Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


CARA CARA HALAL MENEBANG BALAK

Posted: 29 Nov 2016 08:00 PM PST



CARA HALAL MENEBANG BALAK
Membalak ada adab dan tertib yang perlu diturut. Contohnya memotong balak serupa dengan memotong lembu. Balak mesti pokok spesis halal, sudah cukup sifat, dan bukan 2 alam. Mesti sekurangnya baca bismillah sebelum mula gergaji. Boleh juga laungkan takbir atau azan dahulu, supaya haiwan buas lari takut dan untuk memberitahu serangga dan haiwan lain bersedia nak dihempap. 

Mesti baca niat dalam hati ketika mula memotong. Kalau baca: ya latok, kasi ampun latok, gwa cuma cari makan - itu tidak sah, batal pembalakan dan berdosa. Mesti ada pembantu tukang pegang pokok sepanjang penggergajian. Jenazah balak mesti dimandikan segera. 

Akhirnya balak hendaklah dipotong 7 bahagian dan ditabur sama rata ikut kelayakan penerimaan, contohnya 
1 bhgn untuk ketua kampung, 
1 bhgn untuk ketua hutan, 
1 bhgn untuk ketua perniagaan, 
1 bhgn untuk ketua projek, 
1 bhgn untuk ketua kontrek, 
1 bhgn untuk ketua semua orang, 
tidak mengapa jika 1 atau semua pihak di atas adalah 1 individu atau kumpulan yang sama, on MENGENAL HALAL DAN HARAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/30/16





---------------

TAHNIAH! TAHNIAH!

Posted: 29 Nov 2016 07:30 PM PST










TAHNIAH

PROPAGANDA

FITNAH

TOHMAH

BERJAYA



Salleh Keruak kesal ahli Umno turut sebar fitnah

 | November 29, 2016
Menteri komunikasi dan multimedia berkata jentera penerangan Umno harus bangkit melawan fitnah dengan hujah dan fakta yang jelas supaya rakyat tidak terpengaruh dengan tuduhan pihak lawan.







Masalahnya kita sendiri yang menyebarkan fitnah itu…ini saya lihat sendiri di aplikasi WhatsApp, dia kongsi fitnah yang katanya dia dapat dari 'group sebelah', seronok dengar fitnah dari pihak lawan sedangkan kita ada fakta
yang baik yang boleh kita sebarkan.

"Ada juga yang minta saya sekat laman tertentu…memanglah kalau salah akan diambil tindakan tetapi sepatutnya bila kita tahu itu fitnah kita lawan dengan fakta dan hujah dahulu," katanya semasa merasmikan Konvensyen Penerangan Media 2016 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini hari ini.

HEBAT

HEBAT ADA

YANG BANTU

SEBARKAN

FITNAH

MAKNANYA

BUKAN  LAGI

FITNAH 

KERJA RAJIN

BAWA KEJAYAAN




-------------

ROMPAKAN CARA ISLAM

Posted: 29 Nov 2016 07:00 PM PST




Wanji Wanhussin Wanji
11 hrs · 
Untung jadi pembalak yang berkawan dengan kerajaan Islam.
Walaupun jahat, tetap ada undang2 dan ayat Quran yang diperalatkan untuk selamatkan mereka.





--------------

PARTI KURAAAAP

Posted: 29 Nov 2016 06:30 PM PST






TIDAK JELAS

PARTI SIAPA

MARI KITA

SAMA TEKA 



Sekali dia mahu, 10 kali kita sambut, kata Zahid dalam PAU 2016

Ahmad Zahid Hamidi, Naib Presiden Umno (yang menjalankan tugas Timbalan Presiden) mengajak sebuah parti politik agar merapatkan hubungan silaturahim bersama mereka.
Ketika berucap merasmikan Perhimpunan Agung Umno untuk Pemuda, Wanita dan Puteri Umno malam tadi, Zahid berkata, "Kita sesama kita, buka buku baru, kita rapatkanlah silaturahim, kita hendaklah berlapang dada dan hulurkan tangan sesama kita".
Tanpa menyebut nama parti itu, Zahid berkata, beliau bersyukur kerana parti itu telah mula memahami Umno.
"Ada satu ketika, ada rakan kita yang berada di luar sana, tidak begitu berkenan dengan kita. Tetapi kita bersyukur kerana mereka telah mula memahami keadaan kita," katanya yang dipercayai ditujukan kepada Pas


PARTI MANA?

PARTI DAYAK?

PARTI IBAN?

PARTI KITA?

PARTI BERJASA?

PENING KEPALA

MEMIKIRKAN

MUSTAHIL PKR

MUSTAHIL DAP

BERSATU BARU

CIS INI MESTI

PARTI INDIA

NALA KURAPAN

KURAAAAAAP

PUNYA PARTI






-----------------

SIAPA BERI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA?

Posted: 29 Nov 2016 06:00 PM PST





NO FURTHER ACTION
***.... kalau sesuatu yang kita buat jelas....*** Dalam satu frasa najib ni ada dua kata kunci yang paling utama: kalau dan jelas. Bila perkataan kalau jadi syarat, maka HANYA kalau najib kata hitam, hitamlah, kalau rosmah kata kelabu, kelabulah. 

Tiada orang lain empunya kalau dalam frasa/pengsyaratan ini, bukan adenan, bukan musa, bukan mana-mana dayak. Bila perkataan jelas pula menjadi satu lagi syarat, hisssss! 

Tengok sajalah isu 1mdb sampai sini pentadbiran najib kata tak jelas siapa mo1, tak jelas jo lo tu siapa, begitu juga kes lembu shahrizat dan kondo mereka, isu altantuya, isu kapalselam tak selam, dan bermacam lagi, semuanya tak jelas, maka NFO. on APA MAKNANYA INI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/29/16





--------------

SIAPA MUSUH?

Posted: 29 Nov 2016 05:30 PM PST







SIAPA MUSUH?

Liberalisme, ekstremisme antara cabaran Umno

KUALA LUMPUR - Ancaman liberalisme dan ekstremisme antara cabaran yang Umno perlu menangani bagi mengekalkan kekuatannya, kata Naib Presiden parti Ahmad Zahid Hamidi.

Ahmad Zahid yang menjalankan tugas timbalan presiden Umno berkata parti itu menghadapi cabaran mendepani politik negara, liberalisme dan pentafsiran demokrasi, penentuan Umno terus relevan, kesatuan memperkukuh parti, pengislahan radikalisme dan extremisme, kepedulian sosial, kesejagatan ummah dan penanganan digitalisasi.


BAGAIMANA

DGN TIPUISMA

RASUAHISMA

BUNUHISMA

SIMINISMA

ALTANTUYAMA

SCOOPENISMA

ONE MD MAA

OFISER ONE MA

INI MUSUH

UTAMA RAKYAT

MALAYSIA MAA


------------

FATWA HALAL HARAM

Posted: 29 Nov 2016 04:52 PM PST




HALAL KATA HARDY
Hardy kata halal maka jadilah halal. Hardy kata haram maka jadilah haram. Pembalakan hutan simpan hukum asalnya haram, tapi bila Hardy dah kata "Wal harammu, Wal halalku" maka jatuh hukumnya jadi halalan toyiban. on MENGENAL HALAL DAN HARAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/30/16

LOGO HALAL
Wang Halal atau wang Haram...kakakaka Kita tengok reaksi para ular ular . http://www.bbc.com/news/business-38144598 Wang plastik Malaysia ..ada logo Halal tak? on MENGENAL HALAL DAN HARAM
Anonymous
on 11/30/16

UNDANG UNDANG DUNIA
Wakakakaaka perangai AMNO tu kah kah kah kah....cuba bayangkan otak AMNO bersatu dgn otak PAS, AMNO guna undang2 dunia nak halalkan tindakan, PAS pula guna agama.....kah kah kah on MENGENAL HALAL DAN HARAM
Anonymous
on 11/30/16

TAK TAKUT TUHAN
Lahanat mana takut tuhan Kena pulak ALAMAK DEDAK tuh power........ on MENGENAL HALAL DAN HARAM
Anonymous
on 11/30/16

RUU355
Rembat balak takde hukum dalam RUU355 sbb tu tak haram, lagi 1 jgn berani pertikai ulamak rembat balak ni kalau tak nak jatuh kapir kahkahkah on MENGENAL HALAL DAN HARAM
batutepi jalan
on 11/30/16





--------------

MENGENAL HALAL DAN HARAM

Posted: 29 Nov 2016 08:12 AM PST







f.b


Wanji Wanhussin Wanji
2 hrs · 
Rembat balak adalah haram kecuali jika dilakukan oleh ulama pas





Abdul Hadi Awang Seronok tengok Ahli Pas mengaru kepala Xde fakta dan hujah agama yang boleh digunakan
LikeReply41 hr
Azan Rasul Pas suruh polis kurung org asli dlm jel tak de perasaan belas ke? Dah jadi mcm Red Indian dah puak2 ni aniaya org asal.


-----------

GAGALIS SEDUNIA BERSATULAH

Posted: 29 Nov 2016 05:00 AM PST









ANTHEM

GAGALIS 

SEDUNIA











TANDA TANDA PRU14

Posted: 29 Nov 2016 04:00 AM PST




LAGI TANDA PRU14
Satu lagi tanda..... jalan raya yang lama berlubang akan diturap dlm sekelip mata. Lampu jalan yang semakin malap atau rosak akan dinyalakan semula dlm sekelip mata. on BILA NAK TANGKAP?
Publish | Delete | Spam
Loh CK
on 11/29/16




------------

APA MAKNANYA INI?

Posted: 29 Nov 2016 03:30 AM PST








APA MAKNA

BERITA INI?


INI MAKNANYA

WARGA SABAH

& SARAWAK

MULA SEDAR

NASIONALISMA

DAYAK MAKIN

MEMBAKAR

MAKNANYA

SABAH & S'WAK

BUKAN KILANG

UNDI NAJIB


'Jangan sebut Sabah, Sarawak keluar Malaysia'

Najib menyelar tindakan sesetengah pihak yang memainkan soal kenegerian melibatkan penduduk Sabah dan Sarawak termasuk mendakwa kerajaan Persekutuan menarik hak mereka.
Mengulangi kenyataan beliau sebelum ini, Najib berkata kerajaan amat komited dengan Perjanjian Malaysia 1963.
"Jadi kita dalam proses melihat semula tafsiran itu dan kalau sesuatu yang kita buat jelas menarik hak orang Sabah dan Sarawak, kita sanggup betulkan.

SABAH 

SARAWAK

KENA PUTAR

BILA NAJIB

LEMAH MEREKA

KUAT BANGUN

MELAWAN

---

LEDAKAN AKAN SAMPAI

Posted: 29 Nov 2016 12:29 AM PST











INI KIMIA

LEDAKKAN

BERANI MATI

SENJATA

NUKLEAR

NAJIB



Tawan Perak: Pas ikrar gempur 35 kerusi Dun
PARIT BUNTAR - Pas Perak sedia bertanding sekurang-kurangnya 35 kerusi Dun termasuk meletakkan lima calon Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) di lima kerusi Dun majoriti pengundi bukan Melayu pada PRU14.

Pesuruhjayanya, Razman Zakaria berkata, keputusan itu dibuat berasaskan kajian dilaksanakan Jabatan Pilihanraya Pas Perak menetapkan sekurang-kurangnya 30 kerusi Dun perlu dimenangi parti itu pada PRU akan datang bagi membolehkan Pas mentadbir Kerajaan Perak secara bersendirian.

Menurutnya, tambahan lima kerusi Dun turut diperuntukkan kepada calon DHPP Perak yang terdiri masyarakat bukan Islam di lokasi-lokasi dikenal pasti bagi mengukuhkan cengkaman parti itu merampas Kerajaan Perak daripada BN.


MUSTAHIL

TAK FAHAM

MUSTAHIL 

TAK RETI

BILA DEDAK

SAMPAI

TIM BERANI

MATI AKAN

MELEDAK

HABIS PERISAI

PAKATAN 

LINGKUP 

PERANG TIGA

PENJHURU



-------------------

DI MAHKAMAH JALAN DUTA

Posted: 28 Nov 2016 10:30 PM PST







DI MAHKAMAH

JALAN DUTA

DENGAR KES

HARBEAS

 CORPUS 

MARIA CHIN






--------------

BILA NAK TANGKAP?

Posted: 28 Nov 2016 09:08 PM PST








NAK TAHU APA

TANDA PRU14

AKAN SAMPAI?


TANDA AWAL

JHO LOW

AKAN 

DITANGKAP


DATUK SUBUH

AKAN 

DITANGKAP


NIK FAIZAL

AKAN 

DITANGKAP


MALAON DUA

EKOR AKAN

DITANGKAP


BILA MALAON2

INI DITANGKAP

MAKNANYA

PRU14 SUDAH

HAMPIR





-----------

MAT MONGOL PUTAR LAGI

Posted: 28 Nov 2016 08:30 PM PST






SENARAI MATA WANG
Mkini, sr, economist, suara keadilan dan berbagai penerbitan online mahupun bercetak yg lain mesti menyambut peluang dihamparkan najib ini, senaraikan kompilasi matawang yg mengalami prestasi lebih teruk dari malaysia untuk beberapa bulan ini dalam nilai tukaran berbanding dolar us. Dari situ nanti kita sama-sama tengok negara siapa yang kena! on DATUK SERI BECAKAP BENAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/29/16

MAPPADULUNG
Betul cakap Mappadulung tu .. memang ada negara yang duitnya sangat buruk .. koyak, bertampal, catnya lusuh, gambar agungnya ditaruk misai, malah ada kesan berak babi pada duit tu .. kahkahkah tanya lain jawap lain. on DATUK SERI BECAKAP BENAR
panglimo potaseh
on 11/29/16





------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT