mau kesah sangat ni beb Dulu FreeLoader jual Pinang , jual Pangkor , jual Termasek .. Melayo tak marah pon. Kan baik kalao umno pon di-jual. Siapa yang bodoh , akan dijual ...kakakaka on TRUMP UNTUK MALAYSIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17





--------------

FGV AGENDA MENGHASUT

Posted: 23 Jan 2017 06:14 PM PST






face book

Ipinkassim Blogtiga b
21 hrs


F.G.V

FGV dan aparat2nya merasakan mereka adalah raja di dalam tanah2 rancangan sekarang kerana berjaya menarik hidung Pengurusan Felda dan pimpinan2 peneroka kesana kemari mengikut kehendak mereka. Tetapi mereka lupa Majoriti peneroka dan anak2 mereka yg lain tidak berada dalam kawalan FGV.

Sambutan luar biasa mereka dan reaksi kemarahan mereka setiap kali nama FGV dan Isa Samad disebut dlm majlis pelancaran jelajah semarak kasih Felda di Felda Taib Andak Kulai pd malam 21hb jan lepas membuktikan perkara ini. 

Dengan pengaruh besar TSMY (Mantan TPM) di negeri Johor dan kegigihan Sdr Mazlan Aliman (Presiden Anak) dlm memperjuangkan nasib peneroka Felda di seluruh negara, bakal menjadi mimpi buruk kepada FGV.

Apatah lagi dengan bersetujunya Tun M (Mantan PM 22 tahun) utk turut serta dalam jelajah tersebut. Perkembangan terbaru anak2 peneroka gen 2 yg menjalankan perniagaan sawit kecil2an mula bangkit menubuhkan JK bertindak senyap2 di Felda masing2 setelah usaha niaga mereka cuba disabotaj oleh FGV. 

Mereka menganggap Melayu (FGV) nak bunuh bisnes Melayu (gen 2).Tahun 2017 bakal menjadi tahun yg gelap dan sukar bagi FGV. Gambar2 dibawah adalah buktinya.







------------------

MALAYSIA TERGADAI PADA CHINA

Posted: 23 Jan 2017 05:30 PM PST






KERETA MADE IN CHINA
Adakah najib punya polisi pandang ke china (dan tunduk hormat atau kowtow) ni akan membuatkan negara kita banjir? 
Bukan banjir macam yang kat zon ekonomi penasehat tu, atau banjir kilat yang sampai tahun ni masih gagal diatasi oleh terowong separuh-smart tu. 

Banjir dengan kereta dan lori made in china, gantikan pemandangan atas jalan yang penuh dengan kereta proton dan perodua sekarang. Kereta dan lori china memang dah masuk sini dari dulu, cuba cek tahun berapa mula masuk, adakah masa najib? 

Lebih lagi sekarang ni dia dah tendang mahathir dari proton, mungkin proton jv dengan china, atau proton akan rebadge kereta china? on NAJIB JUAL TANAH MELAYU PADA TOKAN CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17



--------------

APA SUDAH JADI DENGAN PARTI ISLAM

Posted: 23 Jan 2017 05:00 PM PST






SIAPA DIA EDITOR HARAKAH
Kahkahkah baru je aku tulis komen kata harakah dan editor dia adalah suara mewakili hadi dan geng. Setelah kita dipertontonkan kebangangan harakah, ini rupanya memang ada bukti itulah acuan untuk pimpinan parti ti sekarang kahkahkah 

oi haji, kalau tmj ulas, dia akan kata: hape kebende jadikan pas kayu ukur untuk yang lain ikut, dia paling lama dalam politik tapi dia tak pernah lagi dapat menang persekutuan? Dia paling lama dan dia dah pernah ditipu umno? Dia paling lama tapi menang terengganu semusim kemudian kalah, mensng kedah semusim kemudian kalah, menang perak sebulan dua kemudian bungkus?

Itupun menang sebab dap dan pkr bantu, bukan menang sendirian! Orang berjaya bukan bangga sebab lama hidup, itu orang ego dan tak sedar diri macam ramai senior di jabatan kerajaan yang degil rasa paling layak naik pangkat berbanding orang lebih muda tetapi jauh berkaliber. 

Orang berjaya bangga sebab dalam masa yang pendek pun dapat merangkul kejayaan besar atau dapat meraih kejayaan demi on BERITA BAIK UNTUK DUNIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17






--------------

MUKA MUKA GAGALIS

Posted: 23 Jan 2017 10:09 AM PST







MUKA GAGALIS



Lawa lawa macam tu pun gagalis ke? on MUKA MUKA GAGALIS
Publish | Delete | Spam
batutepi jalan
on 1/23/17

Dari iLmu semiotiK...macam Ada x kena jer dengan pengantin LeLaki tu.... on GAMBAR TELAH DITERIMA
Nazrio Dond DoLLa
on 1/23/17


-----------------

LAYAN BUDAK ITAM

Posted: 23 Jan 2017 06:00 AM PST









LAYAN JANGAN TAK LAYAN
pagi indah ini gwa layan..lagu MADAH BERHELAH...nyanyian budak hitam.....kuamat amati lirik eh.....kakakakkakakakakakakakakka...rupanya punya najib.....kakakkakakaa...tq ziana....kakkakakakaka on BERITA BAIK UNTUK DUNIA
Remove content | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 1/23/17



--------------------

TRUMP UNTUK MALAYSIA

Posted: 23 Jan 2017 05:00 AM PST





TRUMP ANTI CHINA
dasar trump memng berbaloi pada malaysia..trump akan meyerang dasar one way china, duit china akan dipaksa naik..umum tahu, china adalah negara pengesport dan bukan pengimport..

dimalaysia je sudah banyak barangan made from china dari lubang jarum sampai ke lubang puki...tak mungkin china akan buat francaise kopi muar atau kopi keluang, tak mungkin china akan beli barangan buantan malaysia sedangkan made in china banyak..

china nak lawan trump??lupa kan dulu sb trump dan putin sudah tepuk bahu..namun yg penting ialah, jika trump mati dibunuh pun, amerika akan tetap tekan najib rosmah, kalo trump hidup lagi sepenggal pun china akan tekan najib rosmah..

tak mungkin menteri2 china akan terpalit dgn tergoda dgn skandal body lansing big mama, tak mungkin menteri2 china berani rasuah nanti dihukum bunuh..yg mungkin ialah kepala agung jd kepada mao... on UCAPAN PENUH PRESIDEN TRUMP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:25 PM





------------------

TANDA TANDA KERAJAAN TAK ADA DUIT

Posted: 23 Jan 2017 04:30 AM PST






F.B


Baguslah.. sedar, negara takde duit... itu isu sebenarnya.


Dean Hamid Ringgit jatuh dibawah tapak kaki kata dulu baik untuk Pelancung dtg Malaysia...kenapa pula nak tutup pejabat pelancungan malaysia diluar negara..?!..
LikeReply718 mins
Rashidi Amin Itu tandanya negara nak MUFLIS...bodoh,tongong kipas kebas bukan kipas lepas...duit dah disonglap dengan rasuah bermaharajalela dimerata-rata hanya tunggu masa Malaysia menyembah China pasang colok buah 3 harimau turun bukit cari duit bukan cari sakit!!!





------------

BETUL KE PAS KUAT?

Posted: 23 Jan 2017 04:00 AM PST





F.B


Sudah pasti PAS marah pada amanah dan bersatu, kerana mereka mensasarkan kerusi PAS.
Untuk kaburkan wajah kemarahan kepada dua parti ini, disertakan juga kemarahan kepada parti Keadilan, terutama DAP.
Modus operandi UMNO dijadikan tauladan. Justeru, Isu agama didagangkan, isu kaum diperalatkan.
PAS nak hormati parti keadilan?
Semua masih tidak lupa lagi tuduhan pil kuda, DUN kota damansara dan sungai acheh.




-----------------

LUBANG JARUM KE LUBANG PUKI

Posted: 23 Jan 2017 03:30 AM PST




LUBANG JARUM KE LUBANG PUKI
dasar trump memng berbaloi pada malaysia..trump akan meyerang dasar one way china, duit china akan dipaksa naik..umum tahu, china adalah negara pengesport dan bukan pengimport..

dimalaysia je sudah banyak barangan made from china dari lubang jarum sampai ke lubang puki...tak mungkin china akan buat francaise kopi muar atau kopi keluang, tak mungkin china akan beli barangan buantan malaysia sedangkan made in china banyak..

china nak lawan trump??lupa kan dulu sb trump dan putin sudah tepuk bahu..namun yg penting ialah, jika trump mati dibunuh pun, amerika akan tetap tekan najib rosmah, kalo trump hidup lagi sepenggal pun china akan tekan najib rosmah..

tak mungkin menteri2 china akan terpalit dgn tergoda dgn skandal body lansing big mama, tak mungkin menteri2 china berani rasuah nanti dihukum bunuh..yg mungkin ialah kepala agung jd kepada mao... on UCAPAN PENUH PRESIDEN TRUMP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:25 PM






------------------------

GAMBAR TELAH DITERIMA

Posted: 23 Jan 2017 12:00 AM PST






APAKAH INI

TEATER?

KOMITI GAGALIS
TELAH MENERIMA
GAMBAR DIATAS
APAKAH INI 
GAMBAR SAHEH
ATAU 
GAMBAR LAKONAN SANDIWARA
 UNTUK
LARI DARI SENARAI GAGALIS
JAWATAN KUASA
SEDANG SIASAT
KEPUTUSAN AKAN DIUMUMKAN

TUBUH SATU LAGI LEMBAGA PENGAWAS SPRM

Posted: 22 Jan 2017 11:30 PM PST





TUBUH  SATU LAGI LEMBAGA PENGAWAS
Aku sokong. Perkasa dan yang tak perkasa patutnya perjuang dan desak supaya dirotan dan dilempang pegawai dan pengarah penguatkuasa yang gagal mengheret individu yang memberi rasua. 

Jadi kena ada satu badan lain pulak yang independent, berintegriti tinggi, telus dan berkuasa, untuk menyiasat, dan counter-siasat, pihak polis dan sprm serta jabatan pendakwaraya dan kehakiman, untuk menentukan wujud sebarang kesalahan tidak menyiasat/mendakwa/menghukum seseorang perasuah. 

Tapi badan ni pulak mesti tertakluk pada unit khas lain yang memastikan mereka juga buat kerja dengan bagus. Payah gak nih! on ROTAN SPRM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/23/17




-------------

MUKA MUKA GAGALIS

Posted: 22 Jan 2017 10:30 PM PST








PARA GAGALIS

DIBERI INGAT

MASIH 

ADA MASA

UNTUK CARI

PASANGAN


TAK PERLU

SEDIH

MENUNGGU

TEPI TANGGA

CARI CARI

DARI

SEKARANG


-----------------

NURUL IZZAH BUAT JAMUAN HARI GAGALIS

Posted: 22 Jan 2017 10:00 PM PST





BULEH LAWAK
hang dgn izzah anwar hang jgn buat memain. dgn nenek hang buleh lawak dlm kelambu.lanjiao!ciret makkoijo!! on NURUL IZZAH BUAT JAMUAN HARI GAGALIS
in response to Inilah dia yg sebenarnya PM kita selepas Mapadulong kita pasongkan. Dgn kecunan Izzah ekonomi Malaysia akan stim dgn sendirinya dan terus terpancot-pancot menikmati kejayaan. , by panglimo potaseh.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17

HARAMJADAH
haramjadah hang! si nurul ni dah puas berendam air mata smpai kering..sejak bljr d utp lg dh diuji..hang lg mau main??? adik kakak mak hang orang buat main2 hang senang hati ke rasa? bugima lu kannina ma jao jibayyy!! on NURUL IZZAH BUAT JAMUAN HARI GAGALIS
in response to Aku kalah tengok nurul ni,apakan daya kontol pendek.., by Anonymous.
Anonymous
on 1/20/17


NURUL BUAT

JAMUAN

PADA HARI

GAGALIS 

SEDUNIA
SILA

BELI TIKET

SEKARANG

RAMAI RAMAI

KITA SOKONG





--------------

BERITA BAIK UNTUK DUNIA

Posted: 22 Jan 2017 09:00 PM PST





Sebagai menolak ramalan Rafizi Ramli, dijangkakan PAS bakal memenangi semua kerusi parlimen Malaysia tanpa kecuali, dan semua negeri dikuasai oleh PAS tanpa kecuali selepas PRU akan datang..
Sebagai parti takfiri, penentuan tercabut islam pun mereka tentukan, sudah pasti bantuan Tuhan, tidak mustahil mereka boleh tentukan.


Hadi: Pembangkang kena ikut cara PAS jika nak kerjasama


Tuan Haji Abdul Hadi Awang berkata, sekiranya terdapat mana-mana parti pembangkang yang ingin bekerjasama, mereka perlu ikut 'cara' PAS.

Presiden PAS itu berkata, ini kerana parti Islam berkenaan telah lama bertapak di negara ini berbanding parti pembangkang yang lain.
Katanya, PAS sebelum ini telah melalui pelbagai jatuh, bangun dalam arena politik yang tidak pernah dirasai oleh parti lain.

INI BERITA

BAIK UNTUK

KITA RAKYAT

MALAYSIA


 ------------

SEKOLAH TUTUP DI TERENGGANU

Posted: 22 Jan 2017 08:30 PM PST








BANYAK

MAKSIAT KE

DI TERENGANU

SAJE TANYA

DULU ULARMAK

KATA BANJIR

INI TANDA

ALLAH MURKA

KERANA BANYAK

MAKSIAT

Banjir di Kelantan; Bala Dari Allah? ~ Demi Sebuah Kehidupan

mutiaraidamanku.blogspot.com/.../banjir-di-kelantan-bala-dari-alla...
Translate this page
Jan 13, 2015 - Kerana Allah tidak menurunkan azab kerana orang yang berbuat maksiat, tapi kerana kita yang mengaku daei tidak menjalankan ... Isi ketiga ini yang Ust kaitkan dengan apa yang berlaku di Kelantan, Brunei juga di ... seumpama tsunami memberi banyak kesan dan tarbiyah kepada penduduknya, juga ...

Banjir Besar Di Kelantan, Bala Atau Ujian Dari Allah? | MYKMU.NET

www.mykmu.net/.../banjir-besar-di-kelantan-bala-atau-ujian-dari-al...
Translate this page
Dec 30, 2014 - Selalu kita dengar bila sahaja berlaku musibah seperti banjir atau ribut ... dialami mangsabanjir tika itu sebagai balasan atau bala dari Allah.

https://www.arrahmah.com › Rubrik › Review
Translate this page
Mar 6, 2009 - "Dan Kami tidak memberi tanda-tanda itu melainkan untuk ... Mengapa alam marah ? ... Badai, banjir, adalah termasuk pasukan Allah SWT.

Banjir: 13 di Terengganu tutup

 | January 22, 2017
"Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pitas 2 juga ditutup esok," katanya dalam kenyataan ringkas melalui aplikasi WhatsApp di sini malam ini.
Di Terengganu, keadaan banjir yang semakin pulih di Terengganu menjadikan hanya 13 sekolah akan ditutup esok manakala 14 sekolah lagi akan dibuka seperti biasa.
Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu Shafruddin Ali Hussin berkata berdasarkan data yang dikemas kini sehingga 5 petang tadi, penutupan 13 sekolah itu melibatkan 3,415 pelajar dan murid serta 379 guru.
Katanya, penutupan itu melibatkan 11 sekolah rendah dan 2 sekolah menengah.

KALAU BUKAN

SEBAB MAKSIAT

INI MESTI

KERANA RAMAI

DI GANU

KAKI LEBONG

KAKI BOHONG

KAH KAH KAH




-----------------

WAHAI BANI MELAYU SEDARLAH

Posted: 22 Jan 2017 08:00 PM PST







WAHAI 

BANI MELAYU

SEDARLAH

TAHUN 1819

SULTAN HUSIN

KETAGIH CANDU

SINGAPURA

DIJUAL

TAHUN 2016

NAJIB KETAGIH

HUTANG

TANAH MELAYU

DIJUAL


-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT