Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


INI BERITA TAKUT

Posted: 13 Dec 2016 07:30 PM PST






JENG JENG JENG JENG JENG JENG

BERITA TAKUT

UNTUK NAJIB

UNTUK ROSMAH

Justo dapat pengampunan diraja, kata peguam

 | December 13, 2016
Bekas ekskekutif IT Petrosaudi itu didapati bersalah Ogos tahun lepas kerana cuba memeras ugut bekas majikannya






BANGKOK: Bekas kakitangan Petrosaudi International, Andre Xavier Justo merupakan antara ribuan banduan Thai dan asing yang mendapat pengampunan diraja oleh raja Thailand yang baharu, Raja Maha Vajiralongkorn Bodindradevarangkun.
Peguamnya Worasit Piriyawiboon yang memaklumkan mengenai pembebasan Justo tidak lama lagi itu berkata anak guamnya memenuhi syarat untuk pengampunan diraja kerana Justo mempunyai tempoh hukuman penjara kurang daripada setahun.
"Ya, Justo akan mendapat pengampunan diraja daripada Raja Rama X (Raja Maha Vajiralongkorn). Dia memenuhi syarat untuk pembebasan dari penjara selepas menerima pengampunan diraja yang terkini, kerana dia mempunyai kurang daripada setahun tempoh penjara," katanya kepada Bernama di sini hari ini.
Warga Switzerland itu dijangka akan dibebaskan dari penjara antara 3 dan 7 hari selepas pengumuman pengampunan diraja, yang disiarkan dalam Warta Diraja Ahad lalu.

ANTA SHAFIE

CEPAT KE SWISS

KAUTIM SEGERA

SEBLUM SEMUA

TEMBELANG

PECAH TERBARAI


------------------

PELUANG MENGENAL MUSUH

Posted: 13 Dec 2016 07:00 PM PST










JANGAN SILAP

BACA

INI BUKAN

ANCAMAN

INI PELUANG

MENGENAL

SIAPA KAWAN

SIAPA MUSUH

Tiga penjuru di Kelantan dan seluruh negara, kata Pemuda Pas

Pertandingan tiga penjuru mungkin tidak dapat dielakkan sekiranya Parti Amanah Negara (Amanah) berpendirian mahu bertanding di Kelantan, kata Ketua Penerangan Pas Ahmad Fadhli Saari.
Beliau dipetik berkata, sekiranya itu berlaku, senario yang sama akan berlaku diseluruh negara.
"Kita tegaskan untuk kesekian kalinya, jika Amanah bertanding di Kelantan maka pertandingan tiga penjuru akan kita hadapi di seluruh negara. Pas akan bertanding mana-mana kerusi yang dipilih tanpa mengira ia ditandingi oleh DAP atau PKR!

KENALI DIRIMU

KENALI 

MUSUH MU

SERATUS

PERTEMPURAN

SERATUS

KEMENANGAN





--------------

INI BUKAN ZAMAN TAAKUT ALLAH

Posted: 13 Dec 2016 06:30 PM PST





SYOK SENDIRI
Kerusi yg PAS kalah tu bagi la kat parti lain tak boleh ka?..kalau yg tu pun nak pulun jugak mcm mana menang?.PAS kena sedar AMANAH sekarang dah mampu kucar kacirkan PAS.Jangan ingat PAS masih kuat mcm zaman aruah Nik Aziz.

Jgn dok syok sendiri.Ahli PAS byk dah lari penyokong atas pagar tak suka Hadi.puak dlm PAS pun masih bercelaru..jgn ingat PAS kuat malah kelantan boleh bertukar kerajaan.itu nasihat saya sebagai org yg tak ada parti. on HANYA YANG BEBAL POLITIK
652203 4423143
on 12/14/16

CALON PAS PERMATANG PAUH
Amanah mesti bertanding disemua kerusi Pas. beritau pkr, kerjasama antara mrk dgn pas tidak ada kena mengena dgn Amanah. Kalau pas sanggup dikencing berkali2 oleh umno, pkr nampaknya sanggup kena tikam berkali2 oleh pas. presiden pas hina presiden pkr. presiden pas tak sokong presiden pkr dipermatang pauh. 

pas nak letak calon dipermatang pauh. masih lg nak kerjasama dgn pas? masih lg nak simpan exco pas diselangor? dimana maruah pkr? sanggup jd pelacur politik krn jwtn? kalau nak bodoh pun jgn libatkan pengundi. kalau rakyat undi pkr, sama bodohler mcm pkr juga... aku tak akan undi azmin. on HANYA YANG BEBAL POLITIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/14/16

SELESA DENGAN MCA
Pas lg selasa dgn MCA kot drpd DAP, dia tak tau ka, wayang bodo PAS dan MCA dah tak jalan dah... harap jahanam la pangung2 BN, kerja dek plan PAS... on HANYA YANG BEBAL POLITIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 12/14/16

ZAMAN TAKUT ALLAH
Semua ikut saja mainan BODOH PAS Tak guna nak ber gaduh gaduh bila ber sama orang BODOH PAS Masa gundi jangan percaya PAS saja lah Sebelom gundi ikut saja rentak PAS PAS bukan PAS zaman takut ALLAH 

PAS sekarang zaman takut MISKIN Bahalol saja Apa pun , yang batil pasti hancur KIOK sebelom gundi nanti Rakyat pun bukan BODOH dengar cakap PKR ke PAS ke DAP ke Yang pasti Rakyar sedar PAS tuh sampah saja Kasihan Orang Asli Kelantan kena aniaya PAS Oh.... Parti Angkot Sampah kan on HANYA YANG BEBAL POLITIK
Anonymous
on 12/14/16






---------------

APA MAKNA BERITA INI?

Posted: 13 Dec 2016 06:00 PM PST





SATU

INGATAN

Satu lawan satu: Jangan usik kerusi Pas

SHAH ALAM - Strategi pembangkang untuk satu lawan satu dengan BN hanya dapat dicapai jika kerusi Pas tidak diusik.

Timbalan Presiden Pas,  Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti pembangkang lain boleh berbincang untuk bertanding di kerusi-kerusi lain.


KENALI DIRIMU

KENALI

MUSUHMU

SERATUS

PERTEMPURAN

SERATUS

KEMENANGAN

-----------------

WAJIB MENGENAL DIRI

Posted: 13 Dec 2016 05:30 PM PST









TAH
TAHNiAH!


PAKATAN

HARAPAN

BARU SELESAI

BERSIDANG

HARUS DIBERI

TAHU BAHAWA

MIMPI & 

ANGAN2

MASIH LAGI

BUKAN JENAYAH

DI MALAYSIA

KENALI DIRIMU

KENALI 

MUSUHMU

SERATUS

PERTEMPURAAN

SERATUS

KEMENANGAN





----------------

PAS AKAN SAMAN SARAWAK REPORT

Posted: 13 Dec 2016 05:00 PM PST








PEGUAM QUEEN COUNCIL
nak tau dah saman ke tidak, sila tunjuk surat perlantikan peguam queen council. dan tunjuk wakil pas bergambar dgn dia. kalau dgn raju petra sundal pun ada gambar, takkan isu penting membela maruah tak ada gambar? on 90 JUTA RINGGIT AMAT BANYAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/13/16



-----------------

HANYA YANG BEBAL POLITIK

Posted: 13 Dec 2016 09:17 AM PST






HANYA YANG

BEBAL AKAN

PERCAYA 

CAKAP PAS


DALAM PRU13

KETIKA PAS

BERSAMA PR

ADA 7 KERUSI

TIGA PENJURU


BAYANGKAN

SEKARANG 

SESUDAH JADI

PENASEHAT

NAJIB ROSMAH

Satu lawan satu: Jangan usik kerusi Pas

SHAH ALAM - Strategi pembangkang untuk satu lawan satu dengan BN hanya dapat dicapai jika kerusi Pas tidak diusik.

Timbalan Presiden Pas,  Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti pembangkang lain boleh berbincang untuk bertanding di kerusi-kerusi lain.

"Ada orang tanya macam mana nak lawan satu lawan satu dengan BN kalau kita tak bersama (dalam satu pakatan pembangkang). Saya kata apa yang susah!


DI KELANTAN

TIGA PENJURU

PARTI PAS

AKAN KALAH

PADAN MUKA



------------------

MINTA BANTUAN PARA PEMBACA

Posted: 13 Dec 2016 05:00 AM PST







TUKAR TIUB

MINTA 

BANTUAN

tukar tiub dilarang
meninggalkan malaysia
tukar tiub dilarang
ke sarawak
maka tukar tiub
merancang untuk
menulis sebuah buku:

101 TEMPAT YANG
WAJIB DILAWATI
JIKA ANDA TIDAK
DIBENARKAN 
KELUAR MALAYSIA

BUKU INI KHUSUS
UNTUK

ZUNAR
MARIA CHIN ABDULLAH
HISHAMUDDIN RAIS
& RIBUAN PEMINJAM PTPTN

tukar tiub meminta
para pembaca memberi cadangan
tempat yang wajib dilawati:

- kedai makan
- warung
- restoran
- cafe
- kedai arak
- kedai todi
- kedai ketum

- air terjun
- taman bunga
- tempat skodeng
- tempat beromen
- tempat berkelah
- tempat berancuk terbuka

- rumah hantu
- rumah puaka
- kubur bersejarah
- makam bersejarah

- tempat cari pelacur
- tempat cari pondan
- tempat my nyah
- tempat gay boy

malah apa saje yang para
pembaca cadangkan tt
akan cuba merentasnya

tempat-tempat ini perlu manarik
menarik ertinya pada hemat pembaca
tempat ini memang menarik
contohnya:

rumah mona afendi
kubur mona afendi
atau
restoran jual biawak goreng
warung jual sup lelabi
restoran daging musang
atau
sungai dimana buaya
menyambar budak sekolah


AMAT PENTING
tempat tempat ini
tidak pernah dilapor oleh tv
tidak pernah ditulis oleh utusan
belum ada
terselit dalam buku
pelancungan

KUNCINYA
ianya wajib menarik
memiliki latar yang menarik
boleh diolah untuk dijadikan bahan bacaan

cerita dan kesah ini
akan dibukukan
tujuan buku ini
ialah untuk menghasut pembaca
datang dan melawati tempat
yang ditulis

jika tidak ada aral melintang
buku ini wajib siap sebelum 
china datang menyerang

NOTA
tulis semua maklumat
dengan jelas dan terang
agar tidak sesat mencarai

jika sudi
tinggalkan no talipon
untuk dihubungi jika perlu

sila hantar semua maklumat ke:
tukartiub@gmail.com




-------------------

ESOK PAGI - DI PUTRAJAYA

Posted: 13 Dec 2016 04:43 AM PST






ESOK PAGI

PUTRAJAYA

SETIAKWAN

DENGAN

ANWAR 



----------------

KETUANAN MELAYU DITIPU OLEH CHINA

Posted: 13 Dec 2016 12:30 AM PST








PARTI INI

MENGAKU 

PARTI HEBAT

KETUANAN

MELAYU
TAPI KENAPA

PARTI INI

KENA  TIPU

OLEH CHINA




------------

BILA NAK TANGKAP JO LOW

Posted: 12 Dec 2016 11:30 PM PST







BILA NAK

TANGKAP

JO LOW

SAMPAI BILA

BANI MELAYU

NAK KENA

TIPU OLEH

CHINA INI?










-----------------

APA JADI DENGAN KHAIRY JAMALUDDIN

Posted: 12 Dec 2016 10:30 PM PST






MUKHRIZ

BOCOR RAHSIA

KHAIRY TAK

CAYA CERITA

1MDB NAJIB

KHAIRY NAK

LETAK JAWATAN

INI RAHSIA

AMAT BESAR 

TAPI APAKAH

INI BENAR?

NGAPA KHAIRY

SENYAP TAK

MENJAWAB
 Khairy letak 

jawatan?

Benarkah beliau sudah menghantar surat perletakan jawatan kepada Najib, tetapi kemudian menarik baliknya setelah dipujuk oleh Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi?

Di mana agaknya KJ berada sekarang ini?

Mengapa sampai sekarang dakwaan yang ditimbulkan oleh Mukhriz itu masih tidak berjawab?

Apakah beliau berada di luar lingkungan dunia yang tidak mempunyai jangkauan telefon dan internet sehingga bukan saja dakwaan Mukhriz itu tidak diketahuinya dan tidak dapat juga memberi arahan kepada setiausaha serta pegawainya untuk membuat kenyataan akhbar?

Mungkinkan KJ tertinggal telefon pintarnya dan keluar tidak membawa sebarang alat gajet?

Dah lebih dua hari ni, bro? (SH 12/12/2016).


PERANG MAKIN

MEREBAK MAKIN

MELUAS - BAKAR






------------------------

BILA KHAIRY AKAN JAWAB?

Posted: 12 Dec 2016 09:30 PM PST





KHAIRY JAMALUDDIN WAJIB JAWAB 5 SOALAN
Maka, apa cerita ni KJ? Betulkan pendedahan yang dibuat oleh Mukhriz itu?

Pertama, betulkah beliau tidak setuju dengan penjelasan Najib mengenai 1MDB sebelum ini?

Kedua, benarkah beliau pernah menghantar surat perletakan jawatan kepada Najib?

Ketiga, benarkah Zahid Hamidi memujuknya agar menarik balik surat perletakan jawatan itu dan apa "pujukan" daripada seorang Timbalan Perdana Menteri yang membuatkannya setuju menarik balik itu?

Keempat, benarkah pernah ada pertemuan sulit antara beliau dengan Mukhriz pada jam 11.30 malam di rumahnya sepertimana yang didedahkan oleh bekas Menteri Kedah itu?

Kelima, apakah faktor sebenar yang menyebabkan beliau sekarang ini seolah-olah bersetuju dengan 1MDB, malah sedia menjadi pengampu tersohor kepada Najib?

Hanya lima soalan saja KJ, bila nak jawab ni? 
(SH 10/12/2016).










----------------------

SATU SOALAN JAWAB DUA HARI

Posted: 12 Dec 2016 09:00 PM PST




DALAM MASA 2 HARI


Baru sejam.. KJ cakap dia akan jawab dlm masa 2 hari. Sumer mentri pun KJ mintak jawap d masa 2 hari. 

2 hari akhirat = 2000 tahun on KENAPA KJ TERUS SENYAP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/13/16




-----------------

JANGAN BUAT FITNAH

Posted: 12 Dec 2016 08:30 PM PST









JIKA MEDIA

TULIS YANG

HADI AWANG 

INI JUJUR

TAK BOHONG

BERJURUS

BERILMU

BERTARAF 

NELAYAN

CAKAP BOLEH

DIPEGANG

KALAU DIA 

CAKAP NAK

SAMAN

DIA PASTI

AKAN SAMAN

BIJAK BERAKAL

TIDAK BEBAL

TIDAK TERIMA

RASUAH NAJIB

APAKAH INI

FITNAH MEDIA

APAKAH INI

TOHMAH MEDIA

SAJE TANYA

TAK BUAT

DOSA KERING





------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT