Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


ESOK MALAM DI SHAH ALAM

Posted: 10 Jan 2017 08:00 PM PST







ESOK MALAM

DI SHAH ALAM


LAWAK TT

UNIT 23 CAFE

SEKSYEN 9

SHAH ALAM

KHAMIS DEPAN









--------------------

INI AKAN BERLAKU DI TANAH MELAYU

Posted: 10 Jan 2017 07:30 PM PST






BANI MELAYU

MASIH BELUM

SEDAR BAHAWA

TANAH MELAYU

TELAH DIGADAI

OEH NAJIB 

PADA CHINA

Demo Anti-investor China Berakhir Ricuh di Sri Lanka


JakartaCNN Indonesia -- Demo menentang zona industri yang diperuntukan bagi investor China harus berakhir ricuh pada Sabtu (7/1), waktu setempat. Polisi Sri Lanka harus membubarkan ratusan demonstran menggunakan gas air mata dan water canon.

Pihak berwenang mengatakan sedikitnya 21 orang terluka dalam unjuk rasa tersebut. Menurut polisi, 52 demonstran ditangkap.



Para pengunjuk rasa memprotes pemerintahan Presiden Maithripala Sirisena sedang mencoba untuk mengusir ribuan keluarga untuk memberikan 6.070 hektar lahan di zona industri yang diproyeksikan untuk investor China. Demikian dikutip Reuters.

Zona ini berada di distrik selatan Hambantota, di mana China telah membangun pelabuhan dan bandara hingga $ 1,5 miliar, yang juga bagian dari ambisius proyek pengembangan Presiden Sirisena untuk menggerakan perekonomian.

Pemerintah telah membantah klaim demonstran 'dan mengatakan aksi tersebut didorong oleh ambisi politik mantan presiden Mahinda Rajapaksa.

Rajapaksa, yang mencoba untuk membuat comeback politik, mengkritik secara terbuka rencana tersebut.

Duta besar China Yi Xianlang saat membuka zona investasi ini mengatakan  "Ini adalah saat bagi China untuk membantu negara-negara lain yang membutuhkan investasi."

"Tidak ada kekuatan bisa menghentikan kerjasama dari Cina ke Sri Lanka," tambah Yi Xianlang.

Dia juga mengatakan zona investasi akan menjadi proyek ekonomi yang paling penting dari pemerintah ini dan "jika semuanya berjalan dengan baik, akan  menciptakan 100.000 pekerjaan dengan nilai perputaran ekonomi US$ 5 miliar. (tyo)



MELAYU AKAN

DIBUTUHKAN

OLEH CHINA

SEKALI LAGI


----------------

TUAN HAJI MB CAKAP BETUL

Posted: 10 Jan 2017 07:00 PM PST






BETUL SAH

TUAN HAJI MB

CAKAP BENAR

MUHYIDDIN

NAK TAKUTKAN

MELAYU
'Dakwaan Muhyiddin untuk takut-takutkan saja'

KULAI - Menteri Besar Johor, Tuan Haji Mohamed Khaled Nordin menyangkal dakwaan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Muhyiddin Yassin bahawa kemasukan ramai pelabur dari China ke negara ini akan menggugat rakyat dan politik Malaysia.

Menurutnya, kenyataan tersebut adalah tidak benar sama sekali dan hanya bersifat untuk kepentingan politik bekas Timbalan Perdana Menteri (TPM) itu.

"Bagi saya, itu semua sekadar mahu menakut-nakutkan orang ramai. Tetapi di Johor, Wilayah Iskandar akan jadi pusat yang menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi negara.

TAKUTKAN

AMARAN

INGATAN

BERI TAHU

SEMUA ORANG

AGAR SEMUA

BANI MELAYU

SEDAR NEGARA

DIGADAI NAJIB

PADA CHINA




---------------

BILA PARTI ISLAM PAS NAK SAMAN?

Posted: 10 Jan 2017 06:30 PM PST




RUU  DUHUD DUHUD
lu kacau daun la bro tt..pas baru sibuk2 nak kecoh2 pasal ruu, tetiba lu pi tanya pasal saman sarawak report..kita tunggu apa kata tuan man, apa kata tontowi pornowi..

sebleum saman, sebelum demo ruu, sila bayar gaji pekerje harakah..jgn asyik ceramah teori je, tp praktikal masuk kandang babi sambil tengok porno german.. on PASTI ISLAM JANGAN TIPU ORANG KAMPONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17




--------------

SUDAH BODOH SEJAK AWAL AWAL LAGI

Posted: 10 Jan 2017 06:00 PM PST





DAH BODOH SEJAK AWAL
Engkau ni silap TT.. dah pun nama penjawat awam, mereka memanglah bodoh dan sangat2 stim bila diperbodohkan. Masakan sanggup mereka bekerja gomen? Mmg dah tahu akan diperbodohkan sejak awal kerja lagi. 

Belajar kononnya cerdik sampai ada masuk u, akhirnya tersadai keje gomen diulang2 diperbodohkan UMNO setiap waktu dan x boleh berbuat apa2. Lu ingat derang ada harga diri? Sori la TT. Jika ada sekelumit harga diri, mereka akan segera berhenti dari keje dgn gomen. 

Sbb xdak harga diri la, sanggup diamkan diri kene pebodo demi habuan duit pencen. Apa lu ingat derang ada hati nak melawan.. sori la.. lagi ligat tunduk pd UMNO, lagi baik punya ada la. on INI JENAYAH BARU NAJIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17








--------------

SANDIWARA SPRM

Posted: 10 Jan 2017 05:30 PM PST




TAK ADA BIDADARI
Aku ada bermimpi. Dalam istana. Chandelier terang benderang. Takde bidadari. Takde puteri. Takde dayang dayang. Yang ada najib. Hadoiiii. Dan pengarah sprm, tak tau mana satu. Itu je.

Najib separuh berbisik pada pengarah sprm, kamu tangkap dulu setiap dan semua orang-orang bawah nun (menteri, timbalan, ksu, pengarah, pegawai, kerani, drebar) yang ada walau 5 sen rasuah. 

Kamu habiskan masa, tenaga, dan peruntukan untuk siasat, tangkap, dakwa dan hukum semua bangsat tu! Kamu jangan lupa orang swasta, jangan kejar orang kerajaan je! 

Dan jangan kira darjat raja ke penoreh getah. Saya berjanji dalam istana ni, bila kamu selesai tangkap semua tu, saya sendiri akan serahkan pada kamu berserta segala bukti, rosmah dan anak dia! *poof!* najib terus ghaib. *tulisan di atas cuma satu fiksyen on DEMO KEMARAHAN RAKYAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/10/17




----------------

TAKUT LIHAT TATTOO

Posted: 10 Jan 2017 05:00 PM PST



SAH TAK KELUAR AYAT
Walaupun tak makan dedak, standard operating procedure la kau nasehat orang yang takkan belasah kau balik. Contohnya kau terlibat accident jalanraya, kereta tu yang salah langgar kereta atau basikal kau. 

Kalau orang tu awek cun lagi chic, boleh kau surah panjang supaya kau dapat lama bersama dia. 

apu cuba kalau orang tu mamat bersinglet tunjuk ketul tangan dia siap ada tattoo dengan gelang emas dan rantai emas lagi berat dari koleksi semua makcik kau, dengan parut luka panjang bersimpang siur kat badan dan muka. Sah kau tak terkeluar 1 ayat pun nak nasehat! on MUFTI MAKAN DEDAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/10/17







---------------

INI NASEHAT NAJIB

Posted: 10 Jan 2017 10:30 AM PST






NASEHAT NAJIB PADA RAKYAT
Aku ada bermimpi. Dalam istana. Chandelier terang benderang. Takde bidadari. Takde puteri. Takde dayang dayang. Yang ada najib. Hadoiiii. Dan pengarah sprm, tak tau mana satu. Itu je. Najib separuh berbisik pada pengarah sprm, kamu tangkap dulu setiap dan semua orang-orang bawah nun (menteri, timbalan, ksu, pengarah, pegawai, kerani, drebar) yang ada walau 5 sen rasuah. 

Kamu habiskan masa, tenaga, dan peruntukan untuk siasat, tangkap, dakwa dan hukum semua bangsat tu! Kamu jangan lupa orang swasta, jangan kejar orang kerajaan je! Dan jangan kira darjat raja ke penoreh getah. 

Saya berjanji dalam istana ni, bila kamu selesai tangkap semua tu, saya sendiri akan serahkan pada kamu berserta segala bukti, rosmah dan anak dia! *poof!* najib terus ghaib. *tulisan di atas cuma satu fiksyen on DEMO KEMARAHAN RAKYAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/10/17





----------------

JENAYAH RASUAH BERTERUSAN

Posted: 10 Jan 2017 04:30 AM PST



f.book




pemimpin dan pemerintah umno bn depa berani melaku kan jenayah rasuah , penyelewengan , salah guna kuasa , menipu , mencuri , merompak , menyamun , meragut , membunuh dan sebagai nya menindas dan buat zalim kat kita rakyat di bawah ni adalah di sebab kan kerana wujud pihak yg menjadi PENGAMPU & PEMBODEK & PENJILAT & MENJADI TALIBARUT pada si pelaku2 jenayah tersebut .

Sebab itu menteri2 & pemimpin2 umno bn tu depa berani melaku kan jenayah secara terang-terangan dan secara terus menerus melaku kan jenayah2 tersebut tampa ada rasa bersalah & tampa ada rasa malu & tampa ada rasa takut .

Sebab depa tau setiap kali mereka melaku kan aktiviti jenayah tersebut maka akan ada yg akan menjadi talibarut dan barua & pecacai yg ada utk menutup kegiatan jenayah mereka.

ITU PUNCA JENAYAH TERSEBUT AMAT SUKAR DI BENDUNG MALAH IANYA SEMAKIN MENJADI-JADI .
 




--------------------

NAJIB BERI AMARAN

Posted: 10 Jan 2017 04:00 AM PST





NAJIB BERI 

AMARAN PADA

PEJAWAT AWAM

JANGAN AMBIL

HAK RAKYAT

DAN JANGAN

AMBIL RASUAH



AMBIL HAK

RAKYAT DAN

AMBIL RASUAH

HANYA UNTUK

NAJIB & ROSMAH

YANG LAIN

DILARANG







----------------

LAGI KES TIPU JUAL AGAMA

Posted: 10 Jan 2017 03:30 AM PST








JUAL AGAMA

NIAGA TERTUA

SAMA SAPERTI

NIAGA JUAL

PEHA AYAM

SIAM

Suami isteri didakwa tipu pelaburan Mekah, Madinah
 | January 10, 2017
Mereka didakwa menipu seorang ahli perniagaan kononnya ada pelaburan di Mekah dan Madinah hingga mangsa terpedaya dan menyerahkan wang bernilai lebih RM500,000.





JOHOR BAHRU: Sepasang suami isteri mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dakwaan penipuan pelaburan program Islamic Hotel di Mekah dan Madinah, 2 tahun lalu.
Sheikh Saidey Nor Sheikh Abdul Rahman, 43, manakala isterinya Sofia Affendi, 42, masing-masing didakwa dengan 2 pertuduhan, yang dibacakan di hadapan Majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias.
Sheikh Saidey didakwa melakukan kesalahan menipu dan memperdaya seorang ahli perniagaan, Raja Farhana Raja Ali, 36, dengan menawarkan pelaburan pajak bilik hotel di Mekah dan Madinah, yang mana mangsa kemudiannya menyerahkan sekeping cek bernilai RM314,535.
Untuk pertuduhan kedua, tertuduh juga didakwa melakukan kesalahan yang sama sehingga mangsa menyerahkan wang berjumlah RM282,616.73 kepada tertuduh.
Sheikh Saidey didakwa melakukan 2 kesalahan itu di Restoran Remaja Bandar Baru Uda, Jalan Tampoi, pada April 2015 antara 8.30 hingga 11 malam.

DAHULU ADA

JUAL BELI

TOYOL 

DI MEKAH

RAMAI BANI

JADI KAYA

DAPAT TOYOL


------------------

MUFTI MAKAN DEDAK

Posted: 10 Jan 2017 03:00 AM PST






f.b


Mufti nasihat Faiz jgn lupa diri. Kenapa tak nasihat @NajibRazak jgn REMBAT RM2.6 b?


KERANA

MUFTI

MAKAN

DEDAK





-----------------------

TANGKAP NAJIB DULU

Posted: 10 Jan 2017 01:30 AM PST






TANGKAP NAJIB DULU
Nak selesaikan masalah rasuah tak begitu susah. Mula2 tangkap perasuah No 1 negara MO1 dan dakwa dimahkamah. Jatuhkan hukuman setimpal. 

Kemudian satu persatu tangkap dan dakwa orang2 bawahan. Jatuhkan hukuman yg boleh jd deterrent. InsyaAllah rasuah byk kurang on DEMO KEMARAHAN RAKYAT
Anonymous
on 1/10/17


MARI DERHAKA
Sudah lama kita mampos dalam setia. Sekarang jom kita hidup dan tegak dengan derhaka. Kita lagukan rentak marah kita bagai Sang Jebat.

Berderhaka bertaji menghambat badak dan malamnya bersyurga dengan bidadari. Ayuh anak muda .. hentikan memondan diri, tegakan kontol mu dan pancutkan menghala menteri. on DEMO KEMARAHAN RAKYAT
panglimo potaseh
on 1/10/17




----------------

HARI GAGALIS SEDUNIA

Posted: 09 Jan 2017 10:30 PM PST




14 FEBUARI
HARI GAGALIS SEDUNIA

 
menunjukan bukti pada bahawa sy bkn seorg gagalis hahaha.. bukti utk mengikis nama dr menjadi seorg gagalis.. hahahaha












SEMUA BAHAN BUKTI
DIKAJI SELIDIK 
RASUAH TAK MAKAN



--------------------

NAJIB GADAI TANAH MELAYU PADA CHINA

Posted: 09 Jan 2017 09:30 PM PST









TANAH MELAYU TERGADAI
Bani melayu ditakutkan jk umno tewas dlm PRU cina dap akan perintah negara. Tapi mrk tak sedar najib sdg sedikit demi sedikit gadaikan negara kita kpd China komunis. 

Klu kita biarkan lambat laun China komunis akan jajah negara kita dan apa yg bani melayu takutkan akan benar2 terjadi, iaitu cina akan perintah negara kita! on SRI LANGKA JUGA TERGADAI PADA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17





---------------

SEMUA TURUN KE JALAN RAYA

Posted: 09 Jan 2017 09:00 PM PST







PUTEH KUNING

MERAH JINGGA

SEMUA TURUN

KE JAAN RAYA


KITA BERSAMA

KE JALAN RAYA

SEBELUM KE

PILIHAN RAYA






-------------

SATU CADANGAN

Posted: 09 Jan 2017 08:30 PM PST




PENGERUSI FELDA BARU
sepatutnya jamal jamban jadi pengerusi felda bukannya sharir..shahrir dah tua dan takda stamina kalo dibandingkan dgn jamal..

next time jamal bole buat menu sawit bakar dicicah bersama dgn sambal sawit, dimakan bersama pucuk sawit muda..kak ijat suka menu tu..tak caya tanya kak ijat, suka tak pucuk sawit muda.. on PENGERUSI BARU FELDA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17




---------------

TAHNIAH BERSATU

Posted: 09 Jan 2017 08:00 PM PST






TAHNIAH

BERSATU

PILIHAN 

ANAK MUDA

Orang muda selesa dengan Bersatu
KUALA LUMPUR - Orang muda dilihat lebih selesa untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berbanding Umno/BN.

Timbalan Presidennya, Mukhriz Mahathir mendakwa, 45 peratus ahli parti tersebut adalah berumur 40 tahun ke bawah dan ia juga menunjukkan bahawa Bersatu lebih dimonopoli oleh golongan muda.

"Boleh saya katakan di sini bahawa Bersatu ini adalah parti orang muda kerana ramai golongan ini merasa selesa untuk bersama dengan parti ini.

"Malahan dalam perbincangan bersama orang-orang muda ini ramai di antara mereka yang mengakui bahawa tidak pernah terlintas di fikiran untuk menyertai Umno namun perasaan itu berbeza dengan Bersatu," katanya ketika ditemui di Pejabat Bersatu, Bukit Damansara, hari ini.

JANGAN MAIN

DOTA SAJE

BUKTIKAN

TURUN KE

JALAN RAYA




-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT